RAV4 XA30 2011 - Засича волана ?
RAV4 XA30 2011 - Засича волана ?
Здравейте,имам проблем с тойота РАВ 4 .
Когато е студено времето няма проблем след повече каране и затопляне на времето волана започва да ми сече леко повече го прави когато изправям ляв волан.
Много леко е но дразни.Имам чуството,че нещо от топлината се разширява и започва леко да засича.Ако някой се е сблъсквал с такъв проблем моля да ми пише.
Благодаря предварително.
Когато е студено времето няма проблем след повече каране и затопляне на времето волана започва да ми сече леко повече го прави когато изправям ляв волан.
Много леко е но дразни.Имам чуството,че нещо от топлината се разширява и започва леко да засича.Ако някой се е сблъсквал с такъв проблем моля да ми пише.
Благодаря предварително.
Последно промяна от Akima на 25 Ное 2025 17:14, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.
Причина: Променено заглавие.
- memorex
- Мнения: 1065
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Засича волана на РАВ 4 -2011г.
Вероятно има нужда от профилактика или смяна на междинния вал.В този клип е показано :
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
-
sshriss
- Мнения: 1
- Регистриран на: 25 Мар 2023 16:38
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4 2.0 Petrol
Засича волана на РАВ 4 -2011г.
Здравейте, имам същият проблем при моят рав4 2006. Дали успяхте да решите проблема?
- Akima
- Мнения: 7528
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 129 пъти
- Получена благодарност: 223 пъти
-
Dirkov 1983
- Мнения: 2
- Регистриран на: 28 Апр 2025 15:26
- Местоположение: Сандански
- Автомобил: Тойота рав4
- Благодарил/а: 1 път
- Akima
- Мнения: 7528
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 129 пъти
- Получена благодарност: 223 пъти
Засича волана на РАВ 4 -2011г.
Проблемът се решава по описания начин - със смяна на конкретен детайл.
Пуснете ми номер на рама, за да Ви помогна.
Останалото е празни приказки.
Пуснете ми номер на рама, за да Ви помогна.
Останалото е празни приказки.
-
Dirkov 1983
- Мнения: 2
- Регистриран на: 28 Апр 2025 15:26
- Местоположение: Сандански
- Автомобил: Тойота рав4
- Благодарил/а: 1 път
-
Keryazov
- Мнения: 10
- Регистриран на: 19 Яну 2019 12:47
- Местоположение: Германия
- Автомобил: Тойота Корола Версо 1,6
- Получена благодарност: 8 пъти
Засича волана на РАВ 4 -2011г.
Здравейте всички колеги!
Живея и работя в Германия.
Преди седмица купих употребяван автомобил Тойота РАВ4, 2011г. 2.0 бензин. Колата е употребявана, но е купена от автосалон на Тойота и е с гаранция. Когато е студена няма никакъв проблем с управлението, но когато се стопли и след по-продължително каране, волана започва да засича и проскърцва. По горе прочетох, че друг колега има същия проблем със абсолютно същия модел автомобил. Прочетох и че е нужен номер на рама за да можете да помогнете. Номерът на рамата на моя автомобил е JTMBE31V80D033729. Ще съм много благодарен ако някой може да ми помогне!
Живея и работя в Германия.
Преди седмица купих употребяван автомобил Тойота РАВ4, 2011г. 2.0 бензин. Колата е употребявана, но е купена от автосалон на Тойота и е с гаранция. Когато е студена няма никакъв проблем с управлението, но когато се стопли и след по-продължително каране, волана започва да засича и проскърцва. По горе прочетох, че друг колега има същия проблем със абсолютно същия модел автомобил. Прочетох и че е нужен номер на рама за да можете да помогнете. Номерът на рамата на моя автомобил е JTMBE31V80D033729. Ще съм много благодарен ако някой може да ми помогне!
-
gena_bs
- Мнения: 1709
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 459 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Засича волана на РАВ 4 -2011г.
Имаш гаранция > отиваш при джамбазина да ти отстрани проблема.
Аз поне не знам дистанционно да е възможен ремонт/ замяна на механични части.
Успех!
Аз поне не знам дистанционно да е възможен ремонт/ замяна на механични части.
Успех!
-
Keryazov
- Мнения: 10
- Регистриран на: 19 Яну 2019 12:47
- Местоположение: Германия
- Автомобил: Тойота Корола Версо 1,6
- Получена благодарност: 8 пъти
Засича волана на РАВ 4 -2011г.
Колега, гаранцията на автомобил не е гаранция на сирене. Зададох конкретен въпрос за да имам аргументи, когато отида в Тойота. Ти нямаш конкретен отговор, а аз нямам нужда от съвет, който може.да ми даде и внучката ми. Когато знам какъв е проблема ще знам и как да подходя към "джамбазина". Когато джамбазина ти е официален автосалон на Тойота нещата опират до конкретика, аргументи и интелигентен разговор. Това не е салона на някой пакистанец на който можеш да хвърлиш ключовете и да му кажеш: "Аре оправяй си дрънгела бе паткан!"
- slowtraveler
- Мнения: 6690
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 406 пъти
- Получена благодарност: 438 пъти
Засича волана на РАВ 4 -2011г.
Не виждам какво му е лошото на съвета... Какво очаквате? Някой да ви каже - 'вижте си карето, вижте си сервоусилвателя' и т.н... И с тези 'знания' вие ще отидете в официалният сервиз и ще им кажете какво да направят??? Всеки официален сервиз би ви се изсмял при такъв подход...
Досега винаги при контактите ми с официален сервиз при налична гаранция нещата са били доста по-прости - 'става еди-какво си - оправете го'... И го оправят...
Това не е някой пакистанец на който да трябва да му кажеш 'сега трябва да развиеш еди кой си болт, да провериш еди-какво си' и т.н....
Според мен просто бъркате нещата и те са точно обратното на това, което си ги представяте...
Виж ако официален автосалон иска заплащане (такава е договорката), и не можете да си го позволите - предполагам тогава може да се погадае, но и в такъв случай Вие ще трябва да си изцапате ръцете за да върнете обратна информация дали дадената проверка е дала резултат и какъв...
Досега винаги при контактите ми с официален сервиз при налична гаранция нещата са били доста по-прости - 'става еди-какво си - оправете го'... И го оправят...
Това не е някой пакистанец на който да трябва да му кажеш 'сега трябва да развиеш еди кой си болт, да провериш еди-какво си' и т.н....
Според мен просто бъркате нещата и те са точно обратното на това, което си ги представяте...
Виж ако официален автосалон иска заплащане (такава е договорката), и не можете да си го позволите - предполагам тогава може да се погадае, но и в такъв случай Вие ще трябва да си изцапате ръцете за да върнете обратна информация дали дадената проверка е дала резултат и какъв...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Akima
- Мнения: 7528
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 129 пъти
- Получена благодарност: 223 пъти
Засича волана на РАВ 4 -2011г.
Нямате активни сервизни кампании.
Проблемът вероятно се дължи на блокът за управление на електроусилвателя на волана - дилърите не ремонтират блокове, вероятно ще го подменят с нов или употребяван, с оглед на годините на шасито. В РБ е възможен ремонт след физически оглед на PCB на блока.
Какво включва гаранцията, която ви е предоставена и с каква продължителност е тя?
-
Keryazov
- Мнения: 10
- Регистриран на: 19 Яну 2019 12:47
- Местоположение: Германия
- Автомобил: Тойота Корола Версо 1,6
- Получена благодарност: 8 пъти
Засича волана на РАВ 4 -2011г.
Днес бях в сервиза и разговарях с механика. Колата е преминала инспекция при него. Ден преди това е получила TÜV от DEKRA, което е много трудно ако автомобила не е в перфектно техническо състояние. Проблемът е, че за да се установи повредата, колата трябва да се кара поне час и половина. Човекът се извини и беше прав, защото няма как да разбере какво не е наред докато я инспектира в халето. Тя дори да работи на място не показва никакви признаци на повреда. След час, час и половина каране, започва едно тихо скърцане като триене на пластмаса в пластмаса и започва леко да задържа, сякаш затяга втулка на сухо. В града не е проблем, но на магистралата при 140 км/h вече става голям цирк. Караш и се стараеш да държиш лентата, но при всяко леко движение вляво или дясно не можеш плавно да мръднеш волана. Мисълта ми е дали не е по-възможно да има проблем с междинния кардан? Не съм разглабял такъв и не знам има ли втулка, кое я смазва ако има и т.н. Утре пак ще съм в сервиза. Разбрахме се да закарам колата в момент в който се появи проблема. Честно казано нямам никакъв проблем да сменя всичко по кормилната уредба. Въпросът не опира изобщо до финанси. Аз съм голям фен на Тойота и всичко в тая марка ме кефи и ми е интересно. Умишлено си купих трета серия РАВ4, защото много ме кефи. Мога да си взема и четвърта и пета серия, чисто нови, но не мога да ги трая. Всички хибриди с огромна мултимедия ме дразнят, защото имам чувството, че карам лаптоп с колелета. Другата ми кола е Фолксваген Артеон 2023 г. Не мога да я трая брат, въпреки, че е накачулена с триста екстри. Просто съм стара школа. Колегите по горе ме нареждат и може би с право, защото не ме разбраха правилно или аз не се изразих ясно. Въпросът, който зададох е продиктуван от интерес, а не защото искам да мина тънко или нещо подобно. Преди няколко месеца продадох Тойота Корола Версия, която много обичах. Никой монтьор не пожела да ме чуе, че проблема е в задръстен катализатор. Надуха ми главата с простотии за проблем с ваносите на разпределителния вал, ДПФ датчици и какво ли не. Нямам гараж и не можех сам да сваля катализатора. Продадох я на познат в България. Избушиха катализатора и колата литна. Човекът си я кара и е много доволен. Дали ще монтира нов катализатор си е негова работа. Въпросът е, че аз продадох кола, която обичах, ей тъй заради никакъв проблем и ме е яд. Не искам да повторя тая грешка. Опитвам се да познавам всяка кола, която имам и ми е на сърце, затова и започнах тая дискусия. Нали в края на краищата това е форум за Тойота? Много писах, извинявай. Утре съм в Тойота и когато изясня проблема ако ти е интересно ще споделя какъв е бил. Лека вечер!
- slowtraveler
- Мнения: 6690
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 406 пъти
- Получена благодарност: 438 пъти
Засича волана на РАВ 4 -2011г.
Разбира се, че най-полезната част е споделянето какво е било и как е решен проблемът...
Но относно другото - поне моят подход е да събера колкото се може предварителна информация, 'изцапвайки си ръцете' - например да сваля пластмасите - да не би там да задържа...
Да огледам целият привод (да, може на първо време да не го разглобявам) и да направя оценка....
Или да включа компютъра и да видя токовете към електроусилвателя ако е с такъв (при вдигнат автомобил)... Все неща, за които ме съмнява да би могъл да ги направиш в домашни условия, освен ако си голям любител, и имаш знания и оборудване...
Алтернативата? Ами точно тази, по която си тръгнал - да се обърнеш към хората, които освен знания имат и правилното оборудване...
И съвсем не става въпрос, че 'са ти продали повреден автомобил' - при техниката особено втора ръка винаги може да има скрит дефект, който да остане неуловен при тестовете..
Важното е как ще реагира даващият гаранцията като му покажеш дефекта... А тъй-като в случая говорим за официален сервиз - предполагам ще реагират напълно адекватно...
Но относно другото - поне моят подход е да събера колкото се може предварителна информация, 'изцапвайки си ръцете' - например да сваля пластмасите - да не би там да задържа...
Да огледам целият привод (да, може на първо време да не го разглобявам) и да направя оценка....
Или да включа компютъра и да видя токовете към електроусилвателя ако е с такъв (при вдигнат автомобил)... Все неща, за които ме съмнява да би могъл да ги направиш в домашни условия, освен ако си голям любител, и имаш знания и оборудване...
Алтернативата? Ами точно тази, по която си тръгнал - да се обърнеш към хората, които освен знания имат и правилното оборудване...
И съвсем не става въпрос, че 'са ти продали повреден автомобил' - при техниката особено втора ръка винаги може да има скрит дефект, който да остане неуловен при тестовете..
Важното е как ще реагира даващият гаранцията като му покажеш дефекта... А тъй-като в случая говорим за официален сервиз - предполагам ще реагират напълно адекватно...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
Keryazov
- Мнения: 10
- Регистриран на: 19 Яну 2019 12:47
- Местоположение: Германия
- Автомобил: Тойота Корола Версо 1,6
- Получена благодарност: 8 пъти
Засича волана на РАВ 4 -2011г.
До момента автосервиза подхожда към ситуацията с пълно разбиране. За разлика от куп частни майстори те обсъждат проблема с мен и слушат много внимателно. Не ми внушават, че нищо не разбирам и се стараят да получат максимум информация. Хората очевидно са професионалисти и знаят, че всяко инфо им е полезно. Затова и зададох въпроса си тук, защото обсъждайки с тях проблема те приемат мнението на хора с опит и най-важното е, че си го записват. Скърцането на моя волан е точно като звук от триене на пластмаса в пластмаса. Това определено вчера озадачи монтьора. Той знае перфектно, че засичане от електроусилвател или тракане на каре не изглежда така. Аз няма как да си изцапам ръцете дори и да искам, защото те са против това и настояват да не пипам докато колата е в гаранция. След малко отивам при тях и да ще споделя после резултата.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 1 гост
