BOz написа: ↑30 Яну 2023 12:42
Corolla_E12_hs написа: ↑30 Яну 2023 12:31
Турска Тойота, японска Тойота и английска Тойота са 3 различни автомобила, които изглеждат еднакво, движат се еднакво, но се чупят различно ;)
И ти потвърждаваш, че е важно къде се произвежда, а не за къде се произвежда.
Никой няма да ти прави Тойота за България и Тойота за Германия, като идват от един и същ японски завод.
Точно така е, важно е къде се произвеждат, но заводът не е само японски.
Аурисът ми е английски, Королата е турска. И двете купувани от БГ, не са внос 2-ра ръка.
Лексус NX се прави в Япония, обаче за Америка се прави в ... Канада.
Освен това има заводи и във Франция, Португалия, Чехия, Полша, САЩ и Мексико.
In fact, 8 out of 10 Toyota cars sold in Europe are built at one of our European production centres, too.
We have six vehicle plants, located in France (Yaris), the UK (Corolla), Turkey (Toyota C-HR and Corolla), the Czech Republic (Aygo), Russia (Camry and RAV4) and Portugal (Land Cruiser for export). We also have engine and transmission manufacturing facilities in Poland and the UK. Not only do these supply local markets, but they also produce vehicles that are exported around the world.
източник:
https://www.toyota.ie/discover-toyota/m ... ufacturing
На друго място, пак в сайт на Тойота(
https://www.toyota-europe.com/about-us/ ... ing-plants), пише 8 от 10 Тойоти за Европа са си правени 100% в Европа.
С 2 думи, Тойота за Европа си е правена в Европа в 80% от случаите. Останалото от Северна, Южна Америка и Япония.
Като знаем манталитета на народите, които произвеждат въпросните коли, със сигурност има разлика в качеството, разбира се отговарят си на Тойота стандартите. Просто има народи, които недоглеждат, има и педанти. Едва ли някой гледа , че българин си е поръчал и му пълнят вратите с кравешка тор. Но е факт, че колите за различните държави предлагат различни пакети екстри, понякога цветове, има разлика в качеството на боята и интериора, съответно и в цените.
За Камри в БГ предлагат пепелник, в Испания не. В Испания има поставка за таблет, в БГ няма. В БГ искат 531 лв за стелка за багажника, в Испания искат 65 евро... Винаги ще има разлики, въпрос на късмет дали работниците са били съвестни или не.
Имам познат в завод на Шкода, един нов работник там успя да спре поточната линия, защото изрязал твърде много дръжките на тавана и като ги сложили и веднага се откъсвали. Е, 120 коли по-късно го разбрали, ама са го хванали. А има и вариант да не го усетят това, ако качествения контрол се е напил
