Зарядна инфраструктура

Публикувай отговор
Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Зарядна инфраструктура

Мнение от Filbor » 14 Ное 2022 21:04

А ето ново безплатно от около началото на миналия месец:
https://www.plugshare.com/location/464964
Има две колонки х 2 куплунга = 4 места.
Намира се на паркинг на общината. Доставчикът е EVPoint.
Ако на входа кажеш, че ще зареждаш имаш до 2 часа безплатно. После ще те таксуват 3лв. на час за паркинг. Ако не кажеш, че ще зареждаш пак ще те таксуват 3лв. на час, като останалите. В този случай би си плащал престоя на паркинга, но не зареждането, което е по-евтино от платените други зареждачки tooth.gif
На мен ми зарежда с мощност около 9.5кВ и за около час и 45 минути това са около 30% от моята батерия.
08.2014-11.2021
Изображение

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Зарядна инфраструктура

Мнение от Filbor » 16 Ное 2022 19:34

Първите хъбове за зареждане на електрички:
The Mall в София и ритейл парк Виа Парк Север до магистрала Тракия в Пловдив. Скоро и трети хъб, във винарска изба Дамяница до автомагистрала Струма:
https://eldrive.eu/bg/eldrive-obyavyava ... -blgariya/
08.2014-11.2021
Изображение

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Зарядна инфраструктура

Мнение от Filbor » 23 Дек 2022 15:00

Бургас иска да става хъб за зареждане на е-коли
За мрежа от зарядни станции Община Бургас ще отдава терени под наем за 10 години, но с едно условие ... поне 60 на сто от зарядните станции трябва да предлагат бързо зареждане, но само ако съществува техническа възможност за това. Предвижда се всяка от зарядните станции, които ще бъдат общо десет, да разполага с гнезда за зареждане на два автомобила. От всеки от избраните терени под наем ще се отдава площ от 25 квадратни метра.
08.2014-11.2021
Изображение


Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Зарядна инфраструктура

Мнение от slowtraveler » 12 Яну 2023 16:07

Ами то това бе ясно и за първолаците, ама не и за 'зелените'...
В допълнение - енергийната криза явно все пак удари 'напреднала Европа' и нещата рязко ще се забавят/спрат/ върнат крачка назад...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Зарядна инфраструктура

Мнение от Filbor » 17 Яну 2023 12:35

В Швейцария е законопроект „Наредба за ограничения и забрани за използване на електрическа енергия“ и включва какво ли не. Някакви такива неща бях чел:
Да не се изполват асансьори, да не се изполват перални над 40 градуса и т. н.
По-конкретно в документа се казва: „Личното използване на електрически автомобили е разрешено само за абсолютно необходими пътувания (например професионална практика, пазаруване, посещение на лекар, посещение на религиозни събития, посещение на съдебно дело)“. Ама разбира се, че няма да го изполвам за състезания.
Ама медиите прочели-недопрочели и правят сензация, за да настройват хората и да получават повече спорове, гледания и кликания за печалба от реклама.
08.2014-11.2021
Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Зарядна инфраструктура

Мнение от slowtraveler » 17 Яну 2023 13:41

Не виждам в случая каква сензация e това - това е факт - че имат намерение да ограничават и забраняват употребата на ел-уреди, сред които и автомобилите... Точно такива 'отворени' за 'абсолютно необходими пътувания' формулировки развързват ръцете за всякакви недомислици...
Спомни си до какво доведоха ограниченията за 'абсолютно необходимите пътувания' по време на Ковид... Имаше ли блокирания на градове, граници и т.н.? :whistle:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Зарядна инфраструктура

Мнение от Filbor » 17 Яну 2023 14:43

Компаниите навързани в една верига/мрежа (от производители до техните най-крайни доставчици) наливат милиарди, и за добро или лошо ще им е трудно да се откажат:
https://www.ces.tech/articles/2022/dece ... ution.aspx
08.2014-11.2021
Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Зарядна инфраструктура

Мнение от slowtraveler » 17 Яну 2023 22:45

Не е въпроса в отказването, а в техническия капацитет и възможност...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Зарядна инфраструктура

Мнение от Hursa » 18 Яну 2023 11:28

Filbor написа: 17 Яну 2023 14:43 Компаниите навързани в една верига/мрежа (от производители до техните най-крайни доставчици) наливат милиарди, и за добро или лошо ще им е трудно да се откажат:
https://www.ces.tech/articles/2022/dece ... ution.aspx
"In CTA’s 2021 Electric Vehicle Landscape and Consumer Sentiment Research... "
Мисля, че 22 година донесе отрезвяване. Както в областа на автомобилостроенето, така и в областта на енергетиката. И вече съвсем не се набляга така на електричките и на "възобновляемите източници".
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

OVI
Мнения: 230
Регистриран на: 24 Яну 2022 22:06
Местоположение: Sofia
Автомобил: RAV4, MY2022, 2.5 HSD Luxury
Благодарил/а: 13 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Зарядна инфраструктура

Мнение от OVI » 19 Яну 2023 02:58

Hursa написа: 18 Яну 2023 11:28 Мисля, че 22 година донесе отрезвяване. Както в областа на автомобилостроенето, така и в областта на енергетиката. И вече съвсем не се набляга така на електричките и на "възобновляемите източници".
Премислили са и са на път да отменят "зелената сделка"? Някой най-сетне е осъзнал, че СО2 НЕ Е замърсител...?

OVI
Мнения: 230
Регистриран на: 24 Яну 2022 22:06
Местоположение: Sofia
Автомобил: RAV4, MY2022, 2.5 HSD Luxury
Благодарил/а: 13 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Зарядна инфраструктура

Мнение от OVI » 19 Яну 2023 03:09

Filbor написа: 17 Яну 2023 12:35 Да не се изполват асансьори, да не се изполват перални над 40 градуса и т. н.
Ха, че тия на където са се запътили, ние там бяхме преди 50 години. Нали уж ние догонвахме тях, пък тя каква стана... unsure.gif ermm.gif dry.gif

Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Зарядна инфраструктура

Мнение от slowtraveler » 19 Яну 2023 08:59

► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Зарядна инфраструктура

Мнение от Hursa » 19 Яну 2023 12:59

OVI написа: 19 Яну 2023 02:58Премислили са и са на път да отменят "зелената сделка"? Някой най-сетне е осъзнал, че СО2 НЕ Е замърсител...?
За съжаление - не. Много по-прозаично - печалбите от вложенията, ако въобще не са на загуба - са много по-малки и намаляват. Защото настъпи време да се ограничават и дори прекратяват крупните субсидии в тези области. И затова опитват да прехвърлят риска от инвестициите в такива направления към потребителите.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

OVI
Мнения: 230
Регистриран на: 24 Яну 2022 22:06
Местоположение: Sofia
Автомобил: RAV4, MY2022, 2.5 HSD Luxury
Благодарил/а: 13 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Зарядна инфраструктура

Мнение от OVI » 19 Яну 2023 18:36

Hursa написа: 19 Яну 2023 12:59 Защото настъпи време да се ограничават и дори прекратяват крупните субсидии в тези области.
То отдавна е време, всъщност от момента, в който я прононсираха тази утопия, но за съжаление точно онези, които 'по занятие' трябва да са компетентни в материята и да са гласът на разума при вземането на подобни (глобални) решения, са тотално неадекватни.

[copy/paste] от тук
Международната агенция по енергетика е публикувала поредния утопичен доклад за енергийния преход към нетни нулеви емисии, базиран единствено на ВЕИ, електрификация и водород - Energy Technology Perspectives 2023. Сред изобилието от пожелателни приказки в него (като например вдигане на инвестициите в прехода до 4.5 трилиона долара на година - тия хора доларите за нищо ги нямат!) се намират и такива, които за мен са особено шокиращи с нивото си на невменяемост.

Долната графика показва какво трябва да се случи в добива на критичните материали, за да има достатъчно мед, никел, литий и други метали, за да се реализират плановете на световните енергийни плановици за 2030 г. Следват цитати от доклада:

1. Годишните инвестиции на минните компании в периода 2023-2030 г. трябва да надхвърлят 7 ПЪТИ средните инвестиции за периода 2016-2021 г.

2. Всички крайни инвестиционни решения трябва да бъдат взети в периода 2023-2025 г., тоест днес и утре.

3. Само за добива на мед, литий, никел и кобалт необходимите инвестиции са около 130 милиарда долара годишно за периода 2023-2025 г. Те трябва да бъдат насочени към всеки минен проект, който вече е в процес на издаване на разрешителни. Това е еквивалентно на инвестициите в цялата глобална металодобивната индустрия за 2021 г. (вкл. злато!), което предполага удвояване на общите инвестиции в сектора през 2023 г.

Допълнително изискване на умниците от МАЕ е всички тези минни операции да се случат в условия на мигновена декарбонизация - едва ли не от утре всички машини в сектора стават електрически и се захранват само от ВЕИ... Да, добре!

Забележете, че цялата тази изумителна инвестиционна и добивна активност трябва да се случи в условията на рекордни цени на енергията, висока инфлация и гонещи я лихви, война с участието на най-богатата на реурси страна в света и масово противопоставяне срещу всеки един минен проект по света.

Ако аз финансирах МАЕ, отдавна бих я разпуснал така или иначе. Този бисер на болния активизъм обаче надминава въобръжението ми със светлинни години. Никога не съм си представял, че безумието по върховете на световната енергетика може да достигне такива умопомрачителни нива...

Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта