
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
- Местоположение: България
- Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от Мирослав Петков » 09 Ное 2022 00:23

Мирослав Петков
BOz
- Monster
- Мнения: 413
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 158 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от Monster » 09 Ное 2022 13:12
Аз лично не бих си правил труда на този етап да интерпретирам дали нещо е включено или не, до момента, в който не ми се наложи да опирам до гаранцията. Твърде субективно ми звучи цялото писание, за да си затормозявам главата с юридически въпроси, от които не разбирам.

Monster
- BOz
- Мнения: 4543
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 205 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от BOz » 09 Ное 2022 18:48
В случая колата ти има 3 години гаранция от производителя + 3 години гаранция от дилъра (търговска гаранция) = 6 години. Тойота Релакс се прилага след изтичането на 6-те години.Удължената гаранция Toyota Relax се прилага за Автомобили, които отговарят кумулативно на следните изисквания:
а) Гаранцията на производителя, търговската гаранция на Toyota Plus или гаранцията на
Extracare (според случая):
a.1) е изтекла или;
Щом кабела е включен в гаранцията на производителя, аз питам да видя какви са условията спрямо търговската гаранция. Дилъра, за да казва, че кабела е с 3 годишна гаранция, това означава, че има отделен списък какво включва търговската гаранция. Та какво включва търговската гаранция, тази от 3-тата до 6-тата година на автомобила, което не е гаранция (услуга) "Релакс"?

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- Monster
- Мнения: 413
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 158 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от Monster » 09 Ное 2022 21:34
- Прикачени файлове
-
- hybrid-battery-care-and-toyota-relax-conditions-marked.jpg (276.77 KiB) Преглеждано 4108 пъти
-
- toyota-relax-table.jpg (384.87 KiB) Преглеждано 4108 пъти
Monster
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
- Местоположение: България
- Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от Мирослав Петков » 10 Ное 2022 12:49

Мирослав Петков
DrDevil
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
- Местоположение: България
- Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от Мирослав Петков » 19 Ное 2022 14:14
- Прикачени файлове
-
- FB_IMG_1668842407297.jpg (389.36 KiB) Преглеждано 3783 пъти
Мирослав Петков
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
- Местоположение: България
- Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от Мирослав Петков » 14 Дек 2022 19:04
Избезе един от първите клипове-ревю за модел 2023г.
Мирослав Петков
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от reluded » 22 Дек 2022 13:28
Бихте ли споделили какъв разход ви дава магистрално, при скорости 130-140 км, когато е в хибриден режим? И някой засичал ли е по колонка, има ли отклонения спрямо компютъра?
reluded
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 28 Юни 2022 14:20
- Местоположение: София
- Автомобил: Honda E Advance 17", RAV4 PHEV
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от StRaTeGa » 22 Дек 2022 18:50
Две ходенета до морето и едно до края на северна Италия. В никакъв случай не съм карал икономично и от време на време съм правил резки доускорения (особено в Италия си беше страшно). Някои от тях и над 140км/ч. Лятото даваше разход между 7-8л. на 100. Зимата традиционно ще е може би 1л отгоре.
Общо взето това ми е карането на бензин. Ааа и едно ходене до Пловдив и обратно.
Колата ми направи 15000км и средния ми разход на бензин в моментта е 2,8л на 100. Около 6000км са били в режим хибрид и основно на магистрала.
Интересно ми е защо задаваш този въпрос? Прочетох и другията ти пост във форума. Оставам с впечатление, че търсиш автомобил с който често да се движиш по магистрала.
При тази ситуация не съм много убеден, че зареждаемия РАВ е най-подходящия за теб.
Нормалният хибриден РАВ е значително по-евтин и тежи 200-250км по-малко. При всички положения ще харчи по-малко. Мощността му е повече от достатъчна, освен ако не държиш да правиш ластици (до 180km/h) на повече от половината BMW, Mersedes, Porsche-та и т.н. на магистралата.
Предвид формата на колата, вероятно Камри ще е много по-комфортна и безшумна на дълъг път.
Този модел има изключително голям смисъл, ако изминаваш много километри градско и имаш къде да го зареждаш в домашни условия (наистина е безумно евтино, ако ползваш регулирания домашен ток). Има много добра видимост. Катери се с лекота по бордюри. Ако ти се налага нещо да пренасящ или да теглиш.
Не е за вярване, че го казвам, но е много добър градски автомобил. Не харесвам големи коли, но трябва да призная, че е много хубаво място където да прекарваш часовете задръствания в София докато разнасяш децата, за да ги образоваш.
Прецени си!
StRaTeGa
Mcl
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от reluded » 22 Дек 2022 22:15
Случва ми се от време на време да минавам дълги разстояния и 7-8 разход при 140 ме устройва напълно.
Само ще ми липсва по-безшумното купе и въздушното окачване.
А това колко пари давам и какво търся, май си е моя работа - след като парите са си мои

reluded
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 178 пъти
- Получена благодарност: 117 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от dracunculus » 22 Дек 2022 22:51

Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
dracunculus
- Monster
- Мнения: 413
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 158 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от Monster » 23 Дек 2022 13:33
Така описано звучи, че Rav4 PHEV е точният автомобил за теб. Аз определено спадам към "горди собственици" на този модел, тъй го за петте месеца, през които го карам, мога да кажа уверено, че тази кола върна любовта ми към шофирането и аз също я смятам за изключително приятно място за прекарване на времето било то в задръствания или на дълъг скоростен път. С предните ми коли правех по 15-20 хил км на година, а с тази вчера минах границата на първите 14 хил км. Последните месеци си водя детайлни статистики за разход и пробег и ми се иска да напиша едно по-подробно ревю, касаещо също екстри и допълнителни джаджи, които закупих през времето, домашна и публична зарядна инфраструктура и т.н., но все не ми остава време. Ще се опитам между празниците да намеря време да осъществя писанието, което бях замислил.

При 130 км/ч разходът мисля, че ще е по-скоро към 7 л, а при 140 км/ч по-скоро към 8 л. Като цяло дали е плъг-ин, обикновен хибрид или чист бензин Rav4, мисля че разходите при тези скорости са близки. Предимствата на хибридите от към икономия изпъкват при извънградско и най-вече градско шофиране. И все пак като плюс на хибридните версии може да се отчете, че идват с повече конски сили. С 306 к.с. в спортен хибриден режим Rav4 PHEV се справя с изпреварванията на поредица автомобили и/или тирове с абсолютна лекота. Както тъстът ми каза онзи ден като го возих и изпреварих колона от 4 бавно каращи извънградско автомобила - "брех, тая кола е оса".

Колата има две стойности за замерване на изминато разстояние Trip1 и Trip2, които могат да се нулират независимо едно от друго. Аз използвам първото, за да си следя пробега от последното ми зареждане на ток (това обикновено ми измерва чистия пробег на ток в градски условия), а второто число го нулирам всеки път като пълня бензин (винаги пълня "до горе", за да си водя статистиките за разхода). Отворих да видя последните ми три бележки от бензиностанциите и на тях виждам, че последните ми 3 пробега между зарежданията на бензин са 1219 км, 1739 км и 1342 км като съответните разходи за гориво съм ги калкулирал на 2.2 л/100км, 2.1 л/100км, 2.6 л/100км. Последното зареждане беше във вторник и ми направи впечатление, че стойността на борд компютъра беше 2.6 л/100 км - точно каквато я бях сметнал сам с пълненето до горе. Явно Тойота са по-прецизни по този показател - предните ми коли бяха Шкода и Фолксваген и винаги имаше разминаване, като колата винаги показваше по-малка стойност от тази "по колонка".
Сравнявайки разходът с обикновения хибрид на извънградски път предимството пак е в полза на плъг-ин хибрида поне по маршрути с повече изкачвания и спускания. Въпреки разликата в теглото заради по-голямата батерия, същата тази по-голяма батерия може да се разглежда като един голям ресурс за съхранение на генерираната енергия при спуснанията. Онзи ден трябваше да пътувам София - Лом - София в един ден и тъй като имах доста задачи, както в Лом, така и след връщането ми в София, нямах време за зареждания по пътя (дори и при двучасовия ми престой в Лом). Реших, че ще си пазя батерията за връщането ми в София и по пътя я ползвах само при преминаването през населените места. От София тръгнах със 70 км чист електически пробег в батерията и в Лом стигнах със същия 70 км пробег, като по средата на пътя по едно време електрическият ми пробег беше паднал на 50 км. Това е така, защото загубените 20 км от градско шофиране си ги изгенерирах обратно при спусканията. Навръщане в посока София се получи същото - тръгнах от Лом с 60 км пробег, по едно време бяха станали 40 км, но към Костинброд вече бях успял изгенерирал достатъчно, за да имам 61 км оставащ чист електрически пробег. Та тези 41 км сумарно изгенерирани при дългите спускания за деня, ми дойдоха като безплатен електрически пробег, който се беше съхранил в голямата батерия на плъг-ин хибрида, без да съм ги зареждал от контакта.
Отделно плъг-ин хибрида има достатъчно голяма батерия, така че и някои междуградски пътувания да са изцяло на ток. Лятото направих един тест, тръгвайки от един хотел със зарядна станция в Трявна, пълнейки батерията до горе преди самото пътуване. Маршрутът за деня тогава беше: хотелът в Трявна - центърът на Трявна - МОЛ Габрово - Боженци - МОЛ Габрово - хотелът в Трявна. Сумарно изминатото разстояние беше 79 км изцяло на ток (без да изхарча и капка бензин), като по борд компютър ми оставаше 1 км електрически пробег. Маршрутът имаше много изкачвания и слизания, като при изкачванията се харчи доста бързо електрическия пробег (особено при по-стръмните), но пък поне при спусканията успявах да възстановя част от изгубеното. Това в случаят не беше най-добрият пример за икономия на пари, тъй като токът на зарядната станция беше 1 лв/кВтч и може би пътуването излезе малко по-скъпо в сравнение ако го бях взел изцяло в хибриден режим, ползвайки бензин. И все пак ако това беше домашния ток или ток от евтина/безплатна публична зарядна станция, щеше също да можем го причислим към ползите на плъг-ин хибрида в насока икономия.
Защо не - Rav4 PHEV дава точно това. Кола, която ти дава възможност да имаш 306 к.с., когато ти потрябват и същевременно да имаш смешно нисък разход на гориво за 2 тона автомобил с не особено изразени аеродинамични показатели. Не мисля, че има много модели (да не кажа, че не се сещам за друг изобщо) в този ценови диапазон (около 100 хил. лв.), които да могат да ти предложат същото. Такава мощност обикновено върви с по-висока от тази цена и значително по-висок разход на гориво. Има две съществени суми, които не могат по никакъв начин да ти се възстановят при употребата на един нов автомобил - парите за застраховки и разходите за гориво. Rav4 PHEV определено минимизира втория съществен разход. Третият съществен разход при новия автомобил е разликата между покупната и продажната му цена. Този разход обаче последно време се доказа като субективен - само времето ще покаже колко би струвала една кола (която и да е) след 5-6 години на база инфлация, търсене и други фактори. Това не мисля, че може да се предвиди от сега.
P.S.: Да използвам случая да питам за мнение на по-опитните тойотаджии. Понеже след празниците ще правя първото обслужване на колата - имате ли някакви притеснения относно гаранционно обслужване в ТМ Ауто София Изток? Записах си там час, понеже ми е най-удобно като локация, но имах известно чудене дали да не се допитам до форума ако някой е имал много отрицателен опит или пък може горещо да препоръча друг гаранционнен сервиз (дори да е в друг град примерно). За сега реших, че така и така колата е с 10 години гаранция и би трябвало навсякъде да са внимателни предвид, че те ще трябва да си я поддържат при проблем. И все пак знам, че гаранционните сервизи на всички марки участват активно в черните списъци на форумите - къде основателно, къде заради тенденцията някои хора да преувеличават и преекспонират някакви частни случаи. Любопитно ми е дали има някакви крайни мнения - особено ако са обосновани с конкретни казуси в ТМ Ауто София Изток.
Monster
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 1 гост