Не, в HV mode е. На таблото, когато колата работи в електрически режим, се вижда една зелена количка с надпис EV вътре (т. нар. EV indicator). В горното видео, макар HV надписа да е размазан, ясно се вижда липсата на тази зелена количка, когато човекът казва 90, после 100 и накрая 110 км/ч. Едва, когато започва да намаля (скоростта вече е към 100 км/ч) се вижда, че на таблото светва и тази зелена количка - явно тогава е дошъл момента хибридния режим да изключи двигателя и да поработи само на ток за известно време.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
- Monster
- Мнения: 412
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 156 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
- Местоположение: България
- Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Явно на моя телефон само показва по високи децибели. Тези от тестовете все няма 70 db 

- Monster
- Мнения: 412
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 156 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Зависи много и от настилката и от гумите според мен. На хубава настилка дори и с шумните гуми, с които съм в момента, колата е доста тиха. Ако обаче има грапава или неравна настилка (недай си Боже павета), тогава шумът от гумите започва да се чува значително повече. Подозирам, че тези допълнителни шумоизолации, за инсталацията на които беше споделил тема, ще помогнат доста за успокояването на тези шумове. По-меките гуми също ще окажат значителен ефект, но той ще по-скоро в насока шумът от гумите като цяло да е по-близък до този при хубавата настилка, а не изолацията в колата да спира външния шум от гумите.
-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
С риск да не кажа нищо ново и непознато в тази посока- зависи от всичко- шумоизолация, гуми (не само дали са меки, ами и широчината- напр. разлика между различните нива на оборудване?), външни метеорологични условия при теста, също така дали си сам на платното или задминаваш коли или още по-неблагоприятно- ТИРове, в които звука от колата ти се отразява и се връща и т.н. И, нещо, което само аз (споменавал съм го преди) и Slowtraveler споменаваме- сравнението лимузина-СУВ или хетчбек, където задния ти мост е "вътре" в купето ти и го чуваш по-отчетливо
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
- Местоположение: София
- Автомобил: Ford Kuga 2.5 hybrid, 2025
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Единственият шум, който ме дразни е от CVT кутия. Това гуми и др. елементи не са така дразнещи, според мен. Един приятел с Аутлендър даде 4 бона да му сложат изолация навсякъде. Определено имаше частичен ефект, но CVT не прощава, дори и с шумоизолацията пак бучи и дразни, а колата стана сигурно с 100-200кг по-тежка.
Трудно може СУВ да се направи безшумен, особенно при скорости 120 и нагоре
Трудно може СУВ да се направи безшумен, особенно при скорости 120 и нагоре
RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
- Местоположение: България
- Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Както каза Monster, ако ще карам плъгин или електроавтомобил ,ще трябва са се откажа или от пробега, или от високите скорости. Попрочетох тука из вашия форум и стигнах до извода ,че хибрида е направен за градко каране и е икономичен до скорости от 110 км/ч. Затова не са помислили производителите за обезшумяване при по високи скорости. При тях се губи концепцията на хибрида и се обезмисля покупката. Лошото е ,че това важи и за електричките. По високите магистрални скорости убиват заряда на батерията, и ако искаш да стигнеш до където си стигнал ще се наложи да дръпнеш газта. Защото страха от обхвата на пробега ,ще е по голям!
При мен 70% от пробега ми е градско. Разтоянието от дома до работа е 5 км. Този режим на работа е убиец на дизеловия агрегат,за ДПФ да не говорим.
Затова рогледнах комбинацията бензин и ток.
Като разход ,досегашната ми лимузина със сигурност не е била с по висок разход на дизел от този който би ми дал РАВ 4 хибрид. Извън градко съм успявал да го смъкна под 5.6,това е 2тона,3 литра автомобил с постояно зацепено 4×4.

При мен 70% от пробега ми е градско. Разтоянието от дома до работа е 5 км. Този режим на работа е убиец на дизеловия агрегат,за ДПФ да не говорим.
Затова рогледнах комбинацията бензин и ток.
Като разход ,досегашната ми лимузина със сигурност не е била с по висок разход на дизел от този който би ми дал РАВ 4 хибрид. Извън градко съм успявал да го смъкна под 5.6,това е 2тона,3 литра автомобил с постояно зацепено 4×4.
-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Че хибридът е икономичен до 110кмч бъркаш доста. Зависи с какво го сравняваш, разбира се....щом идваш от турбо-дизел, да, не очаквай по-нисък разход с хибрида, ако поддържаш 160+..Но само едно ще ти споделя- миналата година си направих експериментът да мина 508км по сравнително празни аутобани и настъпвах колкото можеше, беше празно и голяма част бяха без ограничения, та успях ~ над 70% от времето да карам с над 160, общо взето си поддържах 160-170, не веднъж настъпвах до 200-210: разход по Spritmonitor 8,7 (и нещо си след запетайката) л на 100км! Ок, еквивалентният 220кс дизел би дал вероятно около 7, но Авенсисът ми по същия маршрут и стил на каране беше твърдо над 11л, общо взето държеше 12-13. Та, за мен подобни показатели от бензинова кола, тежаща 1,74т на магистрала са сериозно постижение. Но, да, концепцията е най-икономична в града, там разликата с която и да е друга форма на автомобил с ДВГ е понякога абсолютно фрапираща.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
- Местоположение: България
- Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
dracunculus,този радход с Рав 4 хибрид ли е?
Не са ли ограничени на 195 км ?
Не са ли ограничени на 195 км ?
-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Този разход е с Lexus IS300h, просто го дадох като цяло за пример, че хибридната технология не е обезателно неикономична на магистрала..Всички 2,5л хибриди на Тойота и Лексус са ограничени по книжка на 180, което по километраж е ок. 195. IS-ът е единствения с ограничение 200 по книжка и съответно точно 210 по километраж
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
- Местоположение: България
- Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Зимата се задава и реших да кача тази тема за собственици на Prime, какво да очаквате от EV режима ,през зимата от Вашия автомобил:
https://www.rav4world.com/threads/rav4- ... de.318565/
https://www.rav4world.com/threads/rav4- ... de.318565/
- Monster
- Мнения: 412
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 156 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Е, има време до зимата. Трябва да се ползват на максимум оставащите седмици от лятото преди да решат пак да ни затворят и да ни сложат наморниците.
Относно EV режима - официално в книгата на колата e записано, че при -10 градуса се включва двигателя ако ползваш парното или някоя от подграващите функции в колата (волан, седалки, чистачки и тн.). В градовете, които аз пребивавах последните зими (София и Панагюрище) температурите така и не достигнаха тази ниска стойност. Преди 5-6 години може би имаше 1-2 по-сурови зими, при които температурата падна до почти -20, но това беше само за няколко дена в годината и през останалото време пак си беше по-топло от -10. Иначе предните месеци ми попадна едно видео, записано от финландец, който показваше как си ходи до магазина с Rav4 PHEV при температура между -20 и -30 и си я караше изцяло на ток без включено парно, за да не се включва двигателя. В крайна сметка всеки собственик има две опции при такива температура - да си караш колата, ползвайки си подгряванията, макар и с включваш се двигател или да се правиш на собственик на истински електромобил - с кожухче, ръкавички, ушанки и изключено парно.
Можеш да видиш коментарите, касаещи парното в Тесла при такива ниски температури, които са в същата тема, споделена в предходния пост. Накратко - не можеш да разчиташ, че ще ти е топло в изцяло електрическата кола.
На мен ми е любопитно какво ще се случи с пробега на ток и със сигурност ще споделя опита ми като дойде зимата. За сега за лятото мога да кажа, че в началото на "предсказващата" стойност на дисплея ми изписваше 72 км при пълна батерия. Постепено като покарах колата в София разходът ми падна до 16.9 kW на 100 km и "предсказващата" стойност на дисплея вече ми показваше 92 км при пълна батерия като това наистина са реалните километри (дори малко повече), които успявах да минавам градско с пълно зареждане. Електрическият разход ми прави впечатление, че е изключително чуствителен на стила на шофиране - ако се настъпва рязко да ускорява колата доста бързо намаля оставащия пробег на дисплея. Същото важи и при стръмни изкачвания, но пък за сметка на тях при слизанията, ако я оставиш да си се пуска по наклона без "газ", успява да изгенерира доста солидно количество ток, което веднага се отразява на оставащия пробег. Реално с тази кола ако тръгнеш с 0 оставащ пробег и следва дълго спускане (пример Петрохан - Бързия), спокойно можеш да си изгенерираш ток за едни 15 км допълнителен пробег, които можеш да си ги ползваш в равната част след спускането.
Относно EV режима - официално в книгата на колата e записано, че при -10 градуса се включва двигателя ако ползваш парното или някоя от подграващите функции в колата (волан, седалки, чистачки и тн.). В градовете, които аз пребивавах последните зими (София и Панагюрище) температурите така и не достигнаха тази ниска стойност. Преди 5-6 години може би имаше 1-2 по-сурови зими, при които температурата падна до почти -20, но това беше само за няколко дена в годината и през останалото време пак си беше по-топло от -10. Иначе предните месеци ми попадна едно видео, записано от финландец, който показваше как си ходи до магазина с Rav4 PHEV при температура между -20 и -30 и си я караше изцяло на ток без включено парно, за да не се включва двигателя. В крайна сметка всеки собственик има две опции при такива температура - да си караш колата, ползвайки си подгряванията, макар и с включваш се двигател или да се правиш на собственик на истински електромобил - с кожухче, ръкавички, ушанки и изключено парно.

На мен ми е любопитно какво ще се случи с пробега на ток и със сигурност ще споделя опита ми като дойде зимата. За сега за лятото мога да кажа, че в началото на "предсказващата" стойност на дисплея ми изписваше 72 км при пълна батерия. Постепено като покарах колата в София разходът ми падна до 16.9 kW на 100 km и "предсказващата" стойност на дисплея вече ми показваше 92 км при пълна батерия като това наистина са реалните километри (дори малко повече), които успявах да минавам градско с пълно зареждане. Електрическият разход ми прави впечатление, че е изключително чуствителен на стила на шофиране - ако се настъпва рязко да ускорява колата доста бързо намаля оставащия пробег на дисплея. Същото важи и при стръмни изкачвания, но пък за сметка на тях при слизанията, ако я оставиш да си се пуска по наклона без "газ", успява да изгенерира доста солидно количество ток, което веднага се отразява на оставащия пробег. Реално с тази кола ако тръгнеш с 0 оставащ пробег и следва дълго спускане (пример Петрохан - Бързия), спокойно можеш да си изгенерираш ток за едни 15 км допълнителен пробег, които можеш да си ги ползваш в равната част след спускането.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Няма ли функция да ти стопли колата докато е включена в мрежата?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
- Местоположение: София
- Автомобил: Ford Kuga 2.5 hybrid, 2025
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Monster, един американец прави тест миналата зима и се оплака, че при около -5 градуса ( ако не бъркам) колата минава към ДВГ и е невъзможно само на ток при такива и по-ниски темп. Което според мен не в проблем за БГ, защотот тук рядко са по-ниски. Също няма нищо лошо ДВГ да си поработва и смазва. Супер кола. Очакваме да споделяш 

RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
- Местоположение: България
- Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
В темата пишат ,че двигатела се включва при подгряване на стъклото,включен не на еко климатик, и при включен дистроник.Monster написа: ↑24 Авг 2022 06:26 Е, има време до зимата. Трябва да се ползват на максимум оставащите седмици от лятото преди да решат пак да ни затворят и да ни сложат наморниците.
Относно EV режима - официално в книгата на колата e записано, че при -10 градуса се включва двигателя ако ползваш парното или някоя от подграващите функции в колата (волан, седалки, чистачки и тн.).
При включено отопление на волан и седалки ,без темпомат и климатик на еко май не се вклюва двигателя. Ще пробвате и ще споделите!

-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
- Местоположение: България
- Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 5 госта