По-точно казано - ДВГ се стартира от комбинацията команди към МГ1 и МГ2 - за да се развърти ДВГ се иска съвместната им работа... За другото - абсолютно съм съгласен
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
- slowtraveler
- Мнения: 4938
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 154 пъти
- Получена благодарност: 143 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 4936
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Ами в случая става дума за стартиране от място Защото батерията, ако може да задвижи автомобила, то ще може и да стартира двигателя. А на място - блокиращото трансмисията устройство или спирачките ще свършат работа (макар, че дори така - май пак взаимодействат МГ1 и МГ2 за да се старира "незабележимо"). Любопитно, ако батерията е в такова състояние, че не може да стартира ДВГ, дали въобще ще се запусне системата или веднага ще покаже проблема.
Последно промяна от Hursa на 29 Юни 2022 15:03, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- max-2
- Мнения: 1789
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 18 пъти
- Получена благодарност: 44 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Това е неправилно твърдение, защото мг2 е твърдо зацепен към колелата и не може да се движи ако колата е в покой.slowtraveler написа: ↑29 Юни 2022 14:37По-точно казано - ДВГ се стартира от комбинацията команди към МГ1 и МГ2 - за да се развърти ДВГ се иска съвместната им работа... За другото - абсолютно съм съгласен
Carina E 4AFE LB 1992
-
- Мнения: 4936
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Но май, дори на место - при стартиране МГ2 участва съзавайки противодействащ момент, компенсиращ развъртането на ДВГ. Иначе би се усетило, когато създадения при развъртането момент се погаси от блокиращото устройство, докато се оберат хлабините.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- max-2
- Мнения: 1789
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 18 пъти
- Получена благодарност: 44 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Възможно е
Carina E 4AFE LB 1992
- slowtraveler
- Мнения: 4938
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 154 пъти
- Получена благодарност: 143 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Да, имах предвид точно това - всяко въздействие върху МГ1, МГ2 или ДВГ дава отражение върху всички останали участници в тази трансмисия..
Затова и за да се стартира ДВГ трябва да се промени усилието и на МГ2(като намалява, блокира или засилва усилието) за да не се усети като тласък или автомобилът да се опита да тръгне/спре..
Затова и за да се стартира ДВГ трябва да се промени усилието и на МГ2(като намалява, блокира или засилва усилието) за да не се усети като тласък или автомобилът да се опита да тръгне/спре..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 530
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 4 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Ако няма взаимодействие (между двата ел. мотора), стартирането ще се усеща във всякакви условия. Примерно като се движиш със 3км/ч и изведнъж двигателят реши да запали - случвало ми се е, няма нищо дори и частично наподобяващо ефект "стартер на скорост".
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe
- max-2
- Мнения: 1789
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 18 пъти
- Получена благодарност: 44 пъти
-
- Мнения: 4936
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Ефекта няма да е като "стартер на скорост", а като при "палене" с бутане, при отпускане на съединителя. При движение е нормално да има (компенсираща) реакция от страна на МГ2. Дори когато двигателя пали, а автомобила е неподвижен в режим d (например) - той генерира въртящ момент (до колкото разбирам). Но когато е в режим "парк" - не знам, може тогава да не компенсира, все пак свободния ход при задействано блокиращо устройство е много малък (и допълнително намален от "главното предаване" към диференциала) - затова може практически да е незабележимо стартирането. А и ускорението при развъртане на ДВГ от страна на МГ1 е много по-плавно (според мен), отколкото развъртането в момента на зацепването на "развъртения" стартер.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 530
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 4 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Сега си представи, че си на парк и си паркирал по наклон без ръчна - и на колата и трябва съвсееем малко, за да прескочи палчето.
Има контра от MG2.
Има контра от MG2.
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe
-
- Мнения: 4936
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Как ще го прескочи палчето. И зависи на какъв наклон - ако е достъпно стръмен с предницата надолу - реакцията на развъртането при стартиране може дори да не обере хлабината. Също - когато е със задницата надолу - ако не задействана ръчна, блокиращия палец вече е в контакт със зъб в съответната посока. Друго - значи пишат да не се държи спрелия автомобил на "неутрал", защото двигателя в такъв случай не стартира, а ще се задейства МГ2 за да неутрализира развъртането, когато автомобила е поставен на "парк"? (Разбира се не съм сигурен, че не се задейства МГ2 при "парк", но май е по-вероятния вариант.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4297
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Не ви ли се е случвало, когато паркирате и ДВГ-то запали, да усетите и видите как целия автомобил потегля напред? Особено силно изразено, когато палецът на заключване не е паднал още в застопоряваща позиция. Хем колата потегля, хем изщраква, когато палецът падне и заключи кутията.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
- biro
- Мнения: 2652
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 71 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Не никога не ми е потегляла напред колата докато е на Р и ДВГ запали. Как така ще тръгва напред това е недопустимо.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
-
- Мнения: 920
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 25 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
И на мен ми звучи на някакъв "пърфект сторм".
Да си включил на Р държейки спирачка, да не е щракнало в същия миг да запали двигателя и да се лашне до де щракне.... или някви такива.
Това с прескачането ми се вижда крайно невъзможно. Жената при паркиране на яриса хакна Р докато колата все още се движеше (наистина много много бавно до де паркира) и колата се закова... Нали имаше
Да си включил на Р държейки спирачка, да не е щракнало в същия миг да запали двигателя и да се лашне до де щракне.... или някви такива.
Това с прескачането ми се вижда крайно невъзможно. Жената при паркиране на яриса хакна Р докато колата все още се движеше (наистина много много бавно до де паркира) и колата се закова... Нали имаше
-
- Мнения: 4936
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
При самото развъртане на ДВГ - момента към "короната" би трябвало да е "обратен" - т. е. автомобила би трябвало да поддаде назад. И когато "запали" (когато ДВГ вече отдава) момента е "напред" (но ако МГ1 в този момент не работи, ротора му се върти свободно) - момента към колелата е много малък, много по-малък от при стартирането. Вече когато работи, като генератор МГ1 - момента от страна на ДВГ към колелата става значим. Така, че "тласъците" би трябвало да са два последователни - в противоположни посоки. Но при тези хлабини, които предполагам са около палеца най-вече (другите би трябвало да са многократно по-малки), при това, че ъгловото завъртане на короната се редуцира от "главното предаване" и особено от това, че двата процеса протичат сравнително плавно при хибрида (поне така предполагам) - може да са сравнително незабележими и без компенсация от страна на МГ2, когато автомобила е "паркиран" (според мен).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Amazon [Bot] и 4 госта