Електрически коли, но Не от TOYOTA
- Monster
- Мнения: 412
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 156 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
За Ениака гледах тук, че дават 615 км градско при топло време. Не че на някой му трябват толкова много километри градско и по-скоро е важно числото извън града, което е 400+ км.
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Малко са, трябват гарантирани поне 450 км: Бургас - София и да има за малко градско, после зареждане за обратния път... 

- Monster
- Мнения: 412
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 156 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
На кантар бях да я поръчвам тази кола
. И все пак реших да изчакам едни 6-7 години, когато и пробегът ще стане по-голям и зарядната инфраструктура вече ще е напълно задоволителна. В България - как да е, зарядни има не малко, но в Гърция са много зле. За сега плъгин хибрида ще бъде универсален боец, пък живот и здраве за втора кола или за основна, но след 6-7 години - електричка.

-
- Мнения: 93
- Регистриран на: 01 Фев 2021 10:26
- Местоположение: България
- Автомобил: corolla e21 1.2t хечбек
- Получена благодарност: 9 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Засега електричките са перфектни за градско/втора кола. За извънградско, обаче нещата са плачевни. Преди няколко месеца гледах тест на ениак в реални условия, варианта с най-голямата батерия(77/82кв) само на задно. Производителя за този модел дава ~500км пробег.
При спрени всички консуматори(климатик, парно, подгрев, фарове...) и постоянна скорост:
При скорост от ~140, пробега сигурно няма да е повече от 250км.
В теста има и влияние на монтирани аксесоари в/у разход <> пробег. На, който не му се гледа цялото видео - резултатите са на 19:22.
При спрени всички консуматори(климатик, парно, подгрев, фарове...) и постоянна скорост:
скорост разход очакван пробег 96 км/ч 20.7 квч/100 372 км 112.7 км/ч 23.9 квч/100 322 км
При скорост от ~140, пробега сигурно няма да е повече от 250км.
В теста има и влияние на монтирани аксесоари в/у разход <> пробег. На, който не му се гледа цялото видео - резултатите са на 19:22.
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Skoda Enyaq Coupe RS iV
https://carmarket.bg/test-drive/testvam ... rs-iv-3849
https://carmarket.bg/test-drive/testvam ... rs-iv-3849
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- Monster
- Мнения: 412
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 156 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Пак зависи от извънградското. При магистрала нещата със сигурност са зле, но пък и там гледат и ще гледат да слагат повече бързи зарядни по пътя. Горните сметки за пробега са правени за постоянна скорост от 96 км/ч. При обикновен извънградски път за човек каращ с ограниченията, какъвто съм аз напримерwizarda написа: ↑29 Мар 2022 16:45 ... За извънградско, обаче нещата са плачевни. Преди няколко месеца гледах тест на ениак в реални условия, варианта с най-голямата батерия(77/82кв) само на задно. Производителя за този модел дава ~500км пробег.
При спрени всички консуматори(климатик, парно, подгрев, фарове...) и постоянна скорост:
скорост разход очакван пробег
96 км/ч 20.7 квч/100 372 км
112.7 км/ч 23.9 квч/100 322 км
При скорост от ~140, пробега сигурно няма да е повече от 250км.

С пробега на Ениак разстоянието София-Варна, което е едно от дългите по българските стандарти, ще се взима с точно една спирка за 40-50 минути в Търново. Аз лично този маршрут го взимам със семейството (с две деца) и така или иначе спираме на Търново за почивка и ядене. Недостатъкът, който виждам е, че ще трябва да спираме на точно определение места, където са бързите зарядни станции, а иначе си спираме, където решим в движение.
За другия дълъг маршрут София-Бургас, вероятно ще трябва да се спира на два пъти. По бърза сметка за тези 380 км от София до Бургас ако караш със 110 км/ч по магистралата, както прави Filbor, стигаш с около 45 минути по-бавно спрямо това ако си карал с ограничението от 140 км/ч. Тези 45 минути са ти колкото времето за едно спиране за зареждане, та тук е малко тънка сметката дали ще можеш ако караш със 110 да минеш само с едно спиране за зареждане или по-добре да си караш със 140 и пак да зареждаш 2 пъти. Всички тези сметки са чудесни при сегашното състояние на зарядната инфраструктура в България и нищожния брой на електрически коли. Ако започнат да се купуват повече електрички и в един хубав летен ден 100 коли тръгнат от София към Бургас има добър потенциал за опашки и нерви на бързите зарядни станции.
Моето чудене дали да взема Ениак или Rav4 PHEV беше тъй като ползвам колата предимно градско, а повечето ми извънградски пътувания през годината са в рамките на пробега на Ениак (ще мога да ги взимам само с евтиното/безплатно зареждане вкъщи или в офиса). Реално едноцифрен брой пъти в годината ще ми се наложи да правя компромис със зарежданията като пътувам към южното черноморие и като пътувам в посока Гърция. Пътуванията ми до Варна нямаше да търпят особен компромис, тъй като така или иначе ги взимам с едно спиране. Това, което реши моя избор, е че и двете коли струват доста пари (по моето субективно усещане) и когато давам толкова пари не искам и да чувам думата "компромис". Освен това Ениак 80x, за да го докарам до нивото на оборудване на Тойотата излизаше с около 15 хил лв по-скъп, което да кажем, че нямаше да е съществен проблем ако ми даваше това, което аз търся откъм пробег и скорост. Не съм ОК да карам под ограниченията на магистралата, при нулев трафик, само заради притеснения за пробега.
С нетърпение очаквам да направят нужните оптимизации и масовите електрички да им се вдигне пробега с още 200 км. Тогава с чиста съвест ще взема такава кола дори и за основна кола в семейството.
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
- Местоположение: София
- Автомобил: Ford Kuga 2.5 hybrid, 2025
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Ел.автомобилите се развиха доста през последните години, но все още не виждам революционни технологии в направата на батериите. Именно батериите са най-слабото звено от този сегмент в автоиндустрията. Преди време правих тест драйв на Nissan Leaf, които след Тесла са най-продавания и успешен ел. автомобил. Започнах теста с 83% заряд. Карах около 10км-15км като имах градско и магистрала. Исках да симулирам шофиране като с нормален автомобил с двг ( тръгни-спри, изпреварване, 140км/ч за кратко на магистралата и тн). Приключих теста с 71% батерия !!!! Търговецът от Нисан започна да ми развива някакви теории, че това не било реално ала бала … Също при студено време, само да стои паркирана за една вечер ще загуби няколко процента батерия. Представете си зимата в София или с колата на ски
))
Плъгините са вземали най-доброто от двата свята и
към настоящия момент са най-добрите и подходящи за градско и извънградско автомобили. Поздравявам Monster за избора му на рав4 плъгин!

Плъгините са вземали най-доброто от двата свята и
към настоящия момент са най-добрите и подходящи за градско и извънградско автомобили. Поздравявам Monster за избора му на рав4 плъгин!
RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Защо да губи от заряда на тяговата батерия? Има си нормален акумулатор и ако не се шофира много дълго време тогава той ще падне, като на всеки друг автомобил.
Най-много не съм шофирал около 12 дена и не е губило нищо.
Ако се зарежда на бърза зарядна може да покаже, че е заредило повече от действителното, защото батерията се е загряла.
После когато колата не се използва и след няколко часа изстине ще покаже реалното и тогава може да изглежда, че е изгубило няколко процента.
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
- Местоположение: София
- Автомобил: Ford Kuga 2.5 hybrid, 2025
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Filbor, споделям това, което съм гледал и чел. В ютюб има тестове по този въпрос. Ниската температурата оказва лошо въздействие на химията в литиево йонните батерии. Освен това един електромобил има много повече процеси, които дърпат ток от нея. Не случайно различните производители са направили специални режими ( Leaf има такъв) с който да пази батерията докато колата не се кара.Ако не се лъжа се казваше deep sleep или нещо подобно. На -5/-10 градуса батерията на телефона ти не пада ли по-бързо?
Разбирасе най-добре да сподели човек с опит в това, аз само споделям без да съм го видял на практика, за което се извинявам.
Разбирасе най-добре да сподели човек с опит в това, аз само споделям без да съм го видял на практика, за което се извинявам.
RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD
-
- Мнения: 93
- Регистриран на: 01 Фев 2021 10:26
- Местоположение: България
- Автомобил: corolla e21 1.2t хечбек
- Получена благодарност: 9 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Мен точно за това ме е най-много яд. Оптимизациите/технологията я има от 100 години, евтина е и може да се приложи веднага, но потребителите не са готови/не искат такива коли

- 2.5 L/100 km at 105 km/h
- 2.8 L/100 km at 113 km/h
- 3.6 L/100 km at 129 km/h
- 4.7 L/100 km at 145 km/h
От fueleconomy.gov - 1 л бензин е еквивалентен на 8.89 квч. Аеро сивика гори 4.7 при 145 или еквивалент на 41.78квч./100км. При грубо КПД на бензинов двигател 30% ако колата беше на ток щеше да ползва 12.53квч/100км.
За сравнение, аз имах такъв сивик 5, но с 1.3 карбуратор и без никакви модификации. Извънградско ми правеше ~6. Е, не е задължително аеро да е грозно - примерно vw xl1 е достатъчно красива.
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Не съм бил достатъчно дълго с телефона на такава температура, за да му обърна внимание.
За колата не помня тази зима да е стояла при под -10 градуса навън през нощта и не знам какво ще стане.
Със сигурност няма да може да се зарежда ако:
- колата е стояла паркирана над 6 дни при температура под -25 градуса
- колата е стояла повече от три месеца с капацитет на батерията близка до 0%
За да съхраним живота на батерията не трябва да се паркира за повече от месец с пълен заряд в нея особено ако навън е горещо.
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- Monster
- Мнения: 412
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 156 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Ето как се преминава към изцяло електрически автомобил:
На жената дори не й се е наложило да ползва публична зарядна станция.
На жената дори не й се е наложило да ползва публична зарядна станция.

- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Пътуване Бургас, Сарафово - София, Люлин
Тръгване около 21:15 с батерия на 96%. Сухо и външна температура по пътя: 6 - 11 градуса. Парно на 19 градуса.
Планът е да се спира на три места.
1) Шофиране с около 110 км/ч до около 273 км от София: Шел Ямбол Север. Пристигаме на 54% на зареждачка на ЕлДрайв.
Вече имам карта и не използвам приложението (разбира се картата трябва да е регистрирана предварително в него). Оле, тръгва веднага.
На тaзи бензиностанция се оказа, че има връзка с някакъв черен път за към полето. Както си имах в якето челник и с жена ми слезнахме долу и се разходихме в подножието на магистралата
Зареждаме до 84% за около половин час.
2) Шофиране с около 110 км/ч до 122 км от София на Петрол. Пристигаме на 25% на зареждачка на Финес.
Използвам приложението им. Оле, тръгва веднага.
Интересна забележителност на тази бензиностанция беше един храсталак израстнал около граничната мрежа в началото на бензиностанцията и цъфнал в розово. И жена ми се изцепва: "Японска вишна"
А аз: "Тук на това място Японска вишна!!! Абсурд."
Зареждаме до 78% за 42 минути.
Вече можех да не спирам, но ...
3) Шофиране с около 110 км/ч до около 86 км от София на ОМВ. Пристигаме на 69% на зареждачка на ЕлДрайв.
Оле, пак тръгва веднага.
Я-а-а, имало параклис тук. Влезнахме вътре. Звучеше мелодична църковна музика и запалихме по една свещ...
Брей на какви забележителности може да се натъкне човек по бензиностанциите
Зареждаме до 86% за около 20 минути.
До София шофирах с около 120 - 130 km/h
Някъде след последното спиране, но преди Трянови врата изпреварарвах един автомобил. Тогава сякаш някой ми побутваше и стопираше отдолу педала на газта и си викам "Какво му стана на този педал". В този момент погледнах таблото и ... показваше 145 км/ч. Ясно-о, достигнал съм ограничението на системата.
Когато карам на ЕКО режим и колкото и да натискам педала на газта максимално би показало около 103 км/ч, но без това усещане за стопиране.
Преди Траянови врата моментния разход беше около 45 кВ - направо като Зил
Ами да, Зои започва със "З" и са три букви, както и Зил. Така че имат нещо общо
Накрая средната скорост по магистралата вече беше трицифрено число
: малко над 100 км/ч
Пристигнахме в София,Люлин около 3:15 часа с батерия около 37%
Общо време за зареждане за около час и половина.
Общо време за пътуване около 6 часа. Ха-ха, велико
с около 1 час е по-бързо от първото:
Тръгване около 21:15 с батерия на 96%. Сухо и външна температура по пътя: 6 - 11 градуса. Парно на 19 градуса.
Планът е да се спира на три места.
1) Шофиране с около 110 км/ч до около 273 км от София: Шел Ямбол Север. Пристигаме на 54% на зареждачка на ЕлДрайв.
Вече имам карта и не използвам приложението (разбира се картата трябва да е регистрирана предварително в него). Оле, тръгва веднага.

На тaзи бензиностанция се оказа, че има връзка с някакъв черен път за към полето. Както си имах в якето челник и с жена ми слезнахме долу и се разходихме в подножието на магистралата

Зареждаме до 84% за около половин час.
2) Шофиране с около 110 км/ч до 122 км от София на Петрол. Пристигаме на 25% на зареждачка на Финес.
Използвам приложението им. Оле, тръгва веднага.

Интересна забележителност на тази бензиностанция беше един храсталак израстнал около граничната мрежа в началото на бензиностанцията и цъфнал в розово. И жена ми се изцепва: "Японска вишна"

А аз: "Тук на това място Японска вишна!!! Абсурд."

Зареждаме до 78% за 42 минути.
Вече можех да не спирам, но ...
3) Шофиране с около 110 км/ч до около 86 км от София на ОМВ. Пристигаме на 69% на зареждачка на ЕлДрайв.
Оле, пак тръгва веднага.

Я-а-а, имало параклис тук. Влезнахме вътре. Звучеше мелодична църковна музика и запалихме по една свещ...
Брей на какви забележителности може да се натъкне човек по бензиностанциите

Зареждаме до 86% за около 20 минути.
До София шофирах с около 120 - 130 km/h
Някъде след последното спиране, но преди Трянови врата изпреварарвах един автомобил. Тогава сякаш някой ми побутваше и стопираше отдолу педала на газта и си викам "Какво му стана на този педал". В този момент погледнах таблото и ... показваше 145 км/ч. Ясно-о, достигнал съм ограничението на системата.
Когато карам на ЕКО режим и колкото и да натискам педала на газта максимално би показало около 103 км/ч, но без това усещане за стопиране.
Преди Траянови врата моментния разход беше около 45 кВ - направо като Зил

Ами да, Зои започва със "З" и са три букви, както и Зил. Така че имат нещо общо

Накрая средната скорост по магистралата вече беше трицифрено число

Пристигнахме в София,Люлин около 3:15 часа с батерия около 37%
Общо време за зареждане за около час и половина.
Общо време за пътуване около 6 часа. Ха-ха, велико

08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Фил, с удоволствие чета твоите приключения и се възхищавам на героизма и стоицизма ти...
Питам се, ако на мен някога ми се наложи да действам при тези условия, дали ще се справя? Но съвременните технологии напредват доста бързо и може би след няколко години ще може да се шофира с електрички поне 500 км без спиране и то с по-голяма скорост, дори и при голям студ... 


- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
На каква цена излезе пътуването? В понеделник ходих до София и преди да тръгна заредих до горе в Русе. В сряда пътувах обратно към Русе и заредих в София до горе за всеки случай 24.5л (70лв) като бях изминал 413км.
На връщане минах 300км, днес ходих до Търговище отиване и връщане 200км и имам бензин за още 200км
На връщане минах 300км, днес ходих до Търговище отиване и връщане 200км и имам бензин за още 200км
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта