Зарядна инфраструктура
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Зарядна инфраструктура
Нещата, както обикновено, не са черни или бели.
Чисто спекулативно, ако потреблението на гориво спадне драстично, големите енергийни/петролни компании ще навлязат с огромни инвестиции в енергетиката. Тогава нищо чудно Шел (съвсем примерно) да има интерес да вложи/инвестира големи количества пари и защо не да си направи АЕЦ Белене, пак съвсем примерно. За да си подсигури енергийния монопол в България.
След това - технологията и сега я има, но ще влезе и в директива - всеки един ел. автомобил да бъде и енергиен балансьор в енергийната система. Демек не само да приема но и да отдава енергия в системата. Това е основополагащо задание и един от допълнителните методи при нарастване на ел. автомобилите. От това, дори и в този момент, ще спечели енергийните системи на страните. Вместо да се инвестират милиарди от правителствата в тази необходима система, цената ще се приеме от крайните потребители на ел. автомобили. И веднага това ще бъде прието супер лесно и ще се заложи във всякакви необходими директиви.
Затова нека не разглеждаме бъдещето, но с лимитациите към този момент. Просто не е коректно.
Утопичното бъдеще е да се построят огромно количество ВЕЦ-ове, вятърни генератори, солари, които среднодневно да произвеждат повече енергия от необходимата. Излишната енергия да се преобразува във водород, примерно. А не да се "губи", чрез намаляване на мощностите на производство, каквато е логиката на днешната енергийна система. Така ще се стимулира и развитието на водородните системи, които може пък и да изместят логичното бъдеще на електромобилите към днешна дата.
А бе да доживеем и да видим какво ще стане. Но за мен ДВГ-то в текущото му приложение си е дал своето и ще бъде забравено. Най-вероятно още в поколението, което в момента се ражда.
Чисто спекулативно, ако потреблението на гориво спадне драстично, големите енергийни/петролни компании ще навлязат с огромни инвестиции в енергетиката. Тогава нищо чудно Шел (съвсем примерно) да има интерес да вложи/инвестира големи количества пари и защо не да си направи АЕЦ Белене, пак съвсем примерно. За да си подсигури енергийния монопол в България.
След това - технологията и сега я има, но ще влезе и в директива - всеки един ел. автомобил да бъде и енергиен балансьор в енергийната система. Демек не само да приема но и да отдава енергия в системата. Това е основополагащо задание и един от допълнителните методи при нарастване на ел. автомобилите. От това, дори и в този момент, ще спечели енергийните системи на страните. Вместо да се инвестират милиарди от правителствата в тази необходима система, цената ще се приеме от крайните потребители на ел. автомобили. И веднага това ще бъде прието супер лесно и ще се заложи във всякакви необходими директиви.
Затова нека не разглеждаме бъдещето, но с лимитациите към този момент. Просто не е коректно.
Утопичното бъдеще е да се построят огромно количество ВЕЦ-ове, вятърни генератори, солари, които среднодневно да произвеждат повече енергия от необходимата. Излишната енергия да се преобразува във водород, примерно. А не да се "губи", чрез намаляване на мощностите на производство, каквато е логиката на днешната енергийна система. Така ще се стимулира и развитието на водородните системи, които може пък и да изместят логичното бъдеще на електромобилите към днешна дата.
А бе да доживеем и да видим какво ще стане. Но за мен ДВГ-то в текущото му приложение си е дал своето и ще бъде забравено. Най-вероятно още в поколението, което в момента се ражда.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Зарядна инфраструктура
От сега чувам 'ехото' - 'те ще ми ползват акумулаторчето безплатно и после колата няма да запали'

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Зарядна инфраструктура
Почти направихме проект с депа за батерии. Идва електрокар-а, слага му се заредена батерия, а неговата остава за зареждане. Така се насъбират батерии, чакащи клиент и играят балансьор на мрежата. ЕС обаче не се реши да въведе стандарт в батериите и нещата пропаднаха. Има време, но вече друг ще го е измислил...



- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Зарядна инфраструктура
Е нали това бе проекта на Пежо преди сигурно повече от 10г... С автоматичен монтаж/демонтаж на батерията... Само влиза в 'гаража', и батерията се демонтира/монтира отдолу автоматично, като долу под гаража е депото/зарядното с 'портове', където робота нарежда свалените батерии за зареждане...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Зарядна инфраструктура
Без подробности, но разковничето беше в собствеността, трекинга на заряди, батерии, живот. Отделно договора към мрежата е важно кой го сключва с какви гаранции и капацитети. Но като цяло необходимостта от буфер е очевидна, но към момента нерентабилна отнесена към евентуалните загуби от дисбаланс 




-
- Мнения: 236
- Регистриран на: 24 Яну 2022 22:06
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: RAV4, MY2022, 2.5 HSD Luxury
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 7 пъти
Зарядна инфраструктура
Според мене точно това ще е едно от неизпълнимите условия. Това за умните мрежи е някаква утопия, с която зелените мечтатели си пълнят един на друг главите.
Закачам си аз електричката да се зарежа за 7-10 часа, защото ми предстои пътуване. И точно когато решавам да тръгна, спокоен, че съм напълнил батерията- хоп, изненада... Тя е заредена на половина или по-малко, защото в някакъв момент е станала източник (а не консуматор) на енергия, и този заряд не ми позволява да стигна за където съм тръгнал.
Политиците наистина лесно ще го включат в някоя директива, но то няма да бъде прието радушно от хората, въобще! Погледни какво е положението дори и в момента- има някакво налудно тичане към неясно и необезпечено енргийно бъдеще, което (иска да) зачерква всички фосилни източници на енергия /горива, въглища; а и на газа са му наточили балтията- "fit for 50"/.
-
- Мнения: 236
- Регистриран на: 24 Яну 2022 22:06
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: RAV4, MY2022, 2.5 HSD Luxury
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 7 пъти
Зарядна инфраструктура
Нещо не си го представям този бизнес модел...slowtraveler написа: ↑24 Фев 2022 13:45 С автоматичен монтаж/демонтаж на батерията... Само влиза в 'гаража', и батерията се демонтира/монтира отдолу автоматично, като долу под гаража е депото/зарядното с 'портове', където робота нарежда свалените батерии за зареждане...
Батерията е консуматив, който старее и има определено време полезен живот. Никой няма да е съгласен да плати в цената на автомобила си стойността на чисто нова батерия, която на първата станция за зареждане може да бъде подменена с такава, която вече е на края на своя жизнен цикъл.
Подобна идея ЕВЕНТУАЛНО би могла някак си да се реализира, но само ако батерията не е включена в цената на колата, а е част от самото зареждане. Което от своя страна, в този случай, ще стане доволно скъпо, даже бих спекулирал, че ще е по-скъпо от зареждането с бензин/дизел.
Апропо, преди повече от 10-15 години някъде бях чел за бизнес модел, който разглеждаше презареждането като смяна на електролита на батериите. Но от тогава до сега не съм срещал повече нищо по темата, то не че съм търсил много активно.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Зарядна инфраструктура
Нещата не биха работили толкова праволинейно. Всеки потребител ще има възможност да определя праг, до който автомобила може да отдаде. Тук не говорим за неконтролируемо разреждане на всеки един автомобил, а да кажем ти слагаш един праг, примерно 10%, с който капацитет да подпомагаш енергийната система. Съответно ще получаваш и пари срещу това по някакъв коефициент, което да служи и като мотивиращ допълнителен фактор. Може производителите да ги задължат да вкарат 10% капацитет в батерията, която не е на разположение на потребителя, но при изискване от енергийната система да се връща към мрежата. Като в крайна сметка ти пак ще виждаш 100% заряд, с респективния и очакван пробег на автомобила, като скритите 10% са били използвани за баланс.OVI написа: ↑24 Фев 2022 17:02 Според мене точно това ще е едно от неизпълнимите условия. Това за умните мрежи е някаква утопия, с която зелените мечтатели си пълнят един на друг главите.
Закачам си аз електричката да се зарежа за 7-10 часа, защото ми предстои пътуване. И точно когато решавам да тръгна, спокоен, че съм напълнил батерията- хоп, изненада... Тя е заредена на половина или по-малко, защото в някакъв момент е станала източник (а не консуматор) на енергия, и този заряд не ми позволява да стигна за където съм тръгнал.
Технически реализации доста. Въпрос на време и желание това да се случи.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 93
- Регистриран на: 01 Фев 2021 10:26
- Местоположение: България
- Автомобил: corolla e21 1.2t хечбек
- Получена благодарност: 9 пъти
Зарядна инфраструктура
Идеята да се ползват самите коли за балансиране на системата е добра на теория, но все пак ми се ще да видя как ще се реализира на практика.
Последните 15тина години има големи преференции в изкупната цена от солари(в началото даже бяха 700-800лв/МВтч). Заради законодателството обаче, в началото се построиха големи паркове в полето(от АМ Тракия около Ихтиман се вижда един такъв). После премина в мини централи по селски дворове, като се изсичат дърветата, за да не им засенчват. И чак сега откриха топлата вода, че предимството на соларите е тяхната модулност, чистота, липса на шум и че е най-удачно да са максилно близо до потребителите. Според мен трабше да се започне от покривите на обитаеми къщи, кооперации, складове и производствени халета и когато вече няма свободни покриви да се мисли за застрояване на полето.
Аз също съм за по-чиста енергетика, индустрия и транспорт, но това, което се прави сякаш е еко основно на приказки. Може да видите какво означава рециклиране в Швеция или Англия. Накратко - едните го горят и правят ток, а другите го балират и го пращат към Китай.
Последните 15тина години има големи преференции в изкупната цена от солари(в началото даже бяха 700-800лв/МВтч). Заради законодателството обаче, в началото се построиха големи паркове в полето(от АМ Тракия около Ихтиман се вижда един такъв). После премина в мини централи по селски дворове, като се изсичат дърветата, за да не им засенчват. И чак сега откриха топлата вода, че предимството на соларите е тяхната модулност, чистота, липса на шум и че е най-удачно да са максилно близо до потребителите. Според мен трабше да се започне от покривите на обитаеми къщи, кооперации, складове и производствени халета и когато вече няма свободни покриви да се мисли за застрояване на полето.
Аз също съм за по-чиста енергетика, индустрия и транспорт, но това, което се прави сякаш е еко основно на приказки. Може да видите какво означава рециклиране в Швеция или Англия. Накратко - едните го горят и правят ток, а другите го балират и го пращат към Китай.
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Зарядна инфраструктура
Разпределена електроцентрала също стара идея и осъществена в няколко немски града, но тук пак не хвана корен. Има си интереси да е централно всичко и в малко ръце.



-
- Мнения: 236
- Регистриран на: 24 Яну 2022 22:06
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: RAV4, MY2022, 2.5 HSD Luxury
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 7 пъти
Зарядна инфраструктура
Точно момента с желанието нещо се губи при мен...
Относно фактора време:
За да станат част от електрическата мрежа, колите трябва да са свързани към нея. Което означава собственика да притежава къща или гараж. Основно обаче, колите са по улиците или околоблокови паркинги. А това означава изграждане на допълнителна инфраструктура, без да коментираме нуждата от нов генериращ капацитет, преносна мрежа, трансформаторни станции и пак преносна мрежа.
И нека не забравяме, че в масовият случай, нуждата от ел.енергия (за заряд) ще е главно вечер, а през деня колите ще са така или иначе разкачени от мрежата и в движение. Как се балансира това?
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Зарядна инфраструктура
Защо отново прилагаш сегашната действителност и го прилагаш за в бъдеще? Не е редно така.
Какво ще стане ако страните се споразумеят и задължат на всяко едно парко място да бъде оборудвано с колонка за зареждане? Какво ще стане и ако влезе допълнително изискване автомобила ако стои на парко място, същия да бъде включен задължително? Или още малко по-фантасмагорично - всяко място се оборудва със система за безжично зареждане по някакъв стандарт. Има много какво да се развива и просто не трябва да се ограничаваме, дори и във фантазиите си, и да смятаме, че нещо няма как да се случи. Докато мислим, че е невъзможно, ще бъде невъзможно. Когато решим, че невъзможното трябва да стане реалност, тогава ще се намерят и решенията. Въпрос на време е.
Същото е било и с автомобилите, които днес приемаме за даденост. И това само преди някакви си 100 години. За следващите 30-50 години нещата могат да се променят още по бурно и неспирно.
Какво ще стане ако страните се споразумеят и задължат на всяко едно парко място да бъде оборудвано с колонка за зареждане? Какво ще стане и ако влезе допълнително изискване автомобила ако стои на парко място, същия да бъде включен задължително? Или още малко по-фантасмагорично - всяко място се оборудва със система за безжично зареждане по някакъв стандарт. Има много какво да се развива и просто не трябва да се ограничаваме, дори и във фантазиите си, и да смятаме, че нещо няма как да се случи. Докато мислим, че е невъзможно, ще бъде невъзможно. Когато решим, че невъзможното трябва да стане реалност, тогава ще се намерят и решенията. Въпрос на време е.
Същото е било и с автомобилите, които днес приемаме за даденост. И това само преди някакви си 100 години. За следващите 30-50 години нещата могат да се променят още по бурно и неспирно.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 236
- Регистриран на: 24 Яну 2022 22:06
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: RAV4, MY2022, 2.5 HSD Luxury
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 7 пъти
Зарядна инфраструктура
Защото нямам нито кристално кълбо, нито съответните способности за да виждам в бъдещето, и да знам какво ще има или няма някога... Знам със сигурност, че няма да е в моя жизнен цикъл (аз съм над 50 год.), а опасявам се, че няма да е и във вашия, дори да сте доста по-млад от мен.
И не, не е същото! Няма исторически доказателства, които да сочат, че прехода от превозни средства с животинска тяга към такива, задвижвани от ДВГ е станал принудително, със силово налагани от националните (и над-националните) правителства мерки. Самите потребители са се убедили в ползите и предимствата на едното и сами, без да ги принуждават с директиви са изоставили другото. Като и днес, все още, по целия свят има хиляди хора, които си ползват каруцата и впрегатния добитък- дали защото нямат друго, нямат средства за друго или пък просто нуждите им не изискват друго.
Ето къде е разликата.
В момента не тече естествен, движен от пазарни и технологични причини процес. Вместо това има политически декларации, преминаващи в директиви. Нямаме достатъчно от нужните суровини (основно метали, в т.ч. редки такива) за да произведем нов и заменим текущия автопарк, нито нужните енергийни източници със съответния капацитет с които да захраним произведеното, нямаме и още много неща.
Но имаме график, по който прехода !трябва! да се случи.
Административно забраняваме пълноценни, зрели, напреднали технологии. И те щяха да продължат да се развиват, ако не бе взето политическо решение да се развиват други (технологии), макар те още нищо да не са постигнали и да са в сферата на обещанията (някога ще имаме чист ток, някога ще имаме голям пробег с едно зареждане, някога ще имаме бързо зареждане, някога ще имаме евтини батерии...).
ПЪРВО трябва да има чист ток (ако е технологично възможно) и чак след това да се стимулират електрическите коли. И то ако междувременно другите технологии не са станали още по-чисти. В момента се налагат електрички без никаква полза за екологията, с обещанието, че след 20 (или колкото) години ще я има и ползата.
Ама точно в това е изкривяването на икономиката с политически средства - след 20 (или колкото) години тя щеше да си бъде различна и по-екологична и по естествен път, макар и не непременно точно с това техническо решение, което ще ни бъде наложено.
Налагането на технически решения с политически средства е безумие, даже ако изглежда полезно.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Зарядна инфраструктура
За съжаление само се популяризира - като полезно, базирайки се на утопични приказки.
Сметнете каква енергоемкост на включените в системата батерии е необходима за да замени само един блок в атомната централа. За "разпределената централа" разположена близо до потребителя - само изглежда добре - но като включите тостер в Златарево няма да черпите само от соларите на своя покрив, а и от соларите монтирани по покривите в Дуранкулак.
Сметнете каква енергоемкост на включените в системата батерии е необходима за да замени само един блок в атомната централа. За "разпределената централа" разположена близо до потребителя - само изглежда добре - но като включите тостер в Златарево няма да черпите само от соларите на своя покрив, а и от соларите монтирани по покривите в Дуранкулак.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Зарядна инфраструктура
На летището сме само със солари - 4 панела... Слаба работа, но позволява да работи кафемашина, лазерен принтер, телевизори, зарядни за акумулатори, осветление, рутери, камери и т.н...
Благодарените на приятел от друг форум вече имаме много повече панели, но още не сме ги навързали...
Благодарение на Монбат имаме и четири нови хубави големи акумулатора... Това ще направи системата доста по-устойчива и безпроблемна...
Сега зимата слънцето идва малко слабичко
Благодарените на приятел от друг форум вече имаме много повече панели, но още не сме ги навързали...
Благодарение на Монбат имаме и четири нови хубави големи акумулатора... Това ще направи системата доста по-устойчива и безпроблемна...
Сега зимата слънцето идва малко слабичко

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта