RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE 150HP 2002 - Чукане при запалване на двигателя?

Mathew
Мнения: 11
Регистриран на: 14 Яну 2022 18:21
Местоположение: Дупница
Автомобил: Тойота рав 4

RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE 150HP 2002 - Чукане при запалване на двигателя?

Мнение от Mathew » 14 Яну 2022 18:39

Здравейте, колеги. Съвсем нов съм в клуба,в интерес на истината и за марката. Купих една рав 4 2002 г. бензин 150 коня, километраж по БДС от автокъщата - 130000, реално около 265000. Прави ми впечатление, че при палене на студен двигател примерно около секунда-две се чува чукане като от повдигачи, което след това се оправя. Същото чукане чух и след продължително каране по магистрала, след като изключих от скорост, даже лампичката за маслото присветна. Въпросът ми е - възможно ли е да е от маслото (сложил съм 10w40), или да търся по-сериозен проблем (маслена помпа, лагери, евентуално запушена цедка на сондата, защото колата идва от Италия и е много възможно да е само доливано). Като цяло търся съвет преди да се обърна към майстор, защото това е наистина нов за мен двигател. Благодаря предварително
Последно промяна от Akima на 08 Фев 2022 16:36, променено общо 2 пъти.
Причина: Променено заглавие.

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Чукане при палене рав 4 2,0 бензин 150 коня

Мнение от ufer » 14 Яну 2022 21:39

Щом е светнала лампата, не е добре. Може и да е случайно, но провери налягането на маслената помпа. И другите детайли, които цитираш, са възможни, но дано да не са лагери. Не познавам точно твоя двигател, но ако има един допълнителен клапан към една конзола, на която се навива масленият филтър, е добре да се смени малкото буталце и неговата пружинка с нови. Имал съм подобен проблем и то само при начален студен старт с виене на разпр. валове. При теб е по-зле и на магистралата. Може да е само от помпата (и тя има в корпуса си още един клапан!) или цедката, но първо се мери налягането... :thumbsup:

Mathew
Мнения: 11
Регистриран на: 14 Яну 2022 18:21
Местоположение: Дупница
Автомобил: Тойота рав 4

Чукане при палене рав 4 2,0 бензин 150 коня

Мнение от Mathew » 15 Яну 2022 07:39

Благодаря за съвета и информацията, колега, днес вероятно ще я кача на подемника да погледна, за всеки случай ще сваля и картера да промия него и цедката, че италианците често само доливат,а и да сменят го правят през щеката, така че има добри предпоставки картерът да е затлачен. Засега не се чуват никакви странни шумове освен споменатото по-горе изчукване, така че се надявам, че причината е мръсотия, която се събира на цедката. Ще погледна за клапанчето, което спомена, благодаря още веднъж :cheers:

e 10
Мнения: 673
Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
Местоположение: Ловеч
Получена  благодарност: 2 пъти

Чукане при палене рав 4 2,0 бензин 150 коня

Мнение от e 10 » 15 Яну 2022 08:31

Преди свалянето на картера бих препоръчал промиване на цялата маслена система. Има една добавка на Бардал (има и на други марки), която се сипва в маслото при загрял двигател и се оставя да работи на празен ход 15 минути, след което маслото се източва. Ползвал съм няколко пъти при дизел и определено има ефект.
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г.
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш sad.gif )

Оги
Мнения: 1093
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Чукане при палене рав 4 2,0 бензин 150 коня

Мнение от Оги » 15 Яну 2022 13:36

Чукат ВВТИ-тата, защото им пада налягането на маслото. Това масло не е за тоз мотор, още повече с такъв проблем- на студено се сгъстява, а при продължително натоварване му пада вискозитета. Мий, чисти каквото си подхванал и налей пълна синтетика, поне 5/40 на тоз етап.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Чукане при палене рав 4 2,0 бензин 150 коня

Мнение от ufer » 15 Яну 2022 17:14

Подкрепям добавката на Бардаал, 2 пъти съм я ползвал и действа добре... и гледай новото масло да не е менте,че пазарът е наводнен... :thumbsup:

Mathew
Мнения: 11
Регистриран на: 14 Яну 2022 18:21
Местоположение: Дупница
Автомобил: Тойота рав 4

Чукане при палене рав 4 2,0 бензин 150 коня

Мнение от Mathew » 15 Яну 2022 17:16

Наистина благодаря за съветите, и наистина останах изненадан от това как този по принцип обикновен,здрав и кадърно направен двигател е толкова капризен на масло. Кой е препоръчителният вискозитет и евентуално марка?

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Чукане при палене рав 4 2,0 бензин 150 коня

Мнение от ufer » 15 Яну 2022 17:31

За вискозитета си виж в книжката, а изборът на марка е трудна задача. Както похвалих добавката за прочистване на маслените магистрали Бардаал, така и съм на път да се разочаровам от тяхното масло, след като го ползвах 2-3 години. Качеството им падна, дали съм улучил ментета, не знам, но маслото им не е това, което трябва да бъде.

mgrigorov
Мнения: 151
Регистриран на: 09 Сеп 2017 19:16
Местоположение: София
Автомобил: Rav4 XA20 2.0vvti/LPG

Чукане при палене рав 4 2,0 бензин 150 коня

Мнение от mgrigorov » 15 Яну 2022 21:04

Аз използвам масло 5-30 Репсол Космос Ф вече 7 смени на 10 000 км. Трансмисионното е оригинално на Тойота смените са на 60 000км.

Mathew
Мнения: 11
Регистриран на: 14 Яну 2022 18:21
Местоположение: Дупница
Автомобил: Тойота рав 4

Чукане при палене рав 4 2,0 бензин 150 коня продължение

Мнение от Mathew » 01 Фев 2022 14:43

Здравейте и още веднъж благодаря на всички, които се отзоваха на предната тема. Както предполагах,а и както ме посъветваха колегите,сложих добавка за промивка,свалих картера,изчегъртах гняста (общо взето картината беше като при дълго време непочиствана нафтова печка) , продухах цедката на маслената помпа и сложих масло 5/40. Проблемът с присветване лампата на маслото и чукането след продължително каране на високи обороти изчезна, явно правилно сме се ориентирали към отстраняване на саждите . Остана, обаче, проблемът с изчукване (тракане две-три секунди) при първоначален старт - нито на напълно студен двигател го има, нито ако загася и веднага пак запаля, само ако колата не е работила, например, между 15 минути и час. Порових из чертежи и клипчета и видях, че задния обтегач го подпира една пишка на пружина (знам, че не се изразявам грамотно,но не съм професионален майстор или инженер), та въпросът ми е:
На първо място - обикновено на какъв пробег на този двигател се сменя комплект верига и горе-долу колко излиза с труда (второто не е чак толкова важно), на второ място - възможно ли е този шум да идва именно от веригата, която изтраква някъде по капаците, и най-вече дали посочената по-горе пишка може да е причината за това. Още веднъж благодаря предварително за оказаното ми съдействие както на предходната тема, така и за тази.
Последно промяна от Akima на 01 Фев 2022 14:56, променено общо 1 път.
Причина: Преместено мнение в правилната тема.Търсачката.

Аватар
max-2
Мнения: 1777
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Чукане при палене рав 4 2,0 бензин 150 коня

Мнение от max-2 » 01 Фев 2022 15:23

Сега още 2-3 смени на маслото през 1000 километра с хубаво, каквото сте сложили. Може да се подобри положението и да няма вече изтракване. Наслояванията са навсякъде и с честите смени ще се изчистят в голяма степен.
Carina E 4AFE LB 1992

Mathew
Мнения: 11
Регистриран на: 14 Яну 2022 18:21
Местоположение: Дупница
Автомобил: Тойота рав 4

Чукане при палене рав 4 2,0 бензин 150 коня

Мнение от Mathew » 01 Фев 2022 17:05

max-2, а на какъв интервал от километри се сменя верига на този двигател?

Аватар
max-2
Мнения: 1777
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Чукане при палене рав 4 2,0 бензин 150 коня

Мнение от max-2 » 01 Фев 2022 17:51

Нямам представа, а и това е строго индивидуално за двигатели, които нямат масово проблем с веригата. Зависи с какви масла е карана колата най-вече.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 958
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 37 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Чукане при палене рав 4 2,0 бензин 150 коня

Мнение от Ивайло Димов » 01 Фев 2022 18:03

Първоначалното тракане може и да не е от повдигачи ,а първи признаци за подмяна на ангренажната верига .При почистването което сте направили и масло 5W40 не би следвало да има почукване .Казваш че звука е тракащ ,наподобява ли ромолене ?

Mathew
Мнения: 11
Регистриран на: 14 Яну 2022 18:21
Местоположение: Дупница
Автомобил: Тойота рав 4

Чукане при палене рав 4 2,0 бензин 150 коня

Мнение от Mathew » 01 Фев 2022 22:16

Ивайло Димов, , звукът е буквално все едно верига се провлачва за две секунди по алуминиев ръб :) Ромоленето по време на работа на обороти, което е признак за разтегната верига (поне при старите БМВ-та, защото основно тази марка съм имал), го няма, двигателчето работи много мазно. Според скромните ми познания това може да е от някакъв обтегач, който или се е отпуснал, или не му стига маслото/гъстотата на същото при определена температура. Това, обаче, е само лаишко предположение. Доколкото видях по клипове и чертежи,повдигачите май не са хидравлични, тоест отпадат като евентуалната причина за изчукването. Иначе количката върви яко във всички обороти,смея да кажа най-много от всички такива, които съм карал,и харчи 10-11 газ, което е идеално, също и признак, че няма разминаване във фазите на газоразпределението. Именно затова,с надеждата че някой доктор по тия двигатели или поне напатил се с тях ще даде акъл,нищя този пост. И още веднъж благодаря на всички за отношението ❤️

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 42 госта