
Електрически коли, но Не от TOYOTA
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Абе слагаш един 10кВт генератор да ти тиктака постоянно в колата и си 'екологичен' 

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Е, има опашка на безплатна зарядна. На платена и денонощен достъп, като отида, когато "нощта е млада" и винаги е било свободно. Като станат масови ще махнат безплатното и този проблем ще се реши.
Ако някой сложи една безплатна бензин/дизел колонка представям си какво би станало.
Ако някой сложи една безплатна бензин/дизел колонка представям си какво би станало.
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Когато си с електричка тогава си в една безметежност и безвремие.


___
Пътуване София - Лом през магистрала Хемус: 210 км.
Температура 3-10 градуса по пътя.
Парно на 20-23 градуса. Честно казано с 23 градуса не ми стана по-топло отколкото на 20 градуса.
По Северната скоростна тангента и по Хемус със скорост до около 100 км/ч. По магистралата изпреварих само един автомобил.
Тръгнах с батерия на 94% и пристигнах на 31%. Като изстина колата показа 29%. Не съм зареждал никъде по-пътя: оле - я виж ти, на Коледа ставали чудеса

___
Пътуване Лом-София пак през Хемус.
Температура 5-10 градуса по пътя.
Парно на около 21 градуса.
Тръгвам с 94%. На Монтана до тоалетна и зареждане за 10 минути.
После до магазин в Ботевград с безплатното зареждане. Беше свободно: Ура-а-а!

Като излезнахме от магазина и на съседното място за зареждащи електрички гледаме заето от автомобил с ДВГ: Е-е-е, "хубава работа"

За 41 минути в магазина зареди от 53% на 87%. После на Хемус до тунел Витиня със скорост 100-80 км/ч.
След това ми писна да съм охлюв, изключих ЕКО режима и газ със 120 - 140 км/ч

За 40 км изпреварих толкова коли колкото не бях за 1950. Този път минах през центъра на София, а не през Северната скоростна тангента и пристигнах на 62%.
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Те безплатните колонки са голям бонбон... Те и прасенцата ги угояват, преди да ги скалпират. На мен ми е интересно как се държи батерията при много големи задръствания от 40-50 км? Губи ли много заряд при stop & go?
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
На междуградско не съм попадал с тази кола на такава ситуация. Обаче може да се сравни с градското в София. Ако колата не се движи и външната температура е около -1 градус, а парното настроено за около 20 градуса, то моментния разход е 2 kW - като на една печка духалка. Така средния ми раход градско със зимните гуми е към 22kWh/100km. Но някакво откачено и лудо падане на батерията не съм виждал досега. В процеса на шофиране си пада постепенно.
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Всъщност:
Chevrolet Volt или Opel Ampera: То е вид хибрид, но по-точно го наричат: електричка с разширен обхват (EREV: extended-range electric vehicle).
Chevrolet Bolt или Opel Ampera-e: чиста електричка
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Затова и питах - какъв шевролет е видян - хибрида или електричката 

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Електричката с най-голям реален пробег, която човек би могъл да си купи в Европа: Mercedes EQS 450+
- Прикачени файлове
-
- TheRangestCar_2022.01.JPG (119.1 KiB) Преглеждано 4219 пъти
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
От Daimler подготвят първата електричка с пробег от над 1000км - https://www.mercedes-benz.com/en/vehicl ... -effiency/
https://www.caranddriver.com/news/a3867 ... ion-plans/
https://www.fierceelectronics.com/elect ... ull-charge
https://www.caranddriver.com/news/a3867 ... ion-plans/
https://www.fierceelectronics.com/elect ... ull-charge
Преди светът се управляваше от умните. И това беше много жестоко. Умните принуждаваха простите да учат. На простите им беше тежко..
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Около Коледа открих едно приложение "MyRenault".
През него може да се активира затоплянето на купето дори да няма настроена специална програма от колата.
Или ако е включена в контакта да се настрои или пусне зареждането.
Например докато се зарежда колата и отиваме в някой магазин в този случай нямаме специална програма за затопляне. Тогава 10-тина минути преди да излезнем от магазина (или просто като тръгваме към касите) пускаме затоплянето
През него може да се активира затоплянето на купето дори да няма настроена специална програма от колата.
Или ако е включена в контакта да се настрои или пусне зареждането.
Например докато се зарежда колата и отиваме в някой магазин в този случай нямаме специална програма за затопляне. Тогава 10-тина минути преди да излезнем от магазина (или просто като тръгваме към касите) пускаме затоплянето

- Прикачени файлове
-
- MyRenault.jpg (76.43 KiB) Преглеждано 4165 пъти
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Защото:
Епичната битка за това кой контролира бъдещето на автомобилната индустрия е напът да стане още по-оспорванаМиналото лято Андерс Шелде, главен инвестиционен директор на AkademikerPension, която притежава дял в Toyota, заяви, че не вижда отношението на ръководството към електромобилите като печеливша стратегия в дългосрочен план.
Шелде каза още, че неговият фонд започва да разглежда по-широко инвестициите си, за да се увери, че те са в съответствие с целите на Парижкото споразумение, което създава рамка за ограничаване на глобалното затопляне. „Toyota разполага с две или три години, за да изчисти действията си“, изтъква Шелде.
Този вид критика подейства като болезнен шамар за Toyota, като срещите на ръководството се превърнаха в арена на дебати, свързани с пътя към въглероден неутралитет.
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Ами значи инвеститорите в тойота не искат да изпуснат това лобистко течение в автоиндустрията. Та жалко и тойота се поддаде. Всеки автопроизводител иска парче от тая нова "баница", която ни пробутват съвсем не пазарно - и по възможност неговото да е най-голямо.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Filbor, Зойчето има ли опция да изключи (или управляваш силата) регенеративното спиране като си вдигнеш крака от педала на газта?
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Има два режима D/B. Когато си на B си на регенеративно спиране. Ако си на D не си, но пак има нещо почти незабележимо в някаква степен. Силата на регенерация не може да се управлява в този автомобил.
За да тръгне колата напред буташ скоростния лост крайно назад и тогава си или B, или D (помни си как е било последния път от предишното шофиране и си го избира). Ако искаш другия режим пак скоростния лост крайно назад.
Карам си винаги на B. Някой път може да не обърна внимание, че съм включил на D и по някое време на пътя, а-бе тая кола що не намаля сама и о-о-о гледам, то било на D
Също така ако си на B, но си заредил батерията на 100% или е прекалено студена, тогава регенеративното спиране ще бъде ограничено за известно време.
Но като се свикне на B, то с педала на газта мога да регулирам силата на регенеративното спиране да е по-малка ако се наложи, като леко го натискам в зависимост от пътната обстановка.
За да тръгне колата напред буташ скоростния лост крайно назад и тогава си или B, или D (помни си как е било последния път от предишното шофиране и си го избира). Ако искаш другия режим пак скоростния лост крайно назад.
Карам си винаги на B. Някой път може да не обърна внимание, че съм включил на D и по някое време на пътя, а-бе тая кола що не намаля сама и о-о-о гледам, то било на D

Също така ако си на B, но си заредил батерията на 100% или е прекалено студена, тогава регенеративното спиране ще бъде ограничено за известно време.
Но като се свикне на B, то с педала на газта мога да регулирам силата на регенеративното спиране да е по-малка ако се наложи, като леко го натискам в зависимост от пътната обстановка.
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
За придобиване на обща представа за това - ако си на Д, това "незабележимо" спиране може ли да се сравнява с обикновен автомобил, когато е на последна предавка, примерно? А Б-то да се равнява да кажем нещо като 2-ра?
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост