Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувай отговор
Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от slowtraveler » 25 Дек 2021 11:56

Абе слагаш един 10кВт генератор да ти тиктака постоянно в колата и си 'екологичен' :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Filbor » 25 Дек 2021 19:14

Е, има опашка на безплатна зарядна. На платена и денонощен достъп, като отида, когато "нощта е млада" и винаги е било свободно. Като станат масови ще махнат безплатното и този проблем ще се реши.
Ако някой сложи една безплатна бензин/дизел колонка представям си какво би станало.
08.2014-11.2021
Изображение

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Filbor » 27 Дек 2021 17:07

ufer написа: 24 Дек 2021 17:40 Ако трябва да чакам толкова или ще получа инфаркт, или ще трябва да се гръмна.
Когато си с електричка тогава си в една безметежност и безвремие. :) И след като е безвремие, то няма как да загубиш нещо, което не съществува tooth.gif
___
Пътуване София - Лом през магистрала Хемус: 210 км.
Температура 3-10 градуса по пътя.
Парно на 20-23 градуса. Честно казано с 23 градуса не ми стана по-топло отколкото на 20 градуса.
По Северната скоростна тангента и по Хемус със скорост до около 100 км/ч. По магистралата изпреварих само един автомобил.
Тръгнах с батерия на 94% и пристигнах на 31%. Като изстина колата показа 29%. Не съм зареждал никъде по-пътя: оле - я виж ти, на Коледа ставали чудеса w00t.gif
___
Пътуване Лом-София пак през Хемус.
Температура 5-10 градуса по пътя.
Парно на около 21 градуса.
Тръгвам с 94%. На Монтана до тоалетна и зареждане за 10 минути.
После до магазин в Ботевград с безплатното зареждане. Беше свободно: Ура-а-а! happy.gif
Като излезнахме от магазина и на съседното място за зареждащи електрички гледаме заето от автомобил с ДВГ: Е-е-е, "хубава работа" thumbdown.gif
За 41 минути в магазина зареди от 53% на 87%. После на Хемус до тунел Витиня със скорост 100-80 км/ч.
След това ми писна да съм охлюв, изключих ЕКО режима и газ със 120 - 140 км/ч cool.gif. Когато не беше нанадолнище моментния разход беше около 40 kW.
За 40 км изпреварих толкова коли колкото не бях за 1950. Този път минах през центъра на София, а не през Северната скоростна тангента и пристигнах на 62%.
08.2014-11.2021
Изображение

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от ufer » 28 Дек 2021 14:34

Те безплатните колонки са голям бонбон... Те и прасенцата ги угояват, преди да ги скалпират. На мен ми е интересно как се държи батерията при много големи задръствания от 40-50 км? Губи ли много заряд при stop & go?

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Filbor » 28 Дек 2021 15:36

На междуградско не съм попадал с тази кола на такава ситуация. Обаче може да се сравни с градското в София. Ако колата не се движи и външната температура е около -1 градус, а парното настроено за около 20 градуса, то моментния разход е 2 kW - като на една печка духалка. Така средния ми раход градско със зимните гуми е към 22kWh/100km. Но някакво откачено и лудо падане на батерията не съм виждал досега. В процеса на шофиране си пада постепенно.
08.2014-11.2021
Изображение

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Filbor » 07 Яну 2022 16:01

Hursa написа: 07 Яну 2022 15:19 Chevrolet Volt или Chevrolet Bolt?
Всъщност:
Chevrolet Volt или Opel Ampera: То е вид хибрид, но по-точно го наричат: електричка с разширен обхват (EREV: extended-range electric vehicle).
Chevrolet Bolt или Opel Ampera-e: чиста електричка
08.2014-11.2021
Изображение

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Hursa » 07 Яну 2022 18:24

Затова и питах - какъв шевролет е видян - хибрида или електричката smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Filbor » 08 Яну 2022 16:31

Електричката с най-голям реален пробег, която човек би могъл да си купи в Европа: Mercedes EQS 450+
Прикачени файлове
TheRangestCar_2022.01.JPG
TheRangestCar_2022.01.JPG (119.1 KiB) Преглеждано 2072 пъти
08.2014-11.2021
Изображение

centil
Мнения: 934
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 18 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от centil » 08 Яну 2022 20:46

От Daimler подготвят първата електричка с пробег от над 1000км - https://www.mercedes-benz.com/en/vehicl ... -effiency/

https://www.caranddriver.com/news/a3867 ... ion-plans/
https://www.fierceelectronics.com/elect ... ull-charge
Изображение
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Filbor » 09 Яну 2022 10:56

Около Коледа открих едно приложение "MyRenault".
През него може да се активира затоплянето на купето дори да няма настроена специална програма от колата.
Или ако е включена в контакта да се настрои или пусне зареждането.
Например докато се зарежда колата и отиваме в някой магазин в този случай нямаме специална програма за затопляне. Тогава 10-тина минути преди да излезнем от магазина (или просто като тръгваме към касите) пускаме затоплянето smile.gif
Прикачени файлове
MyRenault.jpg
MyRenault.jpg (76.43 KiB) Преглеждано 2018 пъти
08.2014-11.2021
Изображение

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Filbor » 10 Яну 2022 13:24

Hursa написа: 15 Дек 2021 21:56 Жалко, Tойота пак се поддаде.
Защото:
Миналото лято Андерс Шелде, главен инвестиционен директор на AkademikerPension, която притежава дял в Toyota, заяви, че не вижда отношението на ръководството към електромобилите като печеливша стратегия в дългосрочен план.
Шелде каза още, че неговият фонд започва да разглежда по-широко инвестициите си, за да се увери, че те са в съответствие с целите на Парижкото споразумение, което създава рамка за ограничаване на глобалното затопляне. „Toyota разполага с две или три години, за да изчисти действията си“, изтъква Шелде.
Този вид критика подейства като болезнен шамар за Toyota, като срещите на ръководството се превърнаха в арена на дебати, свързани с пътя към въглероден неутралитет.
Епичната битка за това кой контролира бъдещето на автомобилната индустрия е напът да стане още по-оспорвана
08.2014-11.2021
Изображение

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Hursa » 10 Яну 2022 13:47

Ами значи инвеститорите в тойота не искат да изпуснат това лобистко течение в автоиндустрията. Та жалко и тойота се поддаде. Всеки автопроизводител иска парче от тая нова "баница", която ни пробутват съвсем не пазарно - и по възможност неговото да е най-голямо.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от BOz » 21 Яну 2022 09:55

Filbor, Зойчето има ли опция да изключи (или управляваш силата) регенеративното спиране като си вдигнеш крака от педала на газта?
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Filbor » 21 Яну 2022 12:58

Има два режима D/B. Когато си на B си на регенеративно спиране. Ако си на D не си, но пак има нещо почти незабележимо в някаква степен. Силата на регенерация не може да се управлява в този автомобил.
За да тръгне колата напред буташ скоростния лост крайно назад и тогава си или B, или D (помни си как е било последния път от предишното шофиране и си го избира). Ако искаш другия режим пак скоростния лост крайно назад.
Карам си винаги на B. Някой път може да не обърна внимание, че съм включил на D и по някое време на пътя, а-бе тая кола що не намаля сама и о-о-о гледам, то било на D tooth.gif
Също така ако си на B, но си заредил батерията на 100% или е прекалено студена, тогава регенеративното спиране ще бъде ограничено за известно време.
Но като се свикне на B, то с педала на газта мога да регулирам силата на регенеративното спиране да е по-малка ако се наложи, като леко го натискам в зависимост от пътната обстановка.
08.2014-11.2021
Изображение

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от BOz » 21 Яну 2022 16:18

Filbor написа: 21 Яну 2022 12:58 Но като се свикне на B, то с педала на газта мога да регулирам силата на регенеративното спиране да е по-малка ако се наложи, като леко го натискам в зависимост от пътната обстановка.
За придобиване на обща представа за това - ако си на Д, това "незабележимо" спиране може ли да се сравнява с обикновен автомобил, когато е на последна предавка, примерно? А Б-то да се равнява да кажем нещо като 2-ра?
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта