Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувай отговор
wizarda
Мнения: 89
Регистриран на: 01 Фев 2021 10:26
Местоположение: България
Автомобил: corolla e21 1.2t хечбек
Получена  благодарност: 5 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от wizarda » 19 Ное 2021 18:20

Filbor написа: 16 Ное 2021 18:00 ...
А то: използвани и платени 26.98 kWh (закръглят нагоре tooth.gif ), а заредени 29.12 kWh
Вероятно причината, е че при бързото зареждане
батерията се е загряла и покозва малко по-високо
напрежение. Когато се охлади би трябвало да показва
по-малък заряд. Ако имаш някакъв начин да видиш
температура на батерията в началото на зареждането
и в края ще е интересно.

На всички ли станции цената на квч е 0.7лв.? При
такава цена дори и със сравнително малък автомобил
и предполагам ниска средна скорост цената на 100км
е висока(13.4 квч за 100км * 0.7лв. = 9.38лв.).

Би било доста полезно ако продължиш да споделяш
разхода в различни режими(градско, извънградско и
магистрално).

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Filbor » 20 Ное 2021 10:25

O-o-o-o, сега разбирам една "аномалия", но нямах достатъчно данни, за да я проуча.
Всъщност пристигнах в Лом по скоро с 50%-49% ниво на батерията. След над 1-2 часа: малко маневри назад-напред и видях, че е паднала на 47%. И в статистиките така го и броих.
Това го забелязах дори след първото шофиране, но не знам къде са я зареждали преди да взема колата.
След последното зареждане веднага шофирах и имах съмнения, че може би пак е имало нещо. Но забравих да го снимам, за да видя дали и колко ще е паднала батерията след време като се кача.
Иначе ако не съм я зареждал преди това и дългосрочно си стои, не съм я видял да пада.
____
0.7 лв. е най-лошия случай и зависи от доставчика на тази услуга. Доскоро беше 0.5 лв., но са вдигнали цената заради повишението на тока.
При другия доставчик е 1 стотинка по-евтино. Te май нямат такса започване на сесия. Също така вторите монтират и по-бързи зарядни с възможно зареждане над 50 kW. Обаче Renault Zoe над 50 kW не може да приеме така, че за мен все тая.
Като си на дълъг път може да нямаш избор. Има едно място на магистрала Тракия, където има дори безплатно зареждане с до 50 kW. Дали работи реално - скоро ще разбера :)
____
Но ако си в града (примерно София) и нямаш собствен гараж и няма откъде да си зареждаш през нощта, то има безплатни места.
Ето един пример:
Това ми беше въобще първото зареждане от паркинга на голям магазин и не съм го слагал в статистиката. Обикновено там са безплатните. То си е добра практика: докато пазаруваш и си зареждаш колата безплатно.
Получих 2 kWh. Ако харчи 16kWh/100 km това са: 12.5 km бонус :)
Прикачени файлове
Време за зареждане.jpg
Време за зареждане.jpg (413.01 KiB) Преглеждано 1785 пъти
Консумация.jpg
Консумация.jpg (369.57 KiB) Преглеждано 1785 пъти
08.2014-11.2021
Изображение

Аватар
memorex
Мнения: 811
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 20 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от memorex » 22 Ное 2021 18:06

"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Hursa » 22 Ное 2021 22:17

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от ufer » 23 Ное 2021 09:20

Принципно това, което дава производителят, трябва да се спазва. При тези танкове вероятно е оправдано по-високото налягане, а и разпределението на товара предна - задна ос е определящо. Въпреки че всичко е изчислено, то е същевременно и усреднено. Затова най-добрият критерий е контролът на износването на гумите на конкретната кола с конкретния шофьор, пътници, товар и т.н. Този контрол е в голяма степен елементарен. Профилът на гумата трябва да се износва равномерно по цялата широчина. Ако се износва повече в средата, значи налягането е високо, ако е в двата края - гумата е мека и налягането ниско. Шофьорът трябва да е педантичен и по-често да оглежда гумите и да добавя или намалява с някоя и друга 10-та от бара (атм., паскала и т.н.). Просто и ясно за тези, които не ги мързи... :thumbsup:

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Filbor » 23 Ное 2021 14:10

От днес Королата има вече нов собственик.
___
Офтопик
По спомен от упътването на Королата налягнето за гумите беше 2.2 или 2.3. Но ако се шофира с висока скорост или се товари тогава беше около 2.5. Аз с Королата имах много проблеми в миналото с гумите или по-точно с джантите. Примерно отида да ми ги сменят летни/зимни - зимни/летни и след примерно една седмица някоя буквално на 1.0 или на нищо. После помпам с компресора или на бензиностанцията и директно до гумаджията: "Е, пак ли?" ме пита. Да, за почистване на ръжда от джантата. И за да не ми спадат толкова бързо си ги помпах повече: 2.7, 2.8, та дори 2.9.
И през годините почти всяка седмица на бензиностанция си ги проверявам. Ако са стабилизирани и напомпани до 2.5 - чудесно. Но ако не са до 2.5 все някоя ще започне да спада съмнително бързо. И тогава следя с някоя какво става всяка божа седмица. Сигурно железните джанти са били вече за боклука. Кой знае от кога са били и през какво са минали. Кривяха се лесно. Може сега да кажете, че са се кривяли лесно, защото гумите са били напомпани повече. Е, добре, минало свършено.
___
Сега вече имам само електричка и започват други интересни времена tooth.gif
08.2014-11.2021
Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от slowtraveler » 23 Ное 2021 14:52

ufer написа: 23 Ное 2021 09:20 При тези танкове вероятно е оправдано по-високото налягане
Високото налягане сваля съпротивлението... Така, че е нормално... Виж само на БМВ какви са гумите на електричката - 20" 'жанта, ама гумата широка като на колело :) И със съответното налягане де (на колелото често ги правя 3.5атм :) )..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Hursa » 23 Ное 2021 17:57

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Filbor » 24 Ное 2021 10:03

wizarda написа: 19 Ное 2021 18:20градско
Като се стои спрял на светофар:
  • Временен разход +1kW.
  • Ако се пусне подгряване на задно стъкло: ту е +1kW, ту е +2kW.
  • Ако се пусне климатик си стои на +2kW.
И от много висене на светофари средния разход се вдигна на 18 - 19 kWh на 100 km.
Зимни гуми.
Допълнителното тегло без да се брои шофьора може би максимум да е било 150 kg.
Време: Ситен дъжд с външна температура 5-7 градуса.
08.2014-11.2021
Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от slowtraveler » 24 Ное 2021 11:40

Как е 'парното' на електричката? И имаш ли поддържане на температурата в купето като е включена в контакта?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Filbor » 24 Ное 2021 13:55

Както е ноември и навън 3-10 градуса, в колата съм с пуловер. Настроената температура е около 19 градуса и духане на най-минималната скорост - и то така за мен е добре.
Затоплянето на купето може да се програмира предварително за ден и час от седмицата. Минимално време между две програми 2 часа.
Програмираното затопляне може да се активира ако:
  • тяговата батерия е над 40% и без да е включена в контакта.
  • тяговата батерия е над 20% и е включена в контакта, като започва 2 часа преди програмираното време.
Не съм го пробвал още.
08.2014-11.2021
Изображение

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от BOz » 24 Ное 2021 19:27

Filbor написа: 24 Ное 2021 10:03 И от много висене на светофари средния разход се вдигна на 18 - 19 kWh на 100 km.
Ако може да споделиш, както говорихме, тези 18-19 кВтч-а, колко са в крайна сметка на електромера на шукото.
Демек зареждаш на 100%, минаваш да кажем 200 км, с по 18 кВтч изразходвана енергия, теоретично трябва да заредиш 36 кВтч от контакта, ама електромера в крайна сметка какво дума.

И какво сте захванали, че 2.6-2.7 бара било високо налягане. Имам за конкретен пример на немско комби, което от производителя при натоварване му дават предни на 2.9 а задни на 3.5 бара. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Mcl
Мнения: 658
Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
Местоположение: Кюстендил
Автомобил: Corolla ts
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 11 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Mcl » 24 Ное 2021 19:44

Едно 10% повече на електромера гаранция. Дори си мисля за 15% ама да не бързам.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Filbor » 25 Ное 2021 00:36

BOz написа: 24 Ное 2021 19:27 Ако може да споделиш, както говорихме, тези 18-19 кВтч-а, колко са в крайна сметка на електромера на шукото.
Тези изчисления не са ли аналогични и защо не те удовлетворяват?
Filbor написа: 15 Ное 2021 00:43 Извод:
82%-47% = 35% заредено. 100% тягова батерия са 52kWh => 35% x 52%/100 = 18.2 kWh заредени, а изразходените са 21.1 kWh
18.2 kWh, а на електромера на шукото 21.1 kWh
____
Иначе за сега в София няма къде да зареждам от шуко. Като дадат от ЧЕЗ битов ток на една нова кооперация, в която е гаража, където паркирам тогава.
08.2014-11.2021
Изображение

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от BOz » 25 Ное 2021 12:49

Filbor написа: 25 Ное 2021 00:36 18.2 kWh заредени, а изразходените са 21.1 kWh
Filbor написа: 25 Ное 2021 00:36 Като дадат от ЧЕЗ битов ток на една нова кооперация, в която е гаража, където паркирам тогава.
Въпросът ми е точно свързан с това. Да се каже, че изразходваното количество енергия, която колата декларира, да кажем трябва да се завиши със 16% на електромера.
И затова попитах за статистика не чрез хипотетично смятане на % заряд, обърнат в енергия, а направо - изминах ХХХ км, заредих УУУ енергия. Както го правиш на бензиностанцията с нормален автомобил.
Защото, спекулативно, ако зареждаш от 30% до 70%, КПД-то може да е по-различно от това да зареждаш от 50-100% всеки път.
И статистически във времето да се види и изчисли резултата. Защото, както и с ДВГ, ако зареждаш и отчиташ разход от лампа с 20 литра гориво, статистически зарежданията ще дават големи отклонения на достоверност, но във времето нещата ще се компенсират и заличат статистическата грешка на всяко отделно зареждане.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост