
Електрически коли, но Не от TOYOTA
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Току що видях пред нас една електрическа Мазда - дизайна много грозен
Но пък автомобила доста голям за електричка..

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Renault Zoe R135:
Снимка 01)
Мобилната зарядна станция е свързана към конектор и той към шуко. Настроена да зарежда с ток 10А.
Снимка 02)
Начало около 22:30 часа капацитет на тяговата батерията 47%
Снимка 03)
Данни от електромера на мобилната зареждачка: Като започна вечерта и през нощта си беше приблизително 10А с напрежение към 230V, с изчислено зареждане около 12 km/h. Сутринта около 9:00 часа: явно вече много товари по мрежата и напрежението беше около 208 V с ток към 6А. Реших да го спра, а и вече беше дневна тарифа. Обща консумация 21.1 kWh
Снимка 04)
Преди да го спра: капацитет тягова батерия 82%.
_______
Извод:
82%-47% = 35% заредено. 100% тягова батерия са 52kWh => 35% x 52%/100 = 18.2 kWh заредени, а изразходените са 21.1 kWh
- Прикачени файлове
-
- 01 Зарядни устройства.jpg (1008.75 KiB) Преглеждано 5898 пъти
-
- 02 Преди.jpg (455.42 KiB) Преглеждано 5898 пъти
-
- 03 Данни.jpg (270.12 KiB) Преглеждано 5898 пъти
-
- 04 След.jpg (332.88 KiB) Преглеждано 5898 пъти
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Много благодаря за тези данни. Лично за мен са ми много интересни/любопитни/важни.
Демек с 21.1 кВтч изразходван ток от мрежата се "пълнят" 18.2 Квтч в батерията. Или КПД около 86%, така ли излиза?
И друг въпрос - да хванеш каква е разликата между изразходваната енергия спрямо автомобила и тази спрямо батерията, която си показал, отнесено към изминатия пробег. И накрая да изчислим и крайното КПД на автомобила - ток от мрежата на 100 километра.
Можеш ли да:
1. Сложиш обикновен механичен (електронен) таймер на Шукото , който да ти пуска тока да кажем в 22:10 и да го спира в 5:50? Идеята е да зареждаш само на нощна тарифа.
2. Има ли опция точка 1 да се изпълнява с автомобила? От неговото меню да нагласиш въпросния таймер.
3. Как е изпълнена опцията за лимит на заряд на батерията? Примерно имаш твърд процент, който е зададен в софтуера, от който трябва да избереш, да кажем до 80-90-100%, или можеш ръчно да му кажеш да спре зареждането, когато заряда на батерията стигне 82% (примерно)?
4. Как беше лимитиран от завода максималният ток, с който може да се зарежда колата? На макс или мин? Демек ако е на макс и не го промениш преди да свържеш колата към Шукото, би могло предпазителя на мрежата да падне. Затова предполагам, че е логично да бъде на мин, но да питам от любопитство.
п.п. Снимка-3 от някакво приложение за автомобила ли е? Може би е "Данни от електромера на мобилната зареждачка". Демек с блутут да се свързваш към външната зареждачка директно, показана на 1-вата снимка.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Отговори:
В Renault Zoe има опции за:
Точка 3: Ръчно по всяко време може да се спре или от приложението, или от колата. Но да кажеш като стигнеш 82% тогава спри, то тук това не съм го виждал, но в друга кола може да го има.
Точка 4: Мисля, че няма лимит. И ако сложиш оригиналния кабел, който идва от колата с преходника към шуко ще се опитва да тегли на макс и може да стане беля, като това
Ето един интересен материал за: ефективността на бордовото зарядно при гаражно 10А зареждане
В Renault Zoe има опции за:
- Незабавно зареждане (сложено по подразбиране)
- Настройка на отложен старт
- Да си го програмираш в кой ден от седмицата, в колко часа да започва и в колко часа да спира зареждането
Точка 3: Ръчно по всяко време може да се спре или от приложението, или от колата. Но да кажеш като стигнеш 82% тогава спри, то тук това не съм го виждал, но в друга кола може да го има.
Точка 4: Мисля, че няма лимит. И ако сложиш оригиналния кабел, който идва от колата с преходника към шуко ще се опитва да тегли на макс и може да стане беля, като това
би било най-малкия проблем. Затова се използва мобилното зарядно, където може да му ограничиш тока. Също така то проверява за проблеми и ако има, тогава няма да позволи да тръгне зареждането.
Ето един интересен материал за: ефективността на бордовото зарядно при гаражно 10А зареждане
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Това означава, че таймер на контакта не е необходим, до колкото разбирам, за да имаш контрол на зареждането само в нощната тарифа.
Демек това от снимката се купува допълнително и не е "оригиналното" към колата? И ако искаш някакъв контрол над зарядния ток, то това допълнително зарядно е изискуема опция?
Това би трябвало да го има във всички електрически автомобили. С цел запазване на батерията. Примерно лимит на 80% и като стигне, спира зареждането, за да не я пълни излишно и да я амортизира.
Ясно, че всяка електричарка има и хардуерен лимит на заряда да не е до 100%, но повечето слагат и допълнителен лимит, който да е управляем от собственика.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
- Да - не е нужно.
- Два пъти Да
При последния модел Zoе реалния капацитет на батерията е 55 kWh. За модел ZE50 R135 използваемият е ограничен до 52. За модел ZE40 R110 капацитет е ограничен до 41 kWh.
Това, което съм чел е, че като стигне максимум (примерно за ZE50 e 52 kWh) индикаторът Z.E. (6 на снимката) над куплунга свети в зелено. После обаче за известен период няма рекуперация и да се внимава при спиране.
Досега съм я зареждал до 90% и не съм бил в горната ситуация.
А да си избереш процент, до който да се стигне е хубава идея, но дали го има точно в тази кола не съм видял все още.
- Прикачени файлове
-
- Charging.JPG (17.35 KiB) Преглеждано 5807 пъти
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Функция автоматично задържане на Renault Zoe:
1) Преди около 4 месеца: По време на тест драйв си викам сигурно има нещо, което задържа колата на червен светофар, а не да натискам като луд спирачката
2) Видях функцията Автоматично задържане и четох ръководството - е, добре.
3) Първи ден като взимам колата: не помня вече какво съм чел
, но знам само за бутона Автоматично задържане до мен и съм го включил. Абе то ту работи, ту не работи. Уж съм спрял, а някой път като отпусна спирачката и колата тръгва да пъпли. Тогава пак спирам, като изключвам и включвам бутона и тогава зацепваше. Какво ли става? Нещо пропускам.
4) На следващ ден - ооо, то имало индикатор на дисплея за автоматично задържане. Значи като светне и си махам крака от спирачката. Оле, било по-лесно с този индикатор и си работи
Още се питах, все пак защо не светва веднага, когато съм спрял?
5) По-следващ ден: Аха-а, когато пъпля към червен светофар и спра, като с цялото си съзнание усещам, че съм спрял, то скоростомера все още показва 5-3- и чак после 0. И като стане 0 тогава светва и индикаторът за Автоматично задържане, а не каквото съм усещал в началото. Ей, разгадахме го
1) Преди около 4 месеца: По време на тест драйв си викам сигурно има нещо, което задържа колата на червен светофар, а не да натискам като луд спирачката
2) Видях функцията Автоматично задържане и четох ръководството - е, добре.
3) Първи ден като взимам колата: не помня вече какво съм чел

4) На следващ ден - ооо, то имало индикатор на дисплея за автоматично задържане. Значи като светне и си махам крака от спирачката. Оле, било по-лесно с този индикатор и си работи

5) По-следващ ден: Аха-а, когато пъпля към червен светофар и спра, като с цялото си съзнание усещам, че съм спрял, то скоростомера все още показва 5-3- и чак после 0. И като стане 0 тогава светва и индикаторът за Автоматично задържане, а не каквото съм усещал в началото. Ей, разгадахме го

08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Браво, ама то много марсианска технология, франсетата са направо марсиански гении. Във всеки случай и аз научих нещо: като видя Зойчето пред мен, трябва да стоя поне на 2 коли разстояние, а като видя Зойчето след мен, трябва да бягам от нея възможно най-бързо, дори с риск да бъда глобен за превишена скорост... 

- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Какво пише в книжката за тази функция. На моята кола трябва да си спрял напълно и да задържиш спирачката 2 секунди. Чак тогава светка надпис brake hold.
Да питам има ли и какви са сервизните интервали?
Да питам има ли и какви са сервизните интервали?
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Казаха ми след 1 година да отида на проверка.
Ето това пише за Autohold: Ако е активиран и ако автомобилът е спрян и когато светне индикатора на таблото, тогава е потвърден.
А то по-точно е: Ако е активиран и скоростомера показва 0 и когато светне индикатора на таблото, тогава е потвърден.
Ето това пише за Autohold: Ако е активиран и ако автомобилът е спрян и когато светне индикатора на таблото, тогава е потвърден.
А то по-точно е: Ако е активиран и скоростомера показва 0 и когато светне индикатора на таблото, тогава е потвърден.
- Прикачени файлове
-
- Autohold.JPG (146.64 KiB) Преглеждано 5735 пъти
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
-
- Мнения: 357
- Регистриран на: 04 Дек 2013 20:31
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.6 e210
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Аз съм установил че ако държа педала мн леко натиснат не се активира, за да го активирам натискам по силно педала и поне за момента винаги така работи, не съм чел инструкции, но пробвайте и това
Toyota Corolla 1.6 e210
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Зареждане с Прав Ток (в примера до 25kW)
Първия път ми отдаваше между 17 и 19 kW. В примера долу ми е втория опит и преди да го спра беше 20kW.
Използвани от зареждачката 26.971 kWh.
Преди да започна 34% след спирането 90%. 90-34=56% заредени.
100% e 52 kWh => 56% x 52/100 = 29.12 kWh.
Извод:
Аре стига бре, мислех, че по принцип са 1:1
А то: използвани и платени 26.98 kWh (закръглят нагоре
), а заредени 29.12 kWh
Първия път ми отдаваше между 17 и 19 kW. В примера долу ми е втория опит и преди да го спра беше 20kW.
Използвани от зареждачката 26.971 kWh.
Преди да започна 34% след спирането 90%. 90-34=56% заредени.
100% e 52 kWh => 56% x 52/100 = 29.12 kWh.
Извод:
Аре стига бре, мислех, че по принцип са 1:1
А то: използвани и платени 26.98 kWh (закръглят нагоре

- Прикачени файлове
-
- Данни.JPG (11.76 KiB) Преглеждано 5711 пъти
-
- Преди с прав ток.jpg (117.12 KiB) Преглеждано 5711 пъти
-
- След с прав ток.jpg (98.24 KiB) Преглеждано 5711 пъти
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Ако не е проблем пиши къде си зареждал и колко си платил, и каква излиза сметката за цената на придвижване.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Отоплението на купето бива ли го?
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
При 18 градуса ми беше хладновато, при 21 вече ми беше добре. Но аз предпочитам по-хладновато, за да не се унасям и да ме държи бодър. Иначе има опция за отопление на предни седалки и волан, но аз не съм ги поръчал.
____
За по-горното, утре...
____
За по-горното, утре...
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта