Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувай отговор
Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от slowtraveler » 14 Ное 2021 09:32

Току що видях пред нас една електрическа Мазда - дизайна много грозен :) Но пък автомобила доста голям за електричка..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Filbor » 15 Ное 2021 00:43

BOz написа: 26 Юли 2021 11:48 ... мен живо ме интересува колко енергия ще харчи колата когато се зарежда ...
Renault Zoe R135:
Снимка 01)
Мобилната зарядна станция е свързана към конектор и той към шуко. Настроена да зарежда с ток 10А.
Снимка 02)
Начало около 22:30 часа капацитет на тяговата батерията 47%
Снимка 03)
Данни от електромера на мобилната зареждачка: Като започна вечерта и през нощта си беше приблизително 10А с напрежение към 230V, с изчислено зареждане около 12 km/h. Сутринта около 9:00 часа: явно вече много товари по мрежата и напрежението беше около 208 V с ток към 6А. Реших да го спра, а и вече беше дневна тарифа. Обща консумация 21.1 kWh
Снимка 04)
Преди да го спра: капацитет тягова батерия 82%.
_______
Извод:
82%-47% = 35% заредено. 100% тягова батерия са 52kWh => 35% x 52%/100 = 18.2 kWh заредени, а изразходените са 21.1 kWh
Прикачени файлове
01 Зарядни устройства.jpg
01 Зарядни устройства.jpg (1008.75 KiB) Преглеждано 1474 пъти
02 Преди.jpg
02 Преди.jpg (455.42 KiB) Преглеждано 1474 пъти
03 Данни.jpg
03 Данни.jpg (270.12 KiB) Преглеждано 1474 пъти
04 След.jpg
04 След.jpg (332.88 KiB) Преглеждано 1474 пъти
08.2014-11.2021
Изображение

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от BOz » 15 Ное 2021 10:15

Filbor написа: 15 Ное 2021 00:43 18.2 kWh заредени, а изразходените са 21.1 kWh
Много благодаря за тези данни. Лично за мен са ми много интересни/любопитни/важни.
Демек с 21.1 кВтч изразходван ток от мрежата се "пълнят" 18.2 Квтч в батерията. Или КПД около 86%, така ли излиза?
И друг въпрос - да хванеш каква е разликата между изразходваната енергия спрямо автомобила и тази спрямо батерията, която си показал, отнесено към изминатия пробег. И накрая да изчислим и крайното КПД на автомобила - ток от мрежата на 100 километра.
Можеш ли да:
1. Сложиш обикновен механичен (електронен) таймер на Шукото , който да ти пуска тока да кажем в 22:10 и да го спира в 5:50? Идеята е да зареждаш само на нощна тарифа.
2. Има ли опция точка 1 да се изпълнява с автомобила? От неговото меню да нагласиш въпросния таймер.
3. Как е изпълнена опцията за лимит на заряд на батерията? Примерно имаш твърд процент, който е зададен в софтуера, от който трябва да избереш, да кажем до 80-90-100%, или можеш ръчно да му кажеш да спре зареждането, когато заряда на батерията стигне 82% (примерно)?
4. Как беше лимитиран от завода максималният ток, с който може да се зарежда колата? На макс или мин? Демек ако е на макс и не го промениш преди да свържеш колата към Шукото, би могло предпазителя на мрежата да падне. Затова предполагам, че е логично да бъде на мин, но да питам от любопитство.

п.п. Снимка-3 от някакво приложение за автомобила ли е? Може би е "Данни от електромера на мобилната зареждачка". Демек с блутут да се свързваш към външната зареждачка директно, показана на 1-вата снимка.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Filbor » 15 Ное 2021 11:36

Отговори:
В Renault Zoe има опции за:
  • Незабавно зареждане (сложено по подразбиране)
  • Настройка на отложен старт
  • Да си го програмираш в кой ден от седмицата, в колко часа да започва и в колко часа да спира зареждането
Снимка 3 е от приложението на зареждачката. В моя случай се свързва с блуутут. Там също имаше настройки на времена, но още не съм ги гледал.
Точка 3: Ръчно по всяко време може да се спре или от приложението, или от колата. Но да кажеш като стигнеш 82% тогава спри, то тук това не съм го виждал, но в друга кола може да го има.
Точка 4: Мисля, че няма лимит. И ако сложиш оригиналния кабел, който идва от колата с преходника към шуко ще се опитва да тегли на макс и може да стане беля, като това
BOz написа: 15 Ное 2021 10:15 предпазителя на мрежата да падне
би било най-малкия проблем. Затова се използва мобилното зарядно, където може да му ограничиш тока. Също така то проверява за проблеми и ако има, тогава няма да позволи да тръгне зареждането.
Ето един интересен материал за: ефективността на бордовото зарядно при гаражно 10А зареждане
08.2014-11.2021
Изображение

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от BOz » 15 Ное 2021 13:22

Filbor написа: 15 Ное 2021 11:36 Да си го програмираш в кой ден от седмицата, в колко часа да започва и в колко часа да спира зареждането
Това означава, че таймер на контакта не е необходим, до колкото разбирам, за да имаш контрол на зареждането само в нощната тарифа.
Filbor написа: 15 Ное 2021 11:36 Снимка 3 е от приложението на зареждачката. В моя случай се свързва с блуутут.
Filbor написа: 15 Ное 2021 11:36 Точка 4: Мисля, че няма лимит. И ако сложиш оригиналния кабел, който идва от колата с преходника към шуко ще се опитва да тегли на макс и може да стане беля, като това
Затова се използва мобилното зарядно, където може да му ограничиш тока.
Демек това от снимката се купува допълнително и не е "оригиналното" към колата? И ако искаш някакъв контрол над зарядния ток, то това допълнително зарядно е изискуема опция?
Filbor написа: 15 Ное 2021 11:36 Но да кажеш като стигнеш 82% тогава спри, то тук това не съм го виждал, но в друга кола може да го има.
Това би трябвало да го има във всички електрически автомобили. С цел запазване на батерията. Примерно лимит на 80% и като стигне, спира зареждането, за да не я пълни излишно и да я амортизира.
Ясно, че всяка електричарка има и хардуерен лимит на заряда да не е до 100%, но повечето слагат и допълнителен лимит, който да е управляем от собственика.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Filbor » 15 Ное 2021 14:36

BOz написа: 15 Ное 2021 13:22 Това означава, че таймер на контакта не е необходим ...
- Да - не е нужно.
BOz написа: 15 Ное 2021 13:22 Демек това от снимката се купува допълнително и не е "оригиналното" към колата? И ако искаш някакъв контрол над зарядния ток, то това допълнително зарядно е изискуема опция?
- Два пъти Да
BOz написа: 15 Ное 2021 13:22 Това би трябвало да го има във всички електрически автомобили.
При последния модел Zoе реалния капацитет на батерията е 55 kWh. За модел ZE50 R135 използваемият е ограничен до 52. За модел ZE40 R110 капацитет е ограничен до 41 kWh.
Това, което съм чел е, че като стигне максимум (примерно за ZE50 e 52 kWh) индикаторът Z.E. (6 на снимката) над куплунга свети в зелено. После обаче за известен период няма рекуперация и да се внимава при спиране.
Досега съм я зареждал до 90% и не съм бил в горната ситуация.
А да си избереш процент, до който да се стигне е хубава идея, но дали го има точно в тази кола не съм видял все още.
Прикачени файлове
Charging.JPG
Charging.JPG (17.35 KiB) Преглеждано 1383 пъти
08.2014-11.2021
Изображение

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Filbor » 16 Ное 2021 13:41

Функция автоматично задържане на Renault Zoe:
1) Преди около 4 месеца: По време на тест драйв си викам сигурно има нещо, което задържа колата на червен светофар, а не да натискам като луд спирачката
2) Видях функцията Автоматично задържане и четох ръководството - е, добре.
3) Първи ден като взимам колата: не помня вече какво съм чел tooth.gif , но знам само за бутона Автоматично задържане до мен и съм го включил. Абе то ту работи, ту не работи. Уж съм спрял, а някой път като отпусна спирачката и колата тръгва да пъпли. Тогава пак спирам, като изключвам и включвам бутона и тогава зацепваше. Какво ли става? Нещо пропускам.
4) На следващ ден - ооо, то имало индикатор на дисплея за автоматично задържане. Значи като светне и си махам крака от спирачката. Оле, било по-лесно с този индикатор и си работи :) Още се питах, все пак защо не светва веднага, когато съм спрял?
5) По-следващ ден: Аха-а, когато пъпля към червен светофар и спра, като с цялото си съзнание усещам, че съм спрял, то скоростомера все още показва 5-3- и чак после 0. И като стане 0 тогава светва и индикаторът за Автоматично задържане, а не каквото съм усещал в началото. Ей, разгадахме го tooth.gif
08.2014-11.2021
Изображение

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от ufer » 16 Ное 2021 14:42

Браво, ама то много марсианска технология, франсетата са направо марсиански гении. Във всеки случай и аз научих нещо: като видя Зойчето пред мен, трябва да стоя поне на 2 коли разстояние, а като видя Зойчето след мен, трябва да бягам от нея възможно най-бързо, дори с риск да бъда глобен за превишена скорост... tooth.gif

Аватар
biro
Мнения: 2629
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 61 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от biro » 16 Ное 2021 14:58

Какво пише в книжката за тази функция. На моята кола трябва да си спрял напълно и да задържиш спирачката 2 секунди. Чак тогава светка надпис brake hold.
Да питам има ли и какви са сервизните интервали?
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Filbor » 16 Ное 2021 16:00

Казаха ми след 1 година да отида на проверка.
Ето това пише за Autohold: Ако е активиран и ако автомобилът е спрян и когато светне индикатора на таблото, тогава е потвърден.
А то по-точно е: Ако е активиран и скоростомера показва 0 и когато светне индикатора на таблото, тогава е потвърден.
Прикачени файлове
Autohold.JPG
Autohold.JPG (146.64 KiB) Преглеждано 1311 пъти
08.2014-11.2021
Изображение

Volkata
Мнения: 353
Регистриран на: 04 Дек 2013 20:31
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.6 e210
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 3 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Volkata » 16 Ное 2021 16:24

Аз съм установил че ако държа педала мн леко натиснат не се активира, за да го активирам натискам по силно педала и поне за момента винаги така работи, не съм чел инструкции, но пробвайте и това
Toyota Corolla 1.6 e210

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Filbor » 16 Ное 2021 18:00

Зареждане с Прав Ток (в примера до 25kW)
Първия път ми отдаваше между 17 и 19 kW. В примера долу ми е втория опит и преди да го спра беше 20kW.
Използвани от зареждачката 26.971 kWh.
Преди да започна 34% след спирането 90%. 90-34=56% заредени.
100% e 52 kWh => 56% x 52/100 = 29.12 kWh.
Извод:
Аре стига бре, мислех, че по принцип са 1:1
А то: използвани и платени 26.98 kWh (закръглят нагоре tooth.gif ), а заредени 29.12 kWh
Прикачени файлове
Данни.JPG
Данни.JPG (11.76 KiB) Преглеждано 1287 пъти
Преди с прав ток.jpg
Преди с прав ток.jpg (117.12 KiB) Преглеждано 1287 пъти
След с прав ток.jpg
След с прав ток.jpg (98.24 KiB) Преглеждано 1287 пъти
08.2014-11.2021
Изображение

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от BOz » 16 Ное 2021 18:24

Ако не е проблем пиши къде си зареждал и колко си платил, и каква излиза сметката за цената на придвижване.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
biro
Мнения: 2629
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 61 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от biro » 16 Ное 2021 20:35

Отоплението на купето бива ли го?
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Мнение от Filbor » 16 Ное 2021 22:10

При 18 градуса ми беше хладновато, при 21 вече ми беше добре. Но аз предпочитам по-хладновато, за да не се унасям и да ме държи бодър. Иначе има опция за отопление на предни седалки и волан, но аз не съм ги поръчал.
____
За по-горното, утре...
08.2014-11.2021
Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта