И моята ще ляга под ножа

Аватар
WoLF
Мнения: 2583
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

И моята ще ляга под ножа

Мнение от WoLF » 01 Ное 2021 11:11

Колеги, дойде денят.
Събота вечерта забелязах, че много бързо се зареди батерията по обичайния ми маршрут. Нищо друго странно в поведението на колата. Неделя сутрин тръгвам нормално и след 300м получавам спокоен звуков сигнал и червения триъгълник на смъртта!!! tooth.gif
Не се усети някаква промяна в движението, но се съобразих с предупреждението и спрях на широко за по лесна работа bash.gif В този режим ДВГ работи постоянно, както и вентилатора на батерията. Чистил съм го това лято, не беше много мръсен, а и не съм го чувал да работи до сега.
Колата е на реални километри, 2007 набор. Основно градско каране, без много чести само EV преходи, което си и личи по средния разход.
В тази връзка търся колега от Стара Загора с читаво ELM-че да прочетем кой модул си е тръгнал преди да я сваля за ремонт, че моя адаптер се оказа яко китайче и може да чете само базови неща, а на моменти и съвсем прекъсва...
Благодаря предварително на отзовалите се!
RToD.png
RToD.png (340.42 KiB) Преглеждано 9871 пъти
EM.png
EM.png (531.83 KiB) Преглеждано 9871 пъти
ИзображениеИзображениеИзображение

Lwerewolf
Мнения: 530
Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
Местоположение: София
Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
Получена  благодарност: 4 пъти

И моята ще ляга под ножа

Мнение от Lwerewolf » 01 Ное 2021 21:01

Ако имаш работа до София или проимам път до Стара Загора...
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

Аватар
WoLF
Мнения: 2583
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

И моята ще ляга под ножа

Мнение от WoLF » 03 Ное 2021 17:14

Резултата от тестването е очакваната грешка на хибридната батерия (P0A80) и за слаб модул 11 (P3021). Живите данни го потвърдиха. Остава да я сваля и да ги замеря една по една клетките...
Прикачени файлове
ch2.png
ch2.png (51.42 KiB) Преглеждано 9623 пъти
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

И моята ще ляга под ножа

Мнение от slowtraveler » 04 Ное 2021 14:10

Надявам се да правиш снимки и да споделиш развитието на ситуацията :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
WoLF
Мнения: 2583
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

И моята ще ляга под ножа

Мнение от WoLF » 04 Ное 2021 19:48

Успях да вмъкна в ежеденвието и втори етап - изваждане на батерията от колата.
Необходима е тресчотка и битове 8, 10, 12, 14. Хубаво е и да имате инструмент/метод за сваляне на крепежни копчета, има на няколко места. За да се достигне до батерията се сваля всичко незакрепено от багажника, задните седалки, както и двете страници в този ред. По часовете на снимките може да се ориентира човек колко време отнема. Видеа из интернет много, ако някой все пак му трябват насоки ще се радвам да помогна. Следва да намеря време и за разглобяване на батерията на спокойно и измерване на всяка "клетка" (в един модул от 14те има две батерии/клетки или общо 28). в моя случай може да има проблем само в едната в 11та двойка или и в двете...
Прикачени файлове
IMG_20211104_150956.png
IMG_20211104_150956.png (556.02 KiB) Преглеждано 9519 пъти
IMG_20211104_160205.png
IMG_20211104_160205.png (587.6 KiB) Преглеждано 9519 пъти
IMG_20211104_160554.png
IMG_20211104_160554.png (593.01 KiB) Преглеждано 9519 пъти
ИзображениеИзображениеИзображение

Grems 1.6vvti
Мнения: 6
Регистриран на: 24 Сеп 2020 09:56
Местоположение: софия
Автомобил: corola verso 1.6

И моята ще ляга под ножа

Мнение от Grems 1.6vvti » 10 Ное 2021 20:26

Следя.

Аватар
WoLF
Мнения: 2583
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

И моята ще ляга под ножа

Мнение от WoLF » 19 Ное 2021 22:20

Първо, огромни благодарности на BOz. Консултирах се с него през целия процес и помощта му беше незаменима!
За живи данни от батерията трябва читав OBD адаптер. Налични при мен не свърши работата и BOz ми пусна един "проверен". Разликите са очевидни...
IMG_20211103_121214.png
IMG_20211103_121214.png (677.97 KiB) Преглеждано 9016 пъти
IMG_20211103_121223.png
IMG_20211103_121223.png (678.11 KiB) Преглеждано 9016 пъти
Единия не успя да прочете нито данни, нито грешки. С хубавия изкарах грешките и направих снимка на напреженията в "покой" и зареждане.
► Виж съдържание
Последно промяна от Akima на 23 Фев 2022 10:18, променено общо 2 пъти.
Причина: Ползвайте тагове.
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
WoLF
Мнения: 2583
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

И моята ще ляга под ножа

Мнение от WoLF » 19 Ное 2021 22:29

След като сложих пакета на удобно и след елементарно разглобяване(отново има предостатъчно упътвания) стигнах до самите модули(28). Имаше окисляване по някои гайки и клеми, но това е нормално и се чисти лесно...
IMG_20211106_132834.png
IMG_20211106_132834.png (646.41 KiB) Преглеждано 9014 пъти
IMG_20211106_132855.png
IMG_20211106_132855.png (640.3 KiB) Преглеждано 9014 пъти
На този етап с ГенЩаба се реши подмяна само на повредения модул. Така и така всички бяха извадени реших да ги поразбъркам като ги комбинирам по двойки силна-слаба, ако въобще напрежението в покой на модул може да е показно за неговото състояние. Друг ден ще кача самите напрежения на всеки модул и новата подредба.
Последно промяна от WoLF на 20 Ное 2021 00:20, променено общо 1 път.
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
WoLF
Мнения: 2583
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

И моята ще ляга под ножа

Мнение от WoLF » 19 Ное 2021 22:35

Следваше събиране на всичко, монтаж в колата и първа проба. Грешка не излезна и всичко изглеждаше нормално. направих отново няколко снимки на живите данни и вече разликите в напреженията бяха много по-малки. Качвам всички, може би, смислени. За някои могат да носят полезна информация. През следващите дни ще се опитам да снимам и при пълен заряд на батерията(SOC) как изглеждат нещата.
► Виж съдържание

За съжаление графиката на приложението няма зададени твърди стойности, а се калибрира по напрежението на модулите. Така една двойка изглежда много по-"напрегната" от другите, а друга съответно с много по-ниско напрежение.
Абсолютните стойности обаче нямат толкова голяма разлика от изобразената визуално...
Последно промяна от Akima на 23 Фев 2022 10:17, променено общо 1 път.
Причина: Ползвайте тагове.
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
WoLF
Мнения: 2583
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

И моята ще ляга под ножа

Мнение от WoLF » 20 Ное 2021 20:47

Ето и новата и старата подредба на батерията. Дали е за добре, зле или пък няма да има никакво значение не е ясно ermm.gif
battArr.JPG
battArr.JPG (55.18 KiB) Преглеждано 8933 пъти

Нищо интересно не излезе от наблюдението на батерията при режими на каране с пълна газ по наклон и съответно пълно зареждане на батерията при слизане по същия, освен че графиката на диспея обхваща SOC от 30-70% и че при спиране зареждането надхвърля 70А и всичките нарежения преминават 19V... С две думи колата има огромно нежелание да си ползва механичните спирачки и батерията в пълния ѝ капацитет tooth.gif

С това нещата се изчерпват засега. Надявам се няма скоро да пиша в тази тема, освен ако някой не го заинтересува нещо по-така :thumbsup:
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
WoLF
Мнения: 2583
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

И моята ще ляга под ножа

Мнение от WoLF » 23 Фев 2022 10:08

Здравейте, съфорумници!
За съжаление темата има продължение, но пък и много ново за научаване.
Както се вижда на снимката за напреженията на модулите в предишен мой пост има 4 модула отбелязани от мен в жълто. Отбелязването го направих по лична преценка на база на напреженията и не отразяваше някакво конкретно състояние на модулите. Е да, ама отразявало - този с най-ниско напрежение загуби клетка и вече е за смяна. От време на време следващия по ниско напрежение прави проблеми. Към момента мога да заключа за наличие на права пропорционалност между напрежение и състояние на модулите. Грешката за батерия скопява много колата и я кара да се чуди много в какъв режим да работи e-CVT-то. Ако грешката се изтрие ръчно колата работи нормално и си ползва батерията, както обикновено. Единствено се забелязва бързия заряд и разряд на хибридната батерия. Разбира, се не препоръчвам под никаква форма използването по този начин, тези процедури са заложение от съображения за сигурност...
При липса на грешка няма нищо издайническо за състоянието на батерията освен бързото зареждане/разреждане. Колата работи на пълна мощност и сменя режимите нормално ermm.gif
Последно промяна от WoLF на 23 Фев 2022 10:49, променено общо 1 път.
ИзображениеИзображениеИзображение

Lwerewolf
Мнения: 530
Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
Местоположение: София
Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
Получена  благодарност: 4 пъти

И моята ще ляга под ножа

Мнение от Lwerewolf » 23 Фев 2022 10:47

Докато е записана грешката, колата максимално ограничава използването на батерията - от там чуденето на колата във какъв режим да работи. Според мен не я трий.

"Състоянието" на модулът можеш да го разбереш като измериш капацитетът му. Всичко ELM-базирани приложения, които правят "бърза преценка" на това батерията става ли или не зареждат догоре и после гледат докато си оставил колата на неутрална със пуснати консуматори как пада напрежението под товар. Ако искаш по-точно - сваляш батерията и мериш един по един модулите (докато са във сандвичът - призматичните модули/клетки винаги трябва да са "затиснати"). Да мериш индивидуалните клетки - тук вече можеш да гадаеш на базата "абе тоя модул (тея два модула :D ) нещо много изведнъж падна със един волт (~1.1-1.2v) надолу :whistle: "

Принципно има бая написано и тук и по priuschat / endlesssphere / всякакви по-сериозни форуми на тема хибриди / diy electric vehicle / bike / каквотоидае за това как се "рециклира" NiMH батерията на toyota хибридите, та преставам със детайлите. От напрежение на клетките без товар не може да се разбере кой знае какво, най-точен (но естествено не абсолютен) индикатор е оставащият капацитет.

Ако ти трябва по-сериозен ELM (obdlink mx), може да измислим как да ти го пратя.
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

Аватар
WoLF
Мнения: 2583
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

И моята ще ляга под ножа

Мнение от WoLF » 23 Фев 2022 10:52

Играхме го вече този филм при първото отваряне. Сега нещата са просто надграждане. Благодаря за предложената асистенция, но мисля ще се справя и със собствени сили. Нямам възможност/време да рециклирам всички клетки, но поне ще подменя 4те на този етап. После като пак някой направи проблем ще съм подготвен с рециклирани и добри клетки...
ИзображениеИзображениеИзображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 27 госта