Впечатления тест драйв Toyota Corolla TS (комби) 1.8 Hybrid - 2021
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: 26 Фев 2021 22:24
- Местоположение: България
- Получена благодарност: 1 път
Впечатления тест драйв Toyota Corolla TS (комби) 1.8 Hybrid - 2021
Здравейте,
След повече от два месеца чакане днес най-накрая тествах Корола 1.8 хибрид комби Executive (16") . Ето и моите скромни впечатления:
- колата се усеща някак си тежка - не мудна, но тежка.
- над 115 км/ч колата става мнооого шумна, което е наистина разочароващо, защото няма нищо общо с останалите впечатления за колата. Чакам дилърът да ми каже колко струва да се сложи акустично стъкло (дано наистина намалява шума). За инфо - в магазина погледнах Рав 4 - не беше акустично. Хайлендъра - беше.
- според мен комбито вози една идея по-твърдо от седана (който тествах преди време като рент а кар в конфигурация 1.5 бензин ръчни) (според дилъра това важи за повечето марки комбита поради усилено окачване отзад). Пак си е комфортно, но се усеща разлика.
- както и при седана - в много участъци на пътя се усеща леко подскачане/клатушкане - не съм сигурен как да го опиша, но на мен ми прави впечатление и не ми е приятно. Това заедно с шума на магистрала са единствените неща, които засега ме отказват да купя Тойотата.
- седанът с ръчни, който тествах определено се държеше на завоите на планински път много по-добре в сравнение с комбито хибрид. Не че комбито е зле - просто седанът беше направо удоволствие в завоите.
- 1.5 бензин на хартия е по-бавно, но субективно се усеща по-бърза от хибрида и като удоволствие от шофирането е по-добре (с изключение на трафик градско и пъплене 10-20 км/ч :-).
- тестовата кола беше на под 100км и при свалено стъкло на шофорската врата се чуваше леко скърцане при неравности - това е описано от доста хора в този форум, но считам, че (за съжаление) е нормално за този клас автомобили - дори и нови.
CVT: очакванията ми бяха за нещо по-лошо, тъй като съм карал Корола 1.6 бензин със CVT и бях с много лоши впечатления, но тук мога да кажа, че наистина е по-различно и тази кутия не e dealbreaker. Особено при градско смея да твърдя, че по-добро от CVT в комбинация с хибридната система - няма. При скорости до 50-60 км/ч всичко се случва много приятно и незабележимо. Смяна на предавките няма и съответно лекото люшкане в седалката, на което сме свикнали при смяна от скорост на скорост дори на автоматик, отсъства.
Извън града се променят нещата: при изкачване - на стръмни баири се чува отчетливо вдигане на оборотите, при изпреварване винаги бучи повече отколкото при нормална кутия, както и при вливане и изпреварване на магистрала. Мисля обаче, че с това мога да свикна, тъй като не е толкова шумно в крайна сметка и като стигнеш желаната скорост, млъква, а и може да си нагодиш стила на каране.
- разходът няма да коментирам много, защото не ми е приоритет, но тръгнахме на 5.4 и се върнахме на 5.2, доколкото си спомням. Под 6 за подобна кола ми се струва така или иначе повече от добре :-) Общо теста беше около 70 км - 10 градско, 15 планински, 15 магистрала и останалото междуградско/околовръстно.
- в града колата е много приятна за каране. Наистина е уникално как не се усеща двигателят кога включва нито като шум, нито като вибрация. Не съм карал/се возил в друга кола, на която не усещаш кога запалва двигателят!
- Като цяло вози много добре и усещаш леко големите хлътвания по пътя.
- Седалката е удобна, а това е важно (преди да тръгна, си настроих лумбалната опора)
- Динамиката не е най-добрата, но изпреварих четири пъти и всеки път това се случи в рамките на нормалното.
Описал съм повече негативи, отколкото позитиви, въпреки че колата наистина е много добра и като цяло е страхотна. Ако трябва да я препоръчам на приятел или да я купя за жена ми, ще го направя, без да се замисля. Но за мен - някак просто ми се искаше да ме грабне една идея повече и да спра да се чудя и просто да я поръчам, но шума и това едва забележимо подскачане/поклащане ме дразнят при положение, че ще дам 46000 лв.
След повече от два месеца чакане днес най-накрая тествах Корола 1.8 хибрид комби Executive (16") . Ето и моите скромни впечатления:
- колата се усеща някак си тежка - не мудна, но тежка.
- над 115 км/ч колата става мнооого шумна, което е наистина разочароващо, защото няма нищо общо с останалите впечатления за колата. Чакам дилърът да ми каже колко струва да се сложи акустично стъкло (дано наистина намалява шума). За инфо - в магазина погледнах Рав 4 - не беше акустично. Хайлендъра - беше.
- според мен комбито вози една идея по-твърдо от седана (който тествах преди време като рент а кар в конфигурация 1.5 бензин ръчни) (според дилъра това важи за повечето марки комбита поради усилено окачване отзад). Пак си е комфортно, но се усеща разлика.
- както и при седана - в много участъци на пътя се усеща леко подскачане/клатушкане - не съм сигурен как да го опиша, но на мен ми прави впечатление и не ми е приятно. Това заедно с шума на магистрала са единствените неща, които засега ме отказват да купя Тойотата.
- седанът с ръчни, който тествах определено се държеше на завоите на планински път много по-добре в сравнение с комбито хибрид. Не че комбито е зле - просто седанът беше направо удоволствие в завоите.
- 1.5 бензин на хартия е по-бавно, но субективно се усеща по-бърза от хибрида и като удоволствие от шофирането е по-добре (с изключение на трафик градско и пъплене 10-20 км/ч :-).
- тестовата кола беше на под 100км и при свалено стъкло на шофорската врата се чуваше леко скърцане при неравности - това е описано от доста хора в този форум, но считам, че (за съжаление) е нормално за този клас автомобили - дори и нови.
CVT: очакванията ми бяха за нещо по-лошо, тъй като съм карал Корола 1.6 бензин със CVT и бях с много лоши впечатления, но тук мога да кажа, че наистина е по-различно и тази кутия не e dealbreaker. Особено при градско смея да твърдя, че по-добро от CVT в комбинация с хибридната система - няма. При скорости до 50-60 км/ч всичко се случва много приятно и незабележимо. Смяна на предавките няма и съответно лекото люшкане в седалката, на което сме свикнали при смяна от скорост на скорост дори на автоматик, отсъства.
Извън града се променят нещата: при изкачване - на стръмни баири се чува отчетливо вдигане на оборотите, при изпреварване винаги бучи повече отколкото при нормална кутия, както и при вливане и изпреварване на магистрала. Мисля обаче, че с това мога да свикна, тъй като не е толкова шумно в крайна сметка и като стигнеш желаната скорост, млъква, а и може да си нагодиш стила на каране.
- разходът няма да коментирам много, защото не ми е приоритет, но тръгнахме на 5.4 и се върнахме на 5.2, доколкото си спомням. Под 6 за подобна кола ми се струва така или иначе повече от добре :-) Общо теста беше около 70 км - 10 градско, 15 планински, 15 магистрала и останалото междуградско/околовръстно.
- в града колата е много приятна за каране. Наистина е уникално как не се усеща двигателят кога включва нито като шум, нито като вибрация. Не съм карал/се возил в друга кола, на която не усещаш кога запалва двигателят!
- Като цяло вози много добре и усещаш леко големите хлътвания по пътя.
- Седалката е удобна, а това е важно (преди да тръгна, си настроих лумбалната опора)
- Динамиката не е най-добрата, но изпреварих четири пъти и всеки път това се случи в рамките на нормалното.
Описал съм повече негативи, отколкото позитиви, въпреки че колата наистина е много добра и като цяло е страхотна. Ако трябва да я препоръчам на приятел или да я купя за жена ми, ще го направя, без да се замисля. Но за мен - някак просто ми се искаше да ме грабне една идея повече и да спра да се чудя и просто да я поръчам, но шума и това едва забележимо подскачане/поклащане ме дразнят при положение, че ще дам 46000 лв.
- boyanmt
- Мнения: 930
- Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
- Местоположение: NE Черноморие
- Автомобил: RAV-4-за кибрит
- Благодарил/а: 1 път
Впечатления тест драйв Toyota Corolla TS (комби) 1.8 Hybrid - 2021
Колега,от горенаписаното,не разбрах- ще купуваш ли или правиш реклама?
За какво препоръчване говориш?
Както се казва,за 46К толкоз!
Че и хибрид имаш- скачай от портфейла и купувай!
За какво препоръчване говориш?
Както се казва,за 46К толкоз!

Че и хибрид имаш- скачай от портфейла и купувай!
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: 26 Фев 2021 22:24
- Местоположение: България
- Получена благодарност: 1 път
Впечатления тест драйв Toyota Corolla TS (комби) 1.8 Hybrid - 2021
Имам намерение да купувам, но се колебая

- urb
- Мнения: 563
- Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
- Местоположение: Стара Загора
- Получена благодарност: 2 пъти
Впечатления тест драйв Toyota Corolla TS (комби) 1.8 Hybrid - 2021
Вкарай още лев тогава и скачай на камри. Просто това е корола. И наистина за тази цена и хибрид си е екстра. Пускай музиката и да не ти пука. Корола - голфовия клас. Качи се на голф, леон, астра, меган, пежо 308 и тогава сравни с корола. Почти съм сигурен че корола ще е по-добре.
Принципно кола с климатик не се кара на отворен прозорец. Всяка корола си скърца леко така. В града даже е опасно, заради газовете.
Принципно кола с климатик не се кара на отворен прозорец. Всяка корола си скърца леко така. В града даже е опасно, заради газовете.
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG
- boyanmt
- Мнения: 930
- Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
- Местоположение: NE Черноморие
- Автомобил: RAV-4-за кибрит
- Благодарил/а: 1 път
Впечатления тест драйв Toyota Corolla TS (комби) 1.8 Hybrid - 2021
Тя една музика.... качество на радиоточка от комунизма...
- max-2
- Мнения: 2090
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Впечатления тест драйв Toyota Corolla TS (комби) 1.8 Hybrid - 2021
Камри хибрид 2019 > предполагам е по-добре откъм окачване и обезшумяване на купето. Някой може ли да даде лични впечатления?
Carina E 4AFE LB 1992
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Впечатления тест драйв Toyota Corolla TS (комби) 1.8 Hybrid - 2021
За Камри:
planetarydrive написа: ↑22 Яну 2021 17:49 ...Основни предимства на модела са комфорта на возене,тишината на място и в движение. ...
и т. н.
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- slowtraveler
- Мнения: 6192
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Впечатления тест драйв Toyota Corolla TS (комби) 1.8 Hybrid - 2021
Това обикновено значи, че с ръчната кутия не си подбрал най-добрите обороти, при което си си запазил комфорта в замяна на 'идеалното ускорение'...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Впечатления тест драйв Toyota Corolla TS (комби) 1.8 Hybrid - 2021
Това съм се опитвал да го обяснявам доста пъти, ама не ме разбират. Просто ако с аналогичен "стандартен" автомобил искаш същата мощност, няма как оборотите да са по-ниски. Още повече, че хибрида държи средно между 80 и 90% товар на двигателя при дадените обороти. Ама линейното ускорение, константни обороти и липсата на тласъци създават една такава илюзия за невървене на колата.slowtraveler написа: ↑08 Сеп 2021 16:39 Това обикновено значи, че с ръчната кутия не си подбрал най-добрите обороти за да си задържиш комфорта взамяна на 'идеалното ускорение'...
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 43
- Регистриран на: 26 Фев 2021 22:24
- Местоположение: България
- Получена благодарност: 1 път
Впечатления тест драйв Toyota Corolla TS (комби) 1.8 Hybrid - 2021
Колата си ускорява - усеща се нормално самото ускорение според мен - спрямо обявените и реални възможности на колата разбира се. Т.е. мнението ми е, че CVT не прави колата по-бавна. Единствено шумът е проблем при набиране.
Ако трябва да сравня с Меган 1.3 турбо бензин автоматик::
- ръмжене се чува при палене, при набиране от първа към втора, втора към трета (последното невинаги - когато автоматика си прецени по някаква причина, че ще вдига до 3000 оборота преди трета) - при Королата при тези обстоятелства - шум нула :-)
- при изпреварване междуградско - например караш зад камион със 60-70 и настъпиш до 100 (без кикдаун), за да изпревариш - не се чува почти нищо при турбо бензина - наистина. При CVT - знаем какво се случва.
- при изкачване по стръмни баири - например след голям завой си намалил и после искаш да ускориш по-бързичко - при турбо бензина ръмжи силно но 2-3 секунди. Докато при CVT някак си е по-дълго - може би 4-5 сек.
Ако трябва да сравня с Меган 1.3 турбо бензин автоматик::
- ръмжене се чува при палене, при набиране от първа към втора, втора към трета (последното невинаги - когато автоматика си прецени по някаква причина, че ще вдига до 3000 оборота преди трета) - при Королата при тези обстоятелства - шум нула :-)
- при изпреварване междуградско - например караш зад камион със 60-70 и настъпиш до 100 (без кикдаун), за да изпревариш - не се чува почти нищо при турбо бензина - наистина. При CVT - знаем какво се случва.
- при изкачване по стръмни баири - например след голям завой си намалил и после искаш да ускориш по-бързичко - при турбо бензина ръмжи силно но 2-3 секунди. Докато при CVT някак си е по-дълго - може би 4-5 сек.
-
- Мнения: 194
- Регистриран на: 09 Авг 2016 22:18
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 43 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Впечатления тест драйв Toyota Corolla TS (комби) 1.8 Hybrid - 2021
@trib - Меган по-тих ли е извънградско?
Като доускорение при изпреварване, коя напряга по-малко?
Колко кс е Мегана, който описваш 140/160?
Като доускорение при изпреварване, коя напряга по-малко?
Колко кс е Мегана, който описваш 140/160?
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: 26 Фев 2021 22:24
- Местоположение: България
- Получена благодарност: 1 път
Впечатления тест драйв Toyota Corolla TS (комби) 1.8 Hybrid - 2021
Меганът е 140 к.с. При изпреварване се усеща по-малко напрежение - все пак е турбо бензин. Реното си има доста недостатъци, но едно от основните предимства е чудесната шумоизолация, която са постигнали в последните модели, която в класа си мисля, че е сред най-добрите и е значително по-добре извънградско от Корола. Фабрично е с акустично челно стъкло. На лош път имай предвид, че окачването на Рено и самото купе издават повече звуци от Корола, вкл. и возията е по-лоша (което е и сред основните минуси) ;-) Но при 140 на магистрала разликата в шума определено е в полза на Реното.
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 08 Авг 2021 21:25
- Местоположение: Sofia
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Впечатления тест драйв Toyota Corolla TS (комби) 1.8 Hybrid - 2021
Шумна, шумна, колко да е шумна. На мен 90 км/ч около София на тест драйва не ми се стори шумна. Даже като я изфорсирах. Сложете на телефона една апликация за мерене на шума в различни коли от един клас по един и същ маршрут, скорост, пътни условия и обстановка, и да видим какво показват числата.
Toyota Corolla TS MY21, 1.8 HSD
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Впечатления тест драйв Toyota Corolla TS (комби) 1.8 Hybrid - 2021
И според мен не е и това субективно усещане идва от това, че през повечето време, колата е тиха на 1500-2000 оборота. А като настъпи се вдигатGringoBG написа: ↑08 Сеп 2021 23:13 Шумна, шумна, колко да е шумна. На мен 90 км/ч около София на тест драйва не ми се стори шумна. Даже като я изфорсирах. Сложете на телефона една апликация за мерене на шума в различни коли от един клас по един и същ маршрут, скорост, пътни условия и обстановка, и да видим какво показват числата.
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: 26 Фев 2021 22:24
- Местоположение: България
- Получена благодарност: 1 път
Впечатления тест драйв Toyota Corolla TS (комби) 1.8 Hybrid - 2021
Колата при 90 км/ч си е тиха, а ако сравня със старата ми 16 годишна кола си е супер тиха при тази скорост. Просто при форсиране/изпреварване бучи повече и по-дълго от кола без CVT (тук говорим за няколко секунди само, но все пак прави силно впечатление)
Основната разлика в шума си е на магистрала над 115-120.
Основната разлика в шума си е на магистрала над 115-120.