
Електрически коли, но Не от TOYOTA
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Настоящите електрички сравнени по тегло:
- Прикачени файлове
-
- bjorn-nyland-weight-20210820.png (277.52 KiB) Преглеждано 5485 пъти
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Сериозна работа... 'Лек' автомобил вече тежи колкото тежък голям СУВ...
Явно е по-Икологично да произведеш още един тон желязо(метал) отгоре... С надеждата да можеш да го рециклираш, ако междувременно не е изгнил или станал негоден за рециклиране..

Явно е по-Икологично да произведеш още един тон желязо(метал) отгоре... С надеждата да можеш да го рециклираш, ако междувременно не е изгнил или станал негоден за рециклиране..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Тепърва ще става по-интересно, особено като се отчете голямото тегло и бъдещите цени на тока... Може да се окаже, че на бензин ще е по-евтино...
-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Напълно съгласен съм с ufer! Според мен скокът в разпространението на ел. коли ще изпревари многократно възможността на ел. мрежа да обезпечи с ток, още по-малко пък е екологично произведен ток. Много ми е интересно какво ще стане, но мисля, че мога да предположа, за голямо съжаление ....Напълно вероятно да се окаже, че в близкото бъдеще ел. коли нито ще се карат по-евтино, нито по-екологично от един модерен ДВГ или пък хибрид..
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
В близко бъдеще не се знае каква ще е цената на бензина. Ами ако е 20лв за литър? Хипотетично на каква цена за литър би се продавал литър бензин от последните 10 тона останали на планетата?
Същите разговори са се водели преди 150 години в зората на автомобилите с ДВГ. Не бъдете от страната на привържениците на конния транспорт.
Същите разговори са се водели преди 150 години в зората на автомобилите с ДВГ. Не бъдете от страната на привържениците на конния транспорт.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Biro, разбира се (въпреки, че има залежи за още много х 10 тона бензин на планетата). Но какво става, ако от утре или други ден (образно казано!) всичко мине на ток? Плащам в момента над 36 цента за Квч ток. Ами, ако станат 30Евро? Реално нещата са шитня във всяка една посока. Просто планетата се пренасели отдавна и от това произтича и острият недостиг на енергия във всичките ѝ форми.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Това съм си го мислил за цената на тока в гаража, дори в България. Може веднага да измислят ток, който се ползва от гаражи да стане "индустриален", като му наложат веднага всякакви надценки, акцизи, допълнителни данъци и т.н. И по този начин съвсем лесно да разделят тока за зареждането на колата от този вкъщи за боба. И тогава да карам електричарка да ми излиза по-скъпо от сегашния Приус на бензин. 

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Да сме живи и здрави, пък ще видим какво ще се случи...
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Атом от всички страни - залягайте и се спасявайте, кой както може...
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Ами то имаше сериозни анализи преди време - чакали нефта да се закрепи над около 120-150$ и тогава електричките щели да дойдат на мода... Т.е. когато бензина се позакрепи на 3-4 лв - ще се повиши интересаdracunculus написа: ↑23 Авг 2021 10:19 Напълно вероятно да се окаже, че в близкото бъдеще ел. коли нито ще се карат по-евтино, нито по-екологично от един модерен ДВГ или пък хибрид

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Видяхме теглото. Сега да видим колко пречи на ускорението 

- Прикачени файлове
-
- * Някои модели са представени повече от един път, защото са тествани с различни колела
- bjorn-nyland-acceleration-20210820.png (158.38 KiB) Преглеждано 5351 пъти
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Интересува ме защо е така силно ограничена мощността при регенерация - да сте срещали нещо по този въпрос.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Не знам какво имаш предвид, но целта все пак е, като си махнеш крака от педала на газта, то да спира плавно, а не да те заковава, като в екстремна ситуация.
https://bg.ert.wiki/wiki/Regenerative_brake
Например в Хюндай Кона може да се настройва нивото на рекуперация в зависимост от стила на шофиране и ситуациите на пътя:
https://bg.ert.wiki/wiki/Regenerative_brake
Например в Хюндай Кона може да се настройва нивото на рекуперация в зависимост от стила на шофиране и ситуациите на пътя:
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Целта е, поне би трябвало да бъде (според мен) да се усвои максимално количество от енергията при спиране. А дори при внимателно и умерено шофиране - повечето от спиранията са с относително интензивни ускорения. Това (отрицателно) ускорение се управлява с педала (на спирачката) - с нея би трябвало да се управлява и регенерацията, по възможност в много широк диапазон, може би до пълната мощност на ел двигателя, същия и генератор (поне при не много мощните ел автомобилите с "големи" батерии, макар че "пълна мощност" е доста условно понятие приложено към ел машините). Но за съжаление е значително по-ограничена тази мощност (в "много" пъти, до колкото знам).
Степента на забавяне, когато се пусне педала (на акселератора) може да се управлява при много модели, но си е в относително не широк диапазон (както предполагам и трябва да бъде). За по интензивните спирания, вече "дозираме" (управляваме) забавянето с педала на спирачката.
Намирали ли сте, как протича зареждането (може би графики) при т. н. "бързи зарядни станции", при зареждане с големи мощности - в първите секунди след включване на заряд?
Степента на забавяне, когато се пусне педала (на акселератора) може да се управлява при много модели, но си е в относително не широк диапазон (както предполагам и трябва да бъде). За по интензивните спирания, вече "дозираме" (управляваме) забавянето с педала на спирачката.
Намирали ли сте, как протича зареждането (може би графики) при т. н. "бързи зарядни станции", при зареждане с големи мощности - в първите секунди след включване на заряд?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта