Въпрос за Supra

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 17 Сеп 2007 18:46

Bass_Man написа:Еми значи да го смятам 15-тина дена.
Иначе шлайфове много и сичките са кой от кой . Ама до сега силна кола на повече от една смяна на масло май няма в БГ-то. Ядат лагери , чупат/кривят валове , хвърлят гарнитурки и какво ли още не . И то не защото колите са станали по 2000 BHP .
Успях да си сваля Repair Manual за 7М двигателите biggrin.gif . И ще почва якото четене .
ахам...те формулите даже и до разработка не изкарват, ама тва щото шлайфистите им са криви...

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 17 Сеп 2007 22:54

Bass_Man написа:Еми значи да го смятам 15-тина дена.
Иначе шлайфове много и сичките са кой от кой . Ама до сега силна кола на повече от една смяна на масло май няма в БГ-то. Ядат лагери , чупат/кривят валове , хвърлят гарнитурки и какво ли още не . И то не защото колите са станали по 2000 BHP .
Успях да си сваля Repair Manual за 7М двигателите biggrin.gif . И ще почва якото четене .
нещо много скептично си настроен smile.gif БГ е, ама все пак не е селяния. има поне 10-15 места, където да ти шлайфат главата навсякъде из БГ, тва не е сложна процедура и всеки що-годе кадърен шлайфист може да свърши работата. сложното е сглобяването на двигателя - имай предвид че за прецизна работа трябва да се челоса и блокът, т.е. пробпеми след челосване на главата има когато не е наред блокът или двигателят е лошо събран. а ти няма как да си сигурен че блокът ти е наред преди да свалиш главата. специално за силни машини - челосване на блок и глава, а не само на главата. има достатъчно кадърни майстори и в БГ, дори могат да портнат кадърно.

ние работим предимно с Иво Фантазията, доста от тунерите също ходят при него. за обикновено челосване на блок и глава не е задължително да е при него, има и други свестни шлайфисти, но когато стане дума за портване или напасване на клапани - само при него - но с уговорката той лично да го направи, а не някой от чираците му щото са диванета и понякога правят големи глупости. демек фащаш главата под мишница, отиваш при него и му висиш на главата докато свърши работата - това ти гарантира перфектна обработка.

и не знам откъде имаш информация колко издържат правените коли в БГ, но има такива, които няколко годинки въртят като бесни, могат да направят по 100 обиколки на пълна газ на състезателна писта - само доливаш бензин. импресата на ландикар около 5 години беснееше по трасетата с мощност между 350 и 450кс и проблеми с главата не е имало ама никакви, двигателят се счупи от катастрофа на писта Дракон. преди главите ги беше правил Фантазията, сега пак той ги направи. колата даваше пълна газ по няколко часа без спиране! а последното събиране на двигателят е било преди доста време. просто е събран кадърно.

та проблемите със сигурност не са от шлайфистите, те извършват една доста обикновена операция - слагат главата или блокът на шлайф машината и натискат копчето. дали е произведена 1939 или 2007г, машината ще го направи по един и същ начин. по същият начин е и хонингът на цилиндрите - ти(или майсторът ти) трябва да премериш предварително блокът и да кажеш на хонингиста какво да направи и как да обработи блокът.

зорът е после да сглобиш обработените детайли и да направиш от тях читав двигател - а тук шлайфистите нямат ама ни най-малка вина ако се оплеска нещо. та плаши се от гаражни майстори, а не от шлайф машините. челосването на една глава е най-малкият проблем който може да те плаши. проблем е когато се събира недобре почистен двигател, маже се със силикон дето падне, не се чистят резбите и шпилките, не се стяга по спецификаци - демек проблемите са от некадърност или немарливост. почистването на частите, главата и блокът отнема около ден - и когато искат да изкарат бързи кинти - не чистят добре. сглобиш ли двигател на който всичко е излъскано до блясък - проблеми няма да има
status: за БАН

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 18 Сеп 2007 00:10

diver написа: ахам...те формулите даже и до разработка не изкарват, ама тва щото шлайфистите им са криви...
Нали някой не си мисли , че БГ трошляците имат нещо общо с формулите ???

По принцип тази тема не съм я пуснал за да коментирам СИЛНИТЕ коли в БГ .
А за да коментирам евнтулно и споделям мнения за моята бъдеща кола . Ако сте доволни от някой просто споделете . Но не е необходимо да се опитвате да ми променяте мнението за БГ реалността , като цяло . Просто ще запазя правото за последната преценка . Както и мнението ми за нещата постигнати в БГ .
Относно сглобяването на двигателя има кой да се погрижи така , че това не го мисля .
Единственото което ме притеснява за момента е шлайфа.
Дори да е една толкова проста операция .
Също така ще се наложи да ми повярвате , че съм виждал достатъчно шлайфани валове , глави и блокове за да мога да си правя толкова генерални заключения.
За зглобяването maggkrabar е абсолютно прав .
Само , че ако шлайфиста е спестил от камъка и той не се износва толкова равномерно и линейно колкото дори и най-дъртата руска машина очаква тогава просто стават чудеса . Както и много други неща могат да превърнат наглед абсолютно простата операция в едно истинско преживяване biggrin.gif .
Мога да ви дам един два линка как руснаци от атмосферни двигатели 1,6 вадят 200+ коня . Ама не , като на Мичкин 1,6 = 1,9 . Техния двигател може и да кара едно масло (само дето той кара два сезона ) . Ама нашия 1,9 160 коня требва да кара поне до другата година biggrin.gif .
Та , като почнеш от ладите и стигнеш до самолетите цялата работа ни е такава . Може да звучи песимистично но е реално . Дори нивото на една Гърция не може да стигнеме пък камо ли за други ......

За това аз се опитвам да бягам от тази лоша практика и питам ако трябва и 100 пъти . Преглеждам , изчислявам , съветвам се , споделям и чак ,когато реша , че абсолютно всичко е ОК и наистина няма как да не стане тогава ще действам .
А иначе принципа ай ся да го сложиме тва да видиме какво ще стане . Или да купиме 20 комплекта бутала да видиме с кои ще върви най-добре . И да видиме дали може да измислиме по-топла вода от топлата .
Нямам нито толкова пари нито толкова време . И това е и целта на тази тема за , което съм благодарен и на всички вас . Защото до сега никога не съм се сблъсквал с Toyota на живо . А по всичко личи , че утре ще си купя една .
laugh.gif
За това моля , който с каквото може да помогне , пък после ще взема няколко 10-ки каси бира и нема не искам biggrin.gif .


"дали е произведена 1939 или 2007г, машината ще го направи по един и същ начин" - тука въобще не съм съгласен .
Разликата в машините е точно в нулите точност след запетайката . А не в натискането на копчето . Въобще не можеш да ме убедиш , че с 30 годишна руска (ама не от тези дето правят ракетите а тези за ГОСТ пазара ) машина можеш да правиш глави на Toyota , BMW , MB и тн . На Лада можеш и на някой други марки . Ама аз такъв шлайф неща .

Със сигурност има някъде нещо читаво . Но масата е прсото .......

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 18 Сеп 2007 01:23

човеко, само едно ще ти кажа: ако има някой, който твърди, че може да ти събере читаво двигателят, и същият този човек не може да ти намери свестен шлайфист, фрезист или хонингист - та си тръгнал сам да си го търсиш - сгрешил си майсторът! всеки кадърен майстор си има партньори, с които работи, на които има доверие и знае, че струват. та помисли си пак къде точно е проблемът. в БГ не са такива некадърници каквито се опитваш да ги изкараш, а челосването на една глава изобщо не е такава голяма химия каквато разправяш. ако става дума за проверка на главата, напасване на клапани, смятане на степен на сгъстяване, портване, избор на бутала, валове, биели или други неща - тогава е сложно. но челосването на блок или глава е съвсем рутинна операция и всеки кадърен майстор трябва веднага да ти даде няколко имена, към които да се обърнеш за подобно нещо. истината е проста - той без такива имена не би могъл и един двигател да сглоби успешно.

та така smile.gif на месец сглобяваме понякога по десетина двигателя та ми вервай. не се трошат от челосването. проблемът е че ние правим само субару и не мога да ти дам конкретна информация за супрата - лорда може да го направи. и повечето от яките бигачки в бг се строшат по съвсем други причини, не заради челосване.
status: за БАН

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 18 Сеп 2007 02:18

lol tuka stava interesno, chakai da napravia malko pukanki i se vrushtam :whistle:
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 18 Сеп 2007 07:49

Bass_Man написа:
diver написа: ахам...те формулите даже и до разработка не изкарват, ама тва щото шлайфистите им са криви...
Нали някой не си мисли , че БГ трошляците имат нещо общо с формулите ???

.
На това му се вика сарказъм колега...Погледни предният пост и може да разбереш.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 18 Сеп 2007 09:04

Diver - чувал съм за сърказъма и друг път ама не ми харесва ако някой шлайфист се шегува с мойта глава и блок biggrin.gif .

maggkrabar - ти да не бачкаш при Леонид ?

Само ще ви кажа един случй от миналата година . Няма да казвам кой е шлайфа за да не му развалям реномето , но е от най-великите за БГ .
Не , че вие не знаете такива случай ама аз да си кажа .
Носи се глава от винтилово рено 1,8 за най-обикновен рутиннен шлайф . Казва се на шлайфиста да и вземе 2 десети .
Взимат главата всичко точно . Ама нещо малко странно стоят клапаните аха аха да се покажат отдолу .
Като се мери главата те пичовете и пуснали МИЛИМЕТЪР и нещо . Сега не помня колко беше точно .
Добре , че шофьора си малко не в час та му тръгна добре реното .
Та искам да кажа , че това е случай от многокртано доказани шлайфисти на които им се носят по 20 глави и вала на месец обаче точно на това рено му скапаха главата . Ако на мене некой ми пусне стружка 1мм ще му я навра после тая глава в гъза !!!
За това не искам да ходя при мърлячите дето си мислят , че като правят по 20 глави на ден могат да си правят каквото си искат и , че едвали не са незаменими и могат да си серат на хората по нещата и после нищо да не става щото те са велики имена в БГ шлайфа .
Е такива случай мога да ви кажа още поне 20 за 3 години . Е лично мене този процент неуспехи не ме кефи .
Защото заради един недоспал и недпил ,и неграмотем мърляч вместо Lorda да ми прати гарнитурка ще трябва и глава да ми прати от през океана.
А нали не мислиш , че оня мазньо ще извади няколко хиляди лева да си плати тва дето не става за нищо вече . Или да си я направя после атмосферна колата?
Човека който ще прави ремонта му имам 100% доверие .
За сега се търси съвестен шлайфист .
Между другото съм чувал но не си спомням точно за къде става дума ( мисля за балкан стар ама не е сигурно ) , че са купили чисто нови металообработващи машини същата марка ( за модел не знам ) , като в сервизите на Ferrari . Сега по този случай пак ще разпитам и ако успея да разбера ще споделя с вас точното място .

Другото нещо , което четох по US форуми . Е , че хората казват да не се носи на първия шлайфист главата , а да се намери специално такъв , който се ползва с голямо доверие по принцип или се знае , че специално се занимава с Японски автомобили . Защото колкото по-огледална станела повърхостта толкова по-здрав ставал мотора ( демек може да надуваш повече а не , че сток няма да кара !!!! ) . И някакъв пич си беше носил частите в сервиз за самолетни двигатели и казва , че му ги направили да се огледаш в тях .

Lorda ако иска да се включи дали наистина е важно да е много прецизна обработката или става и стандартна .
Специално за тази Supra говориме не за всички коли по принцип !!!

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 18 Сеп 2007 16:59

biggrin.gif Между другото така докато си говориме я взех колата biggrin.gif .
Така ,че връщане назад няма ! :thumbsup:


Просто много ми хареса тази кола cool.gif

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 18 Сеп 2007 19:47

Bass_Man написа:biggrin.gif Между другото така докато си говориме я взех колата biggrin.gif .
Така ,че връщане назад няма ! :thumbsup:


Просто много ми хареса тази кола cool.gif
ми честито. със здраве да си я караш и много коне да си навъдиш под капака....за шлайф Еди Орландовци мисля че ще свърши работа....

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 18 Сеп 2007 22:53

Bass_Man написа: maggkrabar - ти да не бачкаш при Леонид ?
не, в друг субару сервиз бачкам. всъщност на леонид ние сме му правили импресата, предпочел е да не е в неговият сервиз. там са тенекеджии и почти не се занимават с монтьорска дейност. ние пък правим всичко субару без тенекеджийски истории - двигатели, кутии, електроника, окачване, пърформънс

честита придобивка!
status: за БАН

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 18 Сеп 2007 23:05

maggkrabar написа:
там са тенекеджии и почти не се занимават с монтьорска дейност. ние пък правим всичко субару без тенекеджийски истории - двигатели, кутии, електроника, окачване, пърформънс

честита придобивка!
И аз така знам та за това питам .
Скоро ще кача снимки . Може някой да я познае laugh.gif .

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 19 Сеп 2007 08:34

maggkrabar написа:не, в друг субару сервиз бачкам. всъщност на леонид ние сме му правили импресата, предпочел е да не е в неговият сервиз. там са тенекеджии и почти не се занимават с монтьорска дейност. ние пък правим всичко субару без тенекеджийски истории - двигатели, кутии, електроника, окачване, пърформънс
i tuk e taka, tenekedjiistvoto/boiadjiistvoto vinagi e otdelno ot normalnite servizi

Аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
Местоположение: Chicag0-Land

Мнение от LordDigital » 20 Сеп 2007 18:32

Bass_Man написа: Lorda ако иска да се включи дали наистина е важно да е много прецизна обработката или става и стандартна .
Специално за тази Supra говориме не за всички коли по принцип !!!
Главата не е философия за шлайфче ,обаче челосване на блока АКО ще се затваря със метална гарнитура е сложна задачка. По принцип самите производители на гарнитури изискват блока да е челосан на RA (oughness average) 50 или по-добро ,старите кучета препоръчват 40 и по-добро - а във България не знам дали има кои да го измери това изобщо. Между другото дори и във цело селУ чикаго не можах да намеря некои които да ми гарантира ,че може да го напраи под 30 ,а пичовете със Калифорниа които ми правиха мотора са достигнали 15 и надолу!

За работа по глави между другото ,со камъни си е уеко историческо. Да има машини които са същите които ползват Ферари ,казват се Серди и доколкото знам има поне 3 във България една от която работи със сигурност и хората знаят да я използват (поне според info ot VGZ).

Главата ми я правиха на такава машина (струва 2 пъти повече отколкото със камъни) ,ето и малко Инфо:
The valve angles were cut with a precision carbide cutter in a Serdi valve machine that could cut all three-valve angles with a single pass. The blade alone cost more than $800, but insures precise concentric valve seats and lead in angles. Many low end shops use conical stones of assorted draft angles, but these wear quickly and must be continually dressed to maintain precise angles. Conical stones also require a great deal of skill to do repeatable matching valve seats. A Serdi valve machine is a super precision, air-railed, floating-center valve cutting machine that makes the task of performing a high-precision multi angle valve job child's play. Because Serdi machines cost more than $20,000, not many shops have them.
Изображение

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 21 Сеп 2007 00:14

OUGHNESS ??? Може би имаш в предвид ROUGHNESS ?

И това 50 какво е ? Или си е някаква специфична единица . RA = 50 ( имперски / евро единици ???) . И ако можеш да споделиш с какво се мери това RA ?
Така леко да споделиш къде е таз машинка Serdi дето знаят как да бачкат с нея ( в Булгаристан де biggrin.gif ) ???
Аз разбрах , че в Интерсервиз зад Балкан Стар в Хаджи Димитър имали такива машинки . Някой ако има впечатления да не се срамува и да си каже biggrin.gif .
Между другото чух водопада зад таблото biggrin.gif . И съответно нямам парно .
Значи аз все още се чудя на колко етапа да я направя куклата . И дали да слагам още сега металната гарнитурка . Може би ще е по-добре да пусна една друга тема и там да обсъдиме възможностите и етапите на , които да се реализират ремонтите и модовете . Какво ще кажете вие ?

Аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
Местоположение: Chicag0-Land

Мнение от LordDigital » 21 Сеп 2007 06:50

Bass_Man написа:OUGHNESS ??? Може би имаш в предвид ROUGHNESS ?

И това 50 какво е ? Или си е някаква специфична единица . RA = 50 ( имперски / евро единици ???) . И ако можеш да споделиш с какво се мери това RA ?
Така леко да споделиш къде е таз машинка Serdi дето знаят как да бачкат с нея ( в Булгаристан де biggrin.gif ) ???
Аз разбрах , че в Интерсервиз зад Балкан Стар в Хаджи Димитър имали такива машинки . Някой ако има впечатления да не се срамува и да си каже biggrin.gif .
Между другото чух водопада зад таблото biggrin.gif . И съответно нямам парно .
Значи аз все още се чудя на колко етапа да я направя куклата . И дали да слагам още сега металната гарнитурка . Може би ще е по-добре да пусна една друга тема и там да обсъдиме възможностите и етапите на , които да се реализират ремонтите и модовете . Какво ще кажете вие ?
Surface finish must match engine materials and head gasket design. Finish is measured in microinches (millionths of an inch), which is usually expressed as the root mean square (RMS) or roughness average (Ra) of the hills and valleys of the surface. Most cast-iron heads should be finished to 60 to 125 RMS or 54 to 113 Ra microinches. A range of 80 to 100 Ra is recommended. Aluminum heads using layered gaskets should be finished to 22 RMS (20 Ra). These specifications allow enough roughness to grip the gasket and enough smoothness to avoid damaging it.
Значи моито Ra е във microinches.

За Серди-то не знам нищо конкретно ,ако некои друг може да сподели или ако можеш да питаш VGZ той е единствения които знам да е ползвал ,само че ша е леко трудничко да го откриеш...

Имаш ли водопад ,е МНОГО вероятно да си BHG ама не е сигурно. вдигаш яКО предницата наГоре и обезваздушаваш КАчЕСТвЕНО ,после пак следиш за водопада ако се появи ... ясно е.

Ми пусни тема във Тойота Маниа направо.
Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта