Впечатления Тойота Корола 2021 седан 1.5 бензин ръчни скорости

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
trib
Мнения: 43
Регистриран на: 26 Фев 2021 22:24
Местоположение: България
Получена  благодарност: 1 път

Впечатления Тойота Корола 2021 седан 1.5 бензин ръчни скорости

Мнение от trib » 10 Юни 2021 00:47

Здравейте,

В търсене на нов автомобил реших да наема за един ден Тойота Корола 2021 седан 1.5 бензин, три цилиндъра, ръчни скорости, за да добия представа. Колата, която взех е с най-ниското ниво на оборудване и е съответно с 15" гуми. В момента същата се продава за малко под 32000 лв.

Споделям своите впечатления за всички онези, които търсят мнение за този автомобил.
Накратко - мисля, че за тези пари и този размер няма по-добър нов автомобил.

Това, което ми хареса:
- най-много ми хареса поведението на планински участък със завои - страхотно се залепя за пътя и дори с 80км/ч в завоите е супер стабилна. В съчетание с ръчната кутия ти позволява да вкараш динамика и да се накефиш на шофирането.
- на хартия ускорява от 0 до 100 за цели 12 секунди. На практика колата се усеща достатъчно пъргава и никога не бих й дал толкова много секунди. В нито един момент не я усетих слаба (карах я сам без багаж).
- скоростите са много дълги и това ми хареса
- обира неравностите много добре, окачването не предава вибрации или удари към купето и като цяло вози меко, вкл. много добре на павета
- звукът и басът са много над средното ниво
- изминах дотук 180 км - около 30 градско, 40 магистрала със 140, 30 планинско изкачване, 30 слизане и около 50 по равен междуградски. Среден разход 5.7, като подчертавам, че през цялото време съм я настъпвал - особено на изкачване. Този разход много ме изненада.
- колата има уникална инерция и веднага ми направи впечатление. Когато освободиш от скорост, намалява скоростта много по-бавно от други коли, които съм карал. Не знам какво са направили Тойота, но според мен това има връзка с разхода.

Това което нито е за харесване, нито за нехаресване, но трябва да се отбележи:
- колата е на 4700 км - на павета и на някои неравни терени се чуват леки скърцания в купето тук-там, но в никакъв случай не са дразнещи и по-скоро ги приемам за нормални
- при ниски скорости и в спряло състояние с включен двигател се усеща вибрация в съединителя и в седалката - може би защото е три-цилиндров двигател, но вибрацията е в рамките на нормалното и не дразни.
- двигателят не е от най-тихите, чува се един звук все едно си сложил пясък в пералнята и се върти, но в никакъв случай не дразни и смятам, че е приемлив - просто има и по-тихи двигатели. При ускорение на изкачване по планински път не вдига много оборотите и не става твърде шумен, като в същото време има достатъчно тяга
- пространството в колата е ОК, шофьорската позиция е ОК, видимостта е ОК
- на магистрала над 120 се чува много ясно свистене от вятъра отстрани. Не бих казал, че дразни, но съм карал и по-тихи. При 140 шумът от двигателя е на много добро ниво, но шумът от вятъра се увеличава. Зависи кой какво е свикнал да кара, но ако идваш от по-шумоизолиран автомобил, е проблем.
- с този двигател вливане в магистралата и изпреварване си е ОК.

Това, което не ми хареса:
- има моменти при ниски скорости, когато окачването реагира леко твърдо на някои неравности, което на фона на меката возия като цяло изненадва
- седалката не ме впечатли и леко ме умори за тези 180 км - може и да е заради това, че не съм й свикнал, а може и на следващите нива на оборудване да е по-добра (не съм се интересувал)
- през голяма част от пътя на прави участъци ми направи впечатление, че над 50-60 км/ч колата има едно леко, но доловимо клатушкане/подскачане, което даже на моменти започна да ме дразни. Може би много хора не биха го усетили, знам ли. Някак очаквах да бъде една идея по залепена за пътя. При завоите в планинските участъци това клатушкане не го усещах - специално обърнах внимание. При завои се залепя за пътя, но на прав път - не.
- седнах отзад (не че някога се возя) и мястото за краката е предостатъчно, но наистина в зоната на главата е малко странно изпълнението и е клаустрофобично (аз съм 180). Не че не става да се возиш, но може и по-добре.

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Впечатления Тойота Корола 2021 седан 1.5 бензин ръчни скорости

Мнение от Krachunov » 10 Юни 2021 08:00

Каза седалката не е била удобна и че си карал базовото ниво. Тествай ако имаш възможност следващото в което има ломбална упора, дали няма да промени нещата

Volkata
Мнения: 353
Регистриран на: 04 Дек 2013 20:31
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.6 e210
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 3 пъти

Впечатления Тойота Корола 2021 седан 1.5 бензин ръчни скорости

Мнение от Volkata » 10 Юни 2021 10:06

- За клатушкането нищо чудно да е от самия път, защото ми се е случвало не веднъж да мисля че имам проблем с колата а той всъщност пътя е проблем и то на изглеждащ добре път,
- Инерцията наистина е добра, аз карах ярис където съответно е много малка защото е лека колата (поне така аз го усещах), след това старо ауди а6 там си имаше доста инерция мисля заради габаритите и теглото и на королата инерцията бих казал е същата и подобна
- Аз съм 194, но и с яриса ми беше перфектно нямам изисквания за огромен обем стига да се събирам, Королата според мен за класа си има достатъчно обем като се има предвид че със сигурност е по голяма от ауди а4, мерцедес ц класа и бмв 3, аз на шофйорската седалка само когато се опитам да се протегна да се изпъна на дълъг път и главата ми опира в тавана, това го установих след като я купух, но в нормална позиция за шофиране ми е супер
- За седалката на мен лично ми е удобна на второто ниво на оборудване разликата мисля че е само тапицерията и ломбалната упора както каза колегато, но позицията мисля че е добра за по - дълго шофиране, на яриса който си е градска кола определено на дълъг път ме изморяваше много по бързо и с аудито и служебна шкода октавия както и с Королата самата позиция за мен е много добра, това вече е и индивидуално усещане, а това със свикването също за мен е от значение като покарам два дена една кола определено ми е по комфортна
- Моята Корола е с 1.6 двигател и си мислех че с 1.5 ще е слаба, но описанието звучи добре и усещането за колата ми изглежда идентично, като е ясно че калите не са изобщо мощни и бързи, но напълно адекватни за нормално пътуване
- За нивото на оборудване, те май ги промениха малко, но със сигурност при Корола второто ниво дава доста неща и много си заслужава, когато търсих автомобил преглеждах доста от марките и търсих най-ниското ниво навсякъде и си правих сметка какво получавам разбирасе при следващо, но при Королата почти не се замислих всички най - видни и основни неща (цетралния дисплей, джанти халогенни, дигитален скоростомер и др.) ги получаваш при второто ниво, което е супер и съответно при тойота имаше най - много системи за безопастност включени още от първото ниво
Toyota Corolla 1.6 e210

IvGor
Мнения: 26
Регистриран на: 16 Окт 2018 12:35
Местоположение: София

Впечатления Тойота Корола 2021 седан 1.5 бензин ръчни скорости

Мнение от IvGor » 10 Юни 2021 12:51

Аз имам такава от три месеца и колегата доста добре е описал нещата, това което мога да добавя е:
- колата има голям за класа си багажник - ние сме семейство с малко дете и мястото ни е напълно достатъчно
- колата и в най-ниското ниво освен многото системи за безопасност идва заводски и с Android auto и Car play, които при някои други марки се доплащат
- това с клатушкането и аз съм го забелязвал понякога, но според мен е от пътя или гумите, а не от самата кола
- двигателят наистина е много икономичен, за 4000 км средния разход ми е 5.4. Карането ми е около 70% извънградско и предимно не по магистрали. В града ми дава в най-големите задръствания около 6.5
- относно шума на двигателя - този двигател има по 2 инжектора на цилиндър. 1 за директно впръскване и 1 в колектора, като в зависимост от натоварването и температурата на двигателя може да работи или само за директно впръскване, или само този в колектора или и двата заедно. В началото като я взех ми беше странно, защото запалена и студена звучеша като дизел (работи само директното впръскване), а след като загрее не се чува че работи на място (работи само впръскването от всмукателния колектор)
- колата загрява доста бързо

Аватар
peterhr
Мнения: 581
Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
Местоположение: София
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Впечатления Тойота Корола 2021 седан 1.5 бензин ръчни скорости

Мнение от peterhr » 10 Юни 2021 13:03

trib, понеже беше на дилема каква кола да избереш, след като си карал вече Королата, направи сравнение и с другите марки, ако си правил тестове и там.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Впечатления Тойота Корола 2021 седан 1.5 бензин ръчни скорости

Мнение от Hursa » 10 Юни 2021 16:34

trib написа: 10 Юни 2021 00:47 При ускорение на изкачване по планински път не вдига много оборотите...
Няма как да вдигне много оборотите, при ръчна скоростна кутия, без да превключите на по-ниска предавка. Обороти си зависят пряко от скоростта. При вариатор се вдигат, просто защото увеличава предавателното число за да "вкара двигателя в оботи" където той е по-отзивчив, където би реагирал по-бързо в по-широк диапазон. Долу горе аналогично би реагирало и еCVT на хибрида (без промяна на предавателното число). Автоматик евентуално би върнал предавка и оборотите биха се вдигнали" стъпаловидно".
Но пробвайте и другите варианти, както предлагат, при подобни условия. Нормално е нов автомобил да оставя добро впечатление при сравнение с относително по-стар.
Трицилиндровия 1.5 двигател, до колкото знам е с впръскване пред цилиндрите. Четирицилиндровия двулитров е с впръскване пред цилиндрите и директно - с "двойно" подаване на гориво. (Но не съм сигурен, може пък при королата да е така. При яриса дават, че е с впръскване пред клапаните.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

van
Мнения: 107
Регистриран на: 07 Ное 2017 08:51
Местоположение: Варна

Впечатления Тойота Корола 2021 седан 1.5 бензин ръчни скорости

Мнение от van » 10 Юни 2021 17:09

1.5 при Корола е с директно впръскване, докато при 1.5 Ярис не е.

За повече детайли: https://toyota-club.net/files/faq/20-08 ... _r3_en.htm
Изображение

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Впечатления Тойота Корола 2021 седан 1.5 бензин ръчни скорости

Мнение от Hursa » 10 Юни 2021 17:47

Странно, това което намирам е за впръскване пред клапаните. Както на 1.5 за хибридите, така и за "не хибридите". А тук дават, че яриса не хибрид е с директно. Но любопитно защо при трицилиндровия се отказват от "двойното" подаване. Може би не се оправдава усложняването.
(Не изглежда много добре - дългоходов двигател, а сравнително високооборотен - макс мощност при 6600, максимален момент при около 5000 оборота.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

trib
Мнения: 43
Регистриран на: 26 Фев 2021 22:24
Местоположение: България
Получена  благодарност: 1 път

Впечатления Тойота Корола 2021 седан 1.5 бензин ръчни скорости

Мнение от trib » 10 Юни 2021 18:20

peterhr написа: 10 Юни 2021 13:03 trib, понеже беше на дилема каква кола да избереш, след като си карал вече Королата, направи сравнение и с другите марки, ако си правил тестове и там.
Сега ми остава да тествам хибрида в Тойота, защото под наем не мога да намеря. От рентакара ми казаха, че очакват в Пловдив другия месец да има Голф 8. Тогава ще взема и него и може би ще направя окончателния избор.

Това с клатушкането е единственото, което ме притеснява по-сериозно. То е ясно, че е от пътищата, но те пътищата в България навсякъде са лоши и затова идеята е автомобилът да се справя добре с тези пътища :D

Аз не бързам толкова много. Преките ми сравнения са с Меган 2019 1.3 Турбо 140 к.с. автоматик (двоен съединител), който ще остане за жена ми, а отделно имам и една 15-годишна кола.
Това клатушкане го има и при Мегана в малко по-различен вариант и е едно от нещата, което не ми допада в него. Може би това нещо ще го има при повечето автомобили от този клас щом и в Королата го има...
Освен това с Реното се усещат кръпките по пътя една идея повече, а по-големите неравности се усещат в купето. В града вози малко по-напрегнато сякаш. Скърцания в купето си има на павета. Иначето Реното е по-пъргаво, по-тихо и на магистрала ми се струва една идея по-комфортно от Королата.

Оги
Мнения: 1093
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Впечатления Тойота Корола 2021 седан 1.5 бензин ръчни скорости

Мнение от Оги » 11 Юни 2021 22:21

trib написа: 10 Юни 2021 18:20 Това с клатушкането е единственото, което ме притеснява по-сериозно. То е ясно, че е от пътищата, но те пътищата в България навсякъде са лоши и затова идеята е автомобилът да се справя добре с тези пътища
Това означава само здрави амортисьори. Важно е при средни и високи скорости да не мърда, там това е и необходимо за устойчивостта докато при ниските не чак с такова значение. За по-голям комфорт- лимузина.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Впечатления Тойота Корола 2021 седан 1.5 бензин ръчни скорости

Мнение от LEXUS » 26 Юни 2021 00:20

trib написа: 10 Юни 2021 18:20 От рентакара ми казаха, че очакват в Пловдив другия месец да има Голф 8. Тогава ще взема и него и може би ще направя окончателния избор.
Това ще е интересно сравнение. Защо тестваш лимузина и хечбек, не е ли по-логично да тестваш хечбек Корола 1.2 turbo и Голф 8 1.0 TSI или 1.5 TSI
Според мен в момента най-добрата кола в класа е Голф 8. Ниска стойка, много стилен дизайн и най-модерен интериор, просто бездна с Корола и останалите като интериор. Корола хечбек ми изглежда като по-стара кола. А аз съм много голям фен на Тойота и Корола! Но когато една кола е по-модерна, е по-модерна. Това е лично мнение, разбира се. Много хора не разсъждават по този начин.
Най-големият парадокс е че ниската стойка я постига седанът Корола, а не хечбек версията Корола, която по дефолт трябва да седи по-спортно не само като дизайн,а и като стойка.

P.S. Още нещо много важно забравих: Двигателите на Фолксваген според мен са най-модерните и ефективни двигатели в класа в момента. 1.0TSI дава феноменално нисък разход,а е доста мощен за кубатурата и 3-те си цилиндъра и прави 200км/ч. по магистралата! Впечатляващо, дори 1.5 TSI ,който е със 130 и 150к.с. са по-икономични от 1.5 Тойота, който за 123 коня върви като за 100-105к.с., поне като числа от характеристиката. Golf 8 1.0TSI /110к.с./ 0-100км/ч. за 10 сек, впечталяващо,нали! При разход малко по-нисък от 1.5 Корола, която въпреки че има сходен разход, все пак е по-тромава, липсва й турбото. Иначе, доколкото четох, 1.5 двигателят на Тойота е наистина много добър и модерен мотор, термична ефективност 41% е впечатляваща и още технически хитрини позволяват на Тойота да постигне много нисък разход, но инатенето против тубините прави колите по-тромави.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
iovkito
Мнения: 2831
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Впечатления Тойота Корола 2021 седан 1.5 бензин ръчни скорости

Мнение от iovkito » 26 Юни 2021 07:33

Затова пък изминават стотици хиляди км. Берлин-Добрич с 1.5tsi на 12 000км в тигуан, 1.5л масло. Много са иновативни, особено когато им мине гаранцията и трябва да се купи нов двигател. Иначе, да, гори малко. 1.4тси с ръчни скорости дава 5.5 извънградско, а 1.5 с dsg, около 6.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Впечатления Тойота Корола 2021 седан 1.5 бензин ръчни скорости

Мнение от dracunculus » 26 Юни 2021 08:23

Lexus, определено и аз съм на твоето мнение за иновативността и Тойота-Лексус. Върху новата Корола нямам преки наблюдения, но сравнявам например моя Лексус (2020г.) с Мерцедес (коли от 2017 даже)- определено в Лексуса ми си личи консервативността на бранда, няма какво. Сравнявайки инфотейнмънта и всичкото, което в Мерцедес можеш с гласови команди да постигнеш- пусни ми да ми духа студено....топло.....и каквото и да е- определено са по-напред. Хубаво, качеството на изработката при мен е определено по-високо, при това сравнявам IS с Е-Класа, която даже е по-висок клас кола като цяло....Та, с две думи- Лексуса си не бих сменил за Мерцедес (особено след последните подробности около Е-Класичката), но фактите за напредничевост в модерните технологии са си факти и в това отношение Тойота изостава и според мен thumbdown.gif
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Впечатления Тойота Корола 2021 седан 1.5 бензин ръчни скорости

Мнение от LEXUS » 26 Юни 2021 16:15

dracunculus написа: 26 Юни 2021 08:23 но фактите за напредничевост в модерните технологии са си факти и в това отношение Тойота изостава и според мен
Май си объркал темата :D Съгласен съм с това,което си написал. Тойота изостава много по отношение на тези модерни екстри,както и което много ме ядосва LED мигачи изобщо не се предлагат за Корола,а с обикновени мигачи! Дори Шкода Скала предлага такава опция. Голф 8 предлага IQ LED матрични фарове, изобщо в това отношение технологично Тойота е от изостаналите марки. За Лексус не съм толкова убеден, но ти си достатъчно конкретен и си прав за това,което пишеш. По принцип консервативни са германските марки,а японските бяха иновативни като екстри,технологии, сега германските са иновативни като технологични екстри, а японците изостават. Така е.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Впечатления Тойота Корола 2021 седан 1.5 бензин ръчни скорости

Мнение от Krachunov » 27 Юни 2021 01:40

LEXUS написа: 26 Юни 2021 16:15
dracunculus написа: 26 Юни 2021 08:23 но фактите за напредничевост в модерните технологии са си факти и в това отношение Тойота изостава и според мен
Май си объркал темата :D Съгласен съм с това,което си написал. Тойота изостава много по отношение на тези модерни екстри,както и което много ме ядосва LED мигачи изобщо не се предлагат за Корола,а с обикновени мигачи! Дори Шкода Скала предлага такава опция. Голф 8 предлага IQ LED матрични фарове, изобщо в това отношение технологично Тойота е от изостаналите марки. За Лексус не съм толкова убеден, но ти си достатъчно конкретен и си прав за това,което пишеш. По принцип консервативни са германските марки,а японските бяха иновативни като екстри,технологии, сега германските са иновативни като технологични екстри, а японците изостават. Така е.
ъъъ извинявай ама на королата хибрид комби екзекютив са лед мигалките...или ти визираш фенси мигалки

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 43 госта