Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 22 Фев 2021 19:06

Mcl написа: 22 Фев 2021 18:36
Krachunov написа: 22 Фев 2021 18:17
Sandocan написа: 22 Фев 2021 17:33 offtopic.gif
Кой пусна тази муха с шкодите?
Преди малко загледах на комшията новата Шкода и там въпросните"тел.шайби"ги нямаше .Можело да се сменя в няколко варианта от волана.Викали му Виртуално табло tooth.gif
от екзекутив нагоре имаш виртуално и в королата
Дори на комфорт е такова, аз като ги разглеждах миналата година в шоурума имаше и комфорт комби и пак беше с виртуален.
д
Възможно е. Аз когато взимах екзекутив до последно мислех, че дисплея ще е аналогивия и с голяма изненада установих, че е от готиния. punk.gif

Dimitar38
Мнения: 61
Регистриран на: 21 Апр 2020 15:06
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: Toyota Corolla 2019
Благодарил/а: 2 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Dimitar38 » 22 Фев 2021 19:12

Какво да ви кажа, добре са я направили новата Шкода, като са копирали всичко от Corolla. Вгедайте се в детайлите и ще разберете tongue.gif

Аватар
Sandocan
Мнения: 281
Регистриран на: 31 Май 2020 20:09
Местоположение: Atlantic
Автомобил: Служебен

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Sandocan » 22 Фев 2021 19:36

представете си лятото, петък или неделя към нашето черноморие с всички състезатели дето бързат да не им избяга бедрума, ти да отделиш време да ровиш по менюта да си намалиш или увеличиш градусите.
Колега извинявай че те цитирам избрано,но какво ако не друго е предимството на климатроника ако не това да не настройваш постоянно градуси а веднъж.Да речем преди тръгване .Даже на по-умните тези настройки се помнят.
Аз като по -краен ще кажа ,че зиме и лете карам с настройка "авто" 19'целзиеви. tooth.gif
Гледам на Октавиите са почнали да инсталират три-зонов климатроник

Аватар
stereo_man
Мнения: 221
Регистриран на: 22 Юни 2010 18:54
Местоположение: София
Автомобил: Corolla E210
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от stereo_man » 22 Фев 2021 19:46

в интерес на истината климатика на королата е супер. на моменти имам чувството, че ще хвърли някоя снежинка в купето :) и понеже съм с малко дете, ми се налага понякога да правя промени - напр. като се е напекла колата да го пусна по-силно, като заспи детето да го намаля и т.н. Понякога не го пипам с дни, но понякога се съобразявам с детето и внимавам. Зимата като тръгна в по-стъдено време пускам на по-високи градуси, в последствие намалявам. Като вали сняг или дъжд понякога променям и посоката, на която духа - ако се изпотят прозорците да духа в тях и т.н.
така, че не е като да не ми се налага да променям настройките
Corolla E12;
Corolla E210

Mcl
Мнения: 658
Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
Местоположение: Кюстендил
Автомобил: Corolla ts
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 11 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Mcl » 22 Фев 2021 19:50

Ами аз лично доста често променям температурата, съобразявам се спрямо децата затова за мен не е удобно. За вас може и да е щом не променяте.
Мисля ,че доста се отклонихме от заглавието на темата. И ще е хубаво да се по-изчисти темата последните няколко страници.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020

Аватар
Sandocan
Мнения: 281
Регистриран на: 31 Май 2020 20:09
Местоположение: Atlantic
Автомобил: Служебен

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Sandocan » 22 Фев 2021 20:00

offtopic.gif И защо да се трият мнения.Аз лично не съм съгласен.За какво съм си играл на телефона. :D

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 22 Фев 2021 20:19

Mcl написа: 22 Фев 2021 19:50 Ами аз лично доста често променям температурата, съобразявам се спрямо децата затова за мен не е удобно. За вас може и да е щом не променяте.
Мисля ,че доста се отклонихме от заглавието на темата. И ще е хубаво да се по-изчисти темата последните няколко страници.
И аз непрекъснато джъткам темперетурата. За това се кефя че е с врътки, става бързо. А по въпроса с детето/жената.
Това беше основна причина да търся двузонов. Като тръгнвм на дълъг път ми беше писнало да редувам топло студено. Вечер особено пусна топло зарафи пасажерите и ми се доспи, врътна на студено да се събудя и те замръзнат.
Допълнително удобство, духалките за задния ред

Mcl
Мнения: 658
Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
Местоположение: Кюстендил
Автомобил: Corolla ts
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 11 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Mcl » 22 Фев 2021 21:21

Я виж ти какво се случва.
https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... uvaneto-mu
Corolla ts 1.8 hybrid 2020

IvGor
Мнения: 26
Регистриран на: 16 Окт 2018 12:35
Местоположение: София

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от IvGor » 23 Фев 2021 10:57

Здравейте всички, от една седмица съм собственик на нова Корола седан с ниво на оборудване комфорт, двигател 1.5 бензин. Следя форума от доста време и има много полезна информация за хора, като мен които сега купуват своята първа наистина нова кола smile.gif Тъй като последните няколко страници се коментира Шкода бих искал да споделя някои впечатления, защото преди да взема Тойотата се колебаех между нея, Октавия и Меган. Бюджета ни за нова кола беше до 30 хил. или малко отгоре. Категорично не исках употребявана кола и затова се насочих към гореизброените модели. Реното отпадна много бързо: не ми хареса вътре, много проблеми при новите автомобили (амортисьори за смяна на по 10хил. км, биалетки, проблеми със седалката на шофьора и т.н.) Останаха Шкодата и Тойотота в най-ниското ниво заради бюджета. Не знам какво ви харесва в този двигател 1.0 кубика, но за мен въобще не трябва да го слагат на тази кола. На теста бяхме 4-ма възрастни в колата и определено не беше комфортен за каране (поне за мен), муден като го настъпиш при по-висока скорост и шумен. Сравнявайки го с 1.5 на Тойотота, определено е по-зле. Ниското ниво на Шкодата изглежда доста зле, няма подлакътник и си е евтино усещането вътре. Цената, която ми предложиха като съм добавил само цвят, Android auto и автопилот беше 34850 лв. след мисля 7% отстъпка. Тойотата ми излезе точно 32 хил. отново с доплащане за цвят. Везните натежаха в полза на Королата заради: по-добрия двигател, по-дълга гаранция, повече системи, които лично за мен по-важни (Safety sense), по-добра цена и като цяло усещането за по-добра кола (поне в ниските нива на оборудване). Да Шкодата предлага LED къси светлини и LED стопове, но поне за мен другите неща са ми по-важни. Не ме разбирайте погрешно, Октавията е хубава кола, но ако се оборудва и с по-мощния двигател, а тогава цената с лекота подминава 45 хил. лв. Поздрави на всички и хубав ден smile.gif

Enwor
Мнения: 173
Регистриран на: 19 Мар 2017 22:18
Местоположение: София
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Enwor » 25 Фев 2021 16:14

centil написа: 13 Апр 2019 23:08 Батериите в Corolla Hybrid:
2,0l: NiMH, 180 модула, 6,5 Ah, модел EV-MNR01
1,8l: Li-Ion, 56 модула, 3,6 Ah, модел EV-NLR09
съгласно стр. 37 от испанския проспект - https://docs.google.com/viewer?url=http ... f&pdf=true
Между другото днес се загледах, че дават различни данни за един и същ модел батерия. Цитираните са валидни за хеч-а и комбито, докато за седана дават различни данни:
1,8l: NiMH, 168 модула, 202V номинално напрежение, 6,5Ah, Модел EV-MNR01 - един модул, а сякаш опоскана версия.

Съответно и електродвигателя е друг:
макс.мощност - 53кВт
макс. въртящ момент - 163 Нм
Corolla 2005 1.6 VVTi 3zz-fe | hatch, SOL
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 25 Фев 2021 17:57

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
Not_active_user_2
Мнения: 67
Регистриран на: 03 Яну 2021 18:20
Местоположение: България
Автомобил: Corolla

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Not_active_user_2 » 03 Мар 2021 17:18

И аз с моите 5 стотинки. Това е личното ми впечатление от 1 месец и 3000 километра с 1.8 хибридна корола.
За мен това е колата " на ръба". Всичко и е на косъм от това да ме вбеси, но това ми беше и впечатлението от тестовото шофиране - реших, че слизайки от съвсем малко по-голяма дизелова кола ще се адаптирам бързо към това чудо на надеждността.

Първото, което за мен не е нормално е вътрешното пространство - в никакъв случай не е 5 местна. Аз съм 190см и на шофьорското място съм добре, но зад мен положението е на косъм. Жени и деца - да, но до там.
На задната седалка бедрата ми опират в подлакътника и във вратата. Ако кара жената, която е доста дребна, зад нея съм добре, но само ако е вдигнат подлакътника. Също ми направи впечатление, че на задната седалка шума от пътя почти не се чува, и ако не си разбия главата, буквално, там ми идва по-приятното място в колата. Наложи се да махна подглавника на пасажерската седалка защото детено не вижда абсолютно нищо и съответно вкисва супер бързо. Задните врати не се отварят достатъчно за да се напъха голяма детска седалка лесно, но с пиниз влиза. Колана на детвно не може да се закопчае ако е пуснат подлакътника.
Другото, което за мен е неприемливо е липсата на обратна връзка от колата. Спирането е адски непрецизно - опитвайки се да я напъхам на тясно, на косъм от стените - не става.Просто не може да я мръднеш с 1см. Лашка и скърца при спиране,не винаги, но достатъчно често за да ме дразни.
Дава усещане за по-висока скорост защото е схлупена и ниско до пътя. С 30 имам усещане, че съм с 50. От 40 до 100 тресе / клати като от ексцентрик при ускорение- ходих до няколко сервиза да балансират гумите и все същото. Според мен не е от гумите защото не се случва винаги и усещането е едно и също при различни скорости.
Аз лично не мога да подържам постоянна скорост на педал - просто няма никаква връзка между натиска на педала и какво се случва в действителност - карам само на круз.
Мученето при ускорение сякаш не ме дразни и трябва да призная, че с "междуселско" не е уморително. Стъпването на магистралата е следващият ужасТ.
Докато докара до 145 ( с толкова карам винаги) е гоооолям зор. И съответно подържането на тази скорост е сериозна драма, което е видно и при разхода 8.5 - 9 литра бензин 95.
Това на което най-много разчитах е асистента за дълги светлини и сътветно най-много ме дразни - тотално неадекватен. Пътувам често по тракия и винаги след 23 часа вечер, което означава сравнително малко трафик и основно тирове в продължение на 300км. Според мен защото колата е супер ниска и "не вижда" насрещните тирове а да не говорим за коли. Трябва някой да е на дълги за да го отрази. Да, понякога сработва, но определно ако се разчита на асистента е много опсано и вредно за останалите участници в движението.
Чистачките оставят едно много финно замазано точно пред мен, което не се вижда в първия момент, но след няколко мин се появява с натрупването на прах. Автоматичната им функция е неадекватна понеже не реагира на промени в околната среда - ако минеш покрай тир в дъжда не реагира по никакъв начин. Старата кола винаги засилваше интервала в такава ситуация. Във виелицата чистачките замръзват понеже не са скрити под капака.
Климатроника - до сега, след жигулата, не ми се случвало в кола с автоматичен климатик да ми се налага да го пипам. Обикновено го правя на 22 при покупката на колата и там не се пипа, но не и тук. В снежните дни ми се потяха стъклата на магистралата, ту ми ставаше топло, ту студено - това в нормален режим,не в еко.
Детската защита вече е коментирана, но и аз да кажа, че ако има "накакво копче" в обсега ще бъде накликано.
Тавана и колоните са облицовани с някакъв рециклиран черничък картон, който имаше нужда от понаместване на места.
Няма никакво място за съхранение - имам един чадър, който си го мъкна в колите и досега винаги се е побирал в джоба на вратата, дори на Дачията ( сандеро), но тук едва се побра "напреки" в жабката. И тя се изчерпа. В подлакътника не се побират очила дори, но намерих място до чадъра.
За настройката на шасито няма и да говоря.
Инфотеймънта няма да го коментирам много - скала на звука до 60 като реално през около 15 еденици се случва нещо. Има доволно копчета, но да превключиш от спотифай на радио с едно натискане на бутон няма как да стане. И при нощно шофиране намаляйки таблото и амбиентното осветление екрана продължава да ти вади очите.

Предполагам, че има значение на какво си свикнал, но преди 10 години Мондеото беше колкото S класата по размери, но на други пари. Преди 5 години избрах Дачия вместо Октавия. Всичките ми покупки са базирани на какво получаваш за парите си и никога не ме е вълнувало каквъв бранд е колата.

За мен Королата, за съжаление, ми идва на нивото на дачията. Както беше написал колегата по-горе - за 34 хиляди хибрид за хора със спокоен начин на шофиране и малко километри на месец/ година е страхотен избор, но всеки трябва да прецени дали иска да свикне с това "нещо". А за 54к аз лично я определям като грешен избор, но направен от мен.

Ако не успея да я разменя с разумна загуба - ще свиквам и аз.

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от dracunculus » 03 Мар 2021 17:54

Колега, за асистента за дълги фарове мога само да ти кажа, че е така и на двете ми коли. Просто при ниски коли (не-СУВове) явно трудно "вижда" насрещното движение на магистрала. В крайна сметка поне аз не виня самата кола затова. По другите ти критични точки не мога да дам мнение. Карал съм Корола само на тест драйв и само 2л мотор. Странен ми е разходът ти. И с двете ми коли, които са доста по-мощни, особено Лексуса, постигам при константни 145кмч разход доста под твоя. С хибрида съм на около 7,0- 7,2, с Авенсиса около 7,5. Може би се дължи на релативното "претоварване" на слабия мотор при тази скорост.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от slowtraveler » 03 Мар 2021 21:20

Да, за асистента на дългите често се среща този проблем и при други автомобили...
Дори с много по-високият Джип съм усещал такъв ефект - виждам 'проектираният' от фаровете шофьор на камиона, но фаровете му още не виждам...
Камерата дори вижда фаровете в такъв момент преди мен...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Not_active_user_2
Мнения: 67
Регистриран на: 03 Яну 2021 18:20
Местоположение: България
Автомобил: Corolla

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Not_active_user_2 » 03 Мар 2021 21:45

dracunculus написа: 03 Мар 2021 17:54хибрида
И при мен имаше 1-2 пъти разход 7.5, но само в посока морето и без нито едно превозно средство пред мен за цялата отсечка. В посока София си е около 9,както и ако настигна някой тир изпреварващ друг и трябва да намаля и съответно доускоря след това.

Просто ми е любопитно ако карам петък след работа или неделя следобед по същия маршрут дали няма да прескоча 10 разход.

Иначе междуградски разхода е около 5.5, и софийско е 6.5.

Реално само разхора в София е много добър, поне за мен. И това с плавни ускорения, които дразнят супер много останалите в трафика.

А за асистента за дълги - да не вижда колите заради мантинелата, добре, но тировете имат светлини на покрива на кабината. Освен това камерата на колата е на същото ниво на което са и моите очи. Щом аз ги виждам очаквам и камерата да ги вижда.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 66 госта