Corolla E21 / Auris E21 - Поколение XII - /2019-2024/ - двигатели/задвижване и дизайн

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 16 Фев 2021 09:10

Разликата между CVT и т. н. eCVT е много по-голяма от разликата между CVT и скоростна кутия (автоматична, ръчна или роботизирана). ЕCVT на тойота си има и своите недостъци - без съмнение. Няма как да се хвали само королата.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

speeder88
Мнения: 5
Регистриран на: 08 Фев 2021 14:05
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от speeder88 » 16 Фев 2021 09:44

Не съм казал, че е съвършена! Както казах - няма пълно щастие. И мен към момента точно CVT-то ме кара все още да се замислям, но като сложа данните за ускорение и доускорение до тези на сегашната ми кола, Corolla-та е малко по-бърза, така че мисля ще го преглътна!

dracunculus
Мнения: 1435
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 177 пъти
Получена  благодарност: 116 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от dracunculus » 16 Фев 2021 10:20

Четейки най-различни теми из форума си разсъждавам следното и стигам до извода- разбира се, че няма съвършена кола и пълно щастие. Разбира се, че за всеки е важно нещо различно- за някого да не му скърца интериора (купува си премиум кола за 50к в Евро и нагоре и се надява да не скърца......защото и там се наблюдава това, от личен опит го казвам с Мерцедес и БМВ), за друг да му е безшумна (купува хибрид), за трети да има типичното турбо-поведение (купува турбо-бензин или дизел от друг бранд), за друг пък да му е възможно най-евтино придвижването (слага АГУ) и т.н. И всеки си живее с избора и му се радва. За какво е това спамене из тия теми, все едно надпреварване и мрънкане и реплики от типа ''добре, че не си купих Корола, че гледам са боклуци'', така и не разбирам. Колеги, като не ви харесва изборът (в случая Королата) я продавате и си купувате това, което смятате за добре, или въобще не купувате такава. Ясно е, че всяка кола си има слаби и силни страни. Споменава човек веднъж негативния си опит, ако има такъв, и не дълбае в посока и не убеждавате всички останали, че виждаш ли са балъци, карайки ги тия коли. И не, много съм далече от това да защитавам сляпо марката, самият аз не купих Корола, защото не ми харесва външният вид на новата генерация и двигателната гама. Просто констатирам наблюдение и тип поведение, което за мен е безмислено. offtopic.gif
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6163
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от slowtraveler » 16 Фев 2021 10:43

► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 16 Фев 2021 11:04

Hursa написа: 16 Фев 2021 09:10 ЕCVT на тойота си има и своите недостъци - без съмнение
За какви говориш? Целтна не е спор или да те оборвам. Интересно ми е, дали има нещо което съм пропуснал?
speeder88 написа: 16 Фев 2021 08:34 Всички пишат, че CVT-то е за плавно и спокойно шофиране и не става толкова за стрелкане!
Това, защо?
За разлика от другите, двигателя не работи ли винаги в оптимални обороти?
Изображение

speeder88
Мнения: 5
Регистриран на: 08 Фев 2021 14:05
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от speeder88 » 16 Фев 2021 11:12

Не знам! С такова впечатление съм останал! Но иначе - да! Колкото повече мачкаш газта толкова повече вдига оборотите и работи на максималната мощност когато е необходимо. Относно спокойното и пенсионерското шофиране го отдавам на това, че хората не искат колата им да мучи и бучи и затова не я настъпват толкова!

Аватар
venciru
Мнения: 223
Регистриран на: 09 Юли 2020 15:21
Местоположение: Варна
Автомобил: Corolla 1.6 CVT 2020
Благодарил/а: 45 пъти
Получена  благодарност: 13 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от venciru » 16 Фев 2021 12:28

Извиннявам се ако прекъсвам някакъв спор, ама да си попитам и в тази тема:
Мен ме интересува има ли възможност на нова keyless Корола Luxury (09.2020) да се направи така, че при гасене на двигателя и напускане на колата с картата в джоба, колата да се самозаключи? Много ми липсва тази екстра, на която бях свикнал с Лагуна купе sad.gif И няколко пъти вече я оставям незаключена........
Горното е изцяло мое лично мнение, с което не ангажирам никое друго лице. И казаното от мен в никакъв случай да не се счита за категорична препоръка и/или провокация към други лица.
Corolla 1.6 CVT 2020 132hp бивша; DS7Crossback 2.0 2020 180 hp

wizarda
Мнения: 93
Регистриран на: 01 Фев 2021 10:26
Местоположение: България
Автомобил: corolla e21 1.2t хечбек
Получена  благодарност: 9 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от wizarda » 16 Фев 2021 12:47

speeder88 написа: 16 Фев 2021 09:44 ... И мен към момента точно CVT-то ме кара все още да се замислям ...
CVT кутия, за обикновен двигател, е метален ремък между конуси, който при по-големи
натоварвания има тенденция да буксува и да прегрява маслото. От там са и проблемите
при тези кутии.

eCVT няма нищо общо с този тип, а е изпълнена с електродвигатели зацепени със зъбни колела.
Тук можеш да видиш как е при Тойота хибриди.

Изглежда, че предимството на хибридно задвижване не е динамиката, а
ниския разход. Корола 1,2т с 85кв е малко по-бърза от 1.8 хибрид с 90кв. Сравнение в реални условия, но е за C-HR.

Аватар
stereo_man
Мнения: 221
Регистриран на: 22 Юни 2010 18:54
Местоположение: София
Автомобил: Corolla E210
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от stereo_man » 16 Фев 2021 12:50

Според мен не може, но не съм 100% сигурен. Аз съм се чудел и как, ако излезеш с ключа при запален автомобил, си остава запален и може да си караш, дори и ключа да не е в колата. Не знам дали е направено на някакво разстояние или време да гасне?
Corolla E12;
Corolla E210

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от BOz » 16 Фев 2021 13:21

nicktodorov написа: 15 Фев 2021 14:31 Понеже доста хора тук твърдяха, че едва ли не се превземам и си ускорявала на ток нормално.
Пробвах ускорение 0-50 при мен. Защото на 50 изключва автоматично ЕВ-то. Резултат около 8.5-9 секунди.
При 2 от опитите дори леко махах газта, защото ще ударя колата пред мен.
За това продължавам да твърдя, че ако е само за едно ускорение, батерията има необходимата мощ, за да потеглиш наравно с трафика, който трафик не потегля много по-бързо, както се опитваш да го изкараш.
Това прави ускорение около 1.5 м/с2, което като ускорение е заложено в WLTP-то. Демек колата ми отговаря на ускорението, заложено в тестовия цикъл. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 16 Фев 2021 13:30

stereo_man написа: 16 Фев 2021 12:50 Според мен не може, но не съм 100% сигурен. Аз съм се чудел и как, ако излезеш с ключа при запален автомобил, си остава запален и може да си караш, дори и ключа да не е в колата. Не знам дали е направено на някакво разстояние или време да гасне?
Според дилъра в тойота, няма да загасне колата. Ако ще и до луната да отидеш без ключ. Което от към секюрити е сериозен пропуск според мен. Иначе при запален автомобил, не може да го заключиш с дистанционното, което е направено с цел да не я забравиш запалена, както ми се е случвало няколко пъти. Виж с ключ нямаш този проблем. Палиш си колата, заключваш с ключа и заминаваш.. Така я подгрявах онзи ден, че имаше 2 мм лед по стъклото а не исках да стържа. Е бях и на паркинг без да има кой да мине.. В София не бих го нправил.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6163
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от slowtraveler » 16 Фев 2021 14:27

stereo_man написа: 16 Фев 2021 12:50 Аз съм се чудел и как, ако излезеш с ключа при запален автомобил, си остава запален и може да си караш, дори и ключа да не е в колата
Това е с цел безопасност... Ако по време на движение ключа откаже и т.н. това да не те смути и да не попречи на предвидена маневра... Или пък да изгасне заради това ако си пустинята, снежна буря и т.н...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 16 Фев 2021 15:56

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
peterhr
Мнения: 635
Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
Местоположение: София
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 31 пъти
Обратна връзка:

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от peterhr » 16 Фев 2021 20:44

Как се заключват тогава тези с безключово отключване?

Натиска се копче на дръжката на вратата?
Натиска се копче на дистанционното?

Че то нали идеята е да не се цъка нищо?
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT

dracunculus
Мнения: 1435
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 177 пъти
Получена  благодарност: 116 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от dracunculus » 16 Фев 2021 20:47

Когато ключът е в теб просто хващаш дръжката и колата се отключва, за заключване пипаш едни релефни чертички в основата на дръжката на вратата и колата се заключва. Цялата процедура можеш да я направиш и с копчетата на ключа, ако желаеш.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 7 госта