Corolla E21 / Auris E21 - Поколение XII - /2019-2024/ - двигатели/задвижване и дизайн

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 10 Фев 2021 11:28

Темата не е за обсъждане на неоспоримите предимства на конкурентите smile.gif
Може би трябва да се мине към по-подходяща тема.
Последно промяна от Hursa на 10 Фев 2021 11:34, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

centil
Мнения: 1036
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 42 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от centil » 10 Фев 2021 11:33

biro написа: 10 Фев 2021 11:17Говорим за проценти на ток, а не за количество енергия.
Аз говоря, че не трябва да се сравнява хибрид с плъг-ин хибрид.

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 10 Фев 2021 11:38

Защо да не трябва - плъгин хибрида може да е хибрид. Но хибрида не е плъгин. Така, че обратното сравнение е неуместно.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
biro
Мнения: 2794
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 121 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от biro » 10 Фев 2021 11:40

В такъв случай плъгин хибридите са безпорен лидер в твоя пример:
centil написа: 10 Фев 2021 08:52 И какво излиза - от 180км, само 28% се изминават на ток. Няма никакъв смисъл от този начин на употреба.
След като не могат да се сравняват с хибрид, не се сещам с какво друго превозно средство би могъл да постигнеш 28% придвижване на ток при 180км магистрала.
Значи смисъл има - за градски преходи като Тесла, за извънградски като хибрид. Доста гъвкаво приложение.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 10 Фев 2021 11:48

Мислех, че centil ще ни зарадва в темата за яриса - че са започнали да го предлагат и като плъгин. smile.gif
Поне можеше да споне, че в Германия вече се предлага плъгин рав - явно и в тойота са се убедили в безспорните им предимства.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

centil
Мнения: 1036
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 42 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от centil » 10 Фев 2021 12:11

Prius Plug-in Hybrid се продава от 2010. Това е Toyota Prius III (XW30) с 4,4kWh-Li-Io-батерия.
В последствие и Prius IV се предлага като Plug-in Hybrid.

Та кога от Toyota са се уверили в техните предимства - 2010(Prius III) или 2020(RAV4)?

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 10 Фев 2021 12:58

Е опитваха се да продават нещо, което бяха нарекли плъгин хибрид. Едва след като всички започнаха да предлагат плъгин хибриди - разбраха, какво е smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от nicktodorov » 10 Фев 2021 14:32

Тук доста хора гледам или не разбират за какво говори Hursa, или по някакви техни си причини шикалкавят и извъртат фактите.
А те са:
Мощността на колата (не ме интересува батерия ли е, MG1 или MG2) за движение само на ток е пълна пародия.
- При потегляне на светофар ако искам да се движа максимално дълго на ток, трябва да ускорявам със скоростта на охлюв. В реалния живот (особено в София) никой друг участник в движението няма да ме изтърпи така и ще съм постоянно причина за конфликтни и опасни ситуации.
- При вече достигната желана скорост ако искам някаква отсечка да се движа само на ток - трябва да е абослютно равно и без вятър и пак скорстта ми ще пада плавно.
- В момента е зима, сутрин колата така или иначе пали двг за да подгрее антифриза и в това време позарежда батерията. Съответно няма никакъв смисъл вечер да паркирам с повече от 3-4 черти и сутринта докато загрява да я препълва. Е да, ама Тойота не ти дава възможност да направиш много за това кога колко ток да има в батерията ти и колко умишлено да изразходиш...И ако се старая да я изхабя вечерта прибирайки се, отново опираме до неприложимото в реалния живот флегматично придвижване само и само да не запали мотора. По същия начин ако виждам че мие пълна/почти пълна, а знам че следва дълго спускане, естествено, че е по-добре да изхабя наличния ток за да има повече място после за спускането...

Единственото реално приложение на движението само на ток е в тръгни-спри задръстване или докато маневрираш из паркинги. За всичко друго е неизползваемо.
Прредпочитам да ускорява адекватно и по-бързо да хаби батерията, отколкото както сега - да има повече ток за сметка на нефелно ускорение и мощност.

ПС. За моите разбирания най-добрия хибриден автомобил като концепция и приложение беше Шевролет Волт - докато има ток си е като Тесла, като свърши двг го играе агрегат за зареждане на батерията но пак задвижването си е предимног от ел мотора. Дори ускорението само на ток е по-добро от в хибриден режим...жалко, че зарязаха тази концепция...
Последно промяна от nicktodorov на 10 Фев 2021 14:40, променено общо 2 пъти.

Mcl
Мнения: 713
Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
Местоположение: Кюстендил
Автомобил: Corolla ts
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 18 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Mcl » 10 Фев 2021 14:35

Hursa написа: 10 Фев 2021 12:58 Е опитваха се да продават нещо, което бяха нарекли плъгин хибрид. Едва след като всички започнаха да предлагат плъгин хибриди - разбраха, какво е smile.gif

Колега виждам че ,не можете да се навиете да си вземете октавия. И чакате някой да ви даде куража. Е аз ви давам купете си и, и се радвайте.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020

Mcl
Мнения: 713
Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
Местоположение: Кюстендил
Автомобил: Corolla ts
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 18 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Mcl » 10 Фев 2021 14:41

Нещо не разбирам за какво купувате хибрид, за да е по икономичен и съответно по малко замърсяване на околната среда. Поне така аз го разбирам, а ако искате да се състезавате по улиците, си има достатъчно спортни коли. Купете си такива, дори и електрически защо сте си купили тези скопени хибриди на Тойота.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от nicktodorov » 10 Фев 2021 14:44

Mcl написа: 10 Фев 2021 14:41 Нещо не разбирам за какво купувате хибрид, за да е по икономичен и съответно по малко замърсяване на околната среда. Поне така аз го разбирам, а ако искате да се състезавате по улиците, си има достатъчно спортни коли. Купете си такива, дори и електрически защо сте си купили тези скопени хибриди на Тойота.
Никой не говори за спортни коли, ускорение с кикдаун, пилене на гуми или нещо подобно!
Елементарно потегляне от светофар така, че да не създаваш тапа назад и да почнат да те освиркват и заобикалят кой как свари...ето това е невъзможно с хибридите на Тойота без да запали двг...

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 10 Фев 2021 14:52

nicktodorov написа: 10 Фев 2021 14:32 - При потегляне на светофар ако искам да се движа максимално дълго на ток, трябва да ускорявам със скоростта на охлюв.
Поне при тойотата, само на ток не значи по ефективно. Дори в инструкциите им пише, че ако се мъчиш да движиш само на ток може да не е най - ефективно и разхода ти да е по - голям. Еко скалата, която ти показва оптимално количество газ което да подаваш, пак не следи да си само на ток.
Предполагам енжЕнерите са го насмятали, колко оптимално да е разпределено ток/бензин за да е икономично.
Защо тогава ти е да искаш да движиш само на ток?
Освен това по въпроса със свиркането, ако не си на бул.България или някой друг голям булевард, плавното потегляне и спиране не е проблем. Бързаците да намерят начин да прескачат... В крайна сметка следващия светофар е след 100 метра в 90% от случаите. А това, че бързат за поредната виагра, не би трябвало да се взема предвид, когато искаш да караш икономично.

Mcl
Мнения: 713
Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
Местоположение: Кюстендил
Автомобил: Corolla ts
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 18 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Mcl » 10 Фев 2021 14:59

Ами то това е хибрида потегляш на бензин и поддържаш след това постоянна скорост на ток. Между другото и октавията пали двигателя зимата, заради парното.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от nicktodorov » 10 Фев 2021 15:01

Ами приеми, че понякога по мои си съображения искам да се движа на ток
Дадох вече два примера - знам, че по някое време предстои да събера повече енергия, отколкото имам място в батерията и предпочитам да изразходя наличната.
Или карам през нощта/рано сутрин по туха квартална улица и не искам да разбудя хората. Или обикалям да търся място из паркинг и двг не ми трябва там, но ако по някаква причина се наложи моментно по-рязко ускорение, колата пак ще запали и после ще "забрави" бързо да го изгаси. Ситуации много.

Никога не съм казвал, че гоня икономичност. Ако това ми беше критерия, нямаше да си купя нов автмобил, цената за който е неясно дали и кога ще компенсира по-ниския разход на гориво...Жена ми кара Ибиза 1.0 турбо бензин който е с разход много близък до Королата, а цената е 3 пъти по-ниска...
Последно промяна от nicktodorov на 10 Фев 2021 15:06, променено общо 1 път.

Аватар
Митхат
Мнения: 3820
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 46 пъти
Получена  благодарност: 132 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Митхат » 10 Фев 2021 15:03

Щастливци са в Северна Корея,там няма и един хибрид.И на никой не им липсват. tooth.gif Ким Чен Ун е също толкова далновиден. :D
Последно промяна от Митхат на 10 Фев 2021 15:04, променено общо 1 път.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта