
Бензинов хибрид или само бензинов
-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Бензинов хибрид или само бензинов
Ами и аз да кажа- така зададен въпросът и мен би ме въздържал. Да, Королата е нова и да, върви повече (180те коня), има и по-нисък градски разход (ако е от значение). Но толкова. В пряко сравнение по тестдрайвовете ми направи впечатление, че си се усеща по-ниския клас кола в Королата. Виж, ако бe задал въпроса Авенсиса или ново Камри, Лексус и подобни...тогава е друго. Прецени си сам 

Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Бензинов хибрид или само бензинов
При Corolla GR Sport ще получиш следните неща, които липсват в Avensis Executive:
Hybrid
Apple CarPlay / Android Auto
Adaptive Variable Suspension (AVS)
Matrix LED
Head-Up Display
Simple Intelligent Park Assist (SIPA)
Разлики:
7" Multi-Info-Display в Corolla срещу 4.2"-TFT-Multi-Info-Display в Avensis.
Само 8 говорителя в Corolla срещу 10 в Avensis.
Skyview-Panorama в Corolla е още 1000€.
В Corolla няма електрически седалки с Memory-функция.
Ако в Avensis-а си доплатил 790€ за навигация и искаш да я имаш в Corolla-та - ще трябва да добавиш още 890€.
Avensis-а в ценовата листа е струвал 36.290€, а Corolla-та е 37.290€, но като добавиш Skyview-Panorama става 38.290€.
Дали си заслужава? Според мен е въпрос на личен избор.
Ако аз лично трябва да доплатя само 4000€ и да получа нов автомобил, то може би бих го направил. Към момента Toyota Avensis Touring Sports 1.8 VVT-i EU6 Multidrive ECVT с пробег от 30.000 km и първа ргистрация 2018 според Schwacke има остатъчна стойност около 18.000€ След още 5-7г един бензинов/дизелов автомобил ще бъде труднопродаваем в Германия, докато един Hybrid би бил по-атрактивен за пазара.
Преди светът се управляваше от умните. И това беше много жестоко. Умните принуждаваха простите да учат. На простите им беше тежко..
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Бензинов хибрид или само бензинов
Според мен не си прочел какво съм написал, не си го разбрал, или аз не съм го написал достатъчно ясно.
Аз говоря за цената на батерията, когато автомобила подмине 10-те години, в които батерията е била в гаранция.
Лично аз се съмнявам някой да си купува чисто нов автомобил и да се притеснява за батерията. Още повече, че е покрита от гаранция в следващите 10 години. Най-вероятно никой не планува да кара този автомобил в следващите 25 години, за да го мисли това още с покупката. Сигурно има такива, не отричам, но е малко вероятно.
Отделно не цитирай разни цитати, които показват някаква цена, някъде по света. Преди 3 години батерия за Приус-2 в ТМ беше на цена от 7770 лв. Преди 6 години цената ѝ беше около 6к.
Така, че и това твое предположение не е резонно. Въпреки, че цената за производство на батерията може да поевтинява във времето (в което се съмнявам за стар модел батерия), това не означава, че ще поевтинее като резервна част. Двете не са толкова силно обвързани едно за друго.
И това не е вярно. В почти всички случаи умре ли батерията, автомобила става с доста съмнително поведение, ако въобще може да се движи.
Ей за това ти говоря. Защото като вземеш един хибрид на толкова години, батерията не му струва 2к, а ще му струва да кажем 4-5-8к. Което не е приятно. И отиваш на вариант "кръпка", което можеше и приятеля ти да направи със съединител от морга. Отделно, че имаш съединител на производител от Китай до САЩ, в голям ценови диапазон за нова част, във всеки един магазин и имаш голям избор - евтино, скъпо, средно - както си прецениш. А батерия за хибрида ще намериш само в Тойота и това е, образно казано.
Няма да намериш такива конкретни и мега достоверни данни. Има анкети на разни организации и т.н.dracunculus написа: ↑19 Яну 2021 19:56 Конкретни данни за масово дефектни хибридни батерии след 10 години или ххх километри имате ли, или изхождате, че ще се случи? Не говоря за това, че е възможно да дефектира батерията в един момент, реално както всеки компонент в автомобила от която и да е марка и задвижваща концепция.
Но в крайна сметка не е коректно да се сравнява батерията с друг механичен компонент. Защото батерията ще умре задължително, доколкото един механичен компонент може да умре, а може и да не умре за целия живот на автомобила. Като под живот визирам и 30 години.
Същото като със съединителя на един автомобил. Тази част поради спецификата си на работа е предразположена на "умиране" в даден момент. Ама според зависи от употребата на автомобила може да живее без проблеми и 30 години, особено ако не се въртят много километри, употребява се "разумно" и в много благоприятни условия. А една батерия дори да се мъчиш да не я "употребяваш", тя си заминава. Просто физико-химични процеси.
За това на всеки му пожелавам батерията да му умре докато му е в гаранция, по възможност в нейния край, за да може да се възползва от замяната ѝ, което да вдъхне нов живот за следващите 10-на години.
Аз не бях от тези хора и моята батерия умря 2 месеца след изтичането на гаранцията. На Тойота (дилъра) му дремеше на шапката за този "малшанс". Като беше склонен да преговаря за предполагаема отстъпка за закупуването ѝ, след като съм заявил желание да я сменям при тях и те да питат "майката" каква отстъпка можели да ми дадат от офертата, която ми направиха - 7770 лв. Щели да се "борят" за по-голяма - нещо около 20-на процента били стигали при такива случаи като моя. Ами мерси, нали. Оттук натам всеки да се спасява както намери за добре. За това му споделих на колегата да не гледа някакви цитати в нета кой колко бил платил в даден момент някъде по света.
Я сметни само разликата в каското за 5 години на автомобил, който в единия случай струва 17к, а в другия 50к. Да не се окаже, че само от каско за първата година ще може да наливаш на 5 годишния автомобил цяла година "безплатно" гориво.

Просто ако седнеш и сложиш всеки един разход на един автомобил за 5 години експлоатация, дори и обезценката след бъдещата му продажба, няма как крайната сума на новия автомобил да е по-евтина. Разликата е мноооого голяма. Дори не е толкова малка, за да го обмисляш.
Понеже си записвам най-чинно всичко по моите автомобили от много време (от 18 години назад), примерно Приуса след 7 години експлоатация в моите ръце, които ще навърши скоро (как се минава това време и защо пиша в този форум

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Бензинов хибрид или само бензинов
Не мога да разбера основанията на тойота за такава цена на батерията (дали има такива). Относително много малка, като енергоемкост (по сравнение на батерия на плъгин хибрид, например - десетки пъти по-малка), базираща се на относително по-евтина технология от сега предлаганите.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Бензинов хибрид или само бензинов
Ясно, BOz. Ами лично аз се надявам батерията да си изкара 10те години гаранция и след това ще видим. Или и без това ще съм сменил автомобила, или, ако си е все още здрав и ме радва...ами давам ги тези няколко хиляди Евро и си го карам още 10тина години. Реално като се замисля всичко си е въпрос на малшанс. Ако автомобилът иначе е здрав и се касае само до 5000 Евро за батерия за мен е ОК. Пряко сравнение- преди около 9 години дойдохме с жена ми в Германия с нейната стара Корса Ц, 2003 година- купувана и карана нова от майка ѝ, т.е. карана кротичко от възрастна жена, с напълно достоверна история и САМО на 140 000км беше тогава. За експлоатационния период докато се караше от нас, за няма и 10 000км тази кола ми струваше точно 4500 Евро ремонти по тогавашните цени на части и труд в Германия. Не преставаше да се чупи всичко по нея, не знам защо.... Заклех се, че повече никога няма да си купя Опел. Е...познавам и хора мега доволни от Опел. Та....и с батерията така. А и на фона на тая Корса с тия ремонти, ако една Тойота или Лексус за 15 години ми струват извънредно "само" 5000 Евро за батерия, ами напълно ми е все едно, наистина. Та, въпрос на гледна точка, нагласа и разбира се шанс...кое ще дефектира и дали ще дефектира, докато колата е в твоите ръце 

Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Бензинов хибрид или само бензинов
Идеята ми по - скоро беше, ако сравняваш сходни автомобили, като години и пари. Да речем корола, бензин и корола хибрид. Едно ниво на оборудване и едни и същи години. В този ред на мисли, каското няма да е много голяма разликата. Но пък ако речеш да караш по - дълго хибрида. Разликата в разхода пак ще е съществена.
То е ясно ако си карам 15 годишния дизел с 9 на сто градско, че спрямо каското ще излезе че е по икономичен. Но идеята ми, както казах, беше за сходни автомобили.
За цената на батерията, си е демагогия дали наистина ще падне или не. Но все пак не може да не се отбележи, че цените на електромобили и хибриди вървят надолу.
За другите неща съм съгласен, който писа.
- kaloto11
- Мнения: 10
- Регистриран на: 12 Окт 2019 00:18
- Местоположение: Dortmund
- Автомобил: Toyota Avensis 1.8 T27, 2018
Бензинов хибрид или само бензинов
. Благодаря ти много,това един най-полезните отговори които съм получавалcentil написа: ↑21 Яну 2021 08:57При Corolla GR Sport ще получиш следните неща, които липсват в Avensis Executive:
Hybrid
Apple CarPlay / Android Auto
Adaptive Variable Suspension (AVS)
Matrix LED
Head-Up Display
Simple Intelligent Park Assist (SIPA)
Разлики:
7" Multi-Info-Display в Corolla срещу 4.2"-TFT-Multi-Info-Display в Avensis.
Само 8 говорителя в Corolla срещу 10 в Avensis.
Skyview-Panorama в Corolla е още 1000€.
В Corolla няма електрически седалки с Memory-функция.
Ако в Avensis-а си доплатил 790€ за навигация и искаш да я имаш в Corolla-та - ще трябва да добавиш още 890€.
Avensis-а в ценовата листа е струвал 36.290€, а Corolla-та е 37.290€, но като добавиш Skyview-Panorama става 38.290€.
Дали си заслужава? Според мен е въпрос на личен избор.
Ако аз лично трябва да доплатя само 4000€ и да получа нов автомобил, то може би бих го направил. Към момента Toyota Avensis Touring Sports 1.8 VVT-i EU6 Multidrive ECVT с пробег от 30.000 km и първа ргистрация 2018 според Schwacke има остатъчна стойност около 18.000€ След още 5-7г един бензинов/дизелов автомобил ще бъде труднопродаваем в Германия, докато един Hybrid би бил по-атрактивен за пазара.




Toyota Avensis 1.8 Valvematic (147 Hp) Multidrive S
- kaloto11
- Мнения: 10
- Регистриран на: 12 Окт 2019 00:18
- Местоположение: Dortmund
- Автомобил: Toyota Avensis 1.8 T27, 2018
Бензинов хибрид или само бензинов
Идеята не е лоша , обаче на мен ми трябва комби за да може баба като ми даде бурканчетатс с лютеница да им място да ги сложаdracunculus написа: ↑20 Яну 2021 19:50 Ами и аз да кажа- така зададен въпросът и мен би ме въздържал. Да, Королата е нова и да, върви повече (180те коня), има и по-нисък градски разход (ако е от значение). Но толкова. В пряко сравнение по тестдрайвовете ми направи впечатление, че си се усеща по-ниския клас кола в Королата. Виж, ако бe задал въпроса Авенсиса или ново Камри, Лексус и подобни...тогава е друго. Прецени си сам![]()



Toyota Avensis 1.8 Valvematic (147 Hp) Multidrive S
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 25 Яну 2014 09:54
- Местоположение: София
Бензинов хибрид или само бензинов
Боже, ако споделя, че купихме чисто нов C-HR за основно градска кола и, че първата година минахме 8500 км сигурно ще ме линчуват
Ама си ме кефи и си я караме с кеф колицата. Повече ме кефеше Витарата със 140 коня хидротрансформатор, кефеше ме и Кашкая със 160 кончета, но, честно казано, имам моменти в които разхода им в града щеше да ме дразни. Ей така, за спорта.
Абе за Витарата ме е яд. Следващото щеше да е такова, ама тези няма да ги има вече. Всичко ще е скопено или хибрид.

Абе за Витарата ме е яд. Следващото щеше да е такова, ама тези няма да ги има вече. Всичко ще е скопено или хибрид.
Toyota C-HR 1,8 HSD 2019 facelift
Toyota Previa 2.0 D-4D 2001
Toyota Previa 2.0 D-4D 2001
-
- Мнения: 64
- Регистриран на: 21 Апр 2020 15:06
- Местоположение: Plovdiv
- Автомобил: Toyota Corolla 2019
- Благодарил/а: 3 пъти
Бензинов хибрид или само бензинов
Идеята ми по - скоро беше, ако сравняваш сходни автомобили, като години и пари. Да речем корола, бензин и корола хибрид. Едно ниво на оборудване и едни и същи години. В този ред на мисли, каското няма да е много голяма разликата.
В случая на сравнение Corolla бензин 1.6 / 132 к.с. и хибрид 1.8/122 к.с.:
Първо, къде ще се кара основно, градско или извънградско? Каското е с 200 лева по скъпо в посока Хибрид. Като ускорение, хибрида трябва да е по муден, защото е по тежък ( към 100 кг.) заради батериите. Това е основното, не се сещам за други разлики
В случая на сравнение Corolla бензин 1.6 / 132 к.с. и хибрид 1.8/122 к.с.:
Първо, къде ще се кара основно, градско или извънградско? Каското е с 200 лева по скъпо в посока Хибрид. Като ускорение, хибрида трябва да е по муден, защото е по тежък ( към 100 кг.) заради батериите. Това е основното, не се сещам за други разлики
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Бензинов хибрид или само бензинов
Не съм сигурен но мисля че корола 1.6 двигателя и хибрида 1.8 имат едно и също ускорение 0-100.
1.6 е 130 коня или 132.. ще ме извините. Приятел има такава и си ги разменихме за теста. Според него 1.6 била по - мудна. Тогава нямах достатъчно км на хибрид за да направя читаво сравнение. И двете ги карах както принципно си карам в града.С неговата ми даде 6 и нещо рязход, при мен беше 4. Където и да се кара разхода винаги е литър,два три надолу..Според сто неща. Златната среда за хибрида е междуградско, не магистрала. В града имаш чести тръгвания и спирания. Докато извън града ускориш и се пуснеш.. Чуваш само тишина
1.6 е 130 коня или 132.. ще ме извините. Приятел има такава и си ги разменихме за теста. Според него 1.6 била по - мудна. Тогава нямах достатъчно км на хибрид за да направя читаво сравнение. И двете ги карах както принципно си карам в града.С неговата ми даде 6 и нещо рязход, при мен беше 4. Където и да се кара разхода винаги е литър,два три надолу..Според сто неща. Златната среда за хибрида е междуградско, не магистрала. В града имаш чести тръгвания и спирания. Докато извън града ускориш и се пуснеш.. Чуваш само тишина
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Бензинов хибрид или само бензинов
1.6 двигателя е относително "по-пъргав", дават го - 9.7 сек до 100, срещу 11 за хибрида. Странно, че се спряха на 1.5 двигателя за королата, който явно е много по-муден -11.6 сек до сто. Като дори не е особено икономичен.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 357
- Регистриран на: 04 Дек 2013 20:31
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.6 e210
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Бензинов хибрид или само бензинов
Спират се на 1.5 защото е 3 цилиндъра и трябва да се покриват еко норми, а и нали уж ще се върви към изцяло премахване на нормални двигатели
Toyota Corolla 1.6 e210
-
- Мнения: 64
- Регистриран на: 21 Апр 2020 15:06
- Местоположение: Plovdiv
- Автомобил: Toyota Corolla 2019
- Благодарил/а: 3 пъти
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Бензинов хибрид или само бензинов
Три цилиндров, с голяма степен на разширение на отработените газове - и въпреки това не впечатлява, като разход. А без нисък разход - няма как да бъде и особено екологичен.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта