Няколко въпроса относно Авенсис Т22
Няколко въпроса относно Авенсис Т22
Добър ден и спокойно - не е това което изглежда
Имам предвид, че съм изчел всичките 44 страници на темата за горене на масло при 1ZZ FE двигателите, както и съм прегледал всичките 55 страници, които търсачката ми изкара след въвеждането на "Авенсис Т22".
По същество - сдобих се с Авенсис Т22 седан, 1.8VVTi. Към настоящия момент двигателя е разпилян тотално, чакам да ми дойдат частите (ако някой се интересува може да споделя какво ще сменям), както и майсторчетата да ми направят главата. Та докато се случат гореописаните неща искам да попитам относно някои проблеми, които забелязах преди да отворя двигателя (електрически), както и след като го отворих (вътре из двигателя).
1. Заден ляв мигач не работи - не е крушка, докъдето стигнах с кабелите изглеждаха ОК. Има ли някой характерен за модела проблем (например реле) който да е възможен причинител?
2. Таблото му се губят показанията - както си караш и изчезват километраж, оборотомер, бензин, температура... и пак се появяват. Интересното е, че дори само на контакт да е колата пак го прави при това ритмично което ме навежда на мисълта, че е от процесорчето на самото табло - среща ли се този проблем и дали табло от 1,6 или 2,0 двигатели е съвместимо?
3. Имам подозрения, че тоя двигател е отварян вече. Някой може ли да ме светне какво означават обозначенията на челото на буталата, защото на три от моите бутала има изписано "B", "147.00", "00", а на четвъртото "A", "146.00", "00". Въпросното 4-то бутало почти му беше заминал биелния лагер, част от бабита се беше отлепил, задръстил отворите за мазане....абе тъкмо навреме го хванах... Меря шийките на вала (меря им и елипсата) и всичките са 45.00мм, тая на 4-ти цилиндър 44.99мм с 0.005мм елипса (мисля, че ще го преживее). Буталата как да ги разбера дали са ремонтен размер т.е. какви са им размерите, като питам за размерите при площадките за мерене дето са указани на полите на буталата (всички знаем, че челото е с по-малък размер).
Имам предвид, че съм изчел всичките 44 страници на темата за горене на масло при 1ZZ FE двигателите, както и съм прегледал всичките 55 страници, които търсачката ми изкара след въвеждането на "Авенсис Т22".
По същество - сдобих се с Авенсис Т22 седан, 1.8VVTi. Към настоящия момент двигателя е разпилян тотално, чакам да ми дойдат частите (ако някой се интересува може да споделя какво ще сменям), както и майсторчетата да ми направят главата. Та докато се случат гореописаните неща искам да попитам относно някои проблеми, които забелязах преди да отворя двигателя (електрически), както и след като го отворих (вътре из двигателя).
1. Заден ляв мигач не работи - не е крушка, докъдето стигнах с кабелите изглеждаха ОК. Има ли някой характерен за модела проблем (например реле) който да е възможен причинител?
2. Таблото му се губят показанията - както си караш и изчезват километраж, оборотомер, бензин, температура... и пак се появяват. Интересното е, че дори само на контакт да е колата пак го прави при това ритмично което ме навежда на мисълта, че е от процесорчето на самото табло - среща ли се този проблем и дали табло от 1,6 или 2,0 двигатели е съвместимо?
3. Имам подозрения, че тоя двигател е отварян вече. Някой може ли да ме светне какво означават обозначенията на челото на буталата, защото на три от моите бутала има изписано "B", "147.00", "00", а на четвъртото "A", "146.00", "00". Въпросното 4-то бутало почти му беше заминал биелния лагер, част от бабита се беше отлепил, задръстил отворите за мазане....абе тъкмо навреме го хванах... Меря шийките на вала (меря им и елипсата) и всичките са 45.00мм, тая на 4-ти цилиндър 44.99мм с 0.005мм елипса (мисля, че ще го преживее). Буталата как да ги разбера дали са ремонтен размер т.е. какви са им размерите, като питам за размерите при площадките за мерене дето са указани на полите на буталата (всички знаем, че челото е с по-малък размер).
Няколко въпроса относно Авенсис Т22
Бреййй...избихте се от писане! Може би трябваше да почна с тема "Авенсис 1.8 гори масло - какво да правя".
-
- Мнения: 1093
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Няколко въпроса относно Авенсис Т22
За мигача: ако предния от тази страна работи- няма как проблема да е в релето. То е едно за всички и търсенето е по линията към задния и масата. Първо напръскай буксата на стопа, фасонката и цокъла на самата крушка с ВД40 ;
За таблото- трябва да се свали, измъкнат буксите отзад и също напръскат;
За буталата надявам се да се включи колега, който практикува.
За таблото- трябва да се свали, измъкнат буксите отзад и също напръскат;
За буталата надявам се да се включи колега, който практикува.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
Няколко въпроса относно Авенсис Т22
Буталата са "тунинговани" вече, също така цилиндри, колянов вал са замерени, а главата ще е готова другата седмица - пълна ревизия заедно с набиване на нови легла на изпускателните клапани от жароустойчива стомана. Блока е свален, измит, замерен, хонингован и челосан - готов е за битки. Вала има каналче на семерингата откъм съединителя, та от 76мм ще падне на 75мм, добре че има семеринга с подходящ размер та въпроса за буталата отпадна...
За мигача - фасунгата е добре, масата също подозирам, че това ще е нещо смешно и банално и ще излезе от мястото където най-малко се очаква...
Километража - ритмичната поява и изчезване ме навява на мисълта, че е възможно някой кондензатор да е думнал и да се разрежда - ще ги подменя и ако не се промени нищо ще сменям табло
Благодаря за отзивчивостта, колега
За мигача - фасунгата е добре, масата също подозирам, че това ще е нещо смешно и банално и ще излезе от мястото където най-малко се очаква...
Километража - ритмичната поява и изчезване ме навява на мисълта, че е възможно някой кондензатор да е думнал и да се разрежда - ще ги подменя и ако не се промени нищо ще сменям табло
Благодаря за отзивчивостта, колега
Няколко въпроса относно Авенсис Т22
Добър ден, пак съм аз....
След пауза, породена от разболяване с Ковид преди няколко дена продължих работа по авенсиса. Относно първите ми въпроси намерих решение, а именно - смених километража и се спряха подскоците на стрелките, както и мигача си дойде. Събрах двигателя, запалих го, работи добре - няма пушеци, работи тихичко, като се поразработи ще видим как се държи, но сега имам друг проблем - играят ми оборотите. Поведението е следното - говорим за студено палене, първото за деня, та въртя, веднага си пали и вдига обороти докъм 2000 - 2500 и почва да ги сваля плавно до 1400. Работи на 1400 оборота докато леко отлепи стрелката на температурата и тогава лека полека ги сваля до 1000. Стигне ли близка до работната температура си ги сваля до 800 и тогава се почва едно непрекъснато играене на оборотите в диапазон 600-1000, доколкото чувам и усещам оборотите падат сякаш ще гасне мотора, стигне ли до 600 дросела коригира и тогава скачат до 1000, почват да падат до 600 и се повтаря.... не угасва мотора, но това подскачане много дразни. Искам да попитам - възможно ли е това да идва от ламбда сондите? Кое ме навежда към тях - преди да разпилея двигателя нямаше НИКАКВИ подобни симптоми, работеше си на място на 800 оборота и не мръдваше. Откъм сензори и тн не съм пипал нищо, само свещите смених. Смених уплътненията на дюзите, защото от едната смучеше въздух - интересното е, че това играене на оборотите не се промени изобщо преди/след смяната на тия уплътнения, а си смучеше въздух яко - то си се чуваше много ясно! Единственото, което е променено и ме навежда към сондите е това, че изпускателните колектори имат(имаха) два филтъра, катализатора е доста след тях, не им знам функцията, но си бяха некви керамични като мрежи такива, но единия беше почнал да се разпада и се беше задръстил, та ги отстраних и двата. Сондите са преди тях, но ако липсата на тия филтри ускорява потока на изгорелите газове, така че да показва бедна смес и затова да не може да си оправи смесите...? Олях де що каквото подозирах със спрей, за да проверя дали смуче въздух - за мен НЕ смуче въздух или поне не толкова много, че да влияе фатално.
След пауза, породена от разболяване с Ковид преди няколко дена продължих работа по авенсиса. Относно първите ми въпроси намерих решение, а именно - смених километража и се спряха подскоците на стрелките, както и мигача си дойде. Събрах двигателя, запалих го, работи добре - няма пушеци, работи тихичко, като се поразработи ще видим как се държи, но сега имам друг проблем - играят ми оборотите. Поведението е следното - говорим за студено палене, първото за деня, та въртя, веднага си пали и вдига обороти докъм 2000 - 2500 и почва да ги сваля плавно до 1400. Работи на 1400 оборота докато леко отлепи стрелката на температурата и тогава лека полека ги сваля до 1000. Стигне ли близка до работната температура си ги сваля до 800 и тогава се почва едно непрекъснато играене на оборотите в диапазон 600-1000, доколкото чувам и усещам оборотите падат сякаш ще гасне мотора, стигне ли до 600 дросела коригира и тогава скачат до 1000, почват да падат до 600 и се повтаря.... не угасва мотора, но това подскачане много дразни. Искам да попитам - възможно ли е това да идва от ламбда сондите? Кое ме навежда към тях - преди да разпилея двигателя нямаше НИКАКВИ подобни симптоми, работеше си на място на 800 оборота и не мръдваше. Откъм сензори и тн не съм пипал нищо, само свещите смених. Смених уплътненията на дюзите, защото от едната смучеше въздух - интересното е, че това играене на оборотите не се промени изобщо преди/след смяната на тия уплътнения, а си смучеше въздух яко - то си се чуваше много ясно! Единственото, което е променено и ме навежда към сондите е това, че изпускателните колектори имат(имаха) два филтъра, катализатора е доста след тях, не им знам функцията, но си бяха некви керамични като мрежи такива, но единия беше почнал да се разпада и се беше задръстил, та ги отстраних и двата. Сондите са преди тях, но ако липсата на тия филтри ускорява потока на изгорелите газове, така че да показва бедна смес и затова да не може да си оправи смесите...? Олях де що каквото подозирах със спрей, за да проверя дали смуче въздух - за мен НЕ смуче въздух или поне не толкова много, че да влияе фатално.
- mapamop
- Мнения: 4108
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 92 пъти
- Получена благодарност: 298 пъти
Няколко въпроса относно Авенсис Т22
Колко време е работил мотора след като му сложи акумулатора?
Моята щайга го прави това като махна акумулатора, и си загуби данните, и ЕКУто влиза в режим на обучение. Писледнито такова ираене на оборотите откара към 50на километра градско и час бръмчене на място пред гаража.
Моята щайга го прави това като махна акумулатора, и си загуби данните, и ЕКУто влиза в режим на обучение. Писледнито такова ираене на оборотите откара към 50на километра градско и час бръмчене на място пред гаража.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
Няколко въпроса относно Авенсис Т22
Ами работил е точно четири пъти да загрее на място докато се включи перката, че много тегаво се обезвъздуши и реално има изминати 5км днес.
- mapamop
- Мнения: 4108
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 92 пъти
- Получена благодарност: 298 пъти
Няколко въпроса относно Авенсис Т22
Поразтрий го по улиците, ако може да се движи (в смисъл си си свършил всичко по нея). Вероятно компютъра не си е набрал статистиките, за да си оправи калибрацията на датчиците.
Аз лично докато трае тая мъка с подскачащите обороти, гледам да не я вдигам над 2000 оборота по улиците - кротко си се влача на 4-5а предавка в дясната лента с 50 км/ч.
Аз лично докато трае тая мъка с подскачащите обороти, гледам да не я вдигам над 2000 оборота по улиците - кротко си се влача на 4-5а предавка в дясната лента с 50 км/ч.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
Няколко въпроса относно Авенсис Т22
В интерес на истината, като каза се сетих за тоя момент на адаптацията... Само дето преди време когато правих един фиат мареа си спомням, че като четох некви инструкции за тая адаптация, пишеше че е хубаво двигателя да си мине през всички режими т.е. караш си леко докато загрее, после настъпваш... при мен вече почти 30км пробег при всички възможни режими промяна няма, но засега ще я карам така - искам да си покаже дали ще има други проблеми, засега ме притеснява само, че много често се включва перката на радиатора. Не ми се струва нормално при околна температура 1-5 градуса, дори и да се движа бавно да се включва перката...
- mapamop
- Мнения: 4108
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 92 пъти
- Получена благодарност: 298 пъти
Няколко въпроса относно Авенсис Т22
Климатика изключен ли е от копчето? Ако не изключа климатика и моята го попревърта през някакви интервали за по 5-6 оборота.
Нищо че вчера беше -2.
Температури? Елементарен Елм327 със Torque би ти свършил работа, колкото да видиш автомобила какво "мисли".
Нищо че вчера беше -2.
Температури? Елементарен Елм327 със Torque би ти свършил работа, колкото да видиш автомобила какво "мисли".
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
Няколко въпроса относно Авенсис Т22
Изключен е климатика. Забравих да спомена, че температурния датчик, дето е в главата го смених, че стария без да искам го настъпах и счупих... Извинявам се за тъпия въпрос ама какво е това Елм327?
- urb
- Мнения: 563
- Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
- Местоположение: Стара Загора
- Получена благодарност: 2 пъти
Няколко въпроса относно Авенсис Т22
Вероятно я има из интернетя...ще потърся и ще си взема, така или иначе е хубаво да го има човек, но по принцип загряването...то си е предимно механика - помпата е ок, съответно ако термостата е ок, то радиатора е задръстен....аз процедирам така - сменям ги и двата засега ще го отложа за малко щото все пак току що събран двигател е - ще му дам малко време да се обезвъздуши окончателно, да му улегнат лагери и сегменти...
Няколко въпроса относно Авенсис Т22
Извинявам се за офтопика ама най-важното в колата работи - КАСЕТОФОНА ей сега прерових архивите и изнамерих едни касети на Пинк Флойд и пробвах касетофона дали работи - РАБОТИ много се кефя щото другото ще намерим ама за тая реликва трудно ще е да се възстанови ако е прецакана, а от носталгична гледна точка някак много ме радва това!
- slowtraveler
- Мнения: 4940
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 155 пъти
- Получена благодарност: 146 пъти
Няколко въпроса относно Авенсис Т22
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 5 госта