Разход на масло 4л за 10 000 км. какво да правя?
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: 10 Авг 2019 22:23
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Toyota Corolla Verso 1.6 VVTI
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Разход на масло 4л за 10 000 км. какво да правя?
Здравейте,
Изчетох много по темата за двигателите 1,6 и 1,8 VVTI и бях наясно още от момента в който купих Тойотата, че ще ми гори масло.
Запознах се с факта, че поради малкия обем на картера и съответно по-малкото количество масло, тези двигатели работели на по-висока температура и това в комбинация с по-дълбоките нарези за маслените сегменти, е предпоставка за спичане на сегмента и това води до повишен разход на масло.
Количеството масло обаче, изгорено от моята Тойота ми се вижда маааааалко множко...меко казано.
Става дума за Corolla Verso1,6VVTI (бензин) 2004.
Купена на 187500 км. по километраж. Втори собственик съм, докарана е от Милано.
Като цяло е в много добро състояние, което смятам и аз да продължа да поддържам.
Купена преди почти година и изминати 8000 км. от покупката.
Откакто я купих до този момент съм долял почти 4 л. масло (Енеос 5W40 - такова ми сложиха в сервиза и аз такова продължих да слагам).
При покупката в сервиза и смениха гарнитура на капака на главата от където просълзаваше по мъничко.
От тогава, капка масло не е капнало от двигателя. Няма син дим от ауспуха и разхода на гориво е много приемлив:
Средно градско: 9,2 л/100км.
Средно извънградско: 6,2 - 6,5 л/100км.
Това с 3ма души в колата през повечето време.
Какво обаче бихте ме посъветвали да направя за този разход на масло? То докато дойде време за смяна, аз съм си купил още толкова масло.
Ако пренебрегнем финансовата страна (4 бутилки по 16 лв. за година) бих искал да попитам, следните неща:
1. Има ли пагубни за двигателя последствия от това, че гори толкова масло?
2. Какви мерки да предприема?
Разговарях с автосервиза, но от там ми казаха, че като отида ще ми кажат какво ще правим.
От четене и питане по приятели разбрах, че възможните изходи са 3:
а) Смяна на гумичките на клапаните;
б) Наливане на добавка (ако няма проблем с гумичките на клапаните)
в) Ремонт на мотра - смяна бутала, сегменти и т.н. - най скъпия и неоправдан по отношение на бъдещ резултат вариант.
Бих искал да разбера, какво бихте ме посъветали. Как да реагирам ако ми предложат по-горните варианти и кое е най-правилното решение за този мотор.
Предварително ви благодаря за помощта!
С пожелания за приятна и успешна седмица!
Изчетох много по темата за двигателите 1,6 и 1,8 VVTI и бях наясно още от момента в който купих Тойотата, че ще ми гори масло.
Запознах се с факта, че поради малкия обем на картера и съответно по-малкото количество масло, тези двигатели работели на по-висока температура и това в комбинация с по-дълбоките нарези за маслените сегменти, е предпоставка за спичане на сегмента и това води до повишен разход на масло.
Количеството масло обаче, изгорено от моята Тойота ми се вижда маааааалко множко...меко казано.
Става дума за Corolla Verso1,6VVTI (бензин) 2004.
Купена на 187500 км. по километраж. Втори собственик съм, докарана е от Милано.
Като цяло е в много добро състояние, което смятам и аз да продължа да поддържам.
Купена преди почти година и изминати 8000 км. от покупката.
Откакто я купих до този момент съм долял почти 4 л. масло (Енеос 5W40 - такова ми сложиха в сервиза и аз такова продължих да слагам).
При покупката в сервиза и смениха гарнитура на капака на главата от където просълзаваше по мъничко.
От тогава, капка масло не е капнало от двигателя. Няма син дим от ауспуха и разхода на гориво е много приемлив:
Средно градско: 9,2 л/100км.
Средно извънградско: 6,2 - 6,5 л/100км.
Това с 3ма души в колата през повечето време.
Какво обаче бихте ме посъветвали да направя за този разход на масло? То докато дойде време за смяна, аз съм си купил още толкова масло.
Ако пренебрегнем финансовата страна (4 бутилки по 16 лв. за година) бих искал да попитам, следните неща:
1. Има ли пагубни за двигателя последствия от това, че гори толкова масло?
2. Какви мерки да предприема?
Разговарях с автосервиза, но от там ми казаха, че като отида ще ми кажат какво ще правим.
От четене и питане по приятели разбрах, че възможните изходи са 3:
а) Смяна на гумичките на клапаните;
б) Наливане на добавка (ако няма проблем с гумичките на клапаните)
в) Ремонт на мотра - смяна бутала, сегменти и т.н. - най скъпия и неоправдан по отношение на бъдещ резултат вариант.
Бих искал да разбера, какво бихте ме посъветали. Как да реагирам ако ми предложат по-горните варианти и кое е най-правилното решение за този мотор.
Предварително ви благодаря за помощта!
С пожелания за приятна и успешна седмица!
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Разход на масло 4л за 10 000 км. какво да правя?
Изгореното масло ще задръсти катализатора най-малко. По спомен цената му е такава че вероятно никак няма да имаш желание да го смениш.
Колко близо е до тези километри на километража, много вероятно е да разбереш ако ми пратиш едно съобщение.
Добавката си мисля че ако има (някакъв) ефект, ще е до време.
По лично мнение нещата отиват към ревизия на мотора.
Нека и другите колеги да кажат какво мислят...
Колко близо е до тези километри на километража, много вероятно е да разбереш ако ми пратиш едно съобщение.
Добавката си мисля че ако има (някакъв) ефект, ще е до време.
По лично мнение нещата отиват към ревизия на мотора.
Нека и другите колеги да кажат какво мислят...
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
Разход на масло 4л за 10 000 км. какво да правя?
Трябва да се измери компресията на цилиндрите за да се прецени долу горе за износването на двигателя.
-
- Мнения: 1026
- Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
- Местоположение: Ст. Загора
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Разход на масло 4л за 10 000 км. какво да правя?
4 за 10000 е далеч от 1л/1000 - критерий за осн.ремонт на всички от преди десетина години. Преди това беше 500мл/1000.
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Разход на масло 4л за 10 000 км. какво да правя?
Ако аз притежавам такъв автомобил, бих направил следното:
1) първи къс интревал с употреба на евтино минерална масло за камиони - напр. PEMCO DIESEL M SHPD 15W-40
Сега през топлия летен сезон нищо не пречи за един месец или до 1000км да се кара с по-гъсто масло. Старите минерални масла имат много добри миещи свойства, а тези предназначени за камиони са и много евтини. Показаното по-горе е с цена от около 2€/л и една 10л туба стига за два цикъла.
2) втори къс интервал със същото масло, така или иначе е налично
На края на втория интервал бих направил промивка с ATOMEX total flush за 300-350км.
3) след това бих използвал MANNOL Energy Formula JP 7914 + MANNOL Ester Additive 9929 за около 5 000км, защото маслата със съдържание на естери са известни с почистващите си качества.
Към края на цикъла на използване на тази комбинация отново бих промил с ATOMEX total flush за 300-350км.
4) след това бих използвал масла с добри миещи свойства - напр. Shell Helix Ultra, Amsoil, RedLine и т.н.
1) първи къс интревал с употреба на евтино минерална масло за камиони - напр. PEMCO DIESEL M SHPD 15W-40
Сега през топлия летен сезон нищо не пречи за един месец или до 1000км да се кара с по-гъсто масло. Старите минерални масла имат много добри миещи свойства, а тези предназначени за камиони са и много евтини. Показаното по-горе е с цена от около 2€/л и една 10л туба стига за два цикъла.
2) втори къс интервал със същото масло, така или иначе е налично
На края на втория интервал бих направил промивка с ATOMEX total flush за 300-350км.
3) след това бих използвал MANNOL Energy Formula JP 7914 + MANNOL Ester Additive 9929 за около 5 000км, защото маслата със съдържание на естери са известни с почистващите си качества.
Към края на цикъла на използване на тази комбинация отново бих промил с ATOMEX total flush за 300-350км.
4) след това бих използвал масла с добри миещи свойства - напр. Shell Helix Ultra, Amsoil, RedLine и т.н.
Преди светът се управляваше от умните. И това беше много жестоко. Умните принуждаваха простите да учат. На простите им беше тежко..
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Разход на масло 4л за 10 000 км. какво да правя?
Провери като за начало за омасляване тръбата към всмукателния колектор,на мястото на влизане на маркуча на картерните газове.
Ако има гняс ,провери PCV клапана. Теча от гарнитурата на капака на клапаните може да е бил по вина високо картерно налягане.Дали и някъде другаде
няма скрит теч,някой смеринг?На колянова вал и от двете страни и към ангренажа и към маховика.
Ако има гняс ,провери PCV клапана. Теча от гарнитурата на капака на клапаните може да е бил по вина високо картерно налягане.Дали и някъде другаде
няма скрит теч,някой смеринг?На колянова вал и от двете страни и към ангренажа и към маховика.
-
- Мнения: 149
- Регистриран на: 09 Сеп 2017 19:16
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4 XA20 2.0vvti/LPG
Разход на масло 4л за 10 000 км. какво да правя?
Това да не е Жигула за да сипва 15/40 та и закамиони. На следващата смяна просто сипи друга марка масло и с подходящ вискозитет. Някоя, която не е толкова прехвалена, за да има по-малко ментета. Купи го от вносителя. Аз моята я карам с 5/30 при теб незнам какъв трябва да е.
Разход на масло 4л за 10 000 км. какво да правя?
Като привърженик на т.н.реална а не виртуална диагностика и отстраняване на проблемите ,бих препоръчал отваряне и инспекци на двигателя .Това обаче ,както и автора е казал е последната мярка.
Съмненията за спекли бут.пръстени и карбонизация по цилиндрите са твърде възможни а някои производители на добавки предлагат продукти за целта.Ако не се лъжа ги наричат анти-коксови добавки.Евентуално може да се експериментира на собствена отговорност.Успех.
P.S.Причините за разхода са не една и две и има информация в нета.
Съмненията за спекли бут.пръстени и карбонизация по цилиндрите са твърде възможни а някои производители на добавки предлагат продукти за целта.Ако не се лъжа ги наричат анти-коксови добавки.Евентуално може да се експериментира на собствена отговорност.Успех.
P.S.Причините за разхода са не една и две и има информация в нета.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Разход на масло 4л за 10 000 км. какво да правя?
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 532
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 102 пъти
Разход на масло 4л за 10 000 км. какво да правя?
Не прави нищо, разхода е меко казано смешен, ако имаше проблеми с мотора щеше да харчи 4 литра на 1000 ;). Първо смени маслото и започни да следиш разхода до 5К километра. След това проследи разхода от 5К до 10К километра, ако разхода до 5К е по-малко от 1/4 от този след 5К не се занимавай с глупости просто сменяй маслото на 5К.
-
- Мнения: 402
- Регистриран на: 17 Юни 2015 21:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
Разход на масло 4л за 10 000 км. какво да правя?
Тая кола не трябва ли да върви с 5W30?
1.6vvti бензин 2005г. я карам с 5W30 и за 200 000км масло не е горила.
Смени маслото с такова каквото трябва да е и гледай да е някое или купено от Германия, че имат по-високи изисквания, или от вносител, който е сигурен. Mobil, Yacco и други имат качествени масла.
След това засечи след 2-3к км (по сегашното горене ще ти е над литър разликата , а това ще се види на щеката).
1.6vvti бензин 2005г. я карам с 5W30 и за 200 000км масло не е горила.
Смени маслото с такова каквото трябва да е и гледай да е някое или купено от Германия, че имат по-високи изисквания, или от вносител, който е сигурен. Mobil, Yacco и други имат качествени масла.
След това засечи след 2-3к км (по сегашното горене ще ти е над литър разликата , а това ще се види на щеката).
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: 10 Авг 2019 22:23
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Toyota Corolla Verso 1.6 VVTI
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Разход на масло 4л за 10 000 км. какво да правя?
Много благодаря за съвета!whitefang написа: ↑16 Юни 2020 16:44 Провери като за начало за омасляване тръбата към всмукателния колектор,на мястото на влизане на маркуча на картерните газове.
Ако има гняс ,провери PCV клапана. Теча от гарнитурата на капака на клапаните може да е бил по вина високо картерно налягане.Дали и някъде другаде
няма скрит теч,някой смеринг?На колянова вал и от двете страни и към ангренажа и към маховика.
Имам един приятел, който назнайва от автомобили и ако се навие да помогне, ще проверим маркуча и да преценим как е ККГ.
За картерното налягане може ли да се съди по това колко духа от капачката за маслото, когато е махната и е запален двигателя?
Аз като я купих си духаче по малко като запуша с ръка. И сега си е така.
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: 10 Авг 2019 22:23
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Toyota Corolla Verso 1.6 VVTI
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Разход на масло 4л за 10 000 км. какво да правя?
Ами не знам с какво масло трябва да е. Преди да я купя я закарахме на препоръчан майстор. Каза, че като цяло е много добре колата. Естествено я обслужихме изцяло, вкл. амортисьори, прахоуловители, водна помпа, филтри всякакви, предни спирачки и тогава ми сложиха масло Енеос 5W40. Платих 88 лв за 4 л.Corolla_E12_hs написа: ↑16 Юни 2020 22:35 Тая кола не трябва ли да върви с 5W30?
1.6vvti бензин 2005г. я карам с 5W30 и за 200 000км масло не е горила.
Смени маслото с такова каквото трябва да е и гледай да е някое или купено от Германия, че имат по-високи изисквания, или от вносител, който е сигурен. Mobil, Yacco и други имат качествени масла.
След това засечи след 2-3к км (по сегашното горене ще ти е над литър разликата , а това ще се види на щеката).
После се обаждах на сервиза да ми кажат какво масло да си купя за доливане и те ми казаха пак 5W40. тогава от передставител на Енеос си купих ето това:

и си доливам от него.
Опитах да намеря по сайтовете информация за този модел Тойота какво масло се препоръчва, но не успях и се доверих на сервиза.
Иначе ми казаха, че на 10 000 трабва да го сменя, а в сервизните описания на Тойота пише 15 000 или 1 година. Така или иначе при мен 1 година се покрива с 10 000 км.
Смятам да отида да премерят компресията и ако е ОК може би ще послушам твоя съветvfr800 написа: ↑16 Юни 2020 22:10 Не прави нищо, разхода е меко казано смешен, ако имаше проблеми с мотора щеше да харчи 4 литра на 1000 ;). Първо смени маслото и започни да следиш разхода до 5К километра. След това проследи разхода от 5К до 10К километра, ако разхода до 5К е по-малко от 1/4 от този след 5К не се занимавай с глупости просто сменяй маслото на 5К.

-
- Мнения: 179
- Регистриран на: 19 Мар 2017 22:18
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 7 пъти
Разход на масло 4л за 10 000 км. какво да правя?
Щом идва от Милано, значи ти си първия, който ѝ сменя масло
. И аз съм "за" да опиташ различни марки масла за да се ориентираш (пробвай и различен вискозитет). Моята 1.6ца 2005-та с 5W30 гореше 1/10к масло на Тойота, а на Yacco даже и по-малко (между смяната на 10к си доливах останалото в шишето). След отваряне на двигателя и сменени гарнитури, даже и по-малко все да гори (бутала и цилиндри не бяха пипани, вала беше за смяна).
В твоя случай, аз лично бих тествал масла през 5к. Така сравнително бързо ще се посъбере статистика кое масло как се държи. Ако не ти се занимава да сменяш два пъти в годината остава варианта да се отвори. Така поне ще е ясно дали и какво трябва да се прави. Но ако маслото не излиза през разните капаци, значи отива в катализатора!
Съдейки по моя с каква повреда беше и как се движеше може само с подмяна на уплътнения да се окажеш
. Тези за здрави кучета
!

В твоя случай, аз лично бих тествал масла през 5к. Така сравнително бързо ще се посъбере статистика кое масло как се държи. Ако не ти се занимава да сменяш два пъти в годината остава варианта да се отвори. Така поне ще е ясно дали и какво трябва да се прави. Но ако маслото не излиза през разните капаци, значи отива в катализатора!
Съдейки по моя с каква повреда беше и как се движеше може само с подмяна на уплътнения да се окажеш


Corolla 2005 1.6 VVTi 3zz-fe | hatch, SOL
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid
-
- Мнения: 402
- Регистриран на: 17 Юни 2015 21:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
Разход на масло 4л за 10 000 км. какво да правя?
Това с Италия и маслото си е така, поддръжката там (а и в Испания) е доста ниска, заради скъпите сервизи. Та, нищо чудно и масло да сменяно през 50 000км
Иначе съм ползвал Yacco 2-3 пъти и съм много доволен, сега съм с Мобил 1(произведено Люксембург) и пак съм доволен. Все 5W30.
Твоят мотор 1.6 VVTi 3ZZ-FE ли се води?


Иначе съм ползвал Yacco 2-3 пъти и съм много доволен, сега съм с Мобил 1(произведено Люксембург) и пак съм доволен. Все 5W30.
Твоят мотор 1.6 VVTi 3ZZ-FE ли се води?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта