Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувай отговор
dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от dracunculus » 05 Юни 2020 15:16

URB, това го знам. Просто за мен не е критерии, пък ако ще и да ме анатемосаш. Карам нов бензинов двигател с работещ катализатор, не трови кой знае колко, влиза във всички еко-норми, че да нямам проблеми в Германия, данъкът ми е достатъчно нисък. Това е важното. Ако искам екологична кола ще взема хибрид, но пак няма да е на газ (поне на хартия е екологична, разходът ѝ е достатъчно нисък, това съм го тествал с различни хибриди на Тойота/Лексус). Моите доводи ПРОТИВ съм си ги изложил, но не е необходимо някой да се води по тях. Както все казвам, не е добре като почнем да се надлъгваме за и против. Поздрави cool.gif
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
max-2
Мнения: 1777
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от max-2 » 06 Юни 2020 08:52

Старите бутилки бяха от по-дебел материал, а новите са все по-тънки и леки, така че модерното им е само ниското тегло. Но евросондата е по-сигурна, защото има защита от свръхналягане и при над 30 бара изпуска газ в атмосферата, а при скъсване на тръба има инерционен клапан, който прекъсва подаването на газ. Също така има и ел. клапан, който пуска горивото само при подаден контакт и работещ двигател, ако е свързан правилно.
Carina E 4AFE LB 1992

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от dracunculus » 06 Юни 2020 09:30

За мен проблемът е точно този...по-сигурни са , ако са свързани правилно, безпроблемни са , ако са настроени правилно и т.н. Просто това си е втора горивна система, която си иска правилните грижи, за които лично аз нямам време (естеството на ежедневието ми е такова). Другото, което е, че се намират в багажника, т.е. при сериозен удар отзад са си по-уязвими отколкото бенз. резервоар, който на повечето коли е под седалката. В Германия е за съжаление ежедневие някой да не види задръстването и да се нацепи с над 150 в някого (както при инцидента с Милен Цветков!). Е, в такъв случай наистина не искам да имам газ в багажника , пък ако ще и да е сигурна системата, просто бутилката е невъзможно да не пострада, пък дали би гръмнала, не знам....никой не знае. Просто си е допълнително количество запалим агент. И пак по темата ще спомена- ако някой е склонен да приеме тези неща, които преди няколко поста описах и не може ИЛИ не иска да си позволи да кара на по-скъпо гориво, то един модерен газов инжекцион си е добра алтернатива. Просто всеки сам трябва да си постави въпроса и да си отговори. Аз за себе си много отдавна взех решението и съм си доволен от него :thumbsup:
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
urb
Мнения: 563
Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
Местоположение: Стара Загора
Получена  благодарност: 2 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от urb » 06 Юни 2020 10:52

Добре, за теб разбрахме. Всеки път го повтаряш. Не сме те забравили. И аз имам автомобил само на бензин. Гори повече от твоя и си ги карам. Но предимствата на газта са големи. И това не го пиша на теб. Отделно на стара кола, която позволява газ и се кара доста е доста икономически обосновано поставянето на ГИ. В България, доколкото се вижда ти не живееш тук , газта е много по евтина от бензина и е достъпна навсякъде. Аз с Королата не посещавам подземни паркинги - а не ми е нужно. Багажника и е малък така или иначе. А сега за това някой наркоман да те нацели с 150. Много са ти манипулативни доводите и не е ясно дали без газ пак някой има шанс да оцелее.
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от dracunculus » 06 Юни 2020 10:58

Да, УРБ, разбрах и аз, споменавам винаги "за мен", за да не излезе еднолично излагане на фактите само в посока "против", както други колеги съм виждал да излагат само факти "за". А, че на стара кола е чисто икономически погледнато изгодно е неуспоримо! Както и да го смяташ.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
Ruderford
Мнения: 57
Регистриран на: 12 Яну 2019 10:36
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis 2007г./1.8/129k.s.
Благодарил/а: 2 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от Ruderford » 06 Юни 2020 19:04

Здравейте. И аз да кажа нещо несъществено.... ermm.gif ...от поне година следя темата и винаги се почва с... "няма никъде еднозначна информация за това, дали газифицирането вреди или не на двигателя" и най-много двама, трима колеги да кажат нещо "съществено" и веднага след това, темата се размива в някакви дребнави заяжданки от типа на, "аз разбирам повече" и за разни страхове от взривове, поджемни гаражи, трябвало да се зарежда на всеки изминати 300км.(довод за неудобство angel.gif ) и всякакви други такива щуротии, да не ги изброявам всичките, но и нищо конкректно по темата и един поне да каже... "Да, аз си сложих ГИ и ми се случи това и това". Едно голямо браво на колегата beefeater, как е описал всичко подробно, но още веднага след това, се почват едни сметки, едни "мерки и теглилки", пак едни умувания и чудеса. Разбирам, някой ако не му пука за колата и не го бърка да кара някакъв таралясник, който постоянно е нещо в ремонт, но за него е ОК, няма проблем, да си кара, но поне да Не казва, че всичко е наред, за да не заблуждава аудиторията...пълниш си газчита и си караш :whistle: . Аз съм карал 11 години автомобил на газ, като се има предвид, че беше както се казва "от стария материал" , мотора беше със сериозен ресурс и подлежеше на ремонт( до който не съм стигал) и ето казвам и се подписвам с две ръце: Нямал съм проблеми с двигателя и с ГИ за изминатите от мен 100 000км, но пак не беше всичко перфектно, след 5-6 години( това вече може би е било от някоя настройка на компютъра, на която така и не отидох да проверя за какво става на въпрос), при първо палене за деня, само за първото и за никое друго, дори и на на вече изстинал мотор, след като запали на бензин, след около минута, ДВГ започваше да се чуди дали да угасне или да остане запален и това в продължение пак на около минута...следва изфорсирване на мотора(самичък без човешка намеса) и всичко си идваше на мястото. ....това ми бяха единствените проблеми с ГИ и с двигателя. Та, да не се отплесвам и аз...но това беше за стар автомобил и двигател на 300 000км. , тук въпроса е какво точно се случва с тези нови и крехки Тойотски двигатели. Да, на газ винаги е по-евтино, НО НА КАКВА ЦЕНА, дали ще скапеш новия си двигател или Не....предполагам това всъщност е идеята на тази тема. Дори и по 6000км. да изминаваш на година с икономията от гориво ще си платиш годишните разходи за винетки, ГО, гражданска и т.н. но това е при положение, че не се расъждава от типа..."трябва да се избие цената на ГИ". Ако си го заложил като разход в инвестицията при покупка на автомобил, не е допълнителен разход(Мое мнение). Но какво по дяволите се случва с двигателя blush.gif ... ето на това никой не даде конкретно мненение и описание с лични проблеми, разходи, ремонти и преживявания. Затова още веднъж адмирации за колегата beefeater... :thumbsup: :cheers: .Извинявам се ако съм засегнал някой, но такава е историята на тема... unsure.gif

Аватар
urb
Мнения: 563
Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
Местоположение: Стара Загора
Получена  благодарност: 2 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от urb » 06 Юни 2020 19:21

Прочети темата и ще видиш че съм написал колко километра съм минал и все още проблеми нямам от газта. Хайде без генерализации.
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от dracunculus » 06 Юни 2020 19:26

Ами, колега Ruderford, какво конкретно по темата? Никой не може да сравни паралелно двигателя си на газ за изминати х километра с еди си какви усложнения от газта и теоретично същия двигател за тези х километра БЕЗ газ.....дали би ги имал тези усложнения. А биха ли се случили/не се случили при друг? Един Господ знае. Това е. Дали един дефект ще се случи или не.. зависи от много фактори, според мен. За това всеки изказва доводи "за" и "против". И всеки, който чете темата сам си решава. И според мен е напълно нормално да се споменава и факторът "не мога да зареждам на всеки 300км"- споменато от мен и май от Слоу някъде (ако не се лъжа). Ами карам по 142 км аутобан на ден и би означавало да зареждам на всеки 2 дни, което при структурата ми на ежедневие не го желая! На работа няма да имам право да паркирам в подземния гараж- абсурд за мен! Все пак всичко това е част от дискусията и човек трябва И на тези неща да обърне внимание, взимайки решение дали да сложи АГУ. И това са фактори, които не виждам нищо лошо от това да се споменат. Може би пък биха били важни за някого.
Последно промяна от dracunculus на 06 Юни 2020 20:06, променено общо 3 пъти.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
urb
Мнения: 563
Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
Местоположение: Стара Загора
Получена  благодарност: 2 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от urb » 06 Юни 2020 19:27

На работа нямам подземен гараж и обикновенно не карам повече от 200 км без да спра.
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от mapamop » 06 Юни 2020 23:34

След всичките тези изписани страници не си отговорих въпроса:
Има ли или имало ли е модел/двигател на Тойота/Лексус със фабрична газ? Фабрична имам предвид да излиза "обгазен" от поточната линия във фабриката. Не говорим за "оторизирана промяна на горивото или монтаж от локалният дилър" с каквото намери за добре (и в съседният град, да е друго това "добре").
Това което знам е:
Опелите имат CNG и LPG версии на Zafira, Mokka, Astra.
Лятото по автокъщите гледах един Нисан, по спомен Note/Cube който си беше фабрично на газ - с лепенките по калниците и на задният капак bi-fuel/eco fuel и т.н.
Renault продават Clio LPG днес.
Списъкът вероятно може още да набъбне...
Значи горните могат да се "обгазят" и го позволяват по проект, легално. Не споря и не се заяждам колко сполучлива е инплементацията на газовата горивна система. Въпросът е че я има от "фабриката".
Не мога да си представя инженерите на Тойота "да са по-загубени, и да не могат да подкарат един двигател на газ"? Освен ако имат сериозна причина за съмнения, че ще изкарат без проблеми гаранцията от 3/5/6 години?
Звучи ми нелогично да пропуснат още една точка за накланяне на продажбите към Тойота.

И да повторя - не се заяждам с "газаджиите". Не се опитвам да наклоня талпата на никъде!
За себе си знам, че с този годишен пробег и текущият разход, няма да ми промени сериозно сметката ако карам и само на бензин. Ценово мога да си го позволя засега.
Другите притеснения, от сорта на често зареждане, невлизането на подземни паркинги и пожарната безопасност го оставям на втора линия, без изобщо да навлизам в тази тема по ред лични причини.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
urb
Мнения: 563
Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
Местоположение: Стара Загора
Получена  благодарност: 2 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от urb » 07 Юни 2020 09:28

Както Тойота не правят електрически коли, така не правят и на CNG, LPG. Сега обмисляли да правят за Индия.
Иначе от LPG и CNG колите си забравил VAG. FIAТ Също имат. SUBARU и т.н. SKODA, VW и SEAT имат модели напълно фабрични на тези горива. Аз мислех за Шкода или Голф на метан, но се отказах защото двигателя (1.5 TFSI) е фабрично дефорсиран с 30 коня и това ме отказа. Все пак искам и динамика. Отделно са намалели с цел олекотяване резервоарите от 50 на 11 литра. А и не на последно място са с 5500 лева средно по-скъпи, което за пробег средно от 15 000 км. се избива чак след 6-7 години. При мен е неприемливо - след толкова години ще я продам. Иначе за служебни коли са си екстра.Или за някой с голям пробег. Друго лошо нещо е оригиналните редуктори, които струват по 2000 лева, а редуктор иначе е 200 лева. И след гаранция се почва с изненадите. Затова е по-добре уредбата да не е фабрична. Лично мое мнение е това.
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от Hursa » 07 Юни 2020 10:41

Тойота има разработка на нещо по-добро – „газов” двигател (за хибрид). Което е по-добро и от „фабрично” монтирана газова уредба. Но за съжаление само за вътрешния си пазар. Подобни двигатели имат и корейците (на LPG), но също – за вътрешния пазар. Подобни двигатели разработваха и хонда с опел (на CNG).
(След като такава пренаселена страна, като Япония. Икономически толкова по-добре от страните в Европа, с такива парични запаси. За градски автомобили. За такситата в столицата си разработва „газови” автомобили, а не разглежда „електическите”, като конкурентен вариант – може да се прецени, колко са перспективни последните, като алтернатива на ДВГ.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от dracunculus » 07 Юни 2020 10:59

Чистите електрички са екологична алтернатива на ДВГ само в очите на слепите овце от презадоволеното западноевропейско общество, които повтарят безмозъчно това, което им се повтаря по платените медии тук. И разбира се в очите на автомобилните магнати, които потриват ръчички как в близко бъдеще ще шитнат една нова задвижваща концепция на масовия потребител и ще касират поредните милиарди Евро. Нищо повече. Не и към момента и в близките години, в които се очертава огромна криза с източниците на ток и цената му, поне в Германия, където искат от догодина да спрат и последните АЕЦ-и. Е, продължават да пускат в употреба ТЕЦ-ове ....все пак трябва по "еко-съобразен" начин да се прави ток, че да се захранва всичко, вкл. и екологичните електро-коли. Това е обективното положение. Пък всеки да си го интерпретира както иска. Електроколите са екологични до толкова, че да не ти миришат директно на теб от ауспуха. Въпреки, че Авенсисът и Королата ми миришат също толкова малко.....Пък ако в близките 50 години успеят да произвеждат ток по наистина екологичен начин, то тогава и електромобилитетът ще е наистина чист.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от mapamop » 07 Юни 2020 12:09

Въпроса ми беше с доста по-простоват смисъл. Много дълбоко закопахте в темата.
Смисълът беше, дали конструктивно Тойота са взели мерки, някой конкретен или конкретни двигатели да вървят на газ и да си струва масовото му производство (според Тойота, не според потребителя). Другото е ясно - теоретично си купувам фабрично газирания модел, или същият двигател и го газирам. И съм сигурен че ще извади приличен ресурс. При това един вид гарантирано от производителят.
Всичко друго е в графата експерименти, потребителски опит, късмет с бройката на двигателят и куп други зависимости.
И пак да кажа - не искам да навлизам в темата дълбоко може ли или не може да се слага газ на моделът X, Y , Z. Технологиите напреднаха толкова много, че отговорът почти навсякъде е "ДА". Имам приятел с обгазен дизелов бус - нещо което преди 10-12 години ми казаха, че не става.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от dracunculus » 07 Юни 2020 12:32

Виж, urb, хайде да не се нападаме лично. Всички постове са ми били по темата, без последния. Съжалявам, че моята гледна точка е различна от твоята. Нека запазим добрия тон! :thumbsup:
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост