
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
С тези преходи му разказваш играта на тоя дизел. Или си смени стила или колата, иначе все проблеми 




D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Малко помощ и информация за ДПФ. Тойота РАВ 4.-2.2 Д-КАТ. На диагностика дава ,че ДПФ е запушен на 30%. Колата започва регенерация и като че ли не може да я завърши. Държи високи обороти на празен ход след като позагрее малко. На 5-6 км започва пушилка отзад изчиства и след още толкова пак. Така беше и на извънградско при около 3000 3200 оборота, но през доста по голям интервал.Смених сензора за диф.налягане с работещ,чистих тръбичките към датчиците,нищо не се промени. Въпрос: Възможно ли е да подържа високите обороти на празен ход ,защото дюзите пускат по-голямо количество гориво? Кога работи петата дюза ,след като почне регенерацията ли? Какво може да пречи да завърши регенерацията? Какво е мнението за премахване на ДПФ механично и софтуерно и ще приключат ли проблемите с регенерацията.При премахнат ДПФ ще има ли проблем с КАТ?
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 21 Дек 2017 14:38
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV 4 2.2 D-CAT 2007
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Здравей колега, можеш ли да обясниш как разбра, че ДПФ е запушен на 30% от диагностиката? Защото тези дни бях на диагностика и това което ми показаха е само разликата в диференциалното налягане на сензорите преди и след ДПФ-а.
За високите обороти съм забелязал, че винаги когато е студено навън първоначално са високи. И в зависимост от това колко е студено толкова по-дълго ги поддържа високи. След което се нормализират. Според мен това е нормално.
Мисля, че петата дюза се включва само при регенерация.
Аз си обяснявам регенерацията така, когато разликата в налягането преди и след ДПФ-а надвиши някакви граници се включва петата дюза. Тя започва да впръсква гориво което с помощта на много горещите газове изпичат ДПФ-а. И нещата които го запушват се изхвърлят. Като това би трябвало да се случва когато двигателят е позагрял.
За другите въпроси не знам.
Само да допълня,че от коли разбирам доста малко.
За високите обороти съм забелязал, че винаги когато е студено навън първоначално са високи. И в зависимост от това колко е студено толкова по-дълго ги поддържа високи. След което се нормализират. Според мен това е нормално.
Мисля, че петата дюза се включва само при регенерация.
Аз си обяснявам регенерацията така, когато разликата в налягането преди и след ДПФ-а надвиши някакви граници се включва петата дюза. Тя започва да впръсква гориво което с помощта на много горещите газове изпичат ДПФ-а. И нещата които го запушват се изхвърлят. Като това би трябвало да се случва когато двигателят е позагрял.
За другите въпроси не знам.
Само да допълня,че от коли разбирам доста малко.

- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
На моят дизелак регенерацията започваше при запушвае 82%, и след регенерация слизаше на 6-7%...
А при нормална извънградска употреба нормалното му състояние бе около 30-35%... Т.е. ако е бил по-запушен - стойността слизаше на около толкова... Ако е по-малко - се покачваше до тази стойност.
Мнението ми за премахване на ДПФ - негативно разбира се.
Просто съм на принципа, че ако не мога да поддържам техниката в изправност - значи не съм избрал правилната техника за моето финансово състояние

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Теодор RAV 4
- Мнения: 5
- Регистриран на: 03 Дек 2019 20:34
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota RAV 4
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Здравейте,
Някой знае ли, къде (в София) могат да ми изключат софтуерно 5-та дюза за ДПФ-а?
Питам, защото имам колата от скоро и се оказа, че ДПФ-а е откраднат, а от Toyota ме посъветваха да направя това, но те не могат да я изолират.
Благодаря предварително!
Поздрави,
Някой знае ли, къде (в София) могат да ми изключат софтуерно 5-та дюза за ДПФ-а?
Питам, защото имам колата от скоро и се оказа, че ДПФ-а е откраднат, а от Toyota ме посъветваха да направя това, но те не могат да я изолират.
Благодаря предварително!
Поздрави,
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Коя година е РАВ-а?
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
- Теодор RAV 4
- Мнения: 5
- Регистриран на: 03 Дек 2019 20:34
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota RAV 4
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
На тази кола няма как да бъде откраднат ДПФ-а, ами просто е премахнат без да е изключена 5-та дюза и оправен софтуера.Теодор RAV 4 написа: ↑12 Мар 2020 15:02 Някой знае ли, къде (в София) могат да ми изключат софтуерно 5-та дюза за ДПФ-а?
За да оправят това, се обади на този телефон - 0887301800
Момчетата са добри специалисти.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Здравейте,
Някой знае ли какви трябва да са нормалните стойности на диференциално налягане на DPF при дизеловите двигатели на Тойота?
Някой знае ли какви трябва да са нормалните стойности на диференциално налягане на DPF при дизеловите двигатели на Тойота?
-
- Мнения: 98
- Регистриран на: 03 Май 2017 20:24
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 2 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
При 3000 оборота на място, стойността на диференциалното налягане измерено в kPa не трябва да надвишава стойността на MAF (g/sec) умножено по 0,31
Над тази стойност записва грешка DTC P2002
Toyota Avensis D4D 2.0 126hp
Nissan Primera P10 1.6i 102hp
Nissan Primera P10 1.6i 102hp
- Теодор RAV 4
- Мнения: 5
- Регистриран на: 03 Дек 2019 20:34
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota RAV 4
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Благодаря!Kiki написа: ↑13 Мар 2020 19:37На тази кола няма как да бъде откраднат ДПФ-а, ами просто е премахнат без да е изключена 5-та дюза и оправен софтуера.Теодор RAV 4 написа: ↑12 Мар 2020 15:02 Някой знае ли, къде (в София) могат да ми изключат софтуерно 5-та дюза за ДПФ-а?
За да оправят това, се обади на този телефон - 0887301800
Момчетата са добри специалисти.
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 04 Юни 2019 15:15
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Rav 4 D-Cat 2006
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Здравейте,
Да споделя и аз малко опит/премеждия/решения/мнения.
Февруари 2019 закупих Toyota Rav4 D-CAT 2006 2.2 177k.c. / километри над 200к
Преди да я закупя тестово каране, пали от раз, стегната, всичко наред.
Отново преди закупуване диагностика/преглед/оглед на всичко в Toyota Варна Карком. Не съм доволен от тях за 60 лева получих един лист с написани на ръка общи препоръки, нищо не се споменава за дюзи. За справка 2013 съм правил същото в Шкода до комина, изключително подробен анализ с обяснение и прикачени документи.
След закупуване, установих следния проблем. Паля, тръгвам, колата загрява и от ауспуха излиза бял пушек /регенерация или опит аз такава/, придружен с миризма в купето /не силна, но осезаема/, неудобство от другите участници в движението. Белият дим не беше постоянен, т.е. не се случваше при всяко каране. Пробвах с няколко карания по магистрала, високи обороти примерно до Шумен и обратно, по магистралата всичко наред и когато вляза в града започва. Само да спомена че имам навика да зареждам от бенита по-скъпия им дизел или дизел с добавка бардал. Нямаше ефект.
След закупуване се оказа че има и проблем с дюзите, не всички работят както трябва /прикачам файл, интересно ми е вашето мнение за стонойстите им/. Смених ги и 4-те /да по 1к всяка
/ + пълно обслужване масла/филтри, EGR беше ок. Надявах се след смяна на дюзите и сервизиране да спре пушенето, не спря. Лятото понамаля, но пак го имаше и на дълъг път пак, извън града не е толкова неудобно. Колата почти не се кара в града.
Декември 2019 пробвах и водордно почистване на двигател над затвора Bosch Car Service, най-безсмисленото нещо, за което съм давал пари. Направиха и диагностика, като някакъв датчик/диференциално налягане?/ за изходните газове, даваше отрицателни стойности, но не се наеха с решаване на проблема. При плащане на касата и даване на номера на колата, касиерката ми казва "Ами тя тази кола е била при нас, януари 2019 за същата процедура." т.е. си го е имала проблема и преди.
Пушенето зачести. Направих диагностика в движение, с един майстор бивш служител на тойота, това което ми каза че всичко си има живот и най-вероятно ДПФ-а си е заминал. Колата се опитва да направи регенерация, но не успява. И той като мен не е привърженик на софтуерно и хардуерно премахване на ДПФ-а, но стигнахме до извода, че може би премахване е по-добрият вариант от проба грешка /смяна датчик, 5-та дюза сълзене, смяна с нов ДПФ/.
Свързах се с https://vrperformance.net/, те са в Русе аз в Варна. Казаха че нямат човек/сервиз в Варна и ме свързаха с едно момче в Добрич, Миро, не мога да им намеря сайт, на улица калиакра, имаше доста машини 4х4, имам му телефона. Оставих колата, на следващия ден я взех, не се сещам колко струваше цялата процедура, ама изкупиха и филтъра мисля беше нещо около 200-300лв. Тръгнах си от добрич и тъкмо влизам във Варна, момчето ми звъни, че момчетата от Русе открили някакъв проблем в кода и хаде наобратно да ъпдейтне, хареса ми това че бяхме приключили, а се обади да си довърши работата.
След премахването няма пушене, не намирам разлика в пъргавостта на колата. Разходът по борд беше над 9, сега е около 8, литър на долу. Турбото сякаш е по шумно, мисля че е нормално.
Наскоро имах проблем с турбината/турбото. В един момент започна да се губи, натискаш педала за газта и някак със закъсненние тръгва рязко, при едно ходене до Пловдив изцяло изчезна. Последва сваляне почистване в Унитех в Техническия и се оправи.
Зимата/пролетта имах проблем с паленето, замисля се преди да запали и понякога не успява от раз, в момента няма такъв проблем, следователно го отдавам на акумулатор, защото е на 3+години.
По-здрави коли.
Да споделя и аз малко опит/премеждия/решения/мнения.
Февруари 2019 закупих Toyota Rav4 D-CAT 2006 2.2 177k.c. / километри над 200к
Преди да я закупя тестово каране, пали от раз, стегната, всичко наред.
Отново преди закупуване диагностика/преглед/оглед на всичко в Toyota Варна Карком. Не съм доволен от тях за 60 лева получих един лист с написани на ръка общи препоръки, нищо не се споменава за дюзи. За справка 2013 съм правил същото в Шкода до комина, изключително подробен анализ с обяснение и прикачени документи.
След закупуване, установих следния проблем. Паля, тръгвам, колата загрява и от ауспуха излиза бял пушек /регенерация или опит аз такава/, придружен с миризма в купето /не силна, но осезаема/, неудобство от другите участници в движението. Белият дим не беше постоянен, т.е. не се случваше при всяко каране. Пробвах с няколко карания по магистрала, високи обороти примерно до Шумен и обратно, по магистралата всичко наред и когато вляза в града започва. Само да спомена че имам навика да зареждам от бенита по-скъпия им дизел или дизел с добавка бардал. Нямаше ефект.
След закупуване се оказа че има и проблем с дюзите, не всички работят както трябва /прикачам файл, интересно ми е вашето мнение за стонойстите им/. Смених ги и 4-те /да по 1к всяка

Декември 2019 пробвах и водордно почистване на двигател над затвора Bosch Car Service, най-безсмисленото нещо, за което съм давал пари. Направиха и диагностика, като някакъв датчик/диференциално налягане?/ за изходните газове, даваше отрицателни стойности, но не се наеха с решаване на проблема. При плащане на касата и даване на номера на колата, касиерката ми казва "Ами тя тази кола е била при нас, януари 2019 за същата процедура." т.е. си го е имала проблема и преди.
Пушенето зачести. Направих диагностика в движение, с един майстор бивш служител на тойота, това което ми каза че всичко си има живот и най-вероятно ДПФ-а си е заминал. Колата се опитва да направи регенерация, но не успява. И той като мен не е привърженик на софтуерно и хардуерно премахване на ДПФ-а, но стигнахме до извода, че може би премахване е по-добрият вариант от проба грешка /смяна датчик, 5-та дюза сълзене, смяна с нов ДПФ/.
Свързах се с https://vrperformance.net/, те са в Русе аз в Варна. Казаха че нямат човек/сервиз в Варна и ме свързаха с едно момче в Добрич, Миро, не мога да им намеря сайт, на улица калиакра, имаше доста машини 4х4, имам му телефона. Оставих колата, на следващия ден я взех, не се сещам колко струваше цялата процедура, ама изкупиха и филтъра мисля беше нещо около 200-300лв. Тръгнах си от добрич и тъкмо влизам във Варна, момчето ми звъни, че момчетата от Русе открили някакъв проблем в кода и хаде наобратно да ъпдейтне, хареса ми това че бяхме приключили, а се обади да си довърши работата.
След премахването няма пушене, не намирам разлика в пъргавостта на колата. Разходът по борд беше над 9, сега е около 8, литър на долу. Турбото сякаш е по шумно, мисля че е нормално.
Наскоро имах проблем с турбината/турбото. В един момент започна да се губи, натискаш педала за газта и някак със закъсненние тръгва рязко, при едно ходене до Пловдив изцяло изчезна. Последва сваляне почистване в Унитех в Техническия и се оправи.
Зимата/пролетта имах проблем с паленето, замисля се преди да запали и понякога не успява от раз, в момента няма такъв проблем, следователно го отдавам на акумулатор, защото е на 3+години.
По-здрави коли.

- Прикачени файлове
-
- IMG_20200720_060125.jpg (1.67 MiB) Преглеждано 6735 пъти
-
- IMG_20200720_060144.jpg (1.75 MiB) Преглеждано 6735 пъти
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Така става като тормозят дизелови коли за градско каране... Друг въпрос е как Тойота се дънят с филтъра и дюзата му
С пожелания за липса на повече приключения

С пожелания за липса на повече приключения




D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
По време на движение загуба на мощност със тойота версо съм 2.2 декат моля за съвети или някой със същия проблем
Колата работи пали но по време на движение много бавно тръгва да набира
Колата работи пали но по време на движение много бавно тръгва да набира
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта