Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувай отговор
van
Мнения: 107
Регистриран на: 07 Ное 2017 08:51
Местоположение: Варна

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от van » 19 Ное 2019 13:57

nicktodorov написа: 18 Ное 2019 22:33 Добре де, наистина не мога да си обясня и разбера тогава тази система.
Съдейки по собствения си опит, иска се време да се свикне с хибрида и да се възползваш от силните му страни за постигане на нисък разход. BOz е описал няколко мнения назад една от техниките.
Давам пример от днес: 5.8 км 4.7/100. Понеже пътя по който минавам има наклон разхода в едната посока разхода е по-нисък.
По обратния маршрут 6.7/100.
IMG_3752.jpg
IMG_3752.jpg (23.83 KiB) Преглеждано 2947 пъти
Изображение

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 19 Ное 2019 15:18

Тези нови хибриди имат ли цифрово изразяване на моментния разход?
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

van
Мнения: 107
Регистриран на: 07 Ное 2017 08:51
Местоположение: Варна

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от van » 20 Ное 2019 11:04

Моментния разход няма промяна спрямо предишните поколения (скала от 0 до 15 л/100). Единствено според мен е доста неудобно да го следиш ако те интересува. Ето как изглежда.
332033B8-C160-4028-9055-AC2328452233.jpeg
332033B8-C160-4028-9055-AC2328452233.jpeg (78.38 KiB) Преглеждано 2881 пъти
Изображение

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 20 Ное 2019 15:18

van написа: 19 Ное 2019 13:57 Давам пример от днес: 5.8 км 4.7/100. Понеже пътя по който минавам има наклон разхода в едната посока разхода е по-нисък.
По обратния маршрут 6.7/100.
Но това е нормално за всеки автомобил - хибриден, бензинов, дизелов. smile.gif
При хибрида евентуално при изкачване може да се използва част от енергията регенерирана при предходен спуск. (Но по значителни количества при продължителен спуск могат да се регенерират при плъгин хибридите и "електричките".)
Батерията на королата с двулитровия двигател - с по-голям капацитет ли е? Колко по-голям, по сравнение с хибридната корола с по-малкия двигател?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от nicktodorov » 20 Ное 2019 15:44

Мисля че беше нещо като 3.6 срещу 6.5 Ан.

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 20 Ное 2019 15:53

Би трябвало тогава да е по обемна. Има ли разлика в местата където са инсталирани?
Приблизително какъв пробег, само на ел енергия - постига.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

van
Мнения: 107
Регистриран на: 07 Ное 2017 08:51
Местоположение: Варна

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от van » 20 Ное 2019 16:27

1.8 HSD
Hybrid vehicle battery: Type Lithium-ion
Hybrid vehicle battery: Number of modules 56
Hybrid vehicle battery: Capacity Ah (hr) 3.6 Ah

2.0 HSD
Hybrid vehicle battery: Type Nickel-metal Hydride
Hybrid vehicle battery: Number of modules 180
Hybrid vehicle battery: Capacity Ah (hr) 6.5 Ah
IMG_C87BD1C739F1-1.jpeg
IMG_C87BD1C739F1-1.jpeg (160.94 KiB) Преглеждано 2831 пъти
Изображение

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от nicktodorov » 20 Ное 2019 16:55

Hursa написа: 20 Ное 2019 15:53 ...Приблизително какъв пробег, само на ел енергия - постига.
Редовно минавам последните точно 2 километра до нас само на ток. Разбира се, ако се старая да не ускорявам рязко за да не запали двигателя. И е напълно равно.
Обаче точно преди тези 2 километра имам едно спускане с висока скорост, където мога да кача 1-2 черти от батерията и за прибирането ми до вкъщи ги изразходвам пак, евентуално + още 1.
Не съм тествал от пълна догоре батерия само на ток колко ще мине.
По тази логика излиза, че би трябвало да мога да мина доста добро количество километри, ако имаше как в реалния живот да се кара толкова плавно и мудно и батерията ми е пълна догоре...

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 20 Ное 2019 18:06

Зависи силно от шофирането. Но така както сте го дали - приблизително "стандартния" ел пробег от батерия на приус и аурис.
van написа: 20 Ное 2019 16:27 1.8 HSD
Hybrid vehicle battery: Type Lithium-ion
Hybrid vehicle battery: Number of modules 56
Hybrid vehicle battery: Capacity Ah (hr) 3.6 Ah

2.0 HSD
Hybrid vehicle battery: Type Nickel-metal Hydride
Hybrid vehicle battery: Number of modules 180
Hybrid vehicle battery: Capacity Ah (hr) 6.5 Ah
Не противоречи ли на даденото в таблицата.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 20 Ное 2019 18:33

На теория хечбека и комбито с 1.8 двигател са с Ли-йон. Седана е с 28 модулна метал-хидридна батерия. Всички с 2.0 двигател са с 30 модулни матал-хидридни батерии.
Нямам идея защо при положение, че седана е само с 1.8 ДВГ, защо той е изключение от хечбека и комбито и не използва и той литиева батерия.
Литиевата батерия е по-малка на хартия като капацитет, но има на практика същия полезен капацитет, защото границите на използваем минимум и максимум е по-широк.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

van
Мнения: 107
Регистриран на: 07 Ное 2017 08:51
Местоположение: Варна

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от van » 20 Ное 2019 18:41

Сравнението в таблицата е между NiMH батерии.
Hursa написа: 20 Ное 2019 18:06 Не противоречи ли на даденото в таблицата.
Сравнението в таблицата е на NiMH батерии. Доколкото съм чел хибридната система използва около 40% от капацитета на NiMH батерията. Показанията на Hybrid Assistance че заряда се "движи" в порядъка от 40% до 80%. При литиево-йонните предполагам е по-различно, но в крайна сметка сигурно използваемия капацитет е същия/подобен на NiMH.
Изображение

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 20 Ное 2019 19:02

Благодаря!
BOz написа: 20 Ное 2019 18:33 На теория хечбека и комбито с 1.8 двигател са с Ли-йон. Седана е с 28 модулна метал-хидридна батерия. Всички с 2.0 двигател са с 30 модулни матал-хидридни батерии.
А дават ли теглото им?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

centil
Мнения: 934
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 18 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от centil » 20 Ное 2019 19:58

BOz написа: 19 Ное 2019 15:18 Тези нови хибриди имат ли цифрово изразяване на моментния разход?
Yaris-а има такава възможност. На малкия дисплей под стрелката за показване на скоростта.
Изображение
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от nicktodorov » 08 Дек 2019 18:03

Днес постигнах абсолютен рекорд - 2.7 л/100.
35км трип, начало от един 900 метра хълм, имаше и малко немска магистрала.
За пръв път видях и батерията пълна догоре. На два пъти дори успя да я напълни.
9D1959DB-57B6-4F39-B803-42D919107AE8.jpeg
9D1959DB-57B6-4F39-B803-42D919107AE8.jpeg (14.74 KiB) Преглеждано 2480 пъти

Аватар
biro
Мнения: 2628
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 60 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от biro » 08 Дек 2019 19:41

Тъкмо си я разработил.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта