RAV4 XA20 D4D 1CD-FTV - Грешка P2226
- the_fast_r1
- Мнения: 52
- Регистриран на: 31 Дек 2018 01:47
- Местоположение: Варна
- Автомобил: RAV4 II D4D-116 HP
RAV4 XA20 D4D 1CD-FTV - Грешка P2226
Здравейте колеги. От 2 седмици имам Toyota RAV4 XA20 2.0 D4D 1CD-FTV /VIN: JTEHG20VX06072287/ .
Автомобила е на 240 000 км.
При шофиране с по високи обороти /предимно извънградско/ записва грешка P2226. Почти никаква информация няма за тази грешка във форума, както и в интернет. До колкото разбирам датчика измерващ налягането в "Intake"-а /т.н. MAP сезнор/ дава стойности различни /по високи или по ниски/ от нормалните. Прегледах вакум маркучите и не видях да има пробив в тях. Пробвах и да почистя сензора със спрей за почитване на MAF сензори, но ефект няма. Прикачвам няколко снимки от "techstream", но това е при работа на тихи обороти. Ако може някой да ме насочи дали да търся проблема в самия датчик или някъде другаде?
Благодаря.
Автомобила е на 240 000 км.
При шофиране с по високи обороти /предимно извънградско/ записва грешка P2226. Почти никаква информация няма за тази грешка във форума, както и в интернет. До колкото разбирам датчика измерващ налягането в "Intake"-а /т.н. MAP сезнор/ дава стойности различни /по високи или по ниски/ от нормалните. Прегледах вакум маркучите и не видях да има пробив в тях. Пробвах и да почистя сензора със спрей за почитване на MAF сензори, но ефект няма. Прикачвам няколко снимки от "techstream", но това е при работа на тихи обороти. Ако може някой да ме насочи дали да търся проблема в самия датчик или някъде другаде?
Благодаря.
Последно промяна от the_fast_r1 на 10 Ное 2019 21:04, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 438
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 21 пъти
- the_fast_r1
- Мнения: 52
- Регистриран на: 31 Дек 2018 01:47
- Местоположение: Варна
- Автомобил: RAV4 II D4D-116 HP
- the_fast_r1
- Мнения: 52
- Регистриран на: 31 Дек 2018 01:47
- Местоположение: Варна
- Автомобил: RAV4 II D4D-116 HP
RAV4 XA20 D4D 1CD-FTV - Грешка P2226
Колеги стигнах до VSV соленоида /клапана/ от тази схема за проверка, точка 4а - до колкото разбирам не трябва да пуска въздух да протича от Е към G, а при мен позволява. Иначе при подаване на 12в към бобинката се отваря клапана и изпуска налягане към филтърчето, както е упоменато в точка 4с
Може ли някоя да потвърди, че правилно разбирам написаното в упътването за проверка? Благодаря!
Може ли някоя да потвърди, че правилно разбирам написаното в упътването за проверка? Благодаря!
RAV4 XA20 D4D 1CD-FTV - Грешка P2226
Вярно е, като не трябва да пропуска само в указаната посока.
ECU на двигателя измерва атмосферното налягане преди и след стартиране на двигателя, като активира този клапан, а през останалото време е изключен и следи налагането във всмукателната система.
ECU на двигателя измерва атмосферното налягане преди и след стартиране на двигателя, като активира този клапан, а през останалото време е изключен и следи налагането във всмукателната система.
- Имате активна безплатна сервизна кампания за Airbag - посетете дилър незабавно.
- the_fast_r1
- Мнения: 52
- Регистриран на: 31 Дек 2018 01:47
- Местоположение: Варна
- Автомобил: RAV4 II D4D-116 HP
RAV4 XA20 D4D 1CD-FTV - Грешка P2226
Благодаря колеги, както и на колегата "мехаННика". Поръчах си нов клапан и ще пиша резултата какъв ще е след като го подменя.
За сервизната кампания за Airbag-а се информирах от важната тема във форума и вече съм си записал час при дилъра на Тойота във Варна.
За сервизната кампания за Airbag-а се информирах от важната тема във форума и вече съм си записал час при дилъра на Тойота във Варна.
- the_fast_r1
- Мнения: 52
- Регистриран на: 31 Дек 2018 01:47
- Местоположение: Варна
- Автомобил: RAV4 II D4D-116 HP
RAV4 XA20 D4D 1CD-FTV - Грешка P2226
Проблема си остава. Смених VSV соленоида /клапана/ с нов - няма промяна, смених и MAP сензора с такъв втора употреба и пак няма ефект.
От време на време се получава забиване и влизане в сервизен режим /LIMP mode/ - грешка P1251. Записва и друга грешка P0105. След 2000 оборота понякога се получава придърпване и все едно губи мощост за момент и ускорява мудно.
Дайте съвети при кой майстор във Варна да отида за качествена диагностика за да реша този проблем.
Благодаря!
От време на време се получава забиване и влизане в сервизен режим /LIMP mode/ - грешка P1251. Записва и друга грешка P0105. След 2000 оборота понякога се получава придърпване и все едно губи мощост за момент и ускорява мудно.
Дайте съвети при кой майстор във Варна да отида за качествена диагностика за да реша този проблем.
Благодаря!
- slowtraveler
- Мнения: 4957
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 157 пъти
- Получена благодарност: 148 пъти
RAV4 XA20 D4D 1CD-FTV - Грешка P2226
Да не би точно МАП да ти прави проблема - периодично да ти подава 'странни' данни и от там да срива системата (да си мисли, че пренадува турбото)....
Все пак Р0105 май е точно това - лоша връзка с МАП...
Все пак Р0105 май е точно това - лоша връзка с МАП...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- the_fast_r1
- Мнения: 52
- Регистриран на: 31 Дек 2018 01:47
- Местоположение: Варна
- Автомобил: RAV4 II D4D-116 HP
RAV4 XA20 D4D 1CD-FTV - Грешка P2226
Здр.
Според мен проблема е в дебитомер/MAF сензор или управление/замърсяване геометрията на турбината. Лопатките не се движат свободно от край до край.
Според мен проблема е в дебитомер/MAF сензор или управление/замърсяване геометрията на турбината. Лопатките не се движат свободно от край до край.
RAV4 XA20 D4D 1CD-FTV - Грешка P2226
the_fast_r1 написа: ↑22 Яну 2020 11:06 Проблема си остава. Смених VSV соленоида /клапана/ с нов - няма промяна, смених и MAP сензора с такъв втора употреба и пак няма ефект.
От време на време се получава забиване и влизане в сервизен режим /LIMP mode/ - грешка P1251. Записва и друга грешка P0105. След 2000 оборота понякога се получава придърпване и все едно губи мощост за момент и ускорява мудно.
Смени актоатора на турбото имах същия проблем ако искаш ще ти пратя чисто нов че при мен го смениха два пъти без пари ти го даам стига да ти оправи проблема,
Дайте съвети при кой майстор във Варна да отида за качествена диагностика за да реша този проблем.
Благодаря!
- the_fast_r1
- Мнения: 52
- Регистриран на: 31 Дек 2018 01:47
- Местоположение: Варна
- Автомобил: RAV4 II D4D-116 HP
RAV4 XA20 D4D 1CD-FTV - Грешка P2226
И аз имах съмнения, че може да е от геометрията, но след като развих двете болчета, които държат вакумния акуратор видях, че има движение на лопатките около 1 см, нагоре-надолу. Пробвах и клапана за регулиране на вакума на акуратора - при подаване на 12v се чува, че цъка ама малко глухо. Сега да си призная, че възможно и MAF сензора да не е ОК, защото когато купувах автомобила забелязах че пропушва доста черно. След почистване със спрей на MAF сензора се оправи това пропушване. За това си мисля, че е най-добре да се направи диагностика с живи данни при движение и от там да се съди къде е проблема. Дали е възможно ако MAF сензора отчита повече въздух от колкото реално влиза в колектора /двигателя да работи на богата смес/ и от там да излиза грешка P2226 за атмосферното налягане, но защо отчита и пренадуване и грешка в MAP-а.
RAV4 XA20 D4D 1CD-FTV - Грешка P2226
Здр.
Първо да уточним че MAP и MAF са различни сензори.Относно лоста на актуатора е важно да бъде закрепен и настроен така че да не позволява отклонение извън диапазона определен от производителя /за надува/.Когато се разкачи за проба преди това семаркира.Когато турбината се сваля за ремонт се коригира спрямо данните.
MAF сензора според мен е първиния елемент.Тръгни от него и след живи данни.
Първо да уточним че MAP и MAF са различни сензори.Относно лоста на актуатора е важно да бъде закрепен и настроен така че да не позволява отклонение извън диапазона определен от производителя /за надува/.Когато се разкачи за проба преди това семаркира.Когато турбината се сваля за ремонт се коригира спрямо данните.
MAF сензора според мен е първиния елемент.Тръгни от него и след живи данни.
- the_fast_r1
- Мнения: 52
- Регистриран на: 31 Дек 2018 01:47
- Местоположение: Варна
- Автомобил: RAV4 II D4D-116 HP
RAV4 XA20 D4D 1CD-FTV - Грешка P2226
Много добре ми е известно какво представляват MAF /т.н. дебитомер/ и MAP /датчик за налягане в колектора/ сензорите. Доста прочетох по въпроса. Самия лост на акуратора не съм го барал, а развих 2-те болчета които държат самия акуратор. Те го фиксират на точно определено място и няма как да му променя мястото, дължината на лоста и т.н. Има си контра гайка на самата ос.
Намерих интересна статия в един руски форум: https://www.drive2.ru/l/545337977241338071/
До колкото разбирам според автора на статията, хубаво е да се промие E-VRV клапана, който управлява променливата геометрия, чрез вакумния акуратор, като самия клапан се разглоби и се тества дали пуска и задържа вакум в определени посоки. Другото което е споменал, че филтъра който е завит към смукателния колектор при него е бил запушен и го е промил. Точно от него тръгва маркучето към VSV соленоида и след това към MAP сензора. В една друга статия пък пише, че макар и рядко се наблюдава нарушаване на сигнала от MAP сензора към ECU-то.
Ще помоля ако някой колега от Варна разполага с правилно работещ Techstream, да направим тестдрайв и диагностика когато има време, защото кабела който си поръчах ще излезе, че е копие и не показва всички нужни данни. При тест с живи данни не виждам показания, като "Target Booster Pressure" или "Target Common Rail Pressure"
Намерих интересна статия в един руски форум: https://www.drive2.ru/l/545337977241338071/
До колкото разбирам според автора на статията, хубаво е да се промие E-VRV клапана, който управлява променливата геометрия, чрез вакумния акуратор, като самия клапан се разглоби и се тества дали пуска и задържа вакум в определени посоки. Другото което е споменал, че филтъра който е завит към смукателния колектор при него е бил запушен и го е промил. Точно от него тръгва маркучето към VSV соленоида и след това към MAP сензора. В една друга статия пък пише, че макар и рядко се наблюдава нарушаване на сигнала от MAP сензора към ECU-то.
Ще помоля ако някой колега от Варна разполага с правилно работещ Techstream, да направим тестдрайв и диагностика когато има време, защото кабела който си поръчах ще излезе, че е копие и не показва всички нужни данни. При тест с живи данни не виждам показания, като "Target Booster Pressure" или "Target Common Rail Pressure"
- biro
- Мнения: 2656
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 74 пъти
RAV4 XA20 D4D 1CD-FTV - Грешка P2226
Трябва да добавиш тези 2 параметъра в списъка с живи данни. Долу под таблицата с данните има падащ списък, виж в коя опция ще ти добави "Target Booster Pressure" и "Target Common Rail Pressure". Например при избиране на Diesel Rough Idle, търсените от теб параметри излизат.the_fast_r1 написа: ↑23 Яну 2020 11:49 При тест с живи данни не виждам показания, като "Target Booster Pressure" или "Target Common Rail Pressure"
Можеш да избереш опция All и там ще има всички параметри, но колкото повече параметри следиш на живо толкова по-бавно ще опреснява стойностите.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта