Добавка или 100 октана

Публикувай отговор
chukich
Мнения: 603
Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
Местоположение: София
Автомобил: Rav4 XA40 / 2l petrol engine
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Добавка или 100 октана

Мнение от chukich » 31 Окт 2019 13:53

Колеги, в последната година имам чувството, че доста развалиха горивата. Колата се "задръства" и чувствително губи мощност и тяга.
След по-дълъг пробег извънградско се отпушва, но след един резервоар градско и пак започва да се чувства тромава. Чак жената го забелязва и се оплаква tooth.gif

Планирам едно 1500км пътешествие и се замислям дали определена добавка би помогнала малко да се прочисти системата или просто да заложа не бензин с добавки като Шел, ЕКо,Омв ….100 октановите. Колата си е все още нова, под 100х км ., но явно нашите горива не и се нравят.

Какво е вашето мнение?
RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Добавка или 100 октана

Мнение от BOz » 31 Окт 2019 13:57

Сипи си там 95 или каквото препоръчват и с останалите пари изведи жената на ресторант. Така ще е по-доволна от резултата. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Добавка или 100 октана

Мнение от slowtraveler » 31 Окт 2019 14:04

Чукич, нямам чувството, че са развалили горивата... Да не би проблемът да е някъде по-дълбоко - например да е карана 'лениво' известно време, защото при съвременните автомобили това автоматично 'пренарежда' параметрите и автомобилът почва да реагира по-вяло съгласно твоят стил на шофиране.. И му трябват 50-100км за да се пренастрои...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

chukich
Мнения: 603
Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
Местоположение: София
Автомобил: Rav4 XA40 / 2l petrol engine
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Добавка или 100 октана

Мнение от chukich » 31 Окт 2019 14:24

slow, да, може и това да е възможна причина, но се съмнявам. Ако се сещаш от една друга тема, бяхме ходили до Смолян и околностите на почивка. Там заредих бензин от ОМВ, който бил от Гърция и колата буквално литна. Отдавна не я бях усещал така пъргава и мощна. Преди да си тръгнем, пак заредих от същото ОМВ. Изразходих бензина и заредих от ОМВ в София. Колата мигновено си промени вървежа и стана отново тромава. За това смятам, че горивото, което ни пробутват от Лукойл съсипва или по-скоро задръства горивната система с времето. С мой приятели и колеги забелязваме явен спад в качеството на горивата от някъде пролетта на тази година.
RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD

Аватар
urb
Мнения: 563
Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
Местоположение: Стара Загора
Получена  благодарност: 2 пъти

Добавка или 100 октана

Мнение от urb » 31 Окт 2019 14:37

Има две причини. Избери си една:
1. Свикнал си с колата и вече просто не ти стига мощност.
2. Имаш проблем някакъв с колата.
Не съм забелязал спад в качество или каквото и да е с горивата. Преди имах едно Ауди с много изчанчен ГИ, което наистина се влияеше от качеството на газта. Но само то.
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Добавка или 100 октана

Мнение от slowtraveler » 31 Окт 2019 15:43

Напълно съм съгласен с urb... :thumbsup:
chukich, не че не е възможно да ти се е появил някакъв проблем, но особено на бензинка да усетиш проблем с горивото - трябва горивото да е МНООООГО калпаво, или автомобила нещо да има проблем...
Последно проблем с бензинка заради гориво съм имал преди около 28г (някъде 92-93г) - голфчето на зет ми не искаше да върви добре и гаснеше веднага след зареждането... Бензинът който извадихме от резервоара не искаше да гори като го палехме tooth.gif
След зареждане с нормален бензин - си вървеше отново както трябва без никакви модификации, чистене и т.н...
Сега отново карам бензинка, и отново не съм усещал каквато и да е деградация във вървене и т.н. (a твърдо не подбирам много много откъде ще зареждам).
Така, че съм склонен да отдавам наблюдавания от теб ефект на причините, посочени от urb... :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

dimkaraganchev
Мнения: 601
Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
Местоположение: гр. Сопот
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 7 пъти

Добавка или 100 октана

Мнение от dimkaraganchev » 31 Окт 2019 20:52

Газ не зареждам от ОМВ. Точно от една софийска имах проблеми. Не бих се учудил и ако бензина им е подобен скапан.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Добавка или 100 октана

Мнение от slowtraveler » 31 Окт 2019 21:06

ОМВ в София съм зареждал многократно на Ботевградско (и в двете посоки) - не съм имал проблеми... Също както при зареждане на много други ОМВ-та - из Варна, Берковица, Търговище, Русе и т.н.
При LPG навярно е възможно да има по-често проблеми, защото май горивото си променя съществено параметрите при промяна съотношението пропан-бутан... Съответно - дори и да е 'горима смес', на двигателя ще му трябва време да натрупа настройки и да си коригира параметрите съгласно 'новото гориво', които си му налял...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

gena_bs
Мнения: 812
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 16 пъти

Добавка или 100 октана

Мнение от gena_bs » 31 Окт 2019 22:41

С бензина е същата работа с адаптациите. Дори от една и съща верига, като сменят "сезонните" добавки и колата започва да се държи неадекватно.
Да не говорим, ако сменя веригата бензиностанции. Като се добавят и променените климатични условия и "катъщисването" на горивата и става мазало.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Добавка или 100 октана

Мнение от slowtraveler » 01 Ное 2019 08:48

gena_bs написа: 31 Окт 2019 22:41 С бензина е същата работа с адаптациите.
Така е, но стандартите явно са доста 'по-тесни'... Наистина от години не съм усещал каквато и да е разлика във вървежа след зареждане... При различни вериги.
С LPG нямам продължителен опит (максимално шофиране - 400км - т.е. две зареждания), но съм склонен да вярвам, че колегите може да имат проблем просто защото горивото е такова - по-'капризно' и за съхранение и по-трудно за проверка (а и вероятно се разслоява на различни фракции в резервоарите на газ-станциите при по-продължително съхранение - не знам)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

gena_bs
Мнения: 812
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 16 пъти

Добавка или 100 октана

Мнение от gena_bs » 01 Ное 2019 12:21

В пропан-бутана технологично също променят съотношението между двете съставки през зимен и летен сезон. Заради физическите свойства на сместта на двата газа.
Друг е въпросът какво излиза от колонката на съответната бензиностанция.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Добавка или 100 октана

Мнение от slowtraveler » 01 Ное 2019 12:45

gena_bs написа: 01 Ное 2019 12:21 В пропан-бутана технологично също променят съотношението между двете съставки през зимен и летен сезон.
И не само по сезоните - май там е доста по-широк допуска...
А за бензина - май няма зимен/летен :) Не е като дизела... А при дизела 'зимната добавка' обикновено измества компромиса в горивото от 'най-ефективно', към 'най-незамръзващо'.... Т.е. зимното гориво лятото само е 'вредно'.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

gena_bs
Мнения: 812
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 16 пъти

Добавка или 100 октана

Мнение от gena_bs » 01 Ное 2019 17:32

Дали има сезонен бензин не мога да твърдя със сигурност. Просто няма как в полеви условия да се направи анализ.
Но има китове с химикали за проверка на наличието на почистващи съставки в бензина. Онзи ден гледах руски клип как става номера.
Ползват се два реактива, като първия се капват съответния брой капки, докато цвета на горивото (100ml) стане лилаво-син. После с другия се неутрализира цвета. Колкото повече капки са нужни за неутрализацията, толкова е по-качествена добавката и чисти по-пълно горивната система. Не само инжектора, но и горивната камера.

YoKK
Мнения: 184
Регистриран на: 09 Мар 2017 06:50
Местоположение: Plovdiv

Добавка или 100 октана

Мнение от YoKK » 02 Ное 2019 07:39

Аз през лятото наливам 95, а през зимния сезон от ноември до март 100 октана не заради почистващите съставки, а за по-безпроблемно палене.

Аватар
biro
Мнения: 2628
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 60 пъти

Добавка или 100 октана

Мнение от biro » 02 Ное 2019 07:59

Каква е логиката 100 октана да пали по-безпроблемно от 95 ?
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 66 госта