Мнения за Corolla E17 /2013-2018/ - Всички двигатели и ск.кутии
Мнения за Corolla E17 /2013- /
Мнение от maestro75 » 15 Сеп 2019 21:22

maestro75
- slowtraveler
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Мнения за Corolla E17 /2013- /
Мнение от slowtraveler » 15 Сеп 2019 22:09
Ограничена е - по мощност

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 1439
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 179 пъти
- Получена благодарност: 117 пъти
Мнения за Corolla E17 /2013- /
Мнение от dracunculus » 16 Сеп 2019 21:09

Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
dracunculus
- slowtraveler
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Мнения за Corolla E17 /2013- /
Мнение от slowtraveler » 17 Сеп 2019 00:56
Максималната мощност е 'ограничена' от максималната мощност, която може да отдаде двигателя.
Виж на какви обороти ти е максималната мощност - колкото по-близо си до тези обороти, толкова по-вероятно е да достигнеш максималната скорост.
Доста от автомобилите имат 'икономична' последна предавка. При нея не можеш да достигнеш максимална скорост, защото оборотите са по-ниски и мощността - също... Докато при предавка надолу успяваш да получиш малко по-голяма мощност в даденият участък обороти...
Общо взето съпротивлението расте с квадрата на скоростта, а мощността се покачва до един момент, след който започва да спада.
Там, където се пресекат двете криви - там ти е терминалната скорост..
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 1439
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 179 пъти
- Получена благодарност: 117 пъти
Мнения за Corolla E17 /2013- /
Мнение от dracunculus » 17 Сеп 2019 08:37


Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
dracunculus
-
- Мнения: 5680
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Мнения за Corolla E17 /2013- /
Мнение от Hursa » 17 Сеп 2019 10:06
Не съм съгласенslowtraveler написа: ↑17 Сеп 2019 00:56 Общо взето съпротивлението расте с квадрата на скоростта, а мощността се покачва до един момент, след който започва да спада.
Там, където се пресекат двете криви - там ти е терминалната скорост..

(Само меХХаника да не се възмути пак поради "абстрактните разсъждения".)
Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Мнения за Corolla E17 /2013- /
Мнение от slowtraveler » 17 Сеп 2019 11:11
Принципно си прав.. Имах предвид, че нужната мощност е пропорционална на съпротивлението (т.е. грубо следва точно квадрата на скоростта).
Разполагаемата мощност също е явна според характеристиките на двигателя (и загубите в трансмисията, но там разбираемо загубите са доста малки).
В даден момент достигаш до 'пресичане' на кривите на двете мощности. Т.е. ефектът е точно такъв - в даден момент поради покачването на съпротивлението с повишение на скоростта нужната мощност за преодоляване на това съпротивление надвишава разполагаемата мощност (това, което може да отдаде ДВГ при дадените обороти), и автомобилът се 'самоограничава'...
Разбира се това не важи за ограничен тип автомобили - едните са с прекалено голяма мощност, и са ограничени по скорост с цел безопасност (при разглежданите от нас - няма такива, защото мощностите са малки

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5680
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Мнения за Corolla E17 /2013- /
Мнение от Hursa » 17 Сеп 2019 11:29
Затова, ако максималната скорост е достигната на низходящата част на графиката на момента, то при поява на наклон скоростта може само да се понижи и да продължи изкачването с по-ниска скорост.
Hursa
- BOz
- Мнения: 4544
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 206 пъти
Мнения за Corolla E17 /2013- /
Мнение от BOz » 17 Сеп 2019 11:34
И за това основно колите се делят на два вида ограничения:
1. Електронно
2. Драг
При първото попадат почти всички "големи" машини.
При второто марки като Тойота и Фиат, примерно, по обясними причини.


Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
- Мнения: 1439
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 179 пъти
- Получена благодарност: 117 пъти
Мнения за Corolla E17 /2013- /
Мнение от dracunculus » 17 Сеп 2019 11:51



Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
dracunculus
- BOz
- Мнения: 4544
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 206 пъти
Мнения за Corolla E17 /2013- /
Мнение от BOz » 17 Сеп 2019 13:10
Като искаш голям двигател в Тойота, взимаш една Тундра и си свиркаш.



Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
- Мнения: 1439
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 179 пъти
- Получена благодарност: 117 пъти
Мнения за Corolla E17 /2013- /
Мнение от dracunculus » 17 Сеп 2019 14:12
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
dracunculus
- BOz
- Мнения: 4544
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 206 пъти
Мнения за Corolla E17 /2013- /
Мнение от BOz » 17 Сеп 2019 14:14
Лично аз нямам против да ми продадат следващата кола, с 3 пъти по-малък двигател, да харчи двойно по-малко и да върви двойно повече.


Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
- Мнения: 1439
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 179 пъти
- Получена благодарност: 117 пъти
Мнения за Corolla E17 /2013- /
Мнение от dracunculus » 17 Сеп 2019 15:02
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
dracunculus
- BOz
- Мнения: 4544
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 206 пъти
Мнения за Corolla E17 /2013- /
Мнение от BOz » 17 Сеп 2019 16:31


Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 1 гост