мехаННика написа: ↑24 Авг 2019 22:29
Какво значи 'като не открият-не плащаш'? Оставяш кола с оплакване-не пали. Някой се захваща, мери, пробва, от 30 опита поред-пали. Да си самофалираш фирмата ли?
Точно така... Щом не му стига ресурса (знания, възможност за имитация на възможните причини и т.н.) - няма да успее да направи диагностика и не си е заслужил парите - не е предоставил услугата, за която е платил клиента....
И да - конкректния диагностик може да е много способен, но просто може да няма предоставени от сервиза правилните средства за диагностика или имитация на условията, при които се проявява дефекта... Както може и да е неспособен да съобрази какви условия трябва да създаде за да имитира проблема. Безусловно има доста 'гадни' дефекти - плаващи и т.н., които са трудни за диагностиране... Лесните 'дефекти' хората си ги диагностират сами - добрият диагностик си проличава точно на неприятните дефекти

Да не мислиш, че клиента няма да фалира, ако колата му прави проблем (защото едва ли би се хванал да оставя колата в сервиз без да има проблем), и ходи от сервиз в сервиз, където обаче например 'врътват ключа на топло', и тя си пали без проблем...
Преди време бях си правил експеримент... Кола поскръцваше при преминаване на неравност. Лашкания, вдигания, огледи - безрезултатни - не се проявяваше. Е да, ама единият сервиз си имаше полигон, на който освен 'черен път', на големият асфалтов плац имаше монтирани всякакви от 'нашенските' препятствия - пластмасовите топки/копчета (шахматни), пластмасови малки бабуни, големи асфалтови спящи полицаи и т.н. и т.н. - ами в единият участък се прояви дефекта и спомогна за диагностиката...
Колко от сервизите тук имат такъв полигон? Щото по-лесно за другите да имаш само мултицет и два ключа - 13 и 10, ама не всичко се диагностира с тези средства

Някъде може да имат и 'студени камери'..