Само за твое сведение, Фандъков! От 2001 до 2006 Aisin са патентовали над 10 алгоритъма за работата на тази скоростна кутия. Имам ги всичките. Порови в нета, ако ти е интересно.
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
-
- Мнения: 537
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 26 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
- mfandakov
- Мнения: 3358
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 47 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Човек ,ровя се в нета и не само в онези 5% в които ти се ровиш.
Винаги след пропагандата,идват ......танковете.
-
- Мнения: 537
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 26 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Хубаво, ама като си открил нещо защо не го споделиш. Според мен това е смисълът на форумите. Да си помагаме един на друг и да споделяме информация и опит.
А колкото до компютъра на колегата - щом иска да харчи излишни пари, никой не може да го спре.
Аз казвам че имам същия компютър и досега е изкарал с два съединителя 230000км. Преди 2 години си смених сам феродовия диск и върнах притискателния в изходно положение. От тогава съм навъртял още 32-3 хил. км.
Най-лошото е че и други колеги се обезпокоиха за компютрите на скоростните си кутии. А целта тук не е да шашкаме хората, а да им помогнем да си оправят колите без излишни разходи.
А колкото до компютъра на колегата - щом иска да харчи излишни пари, никой не може да го спре.
Аз казвам че имам същия компютър и досега е изкарал с два съединителя 230000км. Преди 2 години си смених сам феродовия диск и върнах притискателния в изходно положение. От тогава съм навъртял още 32-3 хил. км.
Най-лошото е че и други колеги се обезпокоиха за компютрите на скоростните си кутии. А целта тук не е да шашкаме хората, а да им помогнем да си оправят колите без излишни разходи.
- slowtraveler
- Мнения: 4928
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 153 пъти
- Получена благодарност: 142 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Във форума (Сервизи и магазини) има цяла ВАЖНА тема (в момента - на първо място в списъка) - просто потърсете и прочете
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: 13 Юни 2019 08:43
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla 1.4 d4d mmt, 2006
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Благодаряslowtraveler написа: ↑15 Юни 2019 09:19Във форума (Сервизи и магазини) има цяла ВАЖНА тема (в момента - на първо място в списъка) - просто потърсете и прочете
-
- Мнения: 537
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 26 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Здравейте,
Между другото. Имам и друга кола - Мерцедес. Преди време ми спря моторчето на вентилатора на радиатора. Попитах един корифей за съвет в един смачкан форум. И той ми отговори: "Намери си читав майстор на мерцове!" Както и да е! С диагностика, осцилоскоп и мултиметър се оправих. Направих един документ със снимки и измервания. Качих го на същия този форум и този капут го изтри и ме банна. Предполагам за да не му "изям хлебеца".
Това ли е смисълът на форумите?
Поздрави
Между другото. Имам и друга кола - Мерцедес. Преди време ми спря моторчето на вентилатора на радиатора. Попитах един корифей за съвет в един смачкан форум. И той ми отговори: "Намери си читав майстор на мерцове!" Както и да е! С диагностика, осцилоскоп и мултиметър се оправих. Направих един документ със снимки и измервания. Качих го на същия този форум и този капут го изтри и ме банна. Предполагам за да не му "изям хлебеца".
Това ли е смисълът на форумите?
Поздрави
- slowtraveler
- Мнения: 4928
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 153 пъти
- Получена благодарност: 142 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Petar555, тук няма да срещнеш такава реакция, но не всеки знае как да работи с осцилоскоп и т.н...
Затова - похвално е да се сподели информацията за начин на решаване на 'високотехнологичен проблем'.
Но също така няма нищо лошо в това да се дава съвет да се обърнеш към майстор, при условие, че силите, опитът и знанията ти не достигат за да си решиш проблема сам...
На мен също ми е интересно каква е разликата между различните серии компютри... Или поне - в какво се изразява предимството на единия спрямо другият...
Затова - похвално е да се сподели информацията за начин на решаване на 'високотехнологичен проблем'.
Но също така няма нищо лошо в това да се дава съвет да се обърнеш към майстор, при условие, че силите, опитът и знанията ти не достигат за да си решиш проблема сам...
На мен също ми е интересно каква е разликата между различните серии компютри... Или поне - в какво се изразява предимството на единия спрямо другият...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 537
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 26 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Ако съм се сблъсквал с подобен проблем първо бих споделил опита си. Ако човека види че не може да се справи тогава бих препоръчал майстор. Но то зависи и от това как задава въпроса. Има ли желание да се учи и т.н.
Виж, аз не знам в каква версия какъв софт има, но разглеждайки тези патенти на алгоритмите разбрах донякъде какво са подобрява. Например решението на системата да опита да задейства т. нар. компенсация.
Истината е че е доста материал и иска още много четене.
Актуатора с хидравличен привод или паралелна облекчаваща пружина, която сработва на по-късен етап от хода и рязко променя пружинната константа
Разбираш замисъла и съответно конструкцията.
Стига да има интерес ще споделям.
Виж, аз не знам в каква версия какъв софт има, но разглеждайки тези патенти на алгоритмите разбрах донякъде какво са подобрява. Например решението на системата да опита да задейства т. нар. компенсация.
Истината е че е доста материал и иска още много четене.
Актуатора с хидравличен привод или паралелна облекчаваща пружина, която сработва на по-късен етап от хода и рязко променя пружинната константа
Разбираш замисъла и съответно конструкцията.
Стига да има интерес ще споделям.
- slowtraveler
- Мнения: 4928
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 153 пъти
- Получена благодарност: 142 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Чисто технически интерес винаги има и лично аз бих се радвал да науча подробности за системата...
Но от друга гледна точка - с времето съм се убедил, че в някои случаи е погрешно да подаваш информация на човек, който може да пострада (физически или финансово) просто заради своята самонадеяност...
Та затова ако например някой попита 'как да сменя подгревната свещ на бензинката си и да спре да гори масло', смятам за по-правилно да препоръчам на човека да отиде на сервиз, отколкото да го 'уча' как да прави основен ремонт на двигател, при условие, че човекът явно няма дори базови знания за техниката (не е и длъжен разбира се, стига да не работи в сервиз)...
Но от друга гледна точка - с времето съм се убедил, че в някои случаи е погрешно да подаваш информация на човек, който може да пострада (физически или финансово) просто заради своята самонадеяност...
Та затова ако например някой попита 'как да сменя подгревната свещ на бензинката си и да спре да гори масло', смятам за по-правилно да препоръчам на човека да отиде на сервиз, отколкото да го 'уча' как да прави основен ремонт на двигател, при условие, че човекът явно няма дори базови знания за техниката (не е и длъжен разбира се, стига да не работи в сервиз)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- mfandakov
- Мнения: 3358
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 47 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Винаги след пропагандата,идват ......танковете.
-
- Мнения: 1691
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 20 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Petar555 написа: ↑14 Юни 2019 09:20
Колега помисли добре,ти неможа да си прочетеш диагностиката,дали си в състояние да извършиш такъв ремонт.Сваляне/ качване актатор смяна разните му карантии не е само ....
Но както онази поговорка " Всички пътища отиват в Рим" и тук във форума всички пътища водят до един зелено оцветен колега ...мехаННика
Бях решил да не пиша повече тук заради подобни ехидни подмятания от хора като теб. Това с какво е намазан хлебеца на този и онзи, или ръцете му, е въпрос личен, не за форуми. Помощта, за която толкова прочувствено говориш е доброволна, не се дължи по подразбиране. От месеци нямам един цял уикенд изкаран в безделие за да седна да пиша ръководства за дефектация и ремонт, включително и за теб. Ако знаеш и можеш нещо, давай, за пари или слава, твоя работа.
-
- Мнения: 537
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 26 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Колега, съжалявам, но мисля че си ме разбрал грешно. Аз също не лежа през уикендите. Никой не иска от никого да си дава знанията и опита насила. Просто си мисля, че като в други форуми хората освен да казват кой майстор е най-добрият, си казват и неща които могат да помогнат на други, заели се с нелеката задача да се справят сами.
Най-бедни на такава информация са българските форуми, за съжаление.
А примера, който дадох с форума на Мерцедес е още едно доказателство за това, което казвам.
Както и да е! Свят широк, хора всякакви.
Най-бедни на такава информация са българските форуми, за съжаление.
А примера, който дадох с форума на Мерцедес е още едно доказателство за това, което казвам.
Както и да е! Свят широк, хора всякакви.
- mfandakov
- Мнения: 3358
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 47 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
мехаННика,
Това което ти направи за Калин Лазаров говори само за себа си.
Кофти се получи тук,може би темата я разводнихме и е време за почистване.
Това което ти направи за Калин Лазаров говори само за себа си.
Кофти се получи тук,може би темата я разводнихме и е време за почистване.
Винаги след пропагандата,идват ......танковете.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: 10 Юни 2019 07:51
- Местоположение: Перник
- Автомобил: Toyota Corolla
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Здравейте.
Онзи ден си демонтирах актуатора. Разглобих го. Само втулките бяха за смяна. Четките на мотора бяха добре. Греста беше станала почти като болкит.
Почистих старата грес. Подмених втулките. Гресирах със силициева грес с молибденов дисулфид.
Монтирах актуатора, като гресирах контактната повърхност актуатор - вилка със силиконова грес.
Направих обучение както беше описано във форума по-горе.
Направих тестове и резултата беше отличен. Нямаше проблеми.
Вече два дни я карам само градско и никакви проблеми.
Благодаря на всички, които са допринесли за създаването, развитието и поддръжката на този форум
Онзи ден си демонтирах актуатора. Разглобих го. Само втулките бяха за смяна. Четките на мотора бяха добре. Греста беше станала почти като болкит.
Почистих старата грес. Подмених втулките. Гресирах със силициева грес с молибденов дисулфид.
Монтирах актуатора, като гресирах контактната повърхност актуатор - вилка със силиконова грес.
Направих обучение както беше описано във форума по-горе.
Направих тестове и резултата беше отличен. Нямаше проблеми.
Вече два дни я карам само градско и никакви проблеми.
Благодаря на всички, които са допринесли за създаването, развитието и поддръжката на този форум
-
- Мнения: 537
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 26 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Браво, колега!
Само не разбрах каква е тази силициева грес?
И още нещо като казваш че греста е станала на туткал дали огледа добре уплътнението на корпуса?
Ако си сложил това Molykote 44MA Grease или еквивалентна е ок?
Само не разбрах каква е тази силициева грес?
И още нещо като казваш че греста е станала на туткал дали огледа добре уплътнението на корпуса?
Ако си сложил това Molykote 44MA Grease или еквивалентна е ок?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 103 госта