Теч на масло от подгревните свещи?

Тинк
Мнения: 80
Регистриран: 28 авг 2016 09:39
Репутация: 9
Местоположение: България

Теч на масло от подгревните свещи?

Мнение от Тинк » 17 май 2019 14:14

Привет, колеги

Колата е Авенсис, 2008 г, 2,0 дизел, 126 к.с.
Свалих капака на двигателя и видях, че имаше текло масло, около 1-2 кафени лъжички. На снимката съм очертал мястото, където е теча. Сега ще се смеете, ама не знам какви са тия "дюзи". Предполагам, че са подгревните свещи или как? tooth.gif

Та въпросът ми е как се отстранява този проблем, какво трябва да се смени или затегне?

Бих отишъл при нашия приятел мехаННика, знам че ще го оправи, обаче вече не живея в София и няма как да стане. blush.gif
t01uiwe8.jpg
t01uiwe8.jpg (345.86 KБ) Видяна 1007 пъти
Да помечтае малко е дошъл човек на тоя свят.

Потребителски аватар
biro
Мнения: 1009
Регистриран: 31 мар 2013 11:21
Репутация: 138
Местоположение: Русе

Теч на масло от подгревните свещи?

Мнение от biro » 17 май 2019 14:37

Това ограденото на снимката не са подгревни свещи, а дюзи. По металните тръби пред тях идва нафта.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017

Тинк
Мнения: 80
Регистриран: 28 авг 2016 09:39
Репутация: 9
Местоположение: България

Теч на масло от подгревните свещи?

Мнение от Тинк » 17 май 2019 14:48

Благодаря, колега. :D

Значи гумените уплътнения на тия дюзи, по-точно на една от тях, са заминали.
Лесно ли се сменят или си иска майстор?
Да помечтае малко е дошъл човек на тоя свят.

Потребителски аватар
Kiki
Мнения: 5719
Регистриран: 05 фев 2008 21:24
Репутация: 276
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4

Теч на масло от подгревните свещи?

Мнение от Kiki » 17 май 2019 16:55

Не се сменят лесно! Трябва да се сваля капака на главата.
Не те съветвам да се захващаш сам, щом не си наясно.

Потребителски аватар
iovkito
Мнения: 2063
Регистриран: 24 авг 2008 22:05
Репутация: 109
Местоположение: Добрич

Теч на масло от подгревните свещи?

Мнение от iovkito » 17 май 2019 17:26

Карай така докато се наложи някой ден да сменяш дюзите. Не пречи, че тече малко.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Потребителски аватар
memorex
Мнения: 1627
Регистриран: 07 апр 2012 22:09
Репутация: 87
Местоположение: Варна

Теч на масло от подгревните свещи?

Мнение от memorex » 17 май 2019 17:27

Нямаш грижи колега.Поне на снимката няма теч от под капака навън. tooth.gif

Потребителски аватар
Kiki
Мнения: 5719
Регистриран: 05 фев 2008 21:24
Репутация: 276
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4

Теч на масло от подгревните свещи?

Мнение от Kiki » 17 май 2019 18:55

memorex написа:
17 май 2019 17:27
Нямаш грижи колега
Грижата си му е грижа. Трябва да оправи теча. :)

Потребителски аватар
memorex
Мнения: 1627
Регистриран: 07 апр 2012 22:09
Репутация: 87
Местоположение: Варна

Теч на масло от подгревните свещи?

Мнение от memorex » 17 май 2019 19:56

Да събира и да го долива.Гледам чисто масло излиза. tooth.gif
Така де и от мойта взе да цапа но го забърсвам и карам до откат.Стана на 11г.безаварийни.Дано доде на едно голямата офанзива и да ги мятаме съединители ,дюзи турбини и т.н tooth.gif

Тинк
Мнения: 80
Регистриран: 28 авг 2016 09:39
Репутация: 9
Местоположение: България

Теч на масло от подгревните свещи?

Мнение от Тинк » 17 май 2019 20:17

memorex написа:
17 май 2019 17:27
Нямаш грижи колега.Поне на снимката няма теч от под капака навън. tooth.gif
Колега, не се вижда, защото забърсах маслото. Добре че има малка вдлъбнатина, та там да се събира, а не да се разлива по двигателя, мих го наскоро.

Значи да не пипам. Капак на двигателя нямам намерение да свалям. dry.gif
Благодаря, колеги! :cheers:
Да помечтае малко е дошъл човек на тоя свят.

Потребителски аватар
Kiki
Мнения: 5719
Регистриран: 05 фев 2008 21:24
Репутация: 276
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4

Теч на масло от подгревните свещи?

Мнение от Kiki » 17 май 2019 20:26

Колега, рано или късно ще трябва да се оправи. :whistle:
Да не говорим, че дифтунгите и уплътненията на дюзите задължително се сменят на определен пробег, дори и без да имат вече проявен дефект. Не съм сигурен колко точно е този пробег, но някъде около 200 000 км.

Тинк
Мнения: 80
Регистриран: 28 авг 2016 09:39
Репутация: 9
Местоположение: България

Теч на масло от подгревните свещи?

Мнение от Тинк » 18 май 2019 09:25

Kiki написа:
17 май 2019 20:26
Да не говорим, че дифтунгите и уплътненията на дюзите задължително се сменят на определен пробег, дори и без да имат вече проявен дефект.
Колега, не знам какви са тия дРифтунги, но ще помисля за варианта с оправянето на теча, щото не намирам за нормално по двигателя да тече масло. tooth.gif
Благодаря още веднъж на всички.
Да помечтае малко е дошъл човек на тоя свят.

Потребителски аватар
martod
Мнения: 1331
Регистриран: 15 ное 2008 17:49
Репутация: 40
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Теч на масло от подгревните свещи?

Мнение от martod » 18 май 2019 09:42

Тинк написа:
18 май 2019 09:25
Kiki написа:
17 май 2019 20:26
Да не говорим, че дифтунгите и уплътненията на дюзите задължително се сменят на определен пробег, дори и без да имат вече проявен дефект.
Колега, не знам какви са тия дРифтунги, но ще помисля за варианта с оправянето на теча, щото не намирам за нормално по двигателя да тече масло. tooth.gif
Благодаря още веднъж на всички.
То прословутите "дРифтунги" са най вероятната причина за теча, та най напред за тях трябва да помислиш .
Там горе за да избие масло, значи имаш високо картерно налягане, а при тези мотори първия заподозрян за налягането са дихтунгите. Най вероятно имаш и загуба на масло, ама си забравил да споменеш за нея .
Развий капачката за наливане на масло при работещ двигател и ако видиш пушЪци-пушЪци, няма какво да се чудиш, бЕгай за дихтунги .
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

Тинк
Мнения: 80
Регистриран: 28 авг 2016 09:39
Репутация: 9
Местоположение: България

Теч на масло от подгревните свещи?

Мнение от Тинк » 18 май 2019 14:35

А бе колеги, какво ме мъчите, да бяхте казали "дюзодържачи" вместо "дихтунги", да не се чудя какво е това. :)

Не знам как въпросните дюзодържачи ще увеличават картерното налягане, освен ако не играят функцията на някакви клапани, ама щом казвате ще ги сменяме.
Иначе проблемите с тоя двигател не са ми от вчера. Преди година и половина сменяхме гарнитура на главата и гръмнал интеркулер. bash.gif Гумичките на горивопроводите, тия дето влизат в цилиндрите (виждат се горе на снимките) също ги сменяхме, че и от там хвърляше масло. wacko.gif Това беше преди гарнитурата като хронология. ermm.gif
Да помечтае малко е дошъл човек на тоя свят.

Потребителски аватар
Kiki
Мнения: 5719
Регистриран: 05 фев 2008 21:24
Репутация: 276
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4

Теч на масло от подгревните свещи?

Мнение от Kiki » 18 май 2019 16:28

Тинк написа:
18 май 2019 14:35
А бе колеги, какво ме мъчите, да бяхте казали "дюзодържачи" вместо "дихтунги", да не се чудя какво е това. :)
ДиФтунги-дихтунги не са никакви дюзодържачи, ами са уплътнители, за да не изпуска компресия от цилиндрите. Дюзодържача на този двигател ти е капакът на клапаните. ohmy.gif

Тинк
Мнения: 80
Регистриран: 28 авг 2016 09:39
Репутация: 9
Местоположение: България

Теч на масло от подгревните свещи?

Мнение от Тинк » 18 май 2019 17:53

Kiki написа:
18 май 2019 16:28
ДиФтунги-дихтунги не са никакви дюзодържачи, ами са уплътнители, за да не изпуска компресия от цилиндрите. Дюзодържача на този двигател ти е капакът на клапаните. ohmy.gif
Ами не знам колега, така пишеше в един сайт за авточасти. tooth.gif
Но твоето обяснение е напълно логично и му се доверявам.

Ей, добре че има хора като вас да помагат на лаиците като мене. Наздраве! :cheers:
Да помечтае малко е дошъл човек на тоя свят.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта