Вибрации на скоростния лост на ПЕТА скорост - RAV4 XA20

Аватар
veso_hds
Мнения: 1429
Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 19 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

Вибрации на скоростния лост на пета скорост на рав 4

Мнение от veso_hds » 30 Апр 2019 17:11

rumen_antov написа: 30 Апр 2019 01:08 Здравейте,аз имам проблем с пета скорост.При скорост около 100км. в час започват вибрации.....
Ако става дума за вибрации на скоростния лост,то решението ще намерите като прочетете двете страници по темата.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

Yuliyan1
Мнения: 2
Регистриран на: 13 Май 2019 13:26
Местоположение: Козлодуй
Автомобил: Rav4

Вибрации на скоростния лост на пета скорост на рав 4

Мнение от Yuliyan1 » 13 Май 2019 13:41

Здравейте!
И аз имам сходен проблем.Колата е Рав 4 2.0 116к.с 2004г.На пета скорост между 95 и 105 км/ч се получава една вибрация при подаване на газ и особено в нагорнище.Без газ и по надолнище изчезва проблема.
Моля за съвет

Аватар
veso_hds
Мнения: 1429
Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 19 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

Вибрации на скоростния лост на пета скорост на рав 4

Мнение от veso_hds » 13 Май 2019 16:56

Yuliyan1 написа: 13 Май 2019 13:41....
Моля за съвет...
Не прочетохте ли предните 2 страници?
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

Yuliyan1
Мнения: 2
Регистриран на: 13 Май 2019 13:26
Местоположение: Козлодуй
Автомобил: Rav4

Вибрации на скоростния лост на пета скорост на рав 4

Мнение от Yuliyan1 » 14 Май 2019 19:28

Прочетох,но незнам как да се свържа с механика?

kbanev
Мнения: 3
Регистриран на: 05 Окт 2017 11:14
Местоположение: Kozloduy

Вибрации на скоростния лост на пета скорост на рав 4

Мнение от kbanev » 14 Май 2019 20:37

Напишете му съобщение на лични!
:)

Valery
Мнения: 7
Регистриран на: 13 Юни 2020 11:35
Местоположение: Дупница
Автомобил: РАВ4

Вибрации на скоростния лост на пета скорост на рав 4

Мнение от Valery » 15 Юни 2020 08:30

Здравейте! И в нашето семейство вече една от колите е рав 4 д4д 2005. Естествено, че и на нея се появиха всички типични проблеми- вибрация на 5та скорост, светна чека за ЕГР, сенник, централно и т.н. Въпросът ми е, при някой след смяната на зъбното, муфата и лагера останали ли са вибрациите или проблема се решава без проблем с този ремонт?

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Вибрации на скоростния лост на пета скорост на рав 4

Мнение от ufer » 15 Юни 2020 14:23

Освен тях е редно да се смени синхринизатора, вилката (която е алуминиева и се износва) и подходяща дистанционна шайба. А за лагера - зависи кой е и къде е. Ако е достъпен откъм 5-та - добре, но ако е вътре, трябва да се цепи цялата кутия. Някои модели имат дистанционен пръстен и едно малко лагерче под зъбното колело, което обикновено е от 2 половинки и е с пластмасови сепаратори. Не е зле и те да се сменят, както и да се провери зъбното колело на вторичния вал. Има още много дреболии - пружинки и щипки, но всяка може да те закопае. Аз смених всичко това и нямам проблеми. Имах късмет, че основният лагер на вала, който е зад една планка на кутията, се оказа наред и смяната стана на място. Иначе трябваше да се сваля кутията. Тази кутия е примерна... При твоята може да има различия! :thumbsup:
104.jpg
104.jpg (119.02 KiB) Преглеждано 9125 пъти
412.jpg
412.jpg (135.11 KiB) Преглеждано 9125 пъти

toyota777
Мнения: 142
Регистриран на: 09 Авг 2016 18:05
Местоположение: Wohnort
Автомобил: RAV4 XA20 + echtes Auto

Вибрации на скоростния лост на пета скорост на рав 4

Мнение от toyota777 » 07 Апр 2021 20:12

мислех, че е нормално да си вибрира и не е проблем, грешал съм.
уж беше солидната техниката на жълтаците, изглежда скорости и двигател въобще не са безпроблемни, поне радиото работи добре (за сега) dry.gif .

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Вибрации на скоростния лост на пета скорост на рав 4

Мнение от ufer » 08 Апр 2021 08:26

Проблемът с 5-та скорост е типичен за тойотските кутии. Може би се дължи на конструкторско недоглеждане или пък частите не са достатъчно износоустойчиви. Така е с техниката, трябва и малко късмет... :thumbsup:

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Вибрации на скоростния лост на пета скорост на рав 4

Мнение от slowtraveler » 08 Апр 2021 14:12

ufer написа: 08 Апр 2021 08:26 Проблемът с 5-та скорост е типичен за тойотските кутии.
Май след 200х.км и 10г :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Вибрации на скоростния лост на пета скорост на рав 4

Мнение от ufer » 08 Апр 2021 14:21

Абсолютно! При мен беше на 225 000 км и... 20 години! :) :)

vfr800
Мнения: 456
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 63 пъти

Вибрации на скоростния лост на пета скорост на рав 4

Мнение от vfr800 » 08 Апр 2021 23:06

ufer написа: 08 Апр 2021 08:26 Проблемът с 5-та скорост е типичен за тойотските кутии. Може би се дължи на конструкторско недоглеждане или пък частите не са достатъчно износоустойчиви. Така е с техниката, трябва и малко късмет... :thumbsup:
Това не е вярно. Проблем се дължи на неправилна експлоатация и не е само при тойотите. Масово се проявява при дизелите. Само погледни половината мнения в темата. Имам проблеми при забележете "ускорване по нанагорнище" м/у 95 и 105 км/ч на 5та предавка (крайната предавка) . При 100км/ч модерен дизел е под 2000 оборота на крайна предавка. Еми как да не се счупи.......... Те затова американците от години нямат такива проблеми, защото карат автоматици. Там се забранява на потребителя да може да прави глупости и това не е случайно :) о да щях да забравя основния проблем всъщност идва от "купил съм си дизел, за да ми харчи малко :)"

gruio
Мнения: 30
Регистриран на: 27 Ное 2020 16:32
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Avensins t25 1.8

Вибрации на скоростния лост на пета скорост на рав 4

Мнение от gruio » 09 Апр 2021 02:16

Е как пък да не е вярно, при мен свършиха лагери на кутия на 156 хиляди реални. На бензин.
Или вече 150хиляди са много километри и трябва да си купуваме само нови автомобили и да ги караме до 50 хиляди ?
Това са смешни километри за скоростна кутия.

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Вибрации на скоростния лост на пета скорост на рав 4

Мнение от ufer » 09 Апр 2021 09:58

vfr800 написа: 08 Апр 2021 23:06 Това не е вярно.
Съгласен съм с теб, че има хора, които карат с прекалено ниска скорост на 5-та и това може да бъде причина за бързото износване конкретно на тази скорост. Но това, което цитирам, не е само мое мнение, а се споделя особено често от феновете на нашите (с теб) любими MR2-ки. Аз от доста години следя английския сайт, който е само за тях, и тази тема е дъвкана повече от 20 години. Не вярвам всички англичани да карат с неподходящи предавки. Ако случайно не си обърнал внимание, хвърли едно око на мненията там - https://www.imoc.co.uk/forums/. Най-интересното, че всички те отчитат, че всяка следваща скоростна кутия от С50 нагоре (от 1985) е подобрявана в това отношение и въпреки това проблемът с 5-та продължава да съществува дори и при по-новите Яриси, Ауриси и т.н. :thumbsup:

vfr800
Мнения: 456
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 63 пъти

Вибрации на скоростния лост на пета скорост на рав 4

Мнение от vfr800 » 09 Апр 2021 17:31

Някои от кутиите имат проблем, че се развива гайката , която държи зъбчатката на 5та предавка и това спомага за резултата, но и развиването на гайката отново основено идва от вибрациите , които се получават при каране на ниска скорост на 5та предавка. Понякога и липсата или несмяната на масло оказва влияние, защото частите в кутията има и аксиално натоварване, макар и доста малко. Ако липсва адекватно мазане се увеличава аксиалния луфт , което спомага за развиване на гайката. Но това е проблем, който съществува при почти всички производители. А и реално погледнато ъпгрейда в 5та предвака е основно в синхронизатора, а това няма как да помогне при гореописаната ситуация :) Смея да твърдя , че стария дизайн не остъпва по нищо на новия дизайн, незнам изобщо защо са решили да го променят при 5тата предавка. Там единичен синхронизатор е напълно достатъчен, и е 3 пъти по-лесен за сглабяне. Новия дизайн е доста сложен за сглобяване и не печелиш нищо освен да кажем по-малко износване на синхронизатора на 5та, ама той така или иначе е този с най-малко натоварване. Обикновено проблемните са на 2ра и 3та предавка, защото там разликата в предавателните числа е най-голяма и реално синхронизатора се товари повече, но пък е и по-голям като диаметър де, което компенсира :)

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 32 госта