Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от LEXUS » 13 Апр 2019 12:53

Hursa написа: 12 Апр 2019 14:20 Ами проверява се, ако въпроса те вълнува достъчно. Сорри. За това попитах и отговорихте.
BOz написа: 12 Апр 2019 13:18Взимаме
Но 3.3 дори производителя не си е позволил да напише. Написал е 3.6 за приус 4. Да го сравним с прогреса на съвременния бензинов двигател по отношение на намаляване на разхода.
Това, че 3то поколение не е голяма стъпка по сравнение с второ - говори за застой и затова "стъпката" с приус 4 изглежда голяма.
Написал е производителят, но става въпрос за 15 инчови колела, със 17 инчови е 3,6/100км., със 15 инчови е 3,3/100км., което е без конкуренция дори при клас мини.

При всяко поколение Приус Тойота подобрява разхода на гориво със средно 10%, дали малко повече, или малко по-малко, това е пренебрежим въпрос.
Интересно защо не вземате под внимание това, което колегата Boz е написал относно разхода на гориво, обявен от потребителите, където ясно се потвърждава тезата ни, че всяко по-ново поколение Приус е по-икономично, съответно по-ефективно.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 13 Апр 2019 22:13

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

centil
Мнения: 934
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 18 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от centil » 13 Апр 2019 23:08

Батериите в Corolla Hybrid:
2,0l: NiMH, 180 модула, 6,5 Ah, модел EV-MNR01
1,8l: Li-Ion, 56 модула, 3,6 Ah, модел EV-NLR09
съгласно стр. 37 от испанския проспект - https://docs.google.com/viewer?url=http ... f&pdf=true

И едно сравнение между актуално използваните NiMH батерии в хибридните Тойоти:
HSD Prius 1.8L:
28 NiMH модула
90kW Максимална мощност на хибридната система
72kW Максимална мощност на ДВГ
18kW "енергия от батерия - електродвигател"

HSD Corolla 2.0L:
30 NiMH Module
132kW Максимална мощност на хибридната система
112kW Максимална мощност на ДВГ
20kW "енергия от батерия - електродвигател"

THS-2 Camry 2.5L:
34 NiMH Module
160kW Максимална мощност на хибридната система
131kW Максимална мощност на ДВГ
29kW "енергия от батерия - електродвигател"

Дали ако има достатъчно място под седалката на Corolla 2.0L ще може да се сложи по-голямата батерия от Camry 2.5L?
Изображение
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от LEXUS » 13 Апр 2019 23:24

Hursa написа: 13 Апр 2019 22:13 Така е написано в предложението им за приус 4 - разход 3.6 литра на 100. Там не се споменава, че това е заради гуми или техните размери.
Напртотив, споменава се, колега, на този адрес - https://www.toyota.bg/new-cars/prius/in ... ce_leasing долу на страницата са ценовите листи на Приус, изтегляш си ценовата листа и там в края на ценовата листа, където са написани техническите характеристики, е написано 3,6/100км. среден разход на гориво/ за 17 инчови колела/. На германския сайт на Тойота е упоменат разход на Приус 3,3л./100км. - 3,6л./100км. Можеш да провериш.
Hursa написа: 13 Апр 2019 22:13 Вземам и под внимание показаното от BOz - там не виждам дори 3,6, а с 25% повече.
Ако не се лъжа, той е цитирал потребителски разходи, надали някой спори,че според потребителските разходи всеки по-нов Приус е с по-нисък разход на гориво.
Hursa написа: 13 Апр 2019 22:13 Виждам и тестовите данни според WLTP - тестове показващи резултати малко по-близки до реалните - и там виждам с около 23% по-голям разход.
Същото можеш да видиш и за без това по-високия разход на нафта при Фолксваген, съответно при WLTP става още по-висок. Изобщо важи за всяка кола.
Hursa написа: 13 Апр 2019 22:13 И на фона на това - виждам по-високата цена на корола, сравнима с цената на автомобилите от по-висок клас.
Интересно как Королата е с висока цена, сравнима с автомобилите от по-висок клас, а не споменаваш още по скъпия Volkswagen Golf 2.0 GTD /184к.с./,който едно че е по-скъп или на сравнима цена с Корола, а второ е с две врати, трето изразходва повече гориво за същата полезна работа.
Hursa написа: 13 Апр 2019 22:13 Хибрида не означава - хибридизация само и единствено с бензинов двигател.
Това е ясно, но практиката показва,че хибридът е продаваем в големи количества като бензинов хибрид, дизеловият е неконкурентоспособен. Мисля си,че не четеш какво пиша, а си избираш на какво да отговориш.
Hursa написа: 13 Апр 2019 22:13 А дали дизела е по високотехнологичен - също всеки може да прецени, като разгледа и сравни документацията му с тази на бензиновия двигател.
Колега, освен като твърдиш,че дизелът е по-високотехнологичен от бензинов двигател/ тоест дизел от 2019. с бензинов от 2019г./ да се аргументираш, би било не само логично в един диалог,ами и полезно за четящите в авто форум.
Hursa написа: 13 Апр 2019 22:13 Дали е по-скъп дизеловия двигател и дали е по-скъпо обслужването му - също всеки може да сравни с все по-широко предлаганите бензинови двигатели с директно впръскване, турбинирани и с филтри за твърди частици.
Какво отношение имат тези двигатели към хибридите на Тойота? Най-малкото при равни други условия дизеловият двигател е по-скъп за производство. И от изброеното не намерих нещо в модерен бензинов двигател,който си споменал да го оскъпява повече от аналогичен дизел.
Hursa написа: 13 Апр 2019 22:13 Всъщност технологията на Дизел е по-нова от технологията на Отто. А до колко е съвършена по сравнение с бензиновия двигател: Да погледнем приложението на дизеловите двигатели при по-тежкия автотранспорт, при строителната и кариерната техника, при селскостопанската техника, при железопътния транспорт - като дизелелектроходи, при морската техника - в по-малки и съвсем не малки плавателни съдове, при военната техника, за задвижване на дизел-генератори за надеждно резервиращо захранване. Навсякъде където се търси по-съвършеното, по-надеждното и по-безпроблемното, по-икономичното задвижване - навсякъде, където тези качества са от първостепенна важност - се търси дизеловия двигател, а бензиновия или се среща рядко или практически не се среща.
Това,че е по-нова, не означава,че е по-подходяща за леки автомобили. Тя е подходяща за всякакъв товарен транспорт,където се търси висок въртящ момент, нисък разход на гориво нормално там да се употребява дизеловия двигател. Там не са приоритетни липсата на вибрации, шума, тоест потребителските приоритети при конструирането на автомобили. При автомобилите тези дизели се усложняват, за да бъдат по-приемливи от потребителска гледна точка - справяне с грубата им работа, шума,вибрациите с различни способи, задължителната турбина и прецизни дюзи,които работят с гориво,което по-нискококачествено от бензина. Също така ти говориш за целия 20 век и началото на 21 век, когато автомобилните технологии бяха в статукво, преди хибридната революция на Тойота и може би електрическата на Тесла. А да не забравяме и водородните хибрид на Тойота. В Япония има камиони и автобуси на водород. Тоест ти гледаш към миналото и само него даваш като отправна точка. Но нещата се променят и факторите, с които се съобразява индустрията стават повече и по-съвършени и технологични. Също така дизелът е доста ненадежден при ниски температури. Та опростеното дизелово задвижване е едно, усложнените дизели друго. Както писах самият принцип на работа на дизела е морално остарял и осъвременяването му го обезсмисля при леките автомобили.
Hursa написа: 13 Апр 2019 22:13 Дори най-новия „самолет” с хибридно задвижване - за поставяне на рекорд по прелетяна дистанция е с дизелов двигател.
Това спада към хумора, хубаво, но практическа употреба никаква.
Hursa написа: 13 Апр 2019 22:13 Само в рамките на десетина години дизела получи такова голямо разпространение при леките автомобили, че вече около петнадесет години говорене срещу дизелите, целенасоченото му неаргументирано принизяване - практически слабо повлия на продажбите.
Кое е неаргументирано? Това,че Фолксваген сами признаха,че дизелите им не отговарят на екологичните стандарти,а ги надвишават около 23 пъти чрез измамен софтуер? Напротив, това е аргументирано,а не субективизъм като твоя. Над петнадест години целия ЕС говореше В ПОЛЗА НА ДИЗЕЛИТЕ, а не срещу тях! Това беше причината заради CO2 емисиите,които са по-ниски при дизела от бензина, да се стимулират продажбите му единствено в ЕС! След скандала а дизелите на Фолксваге-Ауди-Шкода-Порше абсолютно аргументирано детронирането на дизела последва и Фолксваген плаща милиарди евро глоби.
продажбите му падат в целия ЕС, никъде другаде по света дизелът няма голям пазарен дял. А Порше се отказа от дизеловите двигатели.
Hursa написа: 13 Апр 2019 22:13 Тойота нали се „отказаха” от дизеловите двигатели (вярно - само от проблемните си по-леки дизели - продажбите на които така или иначе не ги задоволиха).
Тойота заявиха,че се отказват от дизелите,а ги оставят само при Сувове,пикапи,ванове и по-тежка техника,където те са оправдани. Тойота няма проблемни дизели. Аз не зная за такива,ако ти знаеш, моле аргументирай се. Дори 1.4D-4D е най-тихият дизел Комън рейл,който съм чувал.
Hursa написа: 13 Апр 2019 22:13 А предлагат пикапите, по сериозните джипове, вановете - само с дизелови двигатели, нито едно предложение с бензинов двигател.
Сигурен ли си в това,което пишеш, защото аз съм сигурен,че не си. И пикапите, и джиповете, и вановете се предлагат и с бензинови двигатели. При джиповете винаги е е имало опция 4.0 V6, при пикапите 2.7 бензин, при вановете аналогично, но взависимост от пазара. Нали не мислиш ,че в Щатите карат джиповете с диелови двигатели, има и такива, но те са рядкост.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

centil
Мнения: 934
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 18 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от centil » 13 Апр 2019 23:39

Един италиански журналист (Fabio Gemelli) от автомобилна медия (Motor1.com, Italiа) тества разхода на гориво на различни автомобили, като за целта използва едно и също 360км трасе - от офиса в Рим до родния му град Forlì.
Ето и резултата му с Toyota Corolla 1.8 Hybrid:
Изображение
Автомобил: Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 PS
Дата на теста: 29.03.2019
Време: слънчево, 20°C
Средна скорост Рим-Forlì: 80 km/h
Гуми: Falken Ziex ZE914B Ecorun - 225/45 R17
Разход по борд: 4,1 L/100 km
Разход по колонка: 3,7 L/100 km
Цена бензин: 1,43 Euro/L (Super)
Разход: 5,58 Euro/100 km

С този си разход Corolla 1.8 Hybrid застава точно след Lexus CT Hybrid (тестван през 2014 с разход 3,88 L/100 km) и до сега най-добре представилия се хибрид в теста - Toyota Prius (3,46 L/100 km). След Corolla 1.8 Hybrid се нареждат Toyota Auris Hybrid Touring Sports (тестван през 2013 с разход 4,25 L/100 km) и Toyota C-HR Hybrid (4,43 L/100 km)
Изображение
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE

Аватар
scooby doo
Мнения: 159
Регистриран на: 20 Сеп 2010 03:33
Местоположение: София
Автомобил: Тойота Ярис XP13 1,33 CVT 2012
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 3 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от scooby doo » 13 Апр 2019 23:57

В Италия бензин на 1.43€/L не съществува!! Цените на супера са ок.1.55-1.65€/L в населените места и 1,80-2.00€/L по магистралите.Зареждал съм и на 2,09€...Инак не оспорвам постиженията на журналиста за разход на г-во на съвършените, според мен, хибриди.Маршрута е тежичък,но те май са добри в тая дисциплина(изкачвания и спускания).
Не се унасяй, живееш в една от най-цървулските държави на света ...

Аватар
biro
Мнения: 2629
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 61 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от biro » 23 Апр 2019 13:49

Тествах днес Corolla седан и комби Executive. Седнаът ми хареса повече, по-добре обезшумен, скоростомерът е дисплей (при комбито е със стрелка). Има разлика в настройката между двете изпълнения, седанът при рязко натискане на газта двигателят не изръмжава, а ускорява с по-ниски обороти. Комбито повишава оборотите по-бързо съпроводено със по-силен шум, също като при C-HR.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4201
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Получена  благодарност: 11 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от zi_zi_top » 06 Май 2019 21:06

В петък тествах новата Корола 1,8 хибрид седан. До 2 през нощта не можах да заспя от вълнение. Страхотно удоволствие ми достави. Няма нищо общо с хибридния Аурис от последното поколение..Впечатлен съм от комфорта и динамиката.
Като за първи тест направих 3,9 л/100 км при 50/50 градско/извънградско.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Gandalf
Мнения: 86
Регистриран на: 16 Юни 2006 14:17

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Gandalf » 07 Май 2019 07:36

Има ли разлика в шума в купето, сравнено с твоята сегашна Корола?
Има ли реален ефект от новото предно стъкло?
Corolla 1,4 D-4D

Аватар
maestro75
Мнения: 240
Регистриран на: 18 Окт 2017 20:12
Местоположение: Stara Zagora

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от maestro75 » 08 Май 2019 19:05

https://autobild.bg/%d0%bd%d0%b0%d0%b9- ... J8r1hdER5Y
Вече официално в БГ :whistle:
Toyota Corolla 1.6 E17 132 guns.gif ps

mitaka_t
Мнения: 6
Регистриран на: 06 Окт 2010 21:22
Местоположение: София/Пазарджик

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от mitaka_t » 15 Май 2019 16:47

Здравейте колеги!

Някой от тествалите новите короли разпитвал ли е случайно за мултимедията и поддръжката на Android Auto и/или Apple CarPlay? Ще има ли, няма ли... евентуално кога? Ако се очаква по-напред в бъдещето, дали ще има опция за ъпдейт на вече закупилите си, за да могат да ги ползват?

...още не мога да си обясня, защо в момента няма поддръжка за тях, особено при тази цена (за топ оборудването)... Kia Ceed SW е къде къде по-евтина и въпреки това предлага доста повече откъм оборудване. Но пък пусти дизайн на королата, много ме радва и много повече ми допада :) За сега само това остана, което да ме тегли все още към тойотата... angel.gif
Don't drink and drive.... че мое се разлее...

Corolla_E12_hs
Мнения: 400
Регистриран на: 17 Юни 2015 21:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 15 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Corolla_E12_hs » 15 Май 2019 22:22

Засега поне няма такава информация, май само Ярис имат Android Auto , както и доста от американските джипове. Сигурно 2021 може да го добавят като допълнителна екстра.

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 18 Май 2019 18:36

„Тествах” за кратко королата с 1.8 двигател. Определено, според мен не е по-динамична спрямо ауриса с по-старата хибридна система. Струва ми се по-помуден. Може би двата модела са тествани в различни режими от zi_zi_top. Но аз съм предубеден, исках да пробвам хибрида с двулитровия двигатал, но нямаха. Във всеки случай и при двата хибрида - ауриса и королата с 1.8 двигател - определено динамиката съвсем не е такава, че човек да „загуби съня си” smile.gif.
За комфорта, за който бе споменато - предубеден съм - но съвсем не мисля, че е по-комфортна. И на мен определено не ми харесва така наречената „кожа”. Не бих казал, че може да се сравнява с интериора на шкода октавия например, та дори и със значително по-евтини модели.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

centil
Мнения: 934
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 18 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от centil » 18 Май 2019 21:08

mitaka_t написа: 15 Май 2019 16:47 Някой от тествалите новите короли разпитвал ли е случайно за мултимедията и поддръжката на Android Auto и/или Apple CarPlay? Ще има ли, няма ли... евентуално кога? Ако се очаква по-напред в бъдещето, дали ще има опция за ъпдейт на вече закупилите си, за да могат да ги ползват?
Android Auto от 2020. Обновяване на софтуера на сегашните не е/няма да бъде възможен.
Информация от три различни немски дилъра.
Изображение
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4201
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Получена  благодарност: 11 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от zi_zi_top » 18 Май 2019 23:45

Ще се опитам да направя анализ на моите впечатления.
1. Размери и комфорт на купето - по документация и според мен няма разлика с Е180, която имам.
2. Комфорт на возене - не мога да дам реална преценка, защото са твърде кратки впечатленията ми от новата Корола. Преди седмица си смених оригиналните гуми Michelin Energy saver с Michelin Primacy 4 и не мога да си позная колата. Макар че окачването на новата Корола е като на Авенсиса, не съм сигурен, че усещането за по-меко возене не се дължи и на по-високия клас гуми.
3. Динамиката на новата Корола е по-добра от Е180 1,4 Д4-Д и от Е180 1,6 CVT. И от място и при ускоряване се усеща много добра тяга и имаш увереност в предприетата маневра (изпреварване или включване в движението). Оборотите на ДВГ се вдигат за по-кратко време от бензиновата Корола и хибридния Аурис и купето е много по-добре обезшумено.
4. Комфортът на управление е категорично в полза на Новата Корола, без колебания!
5. След първоначалния възторг и направения финансов анализ и преценка на повишаване на кефа чрез преминаване към Новата Корола, по-скоро бих се въздържал от смяна, поне на този етап....
Горното е мнение на обикновен потребител, а не на автомобилен експерт. :thumbsup:
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 72 госта