След смяна на съединител..

kodvvti
Мнения: 15
Регистриран на: 30 Яну 2019 22:23
Местоположение: варна
Автомобил: 1.4vvti

След смяна на съединител..

Мнение от kodvvti » 28 Мар 2019 10:34

Здравейте, наскоро смених съединител /феродо, притискател и аксиален лагер/ на тойота корола 1.4vvti. При старият съединител -AISIN, зацепването/отделянето ставаше около 2 см. преди така да се каже горна точка на педала.След смяната с нов съединител зацепването не се промени особено, пак остана високо горе.Съединителя е "Закс".Едва ли е от марката, нямам обяснение защо нещата не се промениха особено.Моля ако някой е имал подобен проблем да сподели информацията, благодарности.Може ли по някакъв начин да се регулира това.

tora
Мнения: 1011
Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
Местоположение: Ст. Загора
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

След смяна на съединител..

Мнение от tora » 28 Мар 2019 15:49

Сигурно не. По същия повод за нова кола (друга марка) в гаранция преди време я карах в сервиз да питам може ли да се регулира да е по надолу, най-учения в сервиза-приемчика каза тогава, че последната мода в автомобилостроенето била такава, да отделя и зацепва горе, че като шофираш, да не ползваш целия ход на педала за превключване, а с по-кратък ход...да не ти се уморява крака. Колко е бил прав - не знам.

Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

След смяна на съединител..

Мнение от martod » 29 Мар 2019 07:57

kodvvti написа: 28 Мар 2019 10:34 Може ли по някакъв начин да се регулира това.
Най вероятно- може, ама си дал много оскъдни данни за колата, за да ти кажем със сигурност .
Ако Королата е Е11, горната помпа на съединителя ти е ето такава .http://wwwtc.tech-co.net/tecdoc/055/J2502078.JPG
Разхлабваш контра-гайката и навиваш оста докато осигуриш около 15-20 мм. свободен ход на педала и затягаш контра-гайката, така съединителя ще започне да ти отделя около средата от хода на педала .
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

kodvvti
Мнения: 15
Регистриран на: 30 Яну 2019 22:23
Местоположение: варна
Автомобил: 1.4vvti

След смяна на съединител..

Мнение от kodvvti » 29 Мар 2019 08:32

Королата е 2003г. серия Е120, версия SOL TYPE, IX ПОКОЛЕНИЕ 1.4 VVTY мотор, 97 hP, трансмисия MTM, 5-SPEED FLOOR SHIFT.Ще погледна горната помпа дали има опция за подобна интервенция.Благодаря! Това обаче ще се окаже малък проблем.След смяна на маслото на трансмисията, хоп ново 20-се.При натоварване на предавка кутията почна да вие, това се чувства най осезателно при 1-4 скорост на 5-та не се долавя.Вчера е вдигнах да покарам малко във въздуха, отпаднаха гуми.Ясна е работата-лагери на валове и или диференциал, ако е касета -лабава няма оправия, ще се моля да са лагери.Иначе маслото е Мотул 75W90 .Интересното е ,че преди да сменя маслото нямаше такъв проблем.От опит знам, че със смяна с по-дебело масло излизат други проблеми, от добавки няма смисъл това, че не се чува проблема е като щрауса да си зарови главата в пясъка не е решение.Следва финансов колапс и добър майстор-най важното.Някакви ориентири за добър такъв във Варна!! При смяната на съединителя преди няколко дни гледах за аксиален и радиален луфт на първичния вал, по моя преценка нямаше такъв и състоянието на лагера на първичния вал е добро но....

kodvvti
Мнения: 15
Регистриран на: 30 Яну 2019 22:23
Местоположение: варна
Автомобил: 1.4vvti

След смяна на съединител..

Мнение от kodvvti » 29 Мар 2019 23:02

Тука май големите корифеи мълчат, нещо почнах да се притеснявам... а съм чист новобранец. Явно някой иска да ми спести истината.Апропо какви лагери -марка са качествени , мога да изброя някой но това не е гаранция в днешно време Koyo, SKF, ............. Лагерите вградени в двата вала са доста, виенето е все пак от ????? Вие знаете, основни или или "други". Не търся абсолютен отговор,защото без да се отвори кутията няма как да се разбере, но искам да почерпя принципно опита и индикираните проблеми от съфоромците .Това не е за убеждение, приел съм този тип логика. Понеже знаещите знаят, че първичния вал грубо казано е "потопен" в масло, предвид неговото местоположение спрямо вторичния предположението е,че се касае за лагери на вторичния вал и или лагерите на диференциала, за пластини,планети, сателити, пиньони , касетии техният луфт не ми се говори, там няма ремонт, просто усетих, че тук има хора които действително разбират от кутии но те упорито мълчат, поне да драснат два реда, моля!viewtopic.php?f=24&t=35219# И за да не пускам друга тема, нека бъда "кастриран" от модератора ако реши, колко струва ориентировъчно синхронизатора за първа скорост за тази тойота. И последно моля хората които си изкарват хляба с това, така усещам от форума да обяснят, как при проблеми в лагери, без да е заминало маслото на кутията тя би блокирала, освен ако отношението към нея не е идиотско.Благодаря и лека вечер!

Аватар
batececo
Мнения: 573
Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
Местоположение: София
Благодарил/а: 181 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

След смяна на съединител..

Мнение от batececo » 30 Мар 2019 08:40

kodvvti написа: 29 Мар 2019 08:32 маслото е Мотул 75W90
Без да съм "корифей" ще си позволя да те посъветвам да си купиш масло от ТМ Ауто. На мен в най-скоро време ми предстои смяна и се поинтересувах - имаше оплаквания от хора, сменили с не-оригинално масло и след смяната (както и ти си писал, че след смяната се е появило виенето) започва примерно трудно влизане на скорости, спрямо преди смяната. Около 100 лв е маслото 2 литра от Тойота, SAE75W API GL-4.

Иначе не е изключено да си имал някаква джамбазка добавка и след смяната да се проявил прикрит проблем.

kodvvti
Мнения: 15
Регистриран на: 30 Яну 2019 22:23
Местоположение: варна
Автомобил: 1.4vvti

След смяна на съединител..

Мнение от kodvvti » 05 Апр 2019 22:57

Тук не става въпрос за трудно влизане на скорости! Скоростите си влизат леко и нормално. Става въпрос за виене от трансмисията, на първа втора дори и трета предавка.Трудното включване касае и износени синхронизатори , както и други неща.Това с виенето и трудното включване според мен е W проблем!, но и при двата случая не касае все пак добро масло, каквото е Мотул, дори ида го сменя с оригинално на тойота ефекта ще е нулев, касае механичен проблем в най- голяма вероятност.Та за това потърсих помощ от Корифеите, но отговор нямам и до момента.Знам ,че не са шамани но и да споделят все пак някакво мнение, защото лагерите в тази кутия са доста и ако се тръгне тотал смяна нещата отиват на зле- сумата за тях е ......................и пак може да вие след смяната им!? По отношение на съединителя, че отделя високо след замяната му с нов и че ако регулирам хода на горната му помпа, както ме посъветва колегата по-горе имам един въпрос към него.Това няма ли да скъси хода на педала т.е. ако го регулирам от горната помпа, да отделя по ниско, да дръпне нивото на педала по надолу за съединителя, от нивото на педала за газта и спирачката.Благодаря на отзовалите се.

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

След смяна на съединител..

Мнение от ufer » 08 Апр 2019 08:10

Преди 2 години сменях 5-та скорост и сложих Yacco 75W90. И съм доволен - кутията работи перфектно и 5-та вече не се изключва. Разбира се, това не е от маслото, а от новите части... :thumbsup:

mgrigorov
Мнения: 151
Регистриран на: 09 Сеп 2017 19:16
Местоположение: София
Автомобил: Rav4 XA20 2.0vvti/LPG

След смяна на съединител..

Мнение от mgrigorov » 15 Апр 2019 21:07

Може старото масло да е било с добавка и ти да си го изхвърлил. Пробвай да сипеш и ти някаква добавка, ако не помогне, поне няма да навреди.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 28 госта