
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Здравейте.Нов съм в форума , и предварително се извинявам ,ако не пиша на правилното място.Разглобих актуатора за съединителя,за да проверя дали има механично задържане.Оказва се ,че всичко се движи нормално,електродвигателя е наред,но колата не иска да включи на скорост.Трябва да сглобя актуатора,но не знам каква смазка трябва да сложа ,на движещите се вътре червяк и зъбна предавка.Моля за информация ако някой знае.Предварително благодаря.
-
- Мнения: 568
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Здравейте,
Аз лично слагам качествена графитна грес -40° + 200°
Поздрави,
Аз лично слагам качествена графитна грес -40° + 200°
Поздрави,
- ppeneva
- Мнения: 184
- Регистриран на: 02 Яну 2019 10:33
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla Hatch 2005 1.4 D4D MMT
- Благодарил/а: 2 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Колеги, въпросче относно това как трябва да се кара ММТ. Като чакаме на светофар на спирачка и "Е" ли да стоим, на спирачка и "N" или друго? 
А като я паркираме - "Е" и ръчна? А ако има наклон, има ли значение в коя посока е колата (с предницата нагоре или надолу)?
Благодаря предварително.

А като я паркираме - "Е" и ръчна? А ако има наклон, има ли значение в коя посока е колата (с предницата нагоре или надолу)?
Благодаря предварително.
-
- Мнения: 568
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Аз лично като ме мързи да държа спирачката изключвам от скорост. За паркиране винаги съм на ръчна и изключена от скорост. Ако запалите колата на ръчна и пуснете крачната няма да тръгне докато не дадете газ.
- ppeneva
- Мнения: 184
- Регистриран на: 02 Яну 2019 10:33
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla Hatch 2005 1.4 D4D MMT
- Благодарил/а: 2 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
@Petar555, благодаря за отговора, но не получих кратък, точен и ясен отговор на въпросите си, а именно:
Кое е по-добре като спираме за 1-2 минути на светофара - на скорост "Е" или на неутрална "N"?
Питам защото на автомобил с ръчни скорости, ако стои на скорост и с натиснат съединител натоварваш излишно последния.
Аз питах как е правилно да се остави като е паркирана, на "Е" или "N", тъй като колата няма "P" като другите автоматици. Аз я държа на "Е", тъй като това е най-близо до "P" на другите автоматици, но... може да не е добре за MMT-то.
Ако я оставя на "N" паркирана по наклон не рискувам ли да не я видя повече, ако замине ръчната?!
И последно, моята кола не може да се запали на "Е", пали само на "N".
Кое е по-добре като спираме за 1-2 минути на светофара - на скорост "Е" или на неутрална "N"?
Питам защото на автомобил с ръчни скорости, ако стои на скорост и с натиснат съединител натоварваш излишно последния.
Аз питах как е правилно да се остави като е паркирана, на "Е" или "N", тъй като колата няма "P" като другите автоматици. Аз я държа на "Е", тъй като това е най-близо до "P" на другите автоматици, но... може да не е добре за MMT-то.
Ако я оставя на "N" паркирана по наклон не рискувам ли да не я видя повече, ако замине ръчната?!

И последно, моята кола не може да се запали на "Е", пали само на "N".
-
- Мнения: 568
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Колата когато спрете на светофар с натисната спирачка е като с натиснат съединител на ръчни скорости. Това не е вредно за колата. Тя е направена така. Ако не ви се държи постоянно натисната спирачка може да сложите на"N". Това на прави кой знае колко по-добре нещата по отношение на съединителя. Не е доказано че това удължава живота на съединителя.
Ако ръчната държи добре не е необходимо да се оставя на "E" или “R" при паркиране. Но ако не държи по-добре е да се остави на "R" ако муцуната е по наклона или на "E" ако задницата е по наклона.
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Напротив, това съвсем не е нормален режим за ръчните скорост - съединителя се натиска САМО когато се превключва предавка и след това без мотане се отпуска НАПЪЛНО.... За причината - може сами да се досетите

За държане на натиснат съединител по светофарите ни биеха през ръцете на времето инструкторите

За ММТ - не знам - не съм гледал в детайли конструкцията...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 568
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
А иначе инструкторите ни учеха да палим с натиснат съединител, но рядко съм виждал някой да го прави. Въпреки че е много правилно. Особено зимата.
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Палене с натиснат съединител е нещо съвсем друго - техническата обосновка е друга... И го правя ВИНАГИ на кола с ръчни скорости - автоматизъм, натрупан с времето....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- ppeneva
- Мнения: 184
- Регистриран на: 02 Яну 2019 10:33
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla Hatch 2005 1.4 D4D MMT
- Благодарил/а: 2 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
От Италия е, не се разбира почти нищо, преглеждах я десет пъти

-
- Мнения: 568
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Значи със сигурност не проблем за колата да сте на светофар на Е. Много по-вредно е да я държите при изкачване на наклон със съединител, а не със спирачка.
Тогава прегрява съединителя.
Тогава прегрява съединителя.
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 20 Фев 2019 19:24
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Toyota Auris 1.4 d4d
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Здравейте! И аз карам от скоро аурис с ммт , прочетох темата и много ме притесни всичко написано! За сега при мен всичко е наред имам само положителни впечатления! Искам да попитам как да се подържа има ли казанче за някаква течност и т.н. а и в Ст Загора някой който да им разбира
- Митхат
- Мнения: 3820
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 132 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Колега не се "филмирай", а си карай колата.Не са толкова зле работите с тази кутия.

Да си чул ММТ да изключва от пета,

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 2 госта