[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Аватар
onicks
Мнения: 96
Регистриран на: 13 Апр 2010 13:44
Местоположение: София
Автомобил: Rav 4 2.0 vvt-i 2004

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Мнение от onicks » 27 Мар 2019 11:26

Здравейте,след ден и половина мъки и проби успях да оправя парното и климатика.За всичко бяха виновни 2 те моторчета в краката на водача.Едното беше блокирало,а другото не работеше коректно.Свалих ги разглоби ,почистих старата смазка,смазах ги с бяла греда на motip,след което ги монтира едно по едно.Първо качих това,което отговаря за посоките на обдухване и вече работеше коректно.
Screenshot_2019-03-27-11-04-17.jpg
Screenshot_2019-03-27-11-04-17.jpg (196.13 KiB) Преглеждано 17121 пъти
След,след като посоките на обдухване работеха,пробвах при свалено моторче да местя ръчно клапата с листчето което управлява моторчето.
Прикачени файлове
Screenshot_2019-03-27-11-05-00.jpg
Screenshot_2019-03-27-11-05-00.jpg (121.55 KiB) Преглеждано 17121 пъти
Screenshot_2019-03-27-11-05-27.jpg
Screenshot_2019-03-27-11-05-27.jpg (355.33 KiB) Преглеждано 17121 пъти
Screenshot_2019-03-27-11-05-54.jpg
Screenshot_2019-03-27-11-05-54.jpg (453.5 KiB) Преглеждано 17121 пъти
Screenshot_2019-03-27-11-04-50.jpg
Screenshot_2019-03-27-11-04-50.jpg (152.69 KiB) Преглеждано 17121 пъти

Аватар
onicks
Мнения: 96
Регистриран на: 13 Апр 2010 13:44
Местоположение: София
Автомобил: Rav 4 2.0 vvt-i 2004

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Мнение от onicks » 27 Мар 2019 11:42

За мое щастие се появи климатика,топло студено,но моторчето явно беше пипано и некоректно сглобено,защото не работеха тези положения който ръчно успявах да управлявам.
Screenshot_2019-03-27-11-06-08.jpg
Screenshot_2019-03-27-11-06-08.jpg (257.02 KiB) Преглеждано 17117 пъти
Screenshot_2019-03-27-11-06-24.jpg
Screenshot_2019-03-27-11-06-24.jpg (297.98 KiB) Преглеждано 17117 пъти
Така разбрах че имам работещ климатик и от това моторче зависи всичко,след като го почистиха и смазах тръгна монтиран го не не отваряте клапите коректно.Сетих се да го потърся в нета като част втора употреба по номера и да видя положението на лостчето,което управлява клапата.Намерих няколко разглоби и сглобих,след което монтирах.Резултата е имам климатик,посоки на обдухване парно с посоки до 25 градуса,след което автоматично обдухва и предния прозорец.За колегата с настанаха графитена повърхност на потенциометъра(голямото колело) мисля че може да се възстанови със сребърно лепило.Аз така поне си възстанових реотаните на задния прозорец,само 4 работеха.Сега всички греят.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Мнение от slowtraveler » 27 Мар 2019 12:59

Графитената повърхност не може да се възстановява със сребърно лепило - пътечките са потенциометър с точно специфицирано съпротивление...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Димитър
Мнения: 45
Регистриран на: 11 Ное 2018 07:01
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Тойота Корола Версо

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Мнение от Димитър » 05 Авг 2019 17:58

Със нищо ли немогат да се запълнят тези графитни писти?Мойте са леко надрани и бих искал да си ги възтановя за резервно моторче

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Мнение от mapamop » 08 Сеп 2019 11:42

Вчера набързо забърках това от снимките. Изглежда проводимо на пръв поглед. Остава да "доизбистря" рецептата, защото стои супер зърнесто и гъсто. В общи линии това е 1:1:1 лак за двигателни бобини (2-3 грама по домашната везна), 2-3 грама графит на прах от буркана в гаража и 2-3 грама алуминиев прах, купен преди година-две за подгрева на "Астра"-та от китайците в Алиекспрес. Не съм сигурен само дали алуминиевият прах е наистина алуминий или някаква "пластмаса", на пипане се маже по ръцете ми като алумиевите стружки от полирката/ гриндъра / салията / dremel-a. Хартийката отдолу е касова бележка от Lidl...
Въпроса ми преди да разглобя моторчето е : Някой пробвал ли е да измери съпротивлението на пистите?
20190908_112009.jpg
20190908_112009.jpg (1.85 MiB) Преглеждано 16180 пъти
20190908_111922.jpg
20190908_111922.jpg (1.76 MiB) Преглеждано 16180 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Мнение от slowtraveler » 08 Сеп 2019 13:50

Би трябвало да го пише съпротивлението в инструкцията за ремонт... Но това което виждам е съпротивление над 1МОм, което според мен е много(при толкова голямо съпротивление системата ще е податлива на индуциран шум).
Предполагам съпротивлението на датчика ще е максимум няколко килоома ....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Мнение от mapamop » 08 Сеп 2019 14:54

Аз питам с надежда някой да си е запазил "трупа" на зъбното колело и да измери. Или ако някой ще разглобява да измери. В момента имаме уравнение с 3 неизвестни и неизвестен резултат:
- колко алуминий да сложа за да компенсирам изолационните свойства на лака?
- Колко графит да сложа за да докарам съпротивлението?
- Колко и какъв лак да ползвам за "лепило"?
Резултат: неизвестно съпротивление, зависещо от дебелината,ширината и дължината на сместа.
Това което виждаш е даже 2 мега-ома - стана с консистенцията на пастет/"Русенско Варено" и е намазана неравномерно и дебело с бъркалката от кафе. С тази гъстата и зърнеста смес не успях да го "намажа равно" и много зависи къде ще пипна с уреда....
Вероятно ще трябва да мина на по-течен лак/смола, за да мога да вложа повече сухи вещества в сместа и да съм по-близо до оригиналното съпротивление (и да се маже лесно и равномерно). Поне с този лак намазаното е еластично и мога да си гъна бележката както искам, лака издържа на 150 градуса топлина ... ще стане и за подгревите на стъклата в коректната пропорция.
Ясно е че имам 2 крайности - 100% графит и 100% алуминий (колко е алуминий, днес ще проверя), но въпроса е да намеря точното съотношение и да го напиша - тук, за всички които ще се борят с това. Тези химикали не мога да ги пращам по пощата/куриер, защото са запалими и отровни (алуминия даже при определени условия е взривоопасен), обаче ги има навсякъде. Ако се знае "рецептата", никой няма да идва до Русе за шишенце с "пастет" и ще си го забърка вкъщи.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

NDonchev
Мнения: 5
Регистриран на: 24 Май 2020 21:30
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 2005 1.4 VVTI

Toyota Corolla 2005 - изключително странен звук (линк към аудио)

Мнение от NDonchev » 24 Май 2020 22:46

Здравейте колеги!

Щастлив собсвеник съм на Toyota Corolla E12 2005 от известно време, но от скоро се появи един проблем, с който не знам как да се преборя.

Появи се много странен звук, който се чува когато двигателя работи, без значение дали колата е в движение или не. Понякога го няма, а друг пък го има. Има 2 основни разновидности - без скърцане и със скърцане. Мястото, от което се чува е между жабката и централната конзола, малко по-отдолу. Има го само в купето, като отворих капака на двигателя не можах да го чуя.

Трудно ми е да опиша звука за това слагам линкове към Youtube, където съм качил 2 видеа - варианта със скърцане и този без. Като фон на видеата съм сложил снимка на интериора на Corolla-а с очертано с червено кръгче мястото, от където се чува въпросния звук. Ако има значение, моята кола е варианта с климатроник.

https://www.youtube.com/watch?v=nu1fHUQvHAI
https://www.youtube.com/watch?v=bIT1O95aZgw

Дали някой може да помогне с идеи? Благодаря.

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Мнение от Akima » 24 Май 2020 23:25

NDonchev написа: 24 Май 2020 22:46идеи
Проблемът ви и решението му са детайлно описани от мен и други в настоящата ЗАКАЧЕНА тема, в която местя и мнението ви.
За пореден път моля да се ползва търсачката.
Поне допринасяте с видео и културно описание...
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

NDonchev
Мнения: 5
Регистриран на: 24 Май 2020 21:30
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 2005 1.4 VVTI

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Мнение от NDonchev » 25 Май 2020 18:05

Akima написа: 24 Май 2020 23:25 Проблемът ви и решението му са детайлно описани от мен и други в настоящата ЗАКАЧЕНА тема, в която местя и мнението ви.
За пореден път моля да се ползва търсачката.
Поне допринасяте с видео и културно описание...
Пробвах да търся на английски проблема, но стигнах до заключение, че има твърде много проблеми от типа тук скърца, там трака. Та не се пробвах да търся тук наистина.

Извърших профилактиката според описаното в темата и линковете. Единствено ме затрудни да разпарчетосам частите, които са с чопчета. Също бая се чудих каква смаска да купя от Практикер защото нали трябва да е не-електропроводима, а в магазина ми казаха, че никога не са ги питали подобно нещо. В крайна сметка взех Литиева грес, както беше препоръчал Akima. Надявам се да съм го оправил - за сега за около 15-20 минути тестове е ок.

Честно казано не разбирам все още каква му е ролята на въпросното сервомоторче. Преди да върна всичко обратно го наблюдавах известно време като междувременно разцъках всичко каквото можах да измисля по климатроника и така и не се задейства моторчето. В същия момент всичко изглежда да си работи правилно.

Иначе, мерси много за подробната тема. Много ми помогна - дори и да не съм го оправил съвсем поне знам от какво е и мога да го сменя ако се наложи.

NDonchev
Мнения: 5
Регистриран на: 24 Май 2020 21:30
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 2005 1.4 VVTI

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Мнение от NDonchev » 26 Май 2020 10:03

Разбрах за какво служи моторчето след като реших да си пусна малко парно да се стопля снощи и замръзнах още повече :D. Явно променя съотношението топло/студено.

Та, нищо не съм успял да поправя очевидно, само дето сега не се чува звука. mapamop ми даде предложение да разкача акумулатора за малко за да се ресетне моторчето. Ще пробвам. Някой има ли други идеи? Изпълних препоръките от стъпките в темата - надигнах трите крачета нагоре за да правят по-добър контакт, намазах наново компонентите и напаснах ръчката да е в положението от преди ремонта (възможно разминаване 1-2мм).

Ето малко снимки преди да сложа греста (с изчистено таркало):
IMG_0475.JPG
IMG_0475.JPG (228.35 KiB) Преглеждано 13311 пъти
IMG_0476.JPG
IMG_0476.JPG (268.85 KiB) Преглеждано 13311 пъти
Използваната смазка:
IMG_0479.JPG
IMG_0479.JPG (253.22 KiB) Преглеждано 13311 пъти
Новонамазани чаркове:
IMG_0482.jpg
IMG_0482.jpg (456.84 KiB) Преглеждано 13311 пъти
Последно промяна от NDonchev на 26 Май 2020 12:18, променено общо 1 път.

Аватар
biro
Мнения: 2628
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 60 пъти

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Мнение от biro » 26 Май 2020 10:16

Прекалил си с мазането. Закачи ли бялата "ръчка" към клапата? Измери напрежението на конектора като променяш настройката на климатроника от топло към студено и обратно.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
gimara
Мнения: 1468
Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 31 пъти

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Мнение от gimara » 26 Май 2020 10:17

NDonchev написа: 26 Май 2020 10:03 Изпълних препоръките от стъпките в темата
Akima написа: 18 Апр 2017 13:00 Пластмасовия корпус на сервомоторчето - напомням преди сваляне да бележите позицията на рамото:
А това с рамото изпълнихте ли?

NDonchev
Мнения: 5
Регистриран на: 24 Май 2020 21:30
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 2005 1.4 VVTI

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Мнение от NDonchev » 26 Май 2020 12:17

Да, забравих да напиша, ще го редактирам. Нагласих го максимално близо до това, което беше в началото. Направих снимки и после по тях. Най-много 2мм да се е разминало от позицията преди да го отворя. Реално като го монтирах обратно рамото пасна почти в начална позиция.
-----------
biro написа: 26 Май 2020 10:16 Прекалил си с мазането.
Закачих я, застана на около 2мм от началото на улея. Ще разглабям пак, то се е видяло. Ще пробвам да избърша част от намацаното, наистина. Може четките да не правят контакт заради многото грес.
Последно промяна от Akima на 26 Май 2020 12:47, променено общо 1 път.
Причина: Слети мнения.Моля прочетете правилата и важните теми.Има бутон за редакция.

NDonchev
Мнения: 5
Регистриран на: 24 Май 2020 21:30
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 2005 1.4 VVTI

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Мнение от NDonchev » 30 Май 2020 12:15

Здравейте. Днес отворих наново всичко. Пробвах моторчето дали работи като го закачих за кабела на отворена кутийка без зъбните колела - работи.

Насочих се към колелото с греста и както предложи biro, отнех значителна част от нея. Оставих съвсем тънък слой, колкото да е намазнена самата повърхност. Вече всичко работи перфектно!

Позицията на рамото не беше проблема при мен, но и не беше съвсем перфектно нацелена първия път. Както казах около 2мм разминаване. За да е абсолютно точно, това което направих втория път е да сложа температурата на термостата възможно най-ниско. В този случай рамото трябва да е точно в началото на хода си. Разбира се, снимка на позицията на рамото спрямо кутийката преди да се отвори помага много.

Благорадя за детайлната информация и за помощта.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 32 госта