
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
- boyanmt
- Мнения: 930
- Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
- Местоположение: NE Черноморие
- Автомобил: RAV-4-за кибрит
- Благодарил/а: 1 път
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Ами..Радостине,скачай с хибрид,къде се занимаваш с Wag? 

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Ти пък какво против Джулията имаш?BOz написа: ↑05 Фев 2019 23:31Все тая кое как вози.slowtraveler написа: ↑05 Фев 2019 20:18 Ако сравнявам аналогичните 'бивши' модели на Камри и Пасат - според мен няма място за сравнение... Пасата си вози 'аскетично' в сравнение с Камрито... Усещането бе коренно различно и то не в полза на Пасата...
Знаете, че не съм маниак на тема марки и модели, и често критикувам (надявам се основателно) Тойота, но в случая мисля, че Тойота с конкретните модели ще е доста напред...
Тойота, 80к, хайде няма нужда.
Също като Алфа Джулия в момента. Пазарна цена, която е конкурентна, ама пазара няма да го понесе. Поне не и в Европа.

2020 RAV4 XA50 2.5 A25A-FXS HSD
2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)
2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Видях ти похвалата в другия форум. Аз иначе нямам против колата. Пазара има. И с това Стелвио като се виждате по пътя ще се поздравявате взаимно. Като тези с Бентлитата. Чувстваш се различен.DeXa написа: ↑24 Фев 2019 14:10Ти пък какво против Джулията имаш?BOz написа: ↑05 Фев 2019 23:31Все тая кое как вози.slowtraveler написа: ↑05 Фев 2019 20:18 Ако сравнявам аналогичните 'бивши' модели на Камри и Пасат - според мен няма място за сравнение... Пасата си вози 'аскетично' в сравнение с Камрито... Усещането бе коренно различно и то не в полза на Пасата...
Знаете, че не съм маниак на тема марки и модели, и често критикувам (надявам се основателно) Тойота, но в случая мисля, че Тойота с конкретните модели ще е доста напред...
Тойота, 80к, хайде няма нужда.
Също като Алфа Джулия в момента. Пазарна цена, която е конкурентна, ама пазара няма да го понесе. Поне не и в Европа.![]()

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мойта презумция никога не е била да се чувствам различен. Просто обичам да карам, а не да се возя
В момента на пазара няма друга машина в тоя сегмент и клас, дето да се кара така 


2020 RAV4 XA50 2.5 A25A-FXS HSD
2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)
2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)
- valio
- Мнения: 22
- Регистриран на: 07 Яну 2018 14:06
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Toyota Auris TS HSD
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Малко ъпдейт и от мен като собственик на чисто нова Тойота хибрид от близо една година.
Тя е още бебе колата, но за близо 9000км няма никакви забележки. Беше ми странно първата зима как ще се държи, минималната температура, на която съм я стартирал, съответно веднага пали ДВГ е -10 градуса. Беше ужасно заледена кола, за нещастие я държа на открито, аз лед не стържа, след 9 минути всички стъкла бяха размразени и старт. Добре отопля, имам чувството, че е по-бързо от предишните ми дизели...
Разходът, то много е писано за него, реално аз колата я взех заради технологията, обичам технологични неща. Лично аз ако гледам само разход, може би ще съм недоволен. Миналият ден ми беше рекорда извънградско от 55км, 4,1л/100км по компютър, и аз се учудих, но много бабешко карах, че бях на приспивна музика
Реално все съм си над 5 на 100 извънградско, градското така и не мога да го хвана, но съм в малък град и зимата ще е доста.
За кефа от шофирането... аз съм доволен. Гадно e-CVT, за което е говорено много и странно ускорение. Ако караш спокойно и галиш педала е прекрасна хибридната система.
Ако се върна назад една година назад честно, може би пак щях да поръчам хибрид. Не е лошо. Цените са добри.
Тя е още бебе колата, но за близо 9000км няма никакви забележки. Беше ми странно първата зима как ще се държи, минималната температура, на която съм я стартирал, съответно веднага пали ДВГ е -10 градуса. Беше ужасно заледена кола, за нещастие я държа на открито, аз лед не стържа, след 9 минути всички стъкла бяха размразени и старт. Добре отопля, имам чувството, че е по-бързо от предишните ми дизели...
Разходът, то много е писано за него, реално аз колата я взех заради технологията, обичам технологични неща. Лично аз ако гледам само разход, може би ще съм недоволен. Миналият ден ми беше рекорда извънградско от 55км, 4,1л/100км по компютър, и аз се учудих, но много бабешко карах, че бях на приспивна музика

За кефа от шофирането... аз съм доволен. Гадно e-CVT, за което е говорено много и странно ускорение. Ако караш спокойно и галиш педала е прекрасна хибридната система.
Ако се върна назад една година назад честно, може би пак щях да поръчам хибрид. Не е лошо. Цените са добри.
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Пловдив наистина ли е малък град ? Скоростната кутия наистина ли е CVT ? Наистина ли ти даде 4,1/100 ? На каква музика ?
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....
- valio
- Мнения: 22
- Регистриран на: 07 Яну 2018 14:06
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Toyota Auris TS HSD
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
1. ДА
2. ДА
3. ДА, но съм писал, че е извънградско...
4. Gothic
2. ДА
3. ДА, но съм писал, че е извънградско...
4. Gothic
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Бих помолил колегите с нови хибриди, най-вече с по-малките стил C-HR/Приус може и с малко по-старите като поколение, но "нови" Аурис/Ярис да споделят колко време могат да изкарат на батерия в едно задръстване.
Да уточня - знам, че този въпрос е много разтеглив, но все пак някаква представа.
Да кажем попадаш в едно задръстване на относително равен път. Вечер, задръстване. Започвате да циклите на светофарите. Светофара се сменя и вие леко се придвижвате с трафика на ток. Демек само местите колата на ток, а не да засилите, за да минете вече на зелено.
Та ако попаднете в такова задръстване със заредена батерия, то може ли да погледнете на монитора колко време може да изкарате в такъв вид "пътуване" преди да падне там до минимума и двигателя да започне да пали за всяко ваше съвсем леко докосване на педала на газта, или вече да го запали принудително, за да ви зареди батерията?
Благодаря за конкретните мнения, придружени с точни цифри.
п.п. При мен (Приус-2) максимума до колко достигам е около 8 до 10 минути. Демек задържа ли се в едно задръстване (един или последователни светофари) над 10 минути (да кажем грубо 7-8 "раздавания" на светофара, съответно премествания на колата там по 30-50 метра всяко), то батерията свършва и вече мога да преместя/засиля колата само на гориво.
Да уточня - знам, че този въпрос е много разтеглив, но все пак някаква представа.
Да кажем попадаш в едно задръстване на относително равен път. Вечер, задръстване. Започвате да циклите на светофарите. Светофара се сменя и вие леко се придвижвате с трафика на ток. Демек само местите колата на ток, а не да засилите, за да минете вече на зелено.
Та ако попаднете в такова задръстване със заредена батерия, то може ли да погледнете на монитора колко време може да изкарате в такъв вид "пътуване" преди да падне там до минимума и двигателя да започне да пали за всяко ваше съвсем леко докосване на педала на газта, или вече да го запали принудително, за да ви зареди батерията?
Благодаря за конкретните мнения, придружени с точни цифри.
п.п. При мен (Приус-2) максимума до колко достигам е около 8 до 10 минути. Демек задържа ли се в едно задръстване (един или последователни светофари) над 10 минути (да кажем грубо 7-8 "раздавания" на светофара, съответно премествания на колата там по 30-50 метра всяко), то батерията свършва и вече мога да преместя/засиля колата само на гориво.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 536
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 5 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Притесняваш се за батерията? За gen2 предполагам HV health check-а (hybrid assistant) работи добре, би трябвало да има post-нати от нови батерии по hybrid synergy форума и prius touring club ако те интересуват сравнения след това. Иначе различни задръствания, пуснати фарове, климатик, други ел. екстри... като цяло доста може да се заблудиш.BOz написа: ↑22 Мар 2019 10:52 Бих помолил колегите с нови хибриди, най-вече с по-малките стил C-HR/Приус може и с малко по-старите като поколение, но "нови" Аурис/Ярис да споделят колко време могат да изкарат на батерия в едно задръстване.
Да уточня - знам, че този въпрос е много разтеглив, но все пак някаква представа.
Да кажем попадаш в едно задръстване на относително равен път. Вечер, задръстване. Започвате да циклите на светофарите. Светофара се сменя и вие леко се придвижвате с трафика на ток. Демек само местите колата на ток, а не да засилите, за да минете вече на зелено.
Та ако попаднете в такова задръстване със заредена батерия, то може ли да погледнете на монитора колко време може да изкарате в такъв вид "пътуване" преди да падне там до минимума и двигателя да започне да пали за всяко ваше съвсем леко докосване на педала на газта, или вече да го запали принудително, за да ви зареди батерията?
Благодаря за конкретните мнения, придружени с точни цифри.
п.п. При мен (Приус-2) максимума до колко достигам е около 8 до 10 минути. Демек задържа ли се в едно задръстване (един или последователни светофари) над 10 минути (да кажем грубо 7-8 "раздавания" на светофара, съответно премествания на колата там по 30-50 метра всяко), то батерията свършва и вече мога да преместя/засиля колата само на гориво.
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
И при мен времето е такова. Няколко пъти го засичам не в задръстване, а докато чакам жената да излезе от магазина 
Влезе за хляб, излезе след 10-15 минути

Влезе за хляб, излезе след 10-15 минути

Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Ни най-малко. Вече си правих батерията и това относително не ме притеснява. Искам основно обратна връзка от "новата" хибридна система в П4/C-HR. Просто информатиовно-любопитно, нова батерия, с друг лейоут на скоростната кутия, какво се постига в крайна сметка.
А, това е друго. Ако висиш на едно място, то трябва да изкара и по-дълго. В оптималния случай, без консуматори, колата харчи около 1А на едно място. При 60-45=15% номинален използваем капацитет от батерията и да кажем 30% износване на клетка, то на теория имаме около 0,7 Ач използваем капацитет. Което прави грубо около 40 минути на едно място. На фарове горе-долу времето става наполовина.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Фарове, музика, даже доста често несъзнателно държа крака на спирачката, дори да съм задействал "ръчната".
Не съм го засичал с точност, но е доста.
Иначе в задръстване пак има много условности, че да се измери някакво време.
Не съм го засичал с точност, но е доста.
Иначе в задръстване пак има много условности, че да се измери някакво време.
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
На RX се оказа, че спирачката я отчита много грубо - т.е. трябва сериозно да съм натиснал спирачката за да не подава ток към ел-двигателя (т.е. да консумира доста повече ток в момента)...
При нормалното ми натискане на спирачката, при което Джипа и Лексъса си стоят на място, Лекса 'натискаше' и с ел-двигателя...
При нормалното ми натискане на спирачката, при което Джипа и Лексъса си стоят на място, Лекса 'натискаше' и с ел-двигателя...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Забелязал съм, че при Приуса ми силата на натискане и това, за което говориш не е константа.slowtraveler написа: ↑25 Мар 2019 10:58 На RX се оказа, че спирачката я отчита много грубо - т.е. трябва сериозно да съм натиснал спирачката за да не подава ток към ел-двигателя (т.е. да консумира доста повече ток в момента)...
При нормалното ми натискане на спирачката, при което Джипа и Лексъса си стоят на място, Лекса 'натискаше' и с ел-двигателя...
Примерно ако натисна леко спирачката и това леко натискане е достатъчно, за да спре автомобила - примерно при изкачване силата на натиск на педала е много по-малко от при спускане, то след като спре колата трябва да задържиш спирачката горе-долу също с такава сила, за да не започне да подава ток към ел. двигателя.
Или ако ако се спускам по наклон, то първоначално натискам доста по-силно, за да спре колата. След това, да кажем точно към края на спирането леко отпусна спирачката, но все още е достатъчна, за да спре автомобила, то системата често продължава да подава ток, демек все едно симулира тръгването на "автомата". В този момент, за да го спра този ток, то трябва да се натисне доста силно спирачката - понякога в пъти по-силно от "нормалното" спиране. Имало е и случаи, в които колкото и силно да натискаш системата е решила, че ще си подава ток и това е. Решението, в този момент, което съм намерил е да отпуснеш спирачката напълно, колата да измине 30 см. и тогава пак да спреш. Та този ефект винаги съм го наблюдавал основно когато се спускам и трябва да натисна спирачката със сила над тази на възможностите на регенерацията за съответната скорост.
Точно това усещане и факт/резултат му го бях споменал на един тип в Германия, който пишеше във форума с един Приус, ама той си знаеше неговото и си е решил, че нещо съм малоумен. А реално той като не усеща една кола как се държи, трудно е на такива индивиди да ги обориш. И за мен това е един малко негативен ефект, който се получава когато спускам зимата рампата към гаража, върху която има лед. Не стига, че се "боря" с леда, а и колата ми вкара допълнително "напрежение".

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Да, може да сработва по някакъв алгоритъм според спирачното усили (поне на джипката имам измерване на точното налягане в спирачната система) , ама тогава това пак е издънка на софтуеристите....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] и 1 гост