[TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset Tool

Публикувай отговор
FraDiavollo
Мнения: 60
Регистриран на: 20 Фев 2017 09:36
Местоположение: София

[TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset Tool

Мнение от FraDiavollo » 09 Авг 2018 14:03

Здравейте колеги,

По темата с датчиците за налягането на гумите. Наложи ми се да си купя нов датичк, защото предишният собственик на колата е сменял гуми при гумаджии, които не са наясно с датчиците и бяха прецакали единия.
От Тойота ми обявиха цена за 1 бр. датчик 167 лева без ДДС, Допълнително се плаща 42 лева за обучението на датчика. Отказах им, естествено.
Купих си датчик от autokivi.bg за 64 лева. При годишното техническо обслужване на колата в Тойота се примолих да ми го монтират и обучат и те се съгласиха без да се налага допълнително доплащане.
Toyota Avensis 1.8 Valvematic CVT 2014

Аватар
Румен Райков
Мнения: 9
Регистриран на: 11 Ное 2018 18:03
Местоположение: Варна
Автомобил: Auris Hibrid 2018

[TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset Tool

Мнение от Румен Райков » 19 Ное 2018 15:22

Здравейте, планирам да си взема втори комплект джанти и зимни гуми. Намерих си ето тези вентили с датчици:
Autel
Aliexpess
някой знае ли дали са съвместими с моя AURIS HSD 2018 и някъде във Варна "тънко" програмиране?
ИзображениеИзображение

FraDiavollo
Мнения: 60
Регистриран на: 20 Фев 2017 09:36
Местоположение: София

[TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset Tool

Мнение от FraDiavollo » 30 Ное 2018 08:55

celeron_7000 написа: 29 Май 2018 14:55 На Корола 2015 се наложи да изтрия “зимния”, за да вкарам “летния” комплект. Не видях 8 позиции, а само 5. Но не работя с оригиналния софтуер. Може да се наложи отново да повториш упражнението, ако може да запамети само един комплект датчици.
Колега, оказа се, че от ТМ АУТО са ме подвели и моята кола може да помни не 8, а само 4 броя датчици. От написаното по-горе разбирам, че ползваш някакъв софтуер, с който сам си ги записваш/триеш. Моля за повече информация за този софтуер, как да се снабдя с него, за да мога и аз да си ги презаписвам при всяка смяна. В Тойота цената е 45лв., което не е оферта. Колата е Авенсис 2014.
Toyota Avensis 1.8 Valvematic CVT 2014

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

[TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset Tool

Мнение от slowtraveler » 30 Ное 2018 10:17

Офтопик
► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

[TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset Tool

Мнение от BOz » 30 Ное 2018 12:25

slowtraveler написа: 30 Ное 2018 10:17 За пореден път се убеждавам колко важен е конструкторският подход и какво влияние може да окаже за бизнеса и за клиента...
Ето - ограничаваш плащането на конструкторския екип и получаваш ТПМС система, ограничаваща възможностите на клиента да работи безпроблемно с автомобила. Ама ще ходиш по-често в сервиз - дори за смяна на гума. Или ще харчиш пари за софтуер, ще се образоваш как да работиш с него и т.н.
При мен явно са дали повече пари на конструкторите, и струва сигурно по-скъпо, но ТПМС работи напълно автономно - не ти пука дали въртиш гумите, дали сменяш датчици и т.н. - колата сама определя кой датчик на коя гума е и системата винаги работи коректно
Доста съгласен. Аз с много неща не съм съгласен с възгледите на Тойота и много решения ми се струват крайно нелогични. Тази система е едно от тях.
И защо въобще са внедрили такава система, като първо, че не можеш да гледаш реалното налягане на всяка гума на дисплея и второ защо въобще използват активни датчици в този случай, а не пасивна проверка като много други производители?
Значи хем се набутваш да правиш някаква логика, системи, производство, цена и т.н., ама не даваш достъп на потребителя да се възползва от това. Е за какво ти е в крайна сметка това напразно усилие? И накрая не вкарваш една елементарна логика системата сама да си определи кое колело къде се намира, или ако ги махнеш, да кажем смениш със зимен комплект гуми без датчици, то ти реве. Луда работа.thumbdown.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

[TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset Tool

Мнение от slowtraveler » 30 Ное 2018 12:32

Логиката само да определи кое колело къде се намира не е толкова проста - изисква по-скъпоструващи допълнителни производствени разходи - приемници и т.н...
Но логиката да определиш кои предаватели са ти в обхват докато се движиш и да си ги запомниш е елементарна...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

[TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset Tool

Мнение от BOz » 30 Ное 2018 13:03

slowtraveler написа: 30 Ное 2018 12:32 Логиката само да определи кое колело къде се намира не е толкова проста - изисква по-скъпоструващи допълнителни производствени разходи - приемници и т.н...
Но логиката да определиш кои предаватели са ти в обхват докато се движиш и да си ги запомниш е елементарна...
Не съм съгласен.
Във всеки един сензор за налягане се влага един сензор за движение струващ единични стотинки, буквално. На базата на посоката на въртене се определя първоначалното положение на ляво, дясно колело. След това по силата на сигнала, след първоначално запознаване на системата се определя вероятността за предно/задно колело. И след това, след като борд компютъра усети странично ускорение заедно със завой от ъгъла на волана се наблюдава сигнала от датчиците, за да се потвърди първоначалното "предположение" за предно/задно колело. Имплементация за стотинки, която въобще не е трудна за реализиране.
Иначе ако шофьора не трябва да знае точно в кое колело какво налягане има, както е при Тойота (може и да има такива, на които все пак се изписва), защо въобще да влагаш активни елементи, какъвто е случая?
За мен единствено оправданото решение е да брулиш стотинки от потребителите в следпродажбения период.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

[TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset Tool

Мнение от slowtraveler » 30 Ное 2018 13:21

То и в момента имат сензори за движение - датчикът 'заспива' когато автомобилът не се движи...
Но не определя посоката на движение...
По силата на сигнала не можеш да определиш всички колелета с един приемник..
При мен е реализирано с 3 приемника до три от колелетата, определящи 'близкият' датчик, но и 'чуващи' всички други датчици наоколо... Четвъртият 'чут' датчик е на четвъртото колело, което няма приемник до него... Резервната гума трябва да се въведе 'хардуерно' - иначе TPMS няма как да определи кое е резервната гума, и кое - четвъртата...
Дори и да няма индикация от всеки отделен датчик, активни елементи се влагат за да не се бърка със сигнала от датчици от друг автомобил...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

[TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset Tool

Мнение от BOz » 30 Ное 2018 14:19

slowtraveler написа: 30 Ное 2018 13:21 То и в момента имат сензори за движение - датчикът 'заспива' когато автомобилът не се движи...
Но не определя посоката на движение...
По силата на сигнала не можеш да определиш всички колелета с един приемник..
При мен е реализирано с 3 приемника до три от колелетата, определящи 'близкият' датчик, но и 'чуващи' всички други датчици наоколо... Четвъртият 'чут' датчик е на четвъртото колело, което няма приемник до него... Резервната гума трябва да се въведе 'хардуерно' - иначе TPMS няма как да определи кое е резервната гума, и кое - четвъртата...
Дори и да няма индикация от всеки отделен датчик, активни елементи се влагат за да не се бърка със сигнала от датчици от друг автомобил...
Ами престарали са се при теб. Примерно при мен в Опел как могат да го направят по принципа, по който ти описах?
И за резервното колело не си прав. Опел си го определят много просто - това колело, което моушън сензора не индикира въртеливо движение, но се вижда от системата (активирано от движението на колата) = резервно. Май не е толкова трудно. tooth.gif

п.п. Може при теб да няма да кажем сензори за ориентация (моушън) а да е обикновен вибро сензор, за да събуди системата просто.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

[TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset Tool

Мнение от slowtraveler » 30 Ное 2018 19:37

Не знам какво са направили Опел, ама колегата си взема цял отделен електронен прибор за да си пренастройва колата при всяка смяна на гумите на новичкия Опел (преди 2г), дето купи на жена си :)
Иначе да - електрически подгрев на челното стъкло си има като екстра :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
iovkito
Мнения: 2831
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

[TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset Tool

Мнение от iovkito » 02 Мар 2019 18:39

Добра дискусия се е заформила с тези датчици. Купих си 18 цолови джанти за рав4 и разбрах, че датчиците не могат да се програмират с techstream-a. От прочетеното в интернет, оставам с впечатлението, че досега никой не е успял да се оправи без оригиналната диагностика в сервизите на тойота. Аз естествено си реших бързо проблема, просто ще си гледам светещата лампа на таблото през лятото, защото имам опция само за 4 датчика и трябва да ходя 2 пъти годишно в сервиза, за да ги сетват. Ако намеря някакво решение с друга диагностика, ще пиша.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

celeron_7000
Мнения: 173
Регистриран на: 17 Фев 2014 17:59
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път

[TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset Tool

Мнение от celeron_7000 » 02 Мар 2019 21:48

Аз моите ги програмирах с LAUNCH (китайска диагностика), не с оригинална.
Toyota RAV4 (2023), 2,0 CVT, M20A-FKS, EXECUTIVE I Toyota Corolla E11 (1999), 1,3 4E-FE, TERRA, MT I Toyota C-HR (2023), 2,0 HYBRID M20A-FXS, CLUB

Аватар
iovkito
Мнения: 2831
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

[TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset Tool

Мнение от iovkito » 03 Мар 2019 01:19

Има някаква за 20$ и друга за 500лв, коя по-точно от двете използваш?
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

[TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset Tool

Мнение от slowtraveler » 03 Мар 2019 08:13

Би трябвало да става с тази от 500, дето струва 20 - разликата е само в софтуера, който си инсталирал на телефона/таблета :)
Всъщност вече няма за 20$, а самият хардуер се върти около 100$ при китайците без кракването...
Ако имаш желание - имам Ланч - може да пробваме когато идваш към Варна, пък колегата ще спомене какви действия точно е направил (то в менюто си има обучение на ТПМС, ама все пак - друго си е от първо лице)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

celeron_7000
Мнения: 173
Регистриран на: 17 Фев 2014 17:59
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път

[TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset Tool

Мнение от celeron_7000 » 05 Мар 2019 01:57

Точно както казва slow е - зависи от софтуера. Взех китаеца от Алиекспрес преди 2-3 години за около 70-80 долара (жълт, версия 2.0, OBD 2). След това изтеглих софтуера от един форум за автодиагностика (преди това направих дарение в размер на 10-20 долара на същия форум, за да мога да тегля). Софтуерът се казва xdiag 3 pro и до 2016 четеше всичко и почти нямаше пропуск, като с по-новите по-добре се справя. Най-общо казано, като разпознае колата отиваш на Special functions, после си има TPMS и действаш. За да кажа пълния алгоритъм, трябва да съм пред диагностиката. Но всеки сезон върху летните кодове слагам зимните и обратно, защото позициите са 5, a не 8 за два комплекта!
Toyota RAV4 (2023), 2,0 CVT, M20A-FKS, EXECUTIVE I Toyota Corolla E11 (1999), 1,3 4E-FE, TERRA, MT I Toyota C-HR (2023), 2,0 HYBRID M20A-FXS, CLUB

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 41 госта