Проблем Yaris 1.4 D4D черен пушек и загуба на мощност
Проблем Yaris 1.4 D4D черен пушек и загуба на мощност
Здравейте,от известно време имам следния проблем с Ярис 1400 D4D 2007г. автомат:
Колата губи мощност и започва да пуши много черен дим. При форсиране може и да се оправи след минута може и след няколко минути. При самото форсиране се чува нещо като пристъргване и след като мина този етап колата се оправя все едно нищо не е било.Карал съм я на две диагностики и казват,че всички параметри са в норма. Според единия майстор е EGR клапана а според другия може и турбото но и давамата не ми звучяха много убедително и казаха карай докато не го прави постоянно.Според вас колеги какъв може да е проблема?
Колата губи мощност и започва да пуши много черен дим. При форсиране може и да се оправи след минута може и след няколко минути. При самото форсиране се чува нещо като пристъргване и след като мина този етап колата се оправя все едно нищо не е било.Карал съм я на две диагностики и казват,че всички параметри са в норма. Според единия майстор е EGR клапана а според другия може и турбото но и давамата не ми звучяха много убедително и казаха карай докато не го прави постоянно.Според вас колеги какъв може да е проблема?
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 24 Яну 2019 17:52
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Toyota Urban Cruiser 1.4 D4D
Проблем Yaris 1.4 D4D черен пушек и загуба на мощност
Колега има ли (DPF) ФАП колата, да не се е задействала регенерацията т.е. самопочистването на ФАП.
Проблем Yaris 1.4 D4D черен пушек и загуба на мощност
На 99% няма DPF тази кола. Ако регенерира няма как да пуши черно колега, нали това е функцията на DPF. Залагам на проблем с EGR клапана. Черният пушек може да е признак за не доброто му затваряне. Най- лесно, бързо, евтино и безпроблемно е да се свали и почисти. Щом се оправя след минути и ако видиш, че е затлачен от сажди може би в него да е проблема.
Проблем Yaris 1.4 D4D черен пушек и загуба на мощност
Проблема се оправи поне за сега с добавка normfest DC980 за ЕГР клапан.Направих го на 12 декември и от тогава не го е правил проблемa. Също гледам и на всеки 100км да я изкарвам извън града да я изфорсирам повечко.
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Проблем Yaris 1.4 D4D черен пушек и загуба на мощност
Само си губиш времето и харчиш гориво. Това се прави, ако имаш DPF, а ти нямаш такъв.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
Проблем Yaris 1.4 D4D черен пушек и загуба на мощност
Не е напълно лишено от смисъл. Не е излишно да я изфорсираш малко колата да позихвърли сажди от тръбите, да раздвижи егр-а и тн. Не да я режеш излишно, но 1-2 хубави ускорения на 3та примерно ако позволява пътя няма да и навреди.
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Проблем Yaris 1.4 D4D черен пушек и загуба на мощност
Това не е ли излишно рязане?


За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
Проблем Yaris 1.4 D4D черен пушек и загуба на мощност
Имах предвид примерно да речем спрял си на бензиностанция на магистралата и се включваш в движението..криво-ляво нормално може да се включиш като сменяш на 2000 и нещо 3000, в случая магистралата позволява да я изрежеш на трета примерно до края и после си превключваш нататък.
Или не си съгласен че има смисъл да се развърти един път хубаво мотора, да се раздвижат там егр-и, меганизми по турбото и тн и да издуха всичко по тръбите?
Или не си съгласен че има смисъл да се развърти един път хубаво мотора, да се раздвижат там егр-и, меганизми по турбото и тн и да издуха всичко по тръбите?
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Проблем Yaris 1.4 D4D черен пушек и загуба на мощност
За един път съм съгласен, ама ти май не си го правиш само един път?! Това разбира се си е твоя работа.
Аз съм учил, че всяко прекомерно вдигане на оборотите на един двигател е изключително вредно.
Ако си мислиш, че с издуване на двигателя ще почистиш ЕГР-а, жестоко се заблуждаваш. За турбината пък да не говорим.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
- Митхат
- Мнения: 3826
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 132 пъти
Проблем Yaris 1.4 D4D черен пушек и загуба на мощност
Е как бе колега

Проблем Yaris 1.4 D4D черен пушек и загуба на мощност
Този продукт казваш е за почистване на ЕГР ,който ЕГР се чисти ръчно поради факта че за да изчистиш нещо ,трябва да изцапаш друго, а в случая е по-добре легена и парцала за 1/2 час отколкото клапани ,цилиндри ,бутала и турбина.
Отделно от това аз не бих подложил турбината на такова чистене защото колкото и да е внимателно по инструкция би могло да предизвика фатален дисбаланс на турбини с повече часове.
Проблем Yaris 1.4 D4D черен пушек и загуба на мощност
Не казвам че ще ги почситя, просто казвам че се издухват бая сажди, които са застояли по тръбите. При пълнене на оборотомера предполагам се раздвижват геометрия на турбо, егр-а си минава през всичките "позиции" и тн. Далеч не казвам че юркам мотора, просто специално на магистрала като съм спрял да пия кафе винаги се включвам с пълна газ , използвайки че съм на магистрала и мога да си вдигна законно и безопасно 120 на трета. Това ясно че не се случва всеки ден. А за мотора колко да е вредно.. за сега за 235 хиляди чека не ми е светвал, колата не ми е "забивала" нищо. А бая теми има по други форуми не само тук за забили геометрии и егр-и , за чистене, сваляне и какво ли не. Аз по мотора съм на 2 подревни свещи до тук и нищо друго. Да имах проблеми със скорости, но това е друго не е мотор. Дори няма разход на масло на 10хиляди е в момента сутринта го проверявах не е мръднало и милиметър надолу.
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Проблем Yaris 1.4 D4D черен пушек и загуба на мощност
metpo_d4d, колега, прочети малко литература и тогава ако искаш продължавай да си си чупиш колата!
Рециркулацията на газовете чрез ЕГР-а се осъществява само в режими на частично натоварване. При пълно натоварване рециркулацията на газовете би била контрапродуктивна, тъй като тогава двигателят се нуждае от максимално голямо количество свеж въздух, богат на кислород.
Поради тази причина, при издуване ЕГР.а се затваря и нищо не издухваш от него.
При големи обороти на двигателя пък, турбината се развърта с максимални обороти 120 000 - 150 000, което предразполага за по-бързото ѝ износване, което не вярвам да те устройва.
Така че попрочети малко и тогава ако искаш продължавай да си трошиш колата.
Рециркулацията на газовете чрез ЕГР-а се осъществява само в режими на частично натоварване. При пълно натоварване рециркулацията на газовете би била контрапродуктивна, тъй като тогава двигателят се нуждае от максимално голямо количество свеж въздух, богат на кислород.
Поради тази причина, при издуване ЕГР.а се затваря и нищо не издухваш от него.

При големи обороти на двигателя пък, турбината се развърта с максимални обороти 120 000 - 150 000, което предразполага за по-бързото ѝ износване, което не вярвам да те устройва.

Така че попрочети малко и тогава ако искаш продължавай да си трошиш колата.

За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
-
- Мнения: 178
- Регистриран на: 02 Дек 2019 10:42
- Местоположение: Казанък
- Автомобил: Toyota Yaris 1,4 D4D MMT
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Проблем Yaris 1.4 D4D черен пушек и загуба на мощност
Аз съм съгласен и с двамата колеги ! Единият е прав на теория, а другият на практика ! Всеки си преценява дали да се вози леко с колата си и да чисти по-често ЕГР или да шофира по начин, който да не влияе толкова на замърсяването на Клапани, Турбини и ДПФ-и. Ще дам пример с един колега и приятел с Голф 5 тди, който сам стигна до този извод. След 2 месечно каране до работа-около 400 км градско каране(4 км в посока) и колата му започна да пропушва, да гори повече и да върви по-малко(намалена мощност). Обещах да му помогна с чистенето на ЕГР клапана и отивам в угововорения ден и час, но човекът от нетърпение, веднага след нощната смяна беше извършил манипулацията успешно. За няма и 1 час работа, ефекта беше повече от добър! Мотора заработи както трябва.
Имам запитване относно тези добавки за почистване на ЕГР: удачни ли са за превентивна употреба( когато нямаме видни проблеми )? А сега през зимата ползвате ли добавка за дизел и какви марки препоръчвате? Преди 10 години ползвах на Castrol и бях доволен от нея.
Имам запитване относно тези добавки за почистване на ЕГР: удачни ли са за превентивна употреба( когато нямаме видни проблеми )? А сега през зимата ползвате ли добавка за дизел и какви марки препоръчвате? Преди 10 години ползвах на Castrol и бях доволен от нея.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 10 госта