Боклуци в маслото
Боклуци в маслото
Здравейте колеги имам странен проблем с двигателя на Rav4.2 D4D.
Историята на кратко:
Появи се много странен метален шум от двигателя. След като ми премигна веднъж и червената лампа за маслото установихме, че има нещо общо с маслената помпа и закупих нова от колегата Toyota forever. Най-отчетлив шума беше от към картера, след като го свалихме се видя, че смукателя е затлачен с някаква гняс. От там явно маслената помпа няма достатъчно масло и тропа.
Понеже беше първо масло след като купих колата, го отдадохме на това, че може да е имало нещо в мотора. Ново масло RAVENOL 5W-30, нов филтър сменихме и маслената помпа така и така я бях купил и колата замърка.
За жалост 6 месеца по-късно и около 5К км се появи същия шум. Свалихме картера и цедката пак беше затлачена:
След почистване и смяна пак на маслото всичко е наред.
Казаха ми, че може да има нещо общо с опръстените на дюзите. Колата върви, пали и работи чудесно.
Въпроса ми е от къде идва тази гняс?
Поздрави
Историята на кратко:
Появи се много странен метален шум от двигателя. След като ми премигна веднъж и червената лампа за маслото установихме, че има нещо общо с маслената помпа и закупих нова от колегата Toyota forever. Най-отчетлив шума беше от към картера, след като го свалихме се видя, че смукателя е затлачен с някаква гняс. От там явно маслената помпа няма достатъчно масло и тропа.
Понеже беше първо масло след като купих колата, го отдадохме на това, че може да е имало нещо в мотора. Ново масло RAVENOL 5W-30, нов филтър сменихме и маслената помпа така и така я бях купил и колата замърка.
За жалост 6 месеца по-късно и около 5К км се появи същия шум. Свалихме картера и цедката пак беше затлачена:
След почистване и смяна пак на маслото всичко е наред.
Казаха ми, че може да има нещо общо с опръстените на дюзите. Колата върви, пали и работи чудесно.
Въпроса ми е от къде идва тази гняс?
Поздрави
Toyota Rav4 XA20 D4D
Боклуци в маслото
Здравей, минах през същото - уплътнения на дюзите беше при мен.
TOYOTA AVENSIS VERSO 2005 D4D 116 k.c.
Боклуци в маслото
Здравей колега, благодаря ти.
Кои по-точно уплътнения или се купуват и трите които са на схемата:
Поздрави
Кои по-точно уплътнения или се купуват и трите които са на схемата:
Поздрави
Toyota Rav4 XA20 D4D
- hallowe_en
- Мнения: 57
- Регистриран на: 06 Сеп 2015 03:55
- Местоположение: София
Боклуци в маслото
Здравей колега,
ако смениш само 1 от тях ефекта ще е доста съмнителен. Сменят се всичките заедно. Нямам сервизно ръководство под ръка но сигурно се сменят и горивопроводите за високото налягане от рейла до дюзата.
Поздрави,
Стани
ако смениш само 1 от тях ефекта ще е доста съмнителен. Сменят се всичките заедно. Нямам сервизно ръководство под ръка но сигурно се сменят и горивопроводите за високото налягане от рейла до дюзата.
Поздрави,
Стани
Тoyota Avensis II
дата на производство декември 2003
дизел
85kw (116кс)
model: CDT250L AWMEYW
пробег: 230 000км
дата на производство декември 2003
дизел
85kw (116кс)
model: CDT250L AWMEYW
пробег: 230 000км
Боклуци в маслото
И толкова малки уплътнения могат да създадат толкова гняс?
Или от маслото да се надуват (като желатин)?
Или от маслото да се надуват (като желатин)?
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
Боклуци в маслото
Всичките - и тези на тръбичките на излишната нафта плюс тези горе на капака на клапаните !
Последно промяна от Akima на 17 Яну 2019 11:37, променено общо 1 път.
Причина: Моля съкращавайте си цитатите.
Причина: Моля съкращавайте си цитатите.
TOYOTA AVENSIS VERSO 2005 D4D 116 k.c.
Боклуци в маслото
Разбрах, сменям всичко гумено благодаря колеги. Като ги сменя ще дам разултат.
Поздрави
Поздрави
Toyota Rav4 XA20 D4D
Боклуци в маслото
Здравей,
При мен се получи същото. Купих колата (внос от Италия) и смених маслото. Скоро след това светна червената лампа за маслото. Свалихме картера (имаше много бокулуци), чистихме, промихме двигателя и нямаше проблем. След 3-4 месеца червената лампа за маслото взе да гасне по-бавно след запалване. Направихме пак същата операция с чистенето, пак имаше боклуци. Вече 2,5 години след това няма такъв проблем.
Естествено след първото почистване сменихме уплътненията под дюзите, така или иначе не бяха сменяни никога.
При мен се получи същото. Купих колата (внос от Италия) и смених маслото. Скоро след това светна червената лампа за маслото. Свалихме картера (имаше много бокулуци), чистихме, промихме двигателя и нямаше проблем. След 3-4 месеца червената лампа за маслото взе да гасне по-бавно след запалване. Направихме пак същата операция с чистенето, пак имаше боклуци. Вече 2,5 години след това няма такъв проблем.
Естествено след първото почистване сменихме уплътненията под дюзите, така или иначе не бяха сменяни никога.
Corolla E12 2002 2.0 D4D 90 HP
-
- Мнения: 676
- Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
- Местоположение: Ловеч
- Получена благодарност: 3 пъти
Боклуци в маслото
Ако проблемът е бил в уплътненията, защо се е наложило повторно почистване? И как точно попадат боклуците от разложените уплътнения в маслото ?
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г.
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш )
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г.
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш )
Боклуци в маслото
Под уплътнения имам предвид дифтунгите под самите дюзи. Сменихме ги тъй като е редно след 200 000 км и без никаква сервизна информация за колата да се сменят, това беше мнението на механика от сервиза. Явно след определени километри те изтъняват и почват да пропускат сажди, които може би са замърсили и задръстили картера. Надали уплътненията са се разложили. Боклуците от снимките ми приличат на сажди.
Corolla E12 2002 2.0 D4D 90 HP
Боклуци в маслото
Според мен повече сажди влизат от ЕГР и особено при неработеща картерна вентилация става това от красивите снимки по-горе.
- jim_beam
- Мнения: 2479
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
- Обратна връзка:
Боклуци в маслото
Ами дай някакво инфо, евентуално снимка къде е тая вентилация да си оправят основния проблем.
Боклуци в маслото
При тебе е там където не уплътняват скобите на малкия S-образен маркуч дето влиза след въздушния филтър.
- jim_beam
- Мнения: 2479
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
- Обратна връзка:
Боклуци в маслото
memorex нищо не разбрах, ама съвсем!
Защо ли пък може да се запуши тази вентилация, философски погледнато?
Защо ли пък може да се запуши тази вентилация, философски погледнато?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Amazon [Bot] и 10 госта