Шум в кормилна рейка при крайно положение
- boyanmt
- Мнения: 935
- Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
- Местоположение: NE Черноморие
- Автомобил: RAV-4-за кибрит
- Благодарил/а: 1 път
Шум в кормилна рейка при крайно положение
Привет,колеги!
Прави ми впечатление че,при пълен ляв-десен на волана,същия завършва с “удар” като че ли желязо в желязо?
Трябва ли да има тампони в крайните положения?Имате ли подобни наблюдения?
Нямал съм такива наблюдения при WAG групата,както и при Lexus.
Инфо за автомобила-в подписа ми.
Благодаря!
Прави ми впечатление че,при пълен ляв-десен на волана,същия завършва с “удар” като че ли желязо в желязо?
Трябва ли да има тампони в крайните положения?Имате ли подобни наблюдения?
Нямал съм такива наблюдения при WAG групата,както и при Lexus.
Инфо за автомобила-в подписа ми.
Благодаря!
- biro
- Мнения: 2651
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 71 пъти
Шум в кормилна рейка при крайно положение
На моята от подписа е така, на авенсисът ми беше същото. Но удърът не звучи като желязо, няма звънтене. По скоро като тъп удар желязо в пластмаса звучи.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- boyanmt
- Мнения: 935
- Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
- Местоположение: NE Черноморие
- Автомобил: RAV-4-за кибрит
- Благодарил/а: 1 път
Шум в кормилна рейка при крайно положение
Ами не мога да определя дали е желязо в желязо ,или такова в пластмаса,но е отчетливо.Дори ако бързо завъртиш волана до края,то звука е доста отчетлив и силен. Предполагам че би трябвало да има някакво обезшумяване,ама явно това е поредната недомислица на инженерите.
- zi_zi_top
- Мнения: 4204
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Получена благодарност: 11 пъти
Шум в кормилна рейка при крайно положение
На старата ми Корола Е12 е така, а на новата Е17 не се чува.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
-
- Мнения: 1011
- Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
- Местоположение: Ст. Загора
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 8 пъти
Шум в кормилна рейка при крайно положение
Никога не завъртайте волана в крайно положение в която и да е посока, и не го
задържайте в това положение продължително време.
В противен случай сервомоторът може да се повреди
- boyanmt
- Мнения: 935
- Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
- Местоположение: NE Черноморие
- Автомобил: RAV-4-за кибрит
- Благодарил/а: 1 път
Шум в кормилна рейка при крайно положение
Благодаря,tora!
Ще избягвам да правя остри завои,за да не повредя серво мотора!
Супер несериозно звучи цитата(знам че не е Ваш). 21 век-технологии?
Май се оказва в моя случай,че би трябвало да има тампони в крайните положения,но не откривам такива омекотители,да ги нарека.
Има ли някой,който да предостави схема на рейката?
Ще избягвам да правя остри завои,за да не повредя серво мотора!
Супер несериозно звучи цитата(знам че не е Ваш). 21 век-технологии?
Май се оказва в моя случай,че би трябвало да има тампони в крайните положения,но не откривам такива омекотители,да ги нарека.
Има ли някой,който да предостави схема на рейката?
Шум в кормилна рейка при крайно положение
Ако се вникне в смисъла на цитата никак не е повърхностен.Всъщтност това не е ли от ръководството за водача.
-
- Мнения: 1011
- Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
- Местоположение: Ст. Загора
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 8 пъти
Шум в кормилна рейка при крайно положение
От ръководството на ауриса е.
Avoiding damage to vehicle parts
Do not turn the steering wheel fully in either direction and hold it there for a
long time.
Doing so may damage the power steering motor.
Ограничението е от самата кормилна кутия, вероятно последния зъб на зъбната рейка и зъбното колело. На кутия без усилватели преди години съм отварял, май имаше пружина/и, и дължината и в свито положение да е била по-голяма от хода до последния зъб на рейката.
Иначе такива тампони за в крайно положение съм виждал по трактори или камиони, но на хебела движещ двете кормилни щанги, но там вече е друга схемата.
Avoiding damage to vehicle parts
Do not turn the steering wheel fully in either direction and hold it there for a
long time.
Doing so may damage the power steering motor.
Ограничението е от самата кормилна кутия, вероятно последния зъб на зъбната рейка и зъбното колело. На кутия без усилватели преди години съм отварял, май имаше пружина/и, и дължината и в свито положение да е била по-голяма от хода до последния зъб на рейката.
Иначе такива тампони за в крайно положение съм виждал по трактори или камиони, но на хебела движещ двете кормилни щанги, но там вече е друга схемата.
- boyanmt
- Мнения: 935
- Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
- Местоположение: NE Черноморие
- Автомобил: RAV-4-за кибрит
- Благодарил/а: 1 път
Шум в кормилна рейка при крайно положение
Благодаря,но цитираното не се вписва в моя въпрос.
Аз говоря и питам за тъп удар при крайно положение,а не за това за което вие пишете.
Аз говоря и питам за тъп удар при крайно положение,а не за това за което вие пишете.
-
- Мнения: 1691
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 20 пъти
Шум в кормилна рейка при крайно положение
Какъв е смисълът от "омекотител"(баси термина), освен да не се дразни възпаления слух на някой диригент? При какви обстоятелства въртиш волана с такава сила и скорост че да чукне така? Толкова ли не може да се запомни че хода на волана е два и половина оборота в ляво, и още толкова надясно? Ако има "омекотител", той няма ли да противодейства в последните 10-15 градуса от хода на волана? Какъв би бил коментарът ако нещо неочаквано ти си бутне ръката обратно когато искаш да направиш обратен завой на тясна улица?
- boyanmt
- Мнения: 935
- Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
- Местоположение: NE Черноморие
- Автомобил: RAV-4-за кибрит
- Благодарил/а: 1 път
Шум в кормилна рейка при крайно положение
Понеже не съм механик,а навигатор,та за това и термина не е може би най-правилния,за което съжалявам!
Ако желаете,ще запиша клип и щи го ъплоудна,белким раздразня и възпаля и вашите уши!
Не искам да задълбавам в коментара ми на останалите 2/3 от поста Ви,г-н мехаННик.
Ако желаете,ще запиша клип и щи го ъплоудна,белким раздразня и възпаля и вашите уши!
Не искам да задълбавам в коментара ми на останалите 2/3 от поста Ви,г-н мехаННик.
-
- Мнения: 1691
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 20 пъти
Шум в кормилна рейка при крайно положение
Имаш много добър автомобил. Карай си го със здраве и удоволствие. Защо търсиш проблеми там където няма. Всички кормилни рейки които съм отварял са принципно еднакви, независимо дали са с хидравлично или електрическо усилване. Еднократно чукане се чува когато накрайника стигне края на хода си и се спира в алуминиевия корпус, няма нужда да записваш нищо.
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 17 Апр 2019 22:19
- Местоположение: Русе
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 184 госта