След стенд почна да яде гумите отвътре

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

След стенд почна да яде гумите отвътре

Мнение от slowtraveler » 13 Сеп 2018 11:05

Износването отвътре означава обикновено 'отворена' предница...
Луфта на волана в рейката не е толкова притеснителен, но е важно да няма луфт от рейката до колелата (ябълковидни болтове и т.н.)... И тампони/втулку по окачването (включително горе на макферсона)... Амортисьорите обикновено износват гумите 'на ленти' напречно, така, че няма да са причинител на износване само отвътре.
Така, че ако си сигурен, че нямаш луфтове по окачването (т.е. двете колела се преместват без луфт позицията си ако пипнеш едното колело, и ако нямаш луфтове по наклон и позиция), то вероятно проблемът ти е в регулировката.. И ще се оправи с регулиране на предницата..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

След стенд почна да яде гумите отвътре

Мнение от jim_beam » 13 Сеп 2018 11:23

Мерси Слоу!
Регулировката ще се прави отпред и отзад, понеже навсякъде пипаха.
А иначе луфт от рейката до дясно колело има, като сменяха накрайника майстора ми показа. За беда специалиста по рециклирането в Пловдив явно беше в отпуск и не успях да свърша тая работа. В краен случай намирам някакви рециклирани явно за под 200Е в немски онлайн шопове и ще действам.
ПС: Сега се сещам, че имам фланци отпред и отзад, за да излязат колелата малко навън, задните май са малко по-дебели. Ако е трябвало и това да се вземе впредвид при реглажа? Но са сложени преди 10-11г. Да ги махна ли преди да ида на стенда?
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

След стенд почна да яде гумите отвътре

Мнение от ufer » 14 Сеп 2018 11:02

Ако са тънки, може би влизат в допуска, без да влияят на геометрията. По-дебелите вече я променят. Ако смяташ да караш пак с тях, трябва да са монтирани и да намериш майстор, който да е наясно в конкретния случай дали да остане близо до долната или горната граница при ъглите. Някои много дебели фланци могат да наложат дори леко излизане извън стандартните ъгли. При немците има един документ към такива продукти - джанти, фланци... АВЕ (разрешително за ползване), в който се упоменава при кои модели може да се приложи и до каква степен може да се регулира. Ако са маркови и нямаш АВЕ, може по интернет да го откриеш, ако търсиш внимателно, че информацията в тях е много трудна за възприемане и бюрократична... Пък ако си в Австрия, не би трябвало да е проблем. При всяко положение може да се наложи след известно време да се прави ново регулиране, като се наблюдават гумите и се отчита износването им.

Аватар
kostadinnm
Мнения: 240
Регистриран на: 09 Яну 2013 21:20
Местоположение: София/Петрич

След стенд почна да яде гумите отвътре

Мнение от kostadinnm » 14 Сеп 2018 16:26

slowtraveler написа: 13 Сеп 2018 11:05 Износването отвътре означава обикновено 'отворена' предница...
Да, моя грешка - логично е да е така, заради натоварването на външното колело при завой.
Corolla 2006 2.0 D-4D | sedan, SOL

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

След стенд почна да яде гумите отвътре

Мнение от jim_beam » 16 Сеп 2018 21:18

Доколкото си спомням отпред 40мм (2х20) отзад 50мм (2х25), HR алуминиеви имат си ABE за моя модел. Откакто карам с тях не съм имал проблем с неравномерно износване на гуми. Жалко за летните имат още 5-6мм, но ги изяде отвътре, предните поне. След месец-два слагам зимните и отивам на стенд.
Дали пък да не взема после само 2 нови летни, а задните да ги довърша за още един сезон, тогава съвсем ще се побърка електрониката навярно.
Мерси на всички за компетентните съвети! worthy.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
kostadinnm
Мнения: 240
Регистриран на: 09 Яну 2013 21:20
Местоположение: София/Петрич

След стенд почна да яде гумите отвътре

Мнение от kostadinnm » 17 Сеп 2018 12:05

От колко време си с тия тигани?!
Corolla 2006 2.0 D-4D | sedan, SOL

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

След стенд почна да яде гумите отвътре

Мнение от ufer » 17 Сеп 2018 13:06

При такова силно износване отвътре е най-вероятно, както казва Слоу, отворена предница. Но е възможно и от другите два ъгъла: особено вертикалния (Sturz) или на наклона (Nachlauf). При много модели те могат да се регулират, но не при всички. Няма да минеш без стенд и дано да попаднеш на човек, който разбира и може да се съобрази и с фланците. И трите базови ъгъла при много марки могат да си влияят взаимно, а истинският майсторлък е в комбинацията помежду им. Но си е голяма играчка...

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

След стенд почна да яде гумите отвътре

Мнение от jim_beam » 17 Сеп 2018 16:17

Сигурно е така, иначе да се осер.т нещата беше лесно срещу 50лв и 20 мин. Но срещу 130-140Е на час ще го оправят със сигурност. tooth.gif
Интересно какво точно е разстроил младежа в Пловдив, поне да информирам тия от Тойота сервиза. В крайна сметка да го нагласят по БДС както е било при нова кола пак добре.
С фланците съм поне от 11г.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

mgrigorov
Мнения: 151
Регистриран на: 09 Сеп 2017 19:16
Местоположение: София
Автомобил: Rav4 XA20 2.0vvti/LPG

След стенд почна да яде гумите отвътре

Мнение от mgrigorov » 17 Сеп 2018 18:28

А тук, може ли да питам за моята Рав4- ХА20. Трие ми задните гуми от вътре. Знам, че е нормално да е леко разкрачена. На стенда излезе всичко в нормите. Реглажа го правих във Вианор-а на окловръстното и бул. Пушкин в София, ако има значение. Или да я закарам на друго място, че сега предстои да слагам и зимните гуми.

Аватар
veso_hds
Мнения: 1429
Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 19 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

След стенд почна да яде гумите отвътре

Мнение от veso_hds » 17 Сеп 2018 22:13

Значи нещо не са направили като хората.Девет години карам като твоята равка и ми яде гумите абсолютно равномерно.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

Аватар
Airfan
Мнения: 1452
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Обратна връзка:

След стенд почна да яде гумите отвътре

Мнение от Airfan » 18 Сеп 2018 00:32

Като излизаш от завой развива ли ти се волана сам до право положение или му трябва помощ? Ако караш направо и кривнеш лекинко волана, остава ли колата да носи в тази посока или се самоизправя сам?
Изображение Изображение

Оги
Мнения: 1093
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

След стенд почна да яде гумите отвътре

Мнение от Оги » 08 Окт 2018 17:35

Луфт може да има между кормилния вал и рейката- ако е малък, или малко потропва при тест той не пречи.
Грамотния техник на стенда за геометрия вдига колата да увиснат колелата и първото нещо, което прави е да провери за хлабини в шарнирите и кормилните накрайници и дали някой тампон не е скъсан. Проверките са елементарни. Ако открие нещо нездраво препоръча да бъде сменено, ако не - минава към реглаж.
В случая сходимостта е направена така, че колелата са отворени отпред повече от нормите. Имат последните в програмите, някаква грешка се е случила явно. Решението е друг стенд за геометрия, там ще си каже каквото има да си казва или да я оправят като я съберат отпред.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: batececo и 27 госта