След стенд почна да яде гумите отвътре
- jim_beam
- Мнения: 2479
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
- Обратна връзка:
След стенд почна да яде гумите отвътре
Миналата год. ми смениха вътр. накрайник на корм. щанга, след което ме пратиха на стенд. За съжаление младежа вероятно не е затегнал болтовете с необх. момент, защото се оказа, че гумите ми били изядени отвътре (за около 10.000км). При по-висока скорост се усеща и дисбаланс, вибрации. Гумите ще се сменят и без това, но въпросът ми е следния:
имат ли значение гумите при реглажа на геометрията? В смисъл мога ли така да ида с изядените гуми или да изчакам като сложа зимните?
Рейката също отдавна има луфт, но няма да се прави скоро. Тия евтини ремонти в Бг не винаги са в плюс, последния път също съм разочарован, но това е друга тема.
Мерси предварително!
имат ли значение гумите при реглажа на геометрията? В смисъл мога ли така да ида с изядените гуми или да изчакам като сложа зимните?
Рейката също отдавна има луфт, но няма да се прави скоро. Тия евтини ремонти в Бг не винаги са в плюс, последния път също съм разочарован, но това е друга тема.
Мерси предварително!
- kostadinnm
- Мнения: 239
- Регистриран на: 09 Яну 2013 21:20
- Местоположение: София/Петрич
След стенд почна да яде гумите отвътре
Не би трябвало - образно казано, "датчиците" на лазерната стенд машина се захващат за джатната/главината. Може и със изпуснали гуми да отидеш и пак трябва да те наместят. Виж, ако луфта в рейката е голям, ми се струва, че може да продължи да чупи накрайници и да яде гуми...
Corolla 2006 2.0 D-4D | sedan, SOL
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
- Местоположение: гр. Сопот
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 8 пъти
-
- Мнения: 450
- Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
- Местоположение: Шумен
- Получена благодарност: 2 пъти
След стенд почна да яде гумите отвътре
Гумите не са важни. Важно е джантите да не се криви.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.
- jim_beam
- Мнения: 2479
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
- Обратна връзка:
След стенд почна да яде гумите отвътре
Благодаря колеги!
Накрайници няма счупени, просто пробвахме първо по-лесното ако луфта беше оттам. Но се оказа от рейката. Мислиш ли, че може яденето на гуми да се дължи на лекия луфт отдясно в рейката? Но защо пък и двете предни гуми ще яде тогава? Този луфт го имам поне от 5 год., последната год. като че ли се увеличи малко. Значи поне 50к съм карал така, но досега съм нямал изядени гуми никога, затова се учудвам и си мисля, че след стенда за последната год. ги унищожи.
Накрайници няма счупени, просто пробвахме първо по-лесното ако луфта беше оттам. Но се оказа от рейката. Мислиш ли, че може яденето на гуми да се дължи на лекия луфт отдясно в рейката? Но защо пък и двете предни гуми ще яде тогава? Този луфт го имам поне от 5 год., последната год. като че ли се увеличи малко. Значи поне 50к съм карал така, но досега съм нямал изядени гуми никога, затова се учудвам и си мисля, че след стенда за последната год. ги унищожи.
-
- Мнения: 864
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 97 пъти
- Получена благодарност: 24 пъти
След стенд почна да яде гумите отвътре
1.Оправи си ходовата част.
2.Реглажът се прави с изправни гуми, напомпени до указаното в Ръководството налягане.
3.Смени сервиза, като намериш такъв с доказано качествено настроена машина и кадърен специалист.
Успех!
п.п.Гумите са изядени от неправилна настройка на ходовата част. При задаване на параметрите следи дали шаблоните са за твоя автомобил - модел, година тип на купето, размер на джантите!
Всичко написано е изстрадано и проверено на собствен гръб. Така, че моля да не коментирате мнението ми!
2.Реглажът се прави с изправни гуми, напомпени до указаното в Ръководството налягане.
3.Смени сервиза, като намериш такъв с доказано качествено настроена машина и кадърен специалист.
Успех!
п.п.Гумите са изядени от неправилна настройка на ходовата част. При задаване на параметрите следи дали шаблоните са за твоя автомобил - модел, година тип на купето, размер на джантите!
Всичко написано е изстрадано и проверено на собствен гръб. Така, че моля да не коментирате мнението ми!
- slowtraveler
- Мнения: 4930
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 153 пъти
- Получена благодарност: 143 пъти
След стенд почна да яде гумите отвътре
Гената е прав - напълно съм съгласен с него
Гумите трябва да са с точно препоръчаното налягане. Автомобилът да е натоварен с обичайното (а не да имаш в багажника два чувала цимент например)...
Добрите сервизи те питат и как обичайно товариш автомобила - с колко човека и товар - това също оказва влияние за добрата настройка...
Защото се търси компромисна настройка - ако е добре при максимално натоварване на автомобила, тя няма да е перфектна при празен автомобил...
Гумите трябва да са с точно препоръчаното налягане. Автомобилът да е натоварен с обичайното (а не да имаш в багажника два чувала цимент например)...
Добрите сервизи те питат и как обичайно товариш автомобила - с колко човека и товар - това също оказва влияние за добрата настройка...
Защото се търси компромисна настройка - ако е добре при максимално натоварване на автомобила, тя няма да е перфектна при празен автомобил...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- jim_beam
- Мнения: 2479
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
- Обратна връзка:
След стенд почна да яде гумите отвътре
Мерси колеги, а дали всеки Тойота-сервиз предлага тая услуга?
Ще трябва да ходя в австр. сервиз за жалост, но пък дано коригират нещата.
Мъка...
ps: Сега видях точно, преди год. и 4 м. и 22.000 км съм бил на тоя стенд. Междувременно съм сменял и зимните гуми, дано не са и те за хвърляне.
Продължавам напред...
Ще трябва да ходя в австр. сервиз за жалост, но пък дано коригират нещата.
Мъка...
ps: Сега видях точно, преди год. и 4 м. и 22.000 км съм бил на тоя стенд. Междувременно съм сменял и зимните гуми, дано не са и те за хвърляне.
Продължавам напред...
- kostadinnm
- Мнения: 239
- Регистриран на: 09 Яну 2013 21:20
- Местоположение: София/Петрич
След стенд почна да яде гумите отвътре
За това с товара не се бях замислял, но звучи логично. Иначе да - ако имаш луфт само от едната страна, не би трябвало да ти изяжда и двете гуми. Възможно е да са нямали точните стойности за твоя автомобил. Аз наскоро ходих на лазерен и малко се зачуди момчето докато търсеше, но така и не ми даде бележка. В крайна сметка ми изправи леко волана, но не изцяло и пак ми е леко килнат.
На твое място бих действал постъково - добър лазерен реглаж със снимка на старите и новите стойности. Там трябва да се види дали предните са на някаква "къщичка". Ако са били извън норма, скоро идва зимния сезон - сменяш гумите(ако няма прекалено износени) и започваш да наблюдаваш протектора.
Междувременно пък, ако луфта на рейката се увеличи още или започне да те дразни много - знаеш
На твое място бих действал постъково - добър лазерен реглаж със снимка на старите и новите стойности. Там трябва да се види дали предните са на някаква "къщичка". Ако са били извън норма, скоро идва зимния сезон - сменяш гумите(ако няма прекалено износени) и започваш да наблюдаваш протектора.
Междувременно пък, ако луфта на рейката се увеличи още или започне да те дразни много - знаеш
Corolla 2006 2.0 D-4D | sedan, SOL
- jim_beam
- Мнения: 2479
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
- Обратна връзка:
След стенд почна да яде гумите отвътре
Ами и аз бях на такъв лазерен, модерна техника, но резултата беше .
Ако на техн. преглед ми направят проблем заради луфта, ще трябва и рейка, но тук не рециклират.
Ще се яде дървото...
Ако на техн. преглед ми направят проблем заради луфта, ще трябва и рейка, но тук не рециклират.
Ще се яде дървото...
- Kiki
- Мнения: 8210
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
След стенд почна да яде гумите отвътре
Стендът не прави реглажа!
Реглажът се прави от специалиста до стенда.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
- kostadinnm
- Мнения: 239
- Регистриран на: 09 Яну 2013 21:20
- Местоположение: София/Петрич
След стенд почна да яде гумите отвътре
Е стига де - там няма ли части втора ръка?! Вярвам, че ще се се справиш, но първо виж дали предните колела са ти на "къщичка".
Corolla 2006 2.0 D-4D | sedan, SOL
- slowtraveler
- Мнения: 4930
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 153 пъти
- Получена благодарност: 143 пъти
След стенд почна да яде гумите отвътре
Износеното окачване не поддържа правилна настройка, защото при промяна на усилието луфтовете променят ъгъла на положението на колелото...
Навярно знаете, че по принцип при изправен автомобил и при предно задвижване предните колела обикновено са леко отворени... За да се затворят при обиране на минималните луфтове при обичайното движение на автомобила с подадена газ... Докато при задно предаване предните колела са дори леко затворени заради съпротивлението, чието усилие ги отваря...
Затова първо бих предприел ремонт на окачването... В противен случай регулировката е загуба на време...
Навярно знаете, че по принцип при изправен автомобил и при предно задвижване предните колела обикновено са леко отворени... За да се затворят при обиране на минималните луфтове при обичайното движение на автомобила с подадена газ... Докато при задно предаване предните колела са дори леко затворени заради съпротивлението, чието усилие ги отваря...
Затова първо бих предприел ремонт на окачването... В противен случай регулировката е загуба на време...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- jim_beam
- Мнения: 2479
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
- Обратна връзка:
След стенд почна да яде гумите отвътре
Какво ще рече ремонт на окачването, освен лекия луфт във волана от рейката нямам други проблеми. 1-2 пъти в годината товаря колата яко и така минавам към 5-6к км, но това го правя откакто я имам по един и същ начин 11 год.
Можело да било и от амортисьори, ама надали, те са си пригодени за голям товар.
На бившата ми Е-класа бяха износени маса носещи тампони и също ядеше гумите зверски, та ми казваха, че няма смисъл от реглаж преди да се сменят.
Какво друго да гледам на Равката?
пс: Предните колела са износени само отвътре. Като си помисля реглажа беше направен с празна кола, гумите може да са били напомпени малко повече 0,2-0,3 бара.
Можело да било и от амортисьори, ама надали, те са си пригодени за голям товар.
На бившата ми Е-класа бяха износени маса носещи тампони и също ядеше гумите зверски, та ми казваха, че няма смисъл от реглаж преди да се сменят.
Какво друго да гледам на Равката?
пс: Предните колела са износени само отвътре. Като си помисля реглажа беше направен с празна кола, гумите може да са били напомпени малко повече 0,2-0,3 бара.
Последно промяна от jim_beam на 13 Сеп 2018 11:07, променено общо 1 път.
- ufer
- Мнения: 2600
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
След стенд почна да яде гумите отвътре
Едно време имахме 2 кютука от бетон по 50 кг всеки, които слагахме пред предните седалки, за да имитираме натоварване за старите системи на Beisbart. Става и с хора... , ако има на разположение. Сега не знам как са новите компютри. Може би вече не се слагат тежести при новите компютри, а се отчита с някакъв коефициент... Ако има профи да сподели, интересно ми е!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост