След стенд почна да яде гумите отвътре

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

След стенд почна да яде гумите отвътре

Мнение от jim_beam » 12 Сеп 2018 16:22

Миналата год. ми смениха вътр. накрайник на корм. щанга, след което ме пратиха на стенд. За съжаление младежа вероятно не е затегнал болтовете с необх. момент, защото се оказа, че гумите ми били изядени отвътре (за около 10.000км). При по-висока скорост се усеща и дисбаланс, вибрации. Гумите ще се сменят и без това, но въпросът ми е следния:
имат ли значение гумите при реглажа на геометрията? В смисъл мога ли така да ида с изядените гуми или да изчакам като сложа зимните?
Рейката също отдавна има луфт, но няма да се прави скоро. Тия евтини ремонти в Бг не винаги са в плюс, последния път също съм разочарован, но това е друга тема. mad.gif
Мерси предварително!
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
kostadinnm
Мнения: 240
Регистриран на: 09 Яну 2013 21:20
Местоположение: София/Петрич

След стенд почна да яде гумите отвътре

Мнение от kostadinnm » 12 Сеп 2018 16:48

Не би трябвало - образно казано, "датчиците" на лазерната стенд машина се захващат за джатната/главината. Може и със изпуснали гуми да отидеш и пак трябва да те наместят. Виж, ако луфта в рейката е голям, ми се струва, че може да продължи да чупи накрайници и да яде гуми...
Corolla 2006 2.0 D-4D | sedan, SOL

dimkaraganchev
Мнения: 601
Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
Местоположение: гр. Сопот
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 7 пъти

След стенд почна да яде гумите отвътре

Мнение от dimkaraganchev » 12 Сеп 2018 17:28

Сложи другите гуми и тогава отиди на стенд.

dokkito
Мнения: 450
Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
Местоположение: Шумен
Получена  благодарност: 2 пъти

След стенд почна да яде гумите отвътре

Мнение от dokkito » 12 Сеп 2018 17:35

Гумите не са важни. Важно е джантите да не се криви.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

След стенд почна да яде гумите отвътре

Мнение от jim_beam » 12 Сеп 2018 18:16

Благодаря колеги!
Накрайници няма счупени, просто пробвахме първо по-лесното ако луфта беше оттам. Но се оказа от рейката. Мислиш ли, че може яденето на гуми да се дължи на лекия луфт отдясно в рейката? Но защо пък и двете предни гуми ще яде тогава? Този луфт го имам поне от 5 год., последната год. като че ли се увеличи малко. Значи поне 50к съм карал така, но досега съм нямал изядени гуми никога, затова се учудвам и си мисля, че след стенда за последната год. ги унищожи.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

gena_bs
Мнения: 812
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 16 пъти

След стенд почна да яде гумите отвътре

Мнение от gena_bs » 12 Сеп 2018 19:00

1.Оправи си ходовата част.
2.Реглажът се прави с изправни гуми, напомпени до указаното в Ръководството налягане.
3.Смени сервиза, като намериш такъв с доказано качествено настроена машина и кадърен специалист.
Успех!
п.п.Гумите са изядени от неправилна настройка на ходовата част. При задаване на параметрите следи дали шаблоните са за твоя автомобил - модел, година тип на купето, размер на джантите!
Всичко написано е изстрадано и проверено на собствен гръб. Така, че моля да не коментирате мнението ми!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

След стенд почна да яде гумите отвътре

Мнение от slowtraveler » 12 Сеп 2018 19:22

Гената е прав - напълно съм съгласен с него :thumbsup:
Гумите трябва да са с точно препоръчаното налягане. Автомобилът да е натоварен с обичайното (а не да имаш в багажника два чувала цимент например)...
Добрите сервизи те питат и как обичайно товариш автомобила - с колко човека и товар - това също оказва влияние за добрата настройка...
Защото се търси компромисна настройка - ако е добре при максимално натоварване на автомобила, тя няма да е перфектна при празен автомобил...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

След стенд почна да яде гумите отвътре

Мнение от jim_beam » 12 Сеп 2018 20:18

Мерси колеги, а дали всеки Тойота-сервиз предлага тая услуга?
Ще трябва да ходя в австр. сервиз за жалост, но пък дано коригират нещата.
Мъка...
ps: Сега видях точно, преди год. и 4 м. и 22.000 км съм бил на тоя стенд. Междувременно съм сменял и зимните гуми, дано не са и те за хвърляне. wacko.gif
Продължавам напред... tooth.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
kostadinnm
Мнения: 240
Регистриран на: 09 Яну 2013 21:20
Местоположение: София/Петрич

След стенд почна да яде гумите отвътре

Мнение от kostadinnm » 12 Сеп 2018 23:47

За това с товара не се бях замислял, но звучи логично. Иначе да - ако имаш луфт само от едната страна, не би трябвало да ти изяжда и двете гуми. Възможно е да са нямали точните стойности за твоя автомобил. Аз наскоро ходих на лазерен и малко се зачуди момчето докато търсеше, но така и не ми даде бележка. В крайна сметка ми изправи леко волана, но не изцяло и пак ми е леко килнат.
На твое място бих действал постъково - добър лазерен реглаж със снимка на старите и новите стойности. Там трябва да се види дали предните са на някаква "къщичка". Ако са били извън норма, скоро идва зимния сезон - сменяш гумите(ако няма прекалено износени) и започваш да наблюдаваш протектора.
Междувременно пък, ако луфта на рейката се увеличи още или започне да те дразни много - знаеш :)
Corolla 2006 2.0 D-4D | sedan, SOL

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

След стенд почна да яде гумите отвътре

Мнение от jim_beam » 13 Сеп 2018 00:41

Ами и аз бях на такъв лазерен, модерна техника, но резултата беше thumbdown.gif .
Ако на техн. преглед ми направят проблем заради луфта, ще трябва и рейка, но тук не рециклират.
Ще се яде дървото...
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
Kiki
Мнения: 8211
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

След стенд почна да яде гумите отвътре

Мнение от Kiki » 13 Сеп 2018 07:52

jim_beam написа: 13 Сеп 2018 00:41 Ами и аз бях на такъв лазерен, модерна техника, но резултата беше thumbdown.gif
Стендът не прави реглажа!
Реглажът се прави от специалиста до стенда. :D
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Аватар
kostadinnm
Мнения: 240
Регистриран на: 09 Яну 2013 21:20
Местоположение: София/Петрич

След стенд почна да яде гумите отвътре

Мнение от kostadinnm » 13 Сеп 2018 10:11

Е стига де - там няма ли части втора ръка?! Вярвам, че ще се се справиш, но първо виж дали предните колела са ти на "къщичка".
Corolla 2006 2.0 D-4D | sedan, SOL

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

След стенд почна да яде гумите отвътре

Мнение от slowtraveler » 13 Сеп 2018 10:41

Износеното окачване не поддържа правилна настройка, защото при промяна на усилието луфтовете променят ъгъла на положението на колелото...
Навярно знаете, че по принцип при изправен автомобил и при предно задвижване предните колела обикновено са леко отворени... За да се затворят при обиране на минималните луфтове при обичайното движение на автомобила с подадена газ... Докато при задно предаване предните колела са дори леко затворени заради съпротивлението, чието усилие ги отваря...
Затова първо бих предприел ремонт на окачването... В противен случай регулировката е загуба на време...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

След стенд почна да яде гумите отвътре

Мнение от jim_beam » 13 Сеп 2018 10:54

Какво ще рече ремонт на окачването, освен лекия луфт във волана от рейката нямам други проблеми. 1-2 пъти в годината товаря колата яко и така минавам към 5-6к км, но това го правя откакто я имам по един и същ начин 11 год.
Можело да било и от амортисьори, ама надали, те са си пригодени за голям товар.
На бившата ми Е-класа бяха износени маса носещи тампони и също ядеше гумите зверски, та ми казваха, че няма смисъл от реглаж преди да се сменят.
Какво друго да гледам на Равката?
пс: Предните колела са износени само отвътре. Като си помисля реглажа беше направен с празна кола, гумите може да са били напомпени малко повече 0,2-0,3 бара.
Последно промяна от jim_beam на 13 Сеп 2018 11:07, променено общо 1 път.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

След стенд почна да яде гумите отвътре

Мнение от ufer » 13 Сеп 2018 11:03

Едно време имахме 2 кютука от бетон по 50 кг всеки, които слагахме пред предните седалки, за да имитираме натоварване за старите системи на Beisbart. Става и с хора... :D , ако има на разположение. Сега не знам как са новите компютри. Може би вече не се слагат тежести при новите компютри, а се отчита с някакъв коефициент... Ако има профи да сподели, интересно ми е!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 29 госта