Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
-
- Мнения: 4919
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 76 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Е не и при тойота (както и в лексус, до колкото разбирам) - при приус 4 е металхидридна, при тези короли или ауриси - които още не са излезли са същите батерии, като при приус 3 и 4. При ярис и рав/камри - също са металхидридни мисля. А капцитета на използваните батерии при тойота е такъв, че се вписва под определението "покриват пиковите натоварвания и да усвояват пиковата енергия". За съжаление не мисля, че химията е толкова напред - доста забоксуваха в последно време.
(А и данните които давате - 400Wh/kg са само пожелателни и са също за прототипи мисля )
(А и данните които давате - 400Wh/kg са само пожелателни и са също за прототипи мисля )
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 4901
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 150 пъти
- Получена благодарност: 140 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Спорът нещо се затяга... Провери си източниците на информация...
На новия Лексъс на приятеля батерията е Li-ion, въпреки, че има Лексъси и с никел-металхидридни батерии
Но каквато и да е батерията, тя не може да усвои пиковите натоварвания, защото има сериозни ограничения на максималния ток на зареждане... Батерията ти не може да бъде зареждана с тока, който пиково може да отдаде... Докато при кондензатора нямаш никакви такива ограничения - какъвто ти е максималния ток за разряд, такъв ти е и на заряд...
Затова кондензатора може да ти усвои цялата енергия, събрана от спирането (до възможностите на кондензатора), докато батерията може да усвои навярно не повече от 20% от възможностите на мотор/генератора (въпреки, че може да го захрани с пълната мощност)..
Най-просто казано - батерията можеш да я разредиш от пълен заряд за 5 минути, ама заряда отново до пълен капацитет ти е над 1 час... Докато при кондензатора ако си го разредил за минута, за минута можеш и да го заредиш... Това имах предвид...
Данните - да, давам максимално възможните и за батерия, и за кондензатор... В реалност нещата са доста по-песимистични и за двете неща... (дори и добавяйки и конструкцията, държаща батериите)..
На новия Лексъс на приятеля батерията е Li-ion, въпреки, че има Лексъси и с никел-металхидридни батерии
Но каквато и да е батерията, тя не може да усвои пиковите натоварвания, защото има сериозни ограничения на максималния ток на зареждане... Батерията ти не може да бъде зареждана с тока, който пиково може да отдаде... Докато при кондензатора нямаш никакви такива ограничения - какъвто ти е максималния ток за разряд, такъв ти е и на заряд...
Затова кондензатора може да ти усвои цялата енергия, събрана от спирането (до възможностите на кондензатора), докато батерията може да усвои навярно не повече от 20% от възможностите на мотор/генератора (въпреки, че може да го захрани с пълната мощност)..
Най-просто казано - батерията можеш да я разредиш от пълен заряд за 5 минути, ама заряда отново до пълен капацитет ти е над 1 час... Докато при кондензатора ако си го разредил за минута, за минута можеш и да го заредиш... Това имах предвид...
Данните - да, давам максимално възможните и за батерия, и за кондензатор... В реалност нещата са доста по-песимистични и за двете неща... (дори и добавяйки и конструкцията, държаща батериите)..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 4919
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 76 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Това са предимствата на кондензатора, за тях ясно. Търсех какви може да са ограниченията при използване на кондензатор, вместо батерия.
А за "пиковото" имах предвид, че капацитета на използваната батерия е толкова малък, че не си заслужава монтиране на "хибридна" батерия - "нуждите" на сегашните тойотовски модели (с "малките" батерии) могат да се покрият с "чисто" кондензаторна батерия. За литий-йоните батерии в тойота - за тях може, но те са вече отделна категория със значително по-голям капацитет (значително, само на "фона" на малкия капацитет на батерията в не "плъгин" версиите).
А за "пиковото" имах предвид, че капацитета на използваната батерия е толкова малък, че не си заслужава монтиране на "хибридна" батерия - "нуждите" на сегашните тойотовски модели (с "малките" батерии) могат да се покрият с "чисто" кондензаторна батерия. За литий-йоните батерии в тойота - за тях може, но те са вече отделна категория със значително по-голям капацитет (значително, само на "фона" на малкия капацитет на батерията в не "плъгин" версиите).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 4901
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 150 пъти
- Получена благодарност: 140 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Добре де - никой не ти пречи да вземеш калкулатора и да сметнеш колко килограма, и колко литра ти трябват за да замениш 'малките' NiMH акумулатори с кондензатори...
Към това добави и разликата в цената... Предполагам ще ти се изясни
Към това добави и разликата в цената... Предполагам ще ти се изясни
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 4919
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 76 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Ами долу горе го "изчислих" - около 30 - 45 кг - само косвени изчисления на база примера с автобуса . За цената не знам - но предполагам едва ли в София ползваме автобус с батерия по скъпа от 100000-150000 евро
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 4901
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 150 пъти
- Получена благодарност: 140 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Колега, наистина не те разбирам... Поне това, което аз издирих сочи плътност на енергията при кондензатора около 10Wh/kg (най-много, а нормално - около 4Вч/кг)...
При 1300Втч батерия (дори да не гледаме плъгините с 4-8кВтч), пак сметките ми показват поне 130кг кондензатори (а по-вероятно - над 300кг)... Към това добави и другите недостатъци на кондензатора:
1. Голям саморазряд (т.е. ако оставиш колата за седмица-две, ще трябва първо да я включиш в контакта за да я събудиш)...
2. Енергията се подава с постоянно спадащо напрежение, а не както при батерията - с що годе стабилно напрежение.. (негативите и ефекта върху управляемите токове можеш да го предвидиш )...
Направи ли си труда да провериш параметрите на автобуса? Например, че е по-тежък като максимално тегло от аналогичен бус с ДВГ на същият производител с около един тон... Извади едни 250кг само гориво. 5 човека по-малък капацитет - още 350кг... Дори и ДВГ+ ZF кутията да са равни като маса на ел-двигателя + контролера (а навярно ДВГ е по-тежък), то кондензаторите излизат над 1.5 тона...
И познай какъв му е капацитета на кондензаторите 20кВтч
Разбира се имат бъдеще кондензаторите... Просто технологията трябва още да напредне, за да позволи по-голяма плътност на енергията, и по-евтино производство...
При 1300Втч батерия (дори да не гледаме плъгините с 4-8кВтч), пак сметките ми показват поне 130кг кондензатори (а по-вероятно - над 300кг)... Към това добави и другите недостатъци на кондензатора:
1. Голям саморазряд (т.е. ако оставиш колата за седмица-две, ще трябва първо да я включиш в контакта за да я събудиш)...
2. Енергията се подава с постоянно спадащо напрежение, а не както при батерията - с що годе стабилно напрежение.. (негативите и ефекта върху управляемите токове можеш да го предвидиш )...
Направи ли си труда да провериш параметрите на автобуса? Например, че е по-тежък като максимално тегло от аналогичен бус с ДВГ на същият производител с около един тон... Извади едни 250кг само гориво. 5 човека по-малък капацитет - още 350кг... Дори и ДВГ+ ZF кутията да са равни като маса на ел-двигателя + контролера (а навярно ДВГ е по-тежък), то кондензаторите излизат над 1.5 тона...
И познай какъв му е капацитета на кондензаторите 20кВтч
Разбира се имат бъдеще кондензаторите... Просто технологията трябва още да напредне, за да позволи по-голяма плътност на енергията, и по-евтино производство...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 4919
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 76 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Явно не съм се постарал достатъчно, защото теглото на автобуса не го намерих, а тегло на дизелов автобус не съм и търсил
Но за това пък вие сте ги намерили. И все пак не ми се вижда коректно по масата да сравнявате два автобуса и да получите масата на батерията, защото масата на автобуса силно зависи от интериора и най-вече от приетите мерки за обезопасяване на пътниците - затова масата на два модела могат да се различават с тонове, дори да са много близки. Дори и да сте намерили масата на заредения дизелов автобус, дори така не ми се вижда коректно да изкарате масата на петимата допълнителни пътници - защото не вярвам да сте намерили масата на автобуса с пътниците.
И след като са дали такива подробни данни нима не са дали теглото на батерията или за нея се усъмнихте за разлика от всички други данни? Дават, че е 900 кг.
За съжаление и капацитета на батерията му не намерих, но вие сте го намерили.
Нека теглото е такова - 1500 кг и 20 кВтч. За приус 3 - 1.3 кВтч - за не плъгина е всичко. Използва 50% от капацитета - 0.65 кВтч. Не са много коректни такива оценки, но се получава - 48 кг за кондензаторна батерия с пропорционално по-малък капацитет и тегло
Саморазряда е проблем - но това което намерих за "супер" кондензатори (йонни) - 30 - 45 дена за полуразряд (но не съм сигурен къде го намерих).
Напрежението почти пропорционално пада с разряда, но така или иначе за захранване на широко използваните в ел автомобилите и хибридите - синхронни двигатели с постоянни магнити - захранващото напрежение за управление на изходната мощност и обороти се изменя в много широки граници. И зависи слабо от напрежението на източника. Разбира се с падането на напрежението на източника, пропорционално трябва да расте тока за получаване на изискваната мощност - но видимо проблема е решен.
Но за това пък вие сте ги намерили. И все пак не ми се вижда коректно по масата да сравнявате два автобуса и да получите масата на батерията, защото масата на автобуса силно зависи от интериора и най-вече от приетите мерки за обезопасяване на пътниците - затова масата на два модела могат да се различават с тонове, дори да са много близки. Дори и да сте намерили масата на заредения дизелов автобус, дори така не ми се вижда коректно да изкарате масата на петимата допълнителни пътници - защото не вярвам да сте намерили масата на автобуса с пътниците.
И след като са дали такива подробни данни нима не са дали теглото на батерията или за нея се усъмнихте за разлика от всички други данни? Дават, че е 900 кг.
За съжаление и капацитета на батерията му не намерих, но вие сте го намерили.
Нека теглото е такова - 1500 кг и 20 кВтч. За приус 3 - 1.3 кВтч - за не плъгина е всичко. Използва 50% от капацитета - 0.65 кВтч. Не са много коректни такива оценки, но се получава - 48 кг за кондензаторна батерия с пропорционално по-малък капацитет и тегло
Саморазряда е проблем - но това което намерих за "супер" кондензатори (йонни) - 30 - 45 дена за полуразряд (но не съм сигурен къде го намерих).
Напрежението почти пропорционално пада с разряда, но така или иначе за захранване на широко използваните в ел автомобилите и хибридите - синхронни двигатели с постоянни магнити - захранващото напрежение за управление на изходната мощност и обороти се изменя в много широки граници. И зависи слабо от напрежението на източника. Разбира се с падането на напрежението на източника, пропорционално трябва да расте тока за получаване на изискваната мощност - но видимо проблема е решен.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 4901
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 150 пъти
- Получена благодарност: 140 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Сравних еднотипни бусове (градски) на същия производител - виж сайта на производителя и тогава се съмнявай какво съм намерил и защо не съм споделил маса на кондензаторите... Да, електрическия е по-висок въпреки останалите същи габарити в сравнение с дизела (явно заради нужда от обем на кондензаторите), и носи с 5 човека по-малко, въпреки, че останалите габарити са еднакви. И пълната маса на единия е 19 тона, а на другия 18...
Та разгледай, и ако може да направиш друго предположение - заповядай
Относно токовете - ако си смятал например импулсни захранвания, ще ти е ясно, че проблемът при ниски и околонулеви напрежения е нерешим нито теоретично, нито практично Просто е въпрос на компромис за елементна база и използваема енергия - къде ще спреш...
За ползването на 50% от капацитета съвсем няма да го коментирам Обявява се използваемият капацитет...
Навярно ти е направило впечатление, че плъг-ините са с 4-8кВтч батерии Там как би коментирал маса и обем?
Абе няма смисъл да спорим - купи си суперкондензатори, направи го, и тогава ще спорим (по-точно тогава ще разбереш защо към настоящия момент не се прилага на практика)
Та разгледай, и ако може да направиш друго предположение - заповядай
Относно токовете - ако си смятал например импулсни захранвания, ще ти е ясно, че проблемът при ниски и околонулеви напрежения е нерешим нито теоретично, нито практично Просто е въпрос на компромис за елементна база и използваема енергия - къде ще спреш...
За ползването на 50% от капацитета съвсем няма да го коментирам Обявява се използваемият капацитет...
Навярно ти е направило впечатление, че плъг-ините са с 4-8кВтч батерии Там как би коментирал маса и обем?
Абе няма смисъл да спорим - купи си суперкондензатори, направи го, и тогава ще спорим (по-точно тогава ще разбереш защо към настоящия момент не се прилага на практика)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 4919
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 76 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Не мисля да заменям батерията, а се чудех защо не се използват (от производителите) при хибридите кондензаторните батерии (при тези с "малките" батерии)
Използваемия капацитет се обявява? Не съм съгласен (но може и да греша). В такъв скучай как ще коментирате
Използваемия капацитет се обявява? Не съм съгласен (но може и да греша). В такъв скучай как ще коментирате
получаваме от батерията 1300 Втч, а пробега е около 1,5-2 трудно. 8 кВтч, а пробега е 24 км. Капацитета на химически елементи се мереше на база енергията получена от него, при непрекъснат разряд, като се нормираше тока, до получаване на определено понижаване на номиналното напрежение (до 10% май беше).slowtraveler написа: ↑07 Юли 2018 22:35 При 1300Втч батерия (дори да не гледаме плъгините с 4-8кВтч)
На клиповете показват кондензаторната батерия, обемна е, но съвсем не е с дължината на автобусаslowtraveler написа: ↑08 Юли 2018 17:59 Да, електрическия е по-висок въпреки останалите същи габарити в сравнение с дизела (явно заради нужда от обем на кондензаторите)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 4901
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 150 пъти
- Получена благодарност: 140 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Колега, не разбирам защо е спорът - дадох ти достатъчно доводи защо все още не се използват... Като доводите са подкрепени с факти...
Ако не те устройват и смяташ, че трябва да се използват кондензатори - чертожната дъска те зове
Относно консумацията - явно пак малко четеш За буса обявяват консумация около 0.9кВтч/км... Ако на колата е 30-40% от тази консумация, можеш да сметнеш какъв е порядъка на пробега на плъгин в EV режима... Доколкото знам - нещата съвпадат 'с теорията'...
Относно височината на буса - кой спори за дължината на батерията... Споделих габаритни размери... Надявам се да не се налага да обяснявам и какво е габаритен размер
Наистина не виждам смисъл от продължаване на писане в темата - отказвам се
Ако не те устройват и смяташ, че трябва да се използват кондензатори - чертожната дъска те зове
Относно консумацията - явно пак малко четеш За буса обявяват консумация около 0.9кВтч/км... Ако на колата е 30-40% от тази консумация, можеш да сметнеш какъв е порядъка на пробега на плъгин в EV режима... Доколкото знам - нещата съвпадат 'с теорията'...
Относно височината на буса - кой спори за дължината на батерията... Споделих габаритни размери... Надявам се да не се налага да обяснявам и какво е габаритен размер
Наистина не виждам смисъл от продължаване на писане в темата - отказвам се
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 4919
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 76 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Ами твърде слаби са доводите. И фактите, които давате - ги оборват.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Здравейте Пичове.
Почетох доста от форума,и съм благодарен за ифото,което добих за хибридите.
На път съм да си купя Приус 3 ,за семеен автомобил.
Моля за съвет какво трябва да търся ,като най чести проблеми при модела,защото ще е 2-ра ръка.
Как да разбера живота на батерията до къде е?
И подобни, които ще ми дадът по-обективна оценка при избора ми.
Има обяви -Приус+ (2014г. на 360к км.) И 2012 на по 120к
Колко е живота на батерията,или на колата като цяло?
Благодаря предварително!
Почетох доста от форума,и съм благодарен за ифото,което добих за хибридите.
На път съм да си купя Приус 3 ,за семеен автомобил.
Моля за съвет какво трябва да търся ,като най чести проблеми при модела,защото ще е 2-ра ръка.
Как да разбера живота на батерията до къде е?
И подобни, които ще ми дадът по-обективна оценка при избора ми.
Има обяви -Приус+ (2014г. на 360к км.) И 2012 на по 120к
Колко е живота на батерията,или на колата като цяло?
Благодаря предварително!
- WoLF
- Мнения: 2629
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 249 пъти
- Получена благодарност: 112 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Живота на батерията се води равен на живота на колата, но реално е силно зависим от начина на експлоатация на колата... В твоя случай не се притеснявай за него точно, тъй като е още в удължена гарания хибридната ти система (ако си я закупуваш ежегодно за около 240-400лв, разбира се) Километрите правилно си се ориетнирал как се въртят, но ако вземеш рамата проверяваш последното обслужване в системата на Тойота на колко километра е било и кога и си смяташ годишен пробег и примерни реални километри към момента Набараш ли някоя под 200к я взимай, че си отиват като топъл хляб! Успех
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Благодаря за инфото.
Под 200к км трудно се намира
360к проблем ли са,тъй като ще се дават едни 20к лв?
Под 200к км трудно се намира
360к проблем ли са,тъй като ще се дават едни 20к лв?
- biro
- Мнения: 2645
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 68 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
360к км за 20к лв ми изглежда неизгодна сделка. Чисто нов приус 4 е 53к, с малко пазарлък може да падне надолу. Аурисът хибрид започва от 40к.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 39 госта