
Аурис Е15 2008 1.4 бензин, британска спирачна система BOSH. Преди около година смених задни спирачни дискове и накладки, прибирането на спирачните цилиндърчета беше със специален инструмент, левия се прибира с едновременно натискане и въртене надясно, десния с натискане и въртене наляво (обратна резба на десния). След сглобяване на всичко имаше няколко натискания на педала да се наместят цилиндрите, да се развъртят и т.н... Не съм дърпал ръчна преди да се наместят. Спирачките работят перфектно, предни, задни, всички колелета, спират си, нямам оплаквания. Имаше задържане от запекли водачи (веднага след смяната го разбрах, то за това и предишните дискове и накладки ги хвърлих почти нови и свиреха яко), след почистване и смазване на водачите всичко е наред, няма задържане, няма загряване, спирачките работят както се очаква. С изключение на ръчната от около месец...
Проблемът:
Последния месец (и леко се засилва ефекта) започна да има нужда повече и по-силно да се дърпа лоста за ръчната. Не е много оптусната, на 3-4 зъба хваща макс и имам чуството, че ще го скъсам ако дръпна още малко (няма накъде). Обаче задно ляво колело започна да не държи, видях го като сменях гуми, вдигнал на крик лявото колело при дръпната до край ръчна се върти свободно (леко стърже, но се предполага, че не трябва да може да се мръдне, както е дясното).
1. От къде мога да натегна, отново се рових по руските офруми и гледах клипове, натягат при самия лост, вътре в купето, но това е в случай, че лоста е много отпуснат, при мен хваща на 3-4 зъба макс, като на 4-я едва го дърпам, имам чуството, че ще скъсам жилото...
2. Някъде при колелото може ли да се натяга или регулира?
3. Има ли кантар или някакъв механизъм, който да разпределя усилието между задните ляво и дясно колело при ръчната спирачка?
4. Предлагат ми да прибера отново спирачните цилиндри и да спра няколко пъти пак само с крачната спирачка първо и след това да дърпам ръчната и щели да се наместят...
Благодаря предварително на всички отзовали се с идеи и предложения
