Land Cruiser Prado KDJ120 съвет отностно леки проблеми
Land Cruiser Prado KDJ120 съвет отностно леки проблеми
Здравейте,
Преди половин година си везх един круйзър, че да събира повече и да катери по-недостъпни терени. Каран само в БГ, на 170 000км. Има няколко проблема които все още немога да разбера на какво се дължат, макари механици да ме съветват различни неща. Ще бъда много благодарен, ако някой се е сблъсвал с подобни проблеми и знае повече.
- При палене първите 10тина минути двигателя трака в определени обороти докато загрее. (Дюзите са замервани на студен двигател - няма големи отклонения, всичко е в норма. Няма пушек при запалване. Оставяна е да престои вечер под наклон с предницата напред и на сутринта на студено никакъв пушек. Маслото с което е в момента е 5 на 30 кастрол.
- При каране има чукане в скоростния лост, като си поставя ръката върху него се усеща като чукане с чук. При подаване на повече газ и по-висока скорост чукането увеличава честотата си. Предстои сменяне на съединител и като се свали скоростната кутия ще се огледат тампоните. Предните вътрешни карета имат лека хлабина, но според механиците това няма значение за биенете.
- При скорост на 110 и на 6та скорост при подаване на газ се чува жужене в купето посредата отпред.
- Волана е леко по труден за въртене (Незнам дали това е нормално за модела, но в момента (тъй като съм в чужбина) служебната ми кола е същата и е относително много по лесно да се върти волана.
Към момента предстоят сменяне на предните носачи, съединител и ремък, както и всички течности и филтри.
Благодаря за помоща.
Преди половин година си везх един круйзър, че да събира повече и да катери по-недостъпни терени. Каран само в БГ, на 170 000км. Има няколко проблема които все още немога да разбера на какво се дължат, макари механици да ме съветват различни неща. Ще бъда много благодарен, ако някой се е сблъсвал с подобни проблеми и знае повече.
- При палене първите 10тина минути двигателя трака в определени обороти докато загрее. (Дюзите са замервани на студен двигател - няма големи отклонения, всичко е в норма. Няма пушек при запалване. Оставяна е да престои вечер под наклон с предницата напред и на сутринта на студено никакъв пушек. Маслото с което е в момента е 5 на 30 кастрол.
- При каране има чукане в скоростния лост, като си поставя ръката върху него се усеща като чукане с чук. При подаване на повече газ и по-висока скорост чукането увеличава честотата си. Предстои сменяне на съединител и като се свали скоростната кутия ще се огледат тампоните. Предните вътрешни карета имат лека хлабина, но според механиците това няма значение за биенете.
- При скорост на 110 и на 6та скорост при подаване на газ се чува жужене в купето посредата отпред.
- Волана е леко по труден за въртене (Незнам дали това е нормално за модела, но в момента (тъй като съм в чужбина) служебната ми кола е същата и е относително много по лесно да се върти волана.
Към момента предстоят сменяне на предните носачи, съединител и ремък, както и всички течности и филтри.
Благодаря за помоща.
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
Land Cruiser Prado KDJ120 съвет отностно леки проблеми
По втора и трета точка със сигурност ти предстои ремонт на скоростната кутия.Пиши от къде си.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
Land Cruiser Prado KDJ120 съвет отностно леки проблеми
Здравей,Colinor написа:
- При палене първите 10тина минути двигателя трака в определени обороти докато загрее. (Дюзите са замервани на студен двигател - няма големи отклонения, всичко е в норма. Няма пушек при запалване. Оставяна е да престои вечер под наклон с предницата напред и на сутринта на студено никакъв пушек. Маслото с което е в момента е 5 на 30 кастрол.
Присъединявам се към този проблем. Дадох торба пари за да си намеря читав екземпляр, но...
При температура от около нула градуса надолу, докато загрее почуква. При мен се обажда м/у 1500 и 2100 оборота докато се сгрее хубаво целия двигател. Явно като я докарах от Германия е имала някаква добавка, която го е елеминирала. Някой опит с решаването на този проблем?
ПС: Бих искал първо да чуя други мнения, преди да кажа финалната диагноза и дилемата пред която съм в момента.
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Land Cruiser Prado KDJ120 съвет отностно леки проблеми
Сменяш дюзите с нови и си решаваш проблема.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
-
- Мнения: 707
- Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
- Местоположение: Ловеч
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 5 пъти
Land Cruiser Prado KDJ120 съвет отностно леки проблеми
При този двигател 1KD-FTV обикновено смяната на собственика предхожда тази на дюзите... 

Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш
)
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш

Land Cruiser Prado KDJ120 съвет отностно леки проблеми
Да. Веднага диагноза води до дюзи, защото чука. Но никой не дава обяснение защо колата не пуши, защо не го прави, когато е на место, защо не прекъсва, защо като загрее работи перфектно...все симптоми, които трябва да са налице, ако е дюза.
Последната диагноза от хора, които оравят само джипове, предимно Крузери (Троян) е, че това си е характеристика на двигателя. Буталото хлапче докато се разшири (микромилиметри) и си пасне като хората в цилиндъра. Проявявало се при някои екземпляри.
Благодаря предварително за всякакви мнения.
Последната диагноза от хора, които оравят само джипове, предимно Крузери (Троян) е, че това си е характеристика на двигателя. Буталото хлапче докато се разшири (микромилиметри) и си пасне като хората в цилиндъра. Проявявало се при някои екземпляри.
Благодаря предварително за всякакви мнения.
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Land Cruiser Prado KDJ120 съвет отностно леки проблеми
Ако искате да си карате джипките евро4 с този двигател - при всяко обслужване проверка на стойностите на дюзите. Ако не са сменяни дифтунгите им гаранционно - смяна с нови и почистване на цедката на маслената помпа. Който е решил само да кара, по-добре да се насочи към друг модел или да се оглежда за нов двигател.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Land Cruiser Prado KDJ120 съвет отностно леки проблеми
Имам опит с крузерите. Имам крузер 70 и 80 серия. Но там нещата са далеч от капризни. Позната ми е и 120-ката до болка. Просто нещо ми куцат обясненията с този случай.
Да, уплътненията са сменени на 55хил.км. Сега е на 115хил.км. Цедката е чиста. Дилемата дали да сменя дюзите не е заради цената, а поради и факта, че се разчука след като смених маслото. Смених го втори път след 500 км с 5W40 (преди това беше 5W30) стана по-леко чукането. Няма логика, но явно ще поръчвам дюзи пък, ако не се оправи поне ще съм с нови дюзи.
Да, уплътненията са сменени на 55хил.км. Сега е на 115хил.км. Цедката е чиста. Дилемата дали да сменя дюзите не е заради цената, а поради и факта, че се разчука след като смених маслото. Смених го втори път след 500 км с 5W40 (преди това беше 5W30) стана по-леко чукането. Няма логика, но явно ще поръчвам дюзи пък, ако не се оправи поне ще съм с нови дюзи.

-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
Land Cruiser Prado KDJ120 съвет отностно леки проблеми
А според сервизното ръководство на машината с какви характеристики трябва да е маслото?
Да не би 0Wнещо си? Обикновено при ниски температури се появяват шумове в двг на всички автомобили.
Сегашното масло съответства ли на изискванията на Toyota? Oт сигурно място ли е купено?
Да не би 0Wнещо си? Обикновено при ниски температури се появяват шумове в двг на всички автомобили.
Сегашното масло съответства ли на изискванията на Toyota? Oт сигурно място ли е купено?
Land Cruiser Prado KDJ120 съвет отностно леки проблеми
Така е, всички двигатели са по шумни на студено. Но тук говорим за чукане появяващо се само след натоварване на двигателя след потегляне (на място не) и си е добре изявено чуващо се чукане в упоменатите обороти.
Да маслото е подходящо. ОК е, стандарти всичко отговаря. Все пак намаля и чукането след смяната. Леко, но намаля. Което и причината да съм склонен да вярвам на версията с буталото...
Да маслото е подходящо. ОК е, стандарти всичко отговаря. Все пак намаля и чукането след смяната. Леко, но намаля. Което и причината да съм склонен да вярвам на версията с буталото...
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Land Cruiser Prado KDJ120 съвет отностно леки проблеми
Според мен това си е просто характеристика на дюзата... Дизела често гори детонационно в част от обема...
Спомняте си тракащите дизели....
При студен двигател температурата в цилиндъра е по-ниска и съответно горенето не е чак толкова ефективно и навярно се получава детонационното горене/чукането...
Когато дюзата е с други характеристики и успява да оформи нормално горене (многостепенно впръскване с добро разпръскване и т.н.), то двигателя работи доста по-меко...
Спомняте си тракащите дизели....
При студен двигател температурата в цилиндъра е по-ниска и съответно горенето не е чак толкова ефективно и навярно се получава детонационното горене/чукането...
Когато дюзата е с други характеристики и успява да оформи нормално горене (многостепенно впръскване с добро разпръскване и т.н.), то двигателя работи доста по-меко...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Митхат
- Мнения: 3820
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 132 пъти
Land Cruiser Prado KDJ120 съвет отностно леки проблеми
Според мен обяснението на тракащите двигатели при ускорение на студено,се крие в самите горивни карти /в автомобилните бинарни файлове/.
Не случайно в един и същи автомобил могат да се вграждат различен по вид карти в зависимост страната или региона за който е произведен самият автомобил/за различен климат,различно атмосферно налягане и т.н..В един автомобилен софтуер обикновено има хиляди карти, които определят целия алгоритъм на работа на двигателя.И съм сигурен че ако се намери кадърен човек който се занимава автомобилен чип/тунинг да "пипне" тук там по самите карти и този проблем ще се реши,но за това си трябват умения и не става в гаражи с табели по тях за чипосване.
.И да се открият необходимите мап-карти, по които ще се работи, да се знаят мерните единици, предназначението и начина на евентуална промяна, както и какъв ефект да се очаква след определени промени по конкретната мап-карта...... Работата си иска специалист и съм сигурен че ефекта от тази манипулация че бъде положителен .
А това дето по горе колегата спомена че "хлапчят "буталата с някакви си там микро "хилядни" милиметри
и когато колата загрее се оправят нещата е мноооого далече от истината.Но просто така си ги обясняват някои хора.Този симптом го има и при други двигатели на Тойота /при мен го има същото на Корола 2.0 116ps 1cd ftv същият двигател го има на Авенсис и там е със същите звук.Защо това тракане се губи в когато надуе турбината,ами защото се изменя и предварението на впръскването на горивото .Напримен ниски са ни оборотите на двигателя/и е студен/предварението е едно,а е друго когато сме да речем на 2000об. оборота и сме подали максимална газ .Един добър специалиста с добро познаване и боравене горивната карта може да постигне понижен разход и да се елиминират вибрации породени от много излишно гориво и неправилно изгаряне.Това съвсем не е лесен процес и изисква задълбочени познания в областта.Та така карайте си колите и не се филмирайте излишно.
Не случайно в един и същи автомобил могат да се вграждат различен по вид карти в зависимост страната или региона за който е произведен самият автомобил/за различен климат,различно атмосферно налягане и т.н..В един автомобилен софтуер обикновено има хиляди карти, които определят целия алгоритъм на работа на двигателя.И съм сигурен че ако се намери кадърен човек който се занимава автомобилен чип/тунинг да "пипне" тук там по самите карти и този проблем ще се реши,но за това си трябват умения и не става в гаражи с табели по тях за чипосване.

А това дето по горе колегата спомена че "хлапчят "буталата с някакви си там микро "хилядни" милиметри

Land Cruiser Prado KDJ120 съвет отностно леки проблеми
Благодаря за стойностните мнения. И тази теория с ремапа (чип тунинга) също ми я поднесоха. Аз също намирам логика. Но за сега отлагам, защото нямам контакт с добър специалист. Не знам дали тойота (ТМ Ауто) не го предлагат все още (повишаването на 204 к.с. с Тойота чип/бокс). Четох , че и този вариант помага.
Успешен ден.
Успешен ден.
Land Cruiser Prado KDJ120 съвет отностно леки проблеми
Здравейте на всички. След като смених съединитля дойде време да стисна зъби и да сменя и дюзите, като прескочих замерването на компресията на цилиндрите, както уж било реда първо. Нови 4 дюзи Денсо и тракане сутрин няма вече. Паля и тръгвам. Очевидно сутрешното тракане е било от дюзи, а и ние се знаем че тук е слабото място на тези коли.
Остават обаче два проблема които още не можем да открием и ако някой има мнение да пише. Когато колата е под натоварнване, дали повече газ е подадена или на баир между 1800 и 2200 оборота нещо тропа със същата честота като двигателя при подаване на газ без значение на коя скорст е. Тропането се усеща и в педала, волана но най вече в скоростния лост. Другия проблем е над 120кмч започва едно жужене в купето при натискане на педала на газта, същото е и ако е на круиз контрол.
Дано открием и тези проблеми скоро, че почна леко да ми омръзва...
Остават обаче два проблема които още не можем да открием и ако някой има мнение да пише. Когато колата е под натоварнване, дали повече газ е подадена или на баир между 1800 и 2200 оборота нещо тропа със същата честота като двигателя при подаване на газ без значение на коя скорст е. Тропането се усеща и в педала, волана но най вече в скоростния лост. Другия проблем е над 120кмч започва едно жужене в купето при натискане на педала на газта, същото е и ако е на круиз контрол.
Дано открием и тези проблеми скоро, че почна леко да ми омръзва...
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Land Cruiser Prado KDJ120 съвет отностно леки проблеми
Жуженето вероятно е някой лагер (включително кардан?)... Тропането - има ли демпферен маховик това нещо? Да не би да е от него..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Google [Bot] и 2 госта